За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Безименен
Рейтинг: 1519 Неутралноот два месеца се говори за протеста на железничарите и пак има неразбрали. или както винаги се прави постановка за дискредитиране на хората, случайни братовчеди и милиционери звънят на неслучайни телефони да се възмутят от жп-то. аз подкрепям хората, заставам зад БДЖ, не може заради лобистки интереси да бъде провалено структуроопределящо за държавността ни предприятие.
Времето е наркотик, много от него убива.lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДа стачкуват! Сега от 20% съкращенията ще станат 30%!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!То се стачкува,ама да знаеш,че има пари,но не ти дават добра заплата! Тия виждат,че не могат да изкарат и за цигари,искат печено прасенце за моя сметка!
Читател
Рейтинг: 1416 НеутралноКато гледам разчетите от заемите, на базата на които ще са планираните съкращения, няма средства за нови локомотиви и вагони (тоест подобряване условията на труд и съответно- комфорт за пътуващите). И докога така?
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноЕвала на железничарите. Направиха го. Що касае недоволството на пътниците от "информационното" обслужване на протеста...
Ecrasez l’infâmeДа са чели други източници, а не сайта на БДЖ. И там са стачкували
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноСега ще се получи преди това с лекарите.
Едно съсловие срещу цялото общество. Българина по принцип иска всички да са равнопоставени, ама да не се отнася за него.
Т.е. докторите искат европейски доходи. Нищо че целукупния народец крета с 1/10 от европейските. Сега железничарите искат да не ги съкращават и да им плащат редовно. Но нямат нищо против да се извършват съкращения в държавната администрация или полицията например. Важното е тях да не ги барат.
Въобще в БГ разни съсловия със стачки искат да са превилигировани спрямо останалите. И после се чудят ще обществото се настройва отрицателно към стачката им.
Така цивриха и даскалите, че никой не ги разбирал. И БАН-аджиите и те....
Истината е че в една бедна държава, не може да има железнца с раздут щат и редовни заплати. Трябва да се реже. Или да гласуват един данък БДЖ и да го плащаме та да имат рахат синдикатите?
Боно Нончев
Рейтинг: 902 НеутралноОт над 14 000 работници поне половината са излишни. Имаме над два пъти повече за средното в Европа работници в железниците на километър, при нашата практически неработеща такава.
Направо да закриват БДЖ, аман от държавни храненици, дето не им се и работи. На никой няма да липсвате, само това ще ви кажа.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#2] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeЕй, чугун, на нищо ли не те научиха в "Георги Кирков"?
Бе като те чета, научили са те. Че стачки се правят само в гнилия запад. Тук у милиционерския комунизъм всички трябва да са доволни, щото няма пари...
Да ве и у нещастните цървули. Ето затова Чехия има Хавел, Полша - Лех Валенса, а вие произведохте Желю Желев и "антикомуниста" Бойко Борисов
Читател
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#6] от "pi314_":
Не е така. Ж.п. транспорта е икономичен и сравнително безрисков, сравнение с всички други видове. Товарните превози, например, там са по-евтини, отколкото с автомобилен или въздушен. Ако инфраструктурата е като тази в Белгия или Франция, става и прекрасна алтернатива за пътниците, спрямо автобусите.
Интересно е, че само 20 влака са спрели. В съседна Гърция или където и да е в Европа, като стачкува един бранш, стачкува целия, в цялата страна. Така се оказва натиск на правителството. Другото води до разединение и конфронтация, и в резултат - до нищожен успех.
oziris
Рейтинг: 627 НеутралноПътниците не са виновни за неразбориите в БДЖ. Добре е да има точен график на тия протести и пътника да знае предварително какво го очаква. И може да ползва друг транспорт ако не го устройва.
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#7] от "Graf":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Ти,къде си учил икономика,че искаш железничарите да харчат повече,за моя сметка?АЗ НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН,БИ ПРИЗРАК КОМИНТЕРНОВСКИ!Егати боклуците!Същото се отнася и за лекарите!
danakoplatec
Рейтинг: 233 НеутралноПрави са хората! Да стачкуват, да изложат своите виждания за БДЖ! Всеки е в правото си да изказва мнение, да защити своите виждания и права! С какво ще се подобрят условията на труд и качествено обслужване на клиентите? С нищо! В тази държава всичко е с краката нагоре! Политика никаква, диалог - също! Нашите управници в момента наблягат на магистрали и култури. За две години да сте чули нещо за социална политика? Нали магистралите се строят с европейски пари? Къде са нашите тогава? Нямаме пари за здравеопазване, за тежкоболни, за лекарства, за образование...Има безработица, умиране на хора н път от болница до болница, некачествено образование, липса на здравеопазване и т.н. и т.н. Да не се отказват хората от БДЖ, а да отстояват своите права за достоен труд и запазване на работните места!
anton_ge
Рейтинг: 5 НеутралноДо коментар [#6] от "pi314_":
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#7] от "Graf":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Сигурно си завършил у Факултето!ААААААААААААААА, всичко е ясно!
скруч
Рейтинг: 733 Неутралноподкрепям стачката.железничарите да хванат за ушите всички които крадоха пари от железниците.защото това не са пари на частници а държавни.
за чиста и свята република-но не с този народТанас
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#7] от "Graf":
Цацарoff - Оставка ! >:-)Във Варна и Градският Транспорт е солидарен със стачкуващите.
Дадаха го по обедните новини.
Трябва яка чистка на тая администрация и дали ще се започне от БДЖ или МВР ми е все едно толко паразитни структури няма в нито една страна в ЕС а и по целият свят въобще.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 Неутралнобраво на железничарите. всеки има право на нормални условия на труд.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!нека одрусат крадците на бдж и тези които раздадоха на своите хора разрешителните за тези автобусни линии, които карат като луди по пътищата
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#10] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeВярно, нямам нищо общо с партийната школа "Георги Кирков", за чиито систематични курсове сподели. Теб са те учили да бъдеш тъп кат галош, а мен - свободен. Теб са те направили мизерник, а мен - свободен.
Даже и у Факултето има по-смислени екземпляри от теб нещастнико.
Не ви ли е срам малко? Не се ли чувствате неудобни бе комунета железобетонни? Па и с претенции размахвате и социопатичната си същност и безподобната си простотия..
Да те и у вмирисаният реликт на комунизма...
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#15] от "tanas":
Ecrasez l’infâmeАко видя солидарни действия поне в бранша, ще кажа, че тук - на тази територия, става революция в главите. Да си призная, скептик съм. Но дано.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#10] от "lz2":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩо реши, че искат да харчат повече, и то за твоя сметка?
Bolyara
Рейтинг: 902 НеутралноСтачки , не стачки с такива продажни лидери на синдикатите , никой “влак“ до никъде няма да стигне .
/Справка : Лекарските и учителските протести /
Знам и Мога
Рейтинг: 1014 ВеселоТова е поредната стачка, в която се искат пари. Не реформи, а пари.
Преди да стачкуват, БДЖ служителите да спрат да пият в работно време. Да не пушат във влаковете. Да спрат да пускат нередовни пътници за 1 лв наръка. Да си вършат работата съвестно, за да не стават трагедии като София-Кардам. Да осигурят спазването на разсписанията. Да почистят вагоните. Да почистят гарите. Да се научат да поздравяват клиентите си. Да изперат дрехите и униформите си.
xm...
Рейтинг: 1416 НеутралноАз съм "за" стачката.
По принцип. Без значение, че по "мотивите" може много да се спори.
Това блато трябва да се разбута.
dedoliben
Рейтинг: 2900 ЛюбопитноАма като пътувам по дифилето и само аз и още двама трима в електричката имаме билет кондуктора който прибира стотинките в джоба си за стачник или за стачкоизменник да го броя?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIGraf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#19] от "Тони!":
Ecrasez l’infâmeЩото тоя леярен продук си мисли, че всички живеят заради него и поради него. Щото е мизерник, заради това. Щото съди по себе си, щото мери за другите пак по себе си, щото е продукт на една система, която създаваше, култивираше тъй да си каже мизерници и крадльовци.
Виж, след като този олигофрен призна, че е ходил на лекции в партийната школа Георги Кирков ми се изясни. Най-банално дърто комуне, недоволно от прехода, чиято единствена мечта вече е, да види избесени по дърветата всички които са по-малко мизерни от него и малко по- успели....
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#21] от "Знам и Мога":
Ecrasez l’infâmeНито знаеш, нито можеш. Стачка се прави за пари. Като започнете да избирате в управлението на държавата синдикалисти, ще искате тогава от тях реформи.
Работа на синдикатите е да си защитават членовете, а на тези които управляват - да правят рефорими, да търсят пари и да намират решения. Айде, всяка жаба да си знае гьола, а?
gad
Рейтинг: 120 НеутралноИнтересно е какво става-ще ни дадат много пари за железниците,които вече приличат само на желязо, и пак протестираме. Така наречените синдикати, които са от татово време си знаят интересите-иначе няма логика.Ще ни вземат парите които са предвидили и тогава ще започне отново едно българско" цъкане".В общи линии "четиво за наивници".
orbel
Рейтинг: 402 НеутралноКремиковци на колела,това е БДЖ.Колкото по бързо изчезне като дотиран от държавата(и постоянно краден) мастодонт,толкова шансът да получите качествено и дори приятно пътуване по линийте е по голям.Държавата трябва да се махне от рекетьорските тандеми с бизнеси окупирани от синдикати и тем подобни организирани престъпни групи.Аз не мога да пътувам без билет,плащам си,но това не е достатъчно,държавата ги дотира годишно с десетки МИЛИОНИ ЕВРО годишно,а те ме возят във вагони в който гориш като факла,много им е тежка работата,особено като взимат пари на ръка(полвин цена) от гратисчийте.Да затова стачкуват,мъчат се да ги накарат да работят за парите който взимат и да им спрат кранчето "допълнителни доходи".На тези който не използват БДЖ,не влизайте в чат без да знаете каква е ситуацията с тези 'ОНЕПРАВДАНИ ТРУДОВИ ЖЕЛЕЗНИЧАРИ".
Дон Кихот
Рейтинг: 957 НеутралноДо коментар [#8] от "Читател":
"Интересно е, че само 20 влака са спрели. В съседна Гърция или където и да е в Европа, като стачкува един бранш, стачкува целия, в цялата страна."
Стачкува целият бранш , ако целият се чувствува засегнат. В нашия случай реват бюрократите, които по цял ден пият кафета и пушат на сладка раздумка, но сега са най-заплашени от съкращенията. Реват и така наречените "синдикалисти", чийто стандарт на живот отдавна е на светлинни години пред този на обикновените труженици, за които уж се "грижат". Затова и няма масовост, хората се умориха.
Стефан Генов
Рейтинг: 676 НеутралноЖалко е, че нещастието на хората се експлоатира от така наречените "синдикати" за политически рекет. Защо не се обясни на стачкуващите, че намесата на "държавата" за "подкрепа" на губещите железници, означава данакоплатците да им плащат заплатите? Защо не протестират и не стачкуват за това, че в железниците се краде, че кондуктурите предпочитат да взимат от пътниците на ръка, "кой колкото обича" вместо да глобяват пътниците без билети и т.н. и т.н.....?
Стефан Геновbloger
Рейтинг: 233 НеутралноБлогът за железници - мнения на клиенти, анализи, коментари protest-shte-otidete.702582
http://rail.blog.bg/drugi/2011/03/09/a-vie-na-koi-
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#19] от "Тони!":
Ми защото БДЖ е на субсидии от бюджета, т.е. трупат загуби върху гърба на данъкоплатците.
Надявам се не мислиш, че заплатите в БДЖ ги плаща Бойко Борисов
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#24] от "Graf":
Изприказва хиляда глупости и не отговори на елементарния въпрос:
Кой плаща загубите трупани от БДЖ???
Това те попита човека, ама ти типично по Графски наговори куп празни приказки и нищо по същество.
Абе ти да не си синдикалист? Миришеш на такъв.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#31] от "niakoi_si":
Ecrasez l’infâmeЖелезниците от Франция, та до Гърция са на субсидии. И няма държава която да се е отказала от мрежата и превоза. Въпиющата ви неграмотност и желание да се произнасяте по всичко е наистина втрисаща.
Знаеш ли защо умните държави пазят мрежата си и поддържат отрасъла?
Знаеш ли защо умните държави инвестират и допълнителен ресур с в този транспорт?
Знаеш ли защо умните държави предвиждат, а общностните бюджети инвестират в това "губещо" начинание?
Айде, дай ми три отговора, а накрая ме светни колко време ти е необходимо, за да изкараш на релсовият път един обучен машинист? Само един.
Кирил Кирилов
Рейтинг: 1409 НеутралноВ България 31 хил. железничари обслужвали едва 81 хил. пътници
%D0%BB_%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B8% D1%87%D0%B0%D1%80%D0%B8_%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D 1%83%D0%B6%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D0%B5%D0%B4%D0 %B2%D0%B0_81_%D1%85%D0%B8%D0%BB_%D0%BF%D1%8A%D1%82 %D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8
Кирил КириловПриходите на БДЖ от пътнически билети възлизат на около 84 млн. лева, докато разходите за персонал достигат 98 млн. лева. Приходите на НКЖИ от такси за достъп до мрежата са 102 млн. лева, а разходите за персонал - 157 млн. лева. Средствата за издръжка на личния състав на БДЖ ЕАД и НКЖИ, които надхвърлят собствените приходи на двете компании, се покриват от държавния бюджет (парите на данъкоплатците)
http://money.bg/news/id_1231516924/31_%D1%85%D0%B8
pavel1989
Рейтинг: 916 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "Знам и Мога":
Я кат знаеш и можеш посочи една стачка по света дет да не е за пари или срещу съкращения на работници???
xm...
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#32] от "niakoi_si":
Кой плаща загубите?
А кой натрупа загубите?
Товарните превози, които до кризата бяха печеливши, вътрешнофирмено субсидираха пътническите.
Ама ако ви бяха дигнали билетчето до реалната цена щяхте да оревете орталъка!
Без железница не може!
Да те светна, че до преди десетина години в Германия (сега нямам информация как е) 40% от акциза върху бензина отиваше за субсидиране на DB.
xm...
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#35] от "pavel1989":
Мани го!
За него, като възпитаник на школата "Георги Трайков" стачката може да бъде само и единствено политическа.
077888888888
Рейтинг: 346 ВеселоСтига вече!
Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.То не бяха
даскали,
лекари,
пиещи вода,
кремиковци,
фермери и
железничари
все да искат пари от нас!!
Баста!
Който не му отърва, на борсата, да види как сме ние, дето не чакаме на готово..
kitaec__
Рейтинг: 845 НеутралноХората с право стачкуват,но тези продажни комунистически профсъюзи ще ги изръбят
Schwejk
Рейтинг: 346 Неутрално- Производителността на труда в българските железници - 25 до 30 процента от средната производителност в Европейския съюз.
- Средно-дневен пътнико-поток на железопътния транспорт в България - 80 000 души. Брой служители в железниците - около 31 000 души (данните са от 2009 г.) ,
- Приходите на БДЖ от пътнически билети - 84 млн. лева, разходи само за персонал - 98 млн. лева.
- Приходите на НКЖИ от такси за достъп до мрежата - 102 млн. лева, разходите само за персонал – 157 млн. лева. (Пак от 2009, когато са последните данни)
- От 2000 насам субсидии за милиард и нещо лева, като реално през май 2010 фалира за поред път, като просрочи плащане и бе активирана държавната гаранция по кредит от ЕБВР
athanatosify
Рейтинг: 64 Неутрално"Стачка по Български", тоест фалшива стачка, или стачкуваш или пърдиш!!!!! Няма малко бремена жена, има просто бремена но в България всичко е менте, като почнеш от храните до фалшивите стачки. А всичко е менте защото последните 20 години най-големите постижения на България са чалгата и Азис....по простата причина че в България живее население.....Истината най-много боли!!!!!!!!!!!
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#33] от "Graf":
А хубаво. Призна си. Човека ти пита не защо небето е синьо, а дали е синьо.
Относно трите ти въпроса - аз вече коментирах днес по темата - да БДЖ е на загуба, да така е по целия свят. Да БДЖ не трябва да фалира. Капиш?
Но да вметна - ДА БДЖ се нуждае от сериозни реформи и СЪКРАЩЕНИЯ - ГЛАВНО в неоперативния състав!
Простички неща, казани от прост човек. Но надявам се достатъчно просто казани, за да може даже твойта височаеща тиква да ги проумее!
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#35] от "pavel1989":
А пък ти ми посочи поне една стачка, дето да е постигнала някакви значими резултати
Резултата от настоящата стачка ще е като резултата от стачката на земеделците от вчера, на лекарите от преди време, на учителите от преди години. Същия резултат имат и стачките в Гърция (най-стачкуващата държава).
Ако стачките променяха нещо - щяха да ги забранят.
Единствените печеливши от стачките са синдикалистите.
ras16377431
Рейтинг: 1416 Неутрално20 години управата на БДЖ го източва с всякакви схеми без някой да мисли особено за интересите на пътниците. Жепейци не стачкуваха. 20 години мангали пътуват без пари в БДЖ. Жепейци не стачкуваха. Хора изгоряха живи, заключени във вагон на БДЖ. Жепейци пак не стачкуваха.
gradinko.bgЕ, сега ще има съкращения, пък жепейци нека си стачкуват. Нормалните хора в тая страна отдавна минаха на коли и автобуси.
xm...
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#44] от "gradinko":
Я, ти нали беше "зелен"?
Що наблягаш на пушлявещите коли и автобуси срещу къде-къде по-екологичното ЖП?
ban
Рейтинг: 346 ВеселоПравите сте, много сте прави, какво е това БДЖ, това е едно Кремиковци на колела, аз бих допълнил, а какво е България, ами тя е едно Кремиковци върху БДЖ!!! Трябват съкращения, какви са тези 6-7 милиона, и 2-3 са достатъчни!!!!
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#32] от "niakoi_si":
Options
Ecrasez l’infâme"Абе ти да не си синдикалист? Миришеш на такъв."
Що? Това лошо ли е?
Да те успокоя. Не съм у секторът издържащ се от членски внос. Нищо, че съм им яростен симпатизант и на синдикализираните и на работещите в синдикатите. Българските синдикати са с пъти по-умни от българските партии и българските синдикалисти са с пъти по-почтенни от българските политици.
"Кой плаща загубите трупани от БДЖ???"
Плащат данъкоплатците. Но по особен начин. 90% от загубите се плащат от... транспортните превозвачи с горива наливани в бензиностанции. Другите 10% се плащат от тези, които не ползват БДЖ, но ползват колите си. В същност, най-големите ползватели на субсидията към БДЖ са бизнесът организирал си превозът с този транспорт и потребителите му.. Не стачкуващите. Потребителите на този превоз в най-голям процент са хора, с ниски доходи(пенсионери), студенти, ученици. За София, това са работещите в града популации от периметъра до 80 км. Само за информация и сравнение: Своге - София се взима с БДЖ за 39 минути. Дружба - център - за един час.
Ето ти още любопитна информация, а ти се върни с размисли: http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=list
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#36] от "xm...":
Ecrasez l’infâmeНай-отчайващото е, че са неграмотни, но с претенции. Научили са четири положения от либертарианската библия и ги повтарят до изнемога. Даже не се опитват да вникнат в проблематиката.
Знам и Мога
Рейтинг: 1014 ВеселоДо коментар [#25] от "Graf":
Типично мислене на ляв синдикалист, примесено с изконни български особености - "не ща акъл, дай ми пари".
Ако синдикалистите имахте поне още 2 мозъчни гънки (с което да станат общо 3), щяхте да осъзнаете простичката истина, че БДЖ се нуждае от:
1. Реформа.
2. Намаляване на административния състав. С една дума, съкращения.
3. Инвестиции и пари.
Като искате само 3, никога няма да сте добре. Ще целувате ръката на поредния министър, който ще ви даде да папкате и след една година, като свършите парите, пак ще сте на същото мизерно дередже.
Ако пък беше учил история, различна от тази на КПСС и БКП, щеше да знаеш, че синдикатите в цивилизования свят правят много повече за служителите си, отколкото да искат пари и повече отпуска.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#39] от "kitaec__":
Ecrasez l’infâmeСъвет. Направете си други. Некомунистически. Обединете се, рагистрацията(съдебната) е лесна, набирайте членска маса, защитавайте ги ефективно.
Глупости ти говоря. Тая въобще не е лесна. Нито приятна. Не носи дивидент и не става. Ако ставаше, и имаше далавера, в България синдикатите щяха да са повече от партиите. А са само два...
Що ли?
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1416 НеутралноПравото на стачка е основна човешка свобода! Днес стачкуват и немските железничари, за повече заплати и за по-добри условия за труд!
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯbeatles
Рейтинг: 1071 НеутралноДо коментар [#25] от "Graf":
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другистачка се прави за каквото няма.
дай по този повод всички да почнем да стачкуваме наред, а?
като стачкуват на кого вредат според теб?
на мен са ми точно през сещаш се къде, народа (пак) ще мине на бусове, влаковете оставт празни, шефовете на БДЖ ще продължават да крадат, парите свършват, и ако ще да се скъсат да стачкуват пак ще ги уволнят половината, просто щото няма пари (къде янма, къде са откраднати).
и вместо да почнат да си вършат работата като хората те стачкуват...ми да мрат тогава бе !!!
birdman
Рейтинг: 603 НеутралноИ хубу де някой все пак разбрали за какво протестират ? Или недоволството е само в болните мозъци на синдикатите - аз предлагам синдикатите да "потушат" протеста като предложат в края на годината БДЖ да се субсидира НЕ от НАШИТЕ данъци, а от техните приходи - на синдикатите де!
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#49] от "Знам и Мога":
Ecrasez l’infâmeЦъ... Не съм учил история на БКП. Въпреки че поназнайвам нещо и от нея.
Виж, от историята на синдикализма у цивилизованите страни поназнаявам повече. Даже много повече отколкото си мислиш.
Примерно, как се строи в Америка. И как не можеш да започнеш обект ако не си се разбрал със синдиката.
Знаеш ли какво претставлява кованата четворка? Като я хвирлиш, винаги стои с едно шило нагоре, а лежи на другите три. Много кофти се прави изкоп при наличието на разхвърляни по пътя четворки. Шофьорите на камиони са недоволни. Много недоволни. Даже не щат да работят на такива строежи. Правенето на спукани тежки гуми е скъпо и бавно.. И въобще не си мисли, че тази история е от 30-те на ХХ век. Тази история ми бе разказана през 1999 г. от едни двуметрови с 48 номер обувки, които трябваше да консултирам тук. Бяха дошли да правят пенсионен фонд. С активното съдействие на USAID. Като разбраха какви са заплатите и за какви пари става дума им стана смешно. Другарете американски синдикалисти, попечителстваха около 60 милиарда долара...
Не знаеш. И не можеш. И ти мучиш нечленоразделно мантрите на глупостта.
Да те светна още нещо. У белите държави синдикалистите са капиталисти. Ама едри. Много едри. Управляват фондове и финансови ресурси, за които на ДБ на РБ е мизерен та мизерен.
Нищо. Все някога и някъде ще научите. Може и тук у форума да стане, ама се съмнявам.
ostin22
Рейтинг: 902 НеутралноСлед дъжд качулка...
Заемът е вече теглен, при точно тези определени условия..Няма връщане назад...За какво стачкуват сега, а не стачкуваха когато трябваше и можеше нещо да се направи?? Тази стачка в момента ще доведе само до хаос, по-големи загуби в железницата и в крайна сметка в повече помощ от бюджета..тоест по-голяма набутвация на всички по веригата-БДЖ, държавен бюджет, данъкоплатец...
И една стачка в България не може да направим като хората..преди да е станало прекалено късно..
There is no way to happiness, happiness is the way!Знам и Мога
Рейтинг: 1014 ВеселоДо коментар [#54] от "Graf":
Браво, попрочел си нещо. Хайде сега тогава обясни на нас, простите, кои от тези капиталистически дейности изпълняват родните синдикалисти? И защо да ги уважавам? И къде са те извън кочини като БДЖ, Кремиковци (уф, свърши се) и училищата? Защо не се опитат на организират служителите в частните фирми?
Аз знам, че нищо не знам. За мен нямай грижа.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#54] от "Graf":
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯГрафе, писал си за американски "синдикалисти"!
В Европа не е така!
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#56] от "Знам и Мога":
Ecrasez l’infâmeВ България синдикатите бяха допуснати(в съответствие с либертарианските постулати и политики) само до "управлението" на публичните фондове. По-точно, до надзора на НОИ и Управителния съвет на НЗОК.
Доколкото знам, във всички циментови заводи има синдикати, а те, заводите, са частни. В Лукойол, под надзора на българската държава руснаците си направиха понго синдикат(да ни е жив и здрав и Златев и охранителят му). Ако не знаеш какво е понго синдикат, кажи. Питай...
Що касае дребният и среден бизнес и някаква синдикализация на заетите там...
Там проблемите са в мащаба. И в архаичния ни КТ(кодекс на труда).
ras16377431
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#45] от "xm...":
gradinko.bgЖелезниците са екологичен транспорт, само когато са ефективни. Нашите не са - губят десетки милиони на година, имат дългове от почти милиард. Такива огромни загуби на ресурс няма как да са екологични. Ако този милиард, който БДЖ дължи, беше вложен в ъпгрейд, вместо да бъде основно попилян, сега щях да съм много ЗА жепейците.
По същия начин принципно съм ЗА атомната енергия, защото е най-чистата реална алтернатива на изкопаемите горива. ПРОТИВ съм обаче Белене, по причини нямащи нищо общо общо с екологията.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#57] от "КУРДО КОЛЕНКО":
Ecrasez l’infâmeВ европата имат други методи. Политически. Преди обединението на социалдемократическите и християндемократическите синдикати, там си играеха с двете основни политически течения. И съответно си извоюваха своите терени. В областта на квалификацията, в сферата на осигурителните отношения, в сферата на здравните фондове. Много е шарено в Европа, но има една закономерност. Добре изградени системи за диалог и двупартитно и трипартитно сътрудничество. В България системата е по-скоро латиноамериканска, отколкото западняшка.
ПП
Няма да коментирам Франция. Там е още по-сложно.
ban
Рейтинг: 346 НеутралноА като толкова, знаеш кажи ни и за дълговете на железниците в другите страни.
kitaec__
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#50] от "Graf":
на комунистическите правителства,каквото е и това не им трябват синдикати които да не са отгледали самите те,затова КНСБ и Подкрепа са представителни.Другите синдикати,дето все пак ги имаше при Костов,Промяна,НПС,АДС и др. ги унищожи комунистическото правителство на НДСВ.В момента ако даден работник,не членува в един от представителните синдикати,не може да ползва превилегиите които му дава КТД/например,8 деня допълнителен платен отпуск/
Знаеш,че в железницата още не е дошъл 10 ноември,затова самия работодател/генералния директор на НК БДЖ и на Инфраструктората/сам си ги създава тези структори
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#62] от "kitaec__":
Ecrasez l’infâmeСя пък осем дена, па тва, па онова...
Що такъв прагматизъм бе китайче? Що не се вдигнете, не обявите в медии и с позиви, че правите нов, действен синдикат, не наберете членове, не изградите структури?
8 дена викаш, допълнително, към онези 22 по кодекс...
Брех маа му стара. Дееба и синдикатите. Още две седмици, почти, пари - без труд. Некой друг процент и за клас са гепили, баф маа им и кретени. И за социални. Я за рънъ, я за дрехи... Кат ги сметнеш, има няма два бона за година, а? А ако напусна от там - губя..
Е, виж сега, за тоз олигопол са воювали. Много. Не е даром да знаеш.
И моля, да ни ми хвалиш "синдиката" на монтанския швестър, организационния работник на ДКМС, другаря Димитър Диманов. Не търси и под вола теле. С НДСВ. Диманов бе активен поддръжник на Царя. Преди това на Костов. Поне докато Костов не се скара с Бакърджиев, който е родителят на това странно нещо...
НПС на Пламен Даракчиев е друг "проект". Пак политически. На Филип Димитров и на ...
На милиционерът с дантели Георги Марков. АДС са единствената структура, която имаше нещо синдикално в себе си, но се разви само в София. Под егидата на Янчулев... В общините и общинските дружества.
Вервай ми. Знам достатъчно за субектите на индустриалните отношения в България, та плачът по "свободния синдикализъм" ми е смешен.
Като сте ербаб се отказвате от привилегиите взети от казионните синдикати, почвате битка, и след двадесет години ще сте на линия. Имаш ли такова търпение? Ресурс? Финансиране? Хора? Нямаш! Значи седиш и кюташ.
Е, и аз искам да съм с мрежата на Сорос и възможностите на Отворено общество, ама няма. Няма бе китаец. Няма.
Затова, вместо през екраните на всички национални телевизии, ще си вея социалдемократическите щуротии през форуми. До където стигна и до който.
Знам и Мога
Рейтинг: 1014 ВеселоДо коментар [#58] от "Graf":
Всичко това много хубаво. Само не разбрах защо синдикатите в БДЖ, като са толкова хубави, не искат нищо друго, освен пари, нямат никаква далновидност и не предлагат практически нищо на служителите, освен организиране на стачки?
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#64] от "Знам и Мога":
Ecrasez l’infâmeПърво, нищо не научих от медиите за преговорите. За какво спорят, къде не се разбират..
Така че, това ти твърдение: "Само не разбрах защо синдикатите в БДЖ, като са толкова хубави, не искат нищо друго, освен пари" го приемам на голо доверие.
Що касае това, че синдикатите използват предупредителната стачка като средство за натиск... Така се прави. В целия цивилизован свят. Защо държавата не ползва туй: http://www.nipa.bg/?page_id=2
за мен представлява пълна загадка. Там едни чиновници получават заплати, живеят в едни свят недокоснат от никакава криза и ръководството на БДЖ не го ползва. Е, като казвам, че страната е пълна с незнаещи и неможещи... Най вече върхът и, не лъжа.
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#47] от "Graf":
И аз симпатизирам на синдикатите, но у нас те са ужасно слаби. Поради този факт заплатите ни масово са повече от мизерни. Къде може да сравниш един синдикат в Гърция или Полша с нашите? Кога са правили всенародна стачка?! Така че колкото и да са умни, за хала ни са виновни поравно управляващите и синдикатите НИ. Тук не отчитам пасивността на населението, но то затова са синдикатите - да ги мобилизират.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#66] от "Mai Tai":
Ecrasez l’infâmeКакъвто матрЯла, такава и сградата. Не може да очакваме от кофти кирпич да стане железобетон.
Друг е въпросът, че при едно сравнително изследване(има такива) българските синдикати се оказват по-добри от естонските, чешките, сръбските, румънските, полските, латвийските, литовските... И в количествени и в качествени измерители.
Бе учудващо на останалия фон, където сме водачи на всички негативни класации.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#66] от "Mai Tai":
Ecrasez l’infâmeДа помогна малко по темата за синдикатите: http://www.fes.bg/?cid=13&NewsId=751
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#68] от "Graf":
Не материяла е виновен, а качеството на синдикалните елити и обвързаността им с корпоративни и политически интереси в ущърб на членовете им. Много са интересни данните, които си дал, интересно как си обясняваш факта, че броят на работодателските организации надвишава този на синдикалните в БГ, Румъния и Унгария - страните, най-засегнати от кризата.
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#69] от "Mai Tai":
Ето ти две организации на работодателите: БСК и АИКБ. И двете са национално представителни и участват в НСТС. БСК членува в АИКБ, а АИКБ членува в БСК. Държавата поощрява този абсурд, защото политиката в тази сфера е такава. Матряла си мисли, че синдикатите са водени от съглашатели, а истината е, че срещу тях стои машина, която ги мачка последователно и безкомпромисно. Даржавата е активен участник в това мачкане, а медиите затварят кръга. За синдикатите в България се спазва от години принципът "Или лошо, или нищо!"
B8+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B 2%D0%BD%D0%B8+%D1%87%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2 %D0%B5/1/MlW-gRWHIlSHI9OrI1KXcNSPcROTIZaLUFKXYBKbU xO-QNOLU9OHUlKPgdODcd
Ecrasez l’infâmeУчителите на другата страна в индустриалните отношения(работодателите) са добри. Това роене и признаването на тези организации за представителни прави трипартитния диалог безумен. Достатъчно е, една от организациите на работодателите, призната за представителна да не е съгласна с нещо в НСТС и взимането на решение е блокирано. Аз с интерес съм наблюдавал, как едни структури на работодателите членуват в най-всевъзможни организации. Та даже сами в себе си.
Пак съм учуден че мърдат...
http://www.bia-bg.com/%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%
http://www.bica-bg.org/m_members.php
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноИ веднага се появи " БГ индустриалец" да цъка минуси.
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#70] от "Graf":
Много ценна информация ми даде. Благодаря.
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#70] от "Graf":
И все пак си мисля, че единственият начин нещо да се промени в тази област е синдикатите да поемат патерналистична позиция спрямо членовете си и да започнат да ги 'просвещават', съзнателно да ги водят към стачки. Малко се връщаме в 19 век, но само така може нещо да се промени, струва ми се.
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#73] от "Mai Tai":
Ecrasez l’infâmeMai Tai, не знам дали си даваш сметка, ама последната идея на работещият е да излиза и да прави митинги и протести. Еле пък стачки. Тези хора са смачкани. Те са навряни у кучи гъз, натиснати са от сметки, данъци, кредити, цени. Опитват се да дадат образование на децата си, да запазят имуществото си, работата си, статуса си...
Те излизат на стачка само тогава, когато ножа е опрял до кокъл. През останалото време се борят за оцеляване. Все пак, дори и в тези условия, както казах вече, в България все още мърда такова нещо като синдикати и нещо прави. В този смисъл по-добре е, тези които сме отвън, не участваме в "организираното работническо движение" както му викаха, вместо да ги псуваме и ругаем, да им оказваме подкрепа. Дори и морална.
Mai Tai
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#74] от "Graf":
Това не е аргумент за бездействие - че са навряни.. и смачкани. Те и италианците са били навряни и смачкани до края на 50-те, но след това си правят силни синдикати и си вдигат много значително жизненото равнище. А. знаеш ли защо нямаме селско стопанство (почти)? Заради липсата на синдикати и лобизъм в тази сфера още от началото на 90те - разликите с Полша и дори Румъния са убийствени, защото Полша например си запазва субсидирането, дори и Румъния, а ние сме на минус по Producer Support Index и то за цяло десетилетие. С една дума без борба не става, а само съчувствие не стига.
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#75] от "Mai Tai":
Консултант там, икономически съветник, демагог и пропагандатор - може, ама синдикален вожд..
=iaticbex
Ecrasez l’infâmeСори, ама тепърва няма да ставам работнически лидер.
Не бе, не се виждам някак си, начело на колона разгневени арбайтери. Честно.
Да се борят по-младите. Вместо да цирикат по форумите, че нямало синдикати, да прочетат някоя книжка, да видят у сайтовете им какво правят, поне едно КТД да прочетат... А аз ще помагам.
http://www.podkrepa.org/content/menu_44.php?estate
Mai Tai
Рейтинг: 1409 ВеселоДо коментар [#76] от "Graf":
Middle class fatigue, a?
lz2
Рейтинг: 2324 Неутрално"Най-отчайващото е, че са неграмотни, но с претенции. Научили са четири положения от либертарианската библия и ги повтарят до изнемога. Даже не се опитват да вникнат в проблематиката."
ска гнидо,са такива пишман комунистически икономисти,като теб!Благодарение на такива "специалисти" сме на този хал! То не бяха експерименти,то не бяха далавери и откровени грабежи! И докато мен,насила са ме затикали два пъти на "лекции" на другия неграмотник-Иван Костов,То ти сигурно си му носил чантата и си му се възхищавал,защото и той като Орешарски са си тъпи комунета,като тебе!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Проблематиката,комунистич
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#77] от "Mai Tai":
Ecrasez l’infâmeНещо такова.
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#78] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeМалейй...
Насила. Една моя комшийка пък насила я направили член на БКП, друг - доносник станал насила.. И така 40 години
Ей, Бочаров, ти ли си? Теб ли те насилваха там?
Абе, дебил, биха ли те? Или само те насилваха. Два пъти... У школата.
Само два пъти...?
Не! Наистина сте способни да убиете всичко детско в мен...
Кретен. Пълен и завършен кретен си. Наистина.
BIG AL
Рейтинг: 1416 НеутралноАлооооооо, прокурорчетата, КЪДЕ са МИЛИОНИТЕ платени на онова копеле-моловчето за строшените и бракувани вагони , доставени от онзи дингил-транспортният министър на Трой коалицията ??
BIG ALИ ТОВА ли дело потъна , ШУТЕ ВЕЛЧЕВ ???????
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#80] от "Graf":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Стига си демонстрирал клеветническите възможности на комунистическите ОФ агитатори.Такива като теб,разсипваха живота на хиляди свестни хора,че и не се срамуваха от подлостите си!Аз не съм членувал в комунистически организации,за разлика от активисти,като теб,и няма от какво да се срамувам,а пък ти нямаш срам!
Ти си завършен подлец!
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#82] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeСори кретен, ама ти казах. По вашето време бях с жълто около устата. Докато вие се обучавахте по разни партийни школи, ние слушахме разна упадъчна музика и ходехме на училище..
Бочаров, няма как. Възраста ми е такава, че партията ти, която още я пишеш с главно "П" не се интересуваше от мен...
Айде, със здраве на ППО-то, пийте там едно валидолче и си спомняйте какви мъки са били, га са ви насилвали по партийни школи и за партийно членство.
Само два пъти...
Идиот!
Инспектор Гаджет
Рейтинг: 733 НеутралноСметките са елементарни- влака има еднакъв разход на енергия за 1 и 100 пътника, респ. товар от 1 кг и 55тона (доколкото си спомням толкова побират товарните вагони. Когато няма как да попълниш съответния влак (с пътници-условия във влаковете, цени на билетите или товарни превози), просто не го пускаш. Значи обслужващия персонал на влака не ти трябва, значи началника, който не е осигурил натоварването не ти трябва.... и т.н. Какво има да се мисли толкова, аман от "социални кранчета", за които всички плащаме солидарно, а няколко души източват! Или си оправят нещата с рекламата, условията в транспортните си средства, договори за превоз, или нови съкращения до момента в който могат да се самоиздържат!
leon555
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#1] от "LZ161":
.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaИ за Кремиковци се твърдеше, че е структуроопределящо предприятие, а виж къде е сега. И точно Кремиковци ако знаеш колко пари дължи на БДЖ (и не само), които никога няма да плати. Всичко в тази измислена държава е "структуроопределящо"
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#83] от "Graf":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Това,че си бил с жълто около устата,не те прави по малко долен комунистически идиот!
АМАН ОТ НЕСРЕТНИЦИ И ПОДЛЕЦИ!
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#86] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeКо да направя старче, че си тъпо та тъпо? Да съм те карал да споделяш партийните си подвизи из школата Георги Кирков?
Не съм.
Не крия. Презирам пребоядисаните комунисти. А вие, с фуражката на ГЕРБ и "антикомунизмът" на милиционерщината сте ми още по-противни.
А сега може да разкажеш на околните и къде си скрил партийната книжка. Не се срамувай. Бойко преди години рече, че си я пази. Можело дадойдат и други времена...
positive1
Рейтинг: 620 НеутралноАбе хора, не сме 1990 година, а 2011 на кой му пука дали някой е комунист. На мен ми пука дали и кога ще мога да пътувам до Варна за макс 6 часа, в чист и относително нов влак. Много ясно, че жп транспорта е изклщчително важен за държавата, който си мисли обратното определено не е в час. В момента БДЖ има нужда от тотална реформа
uriah
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#83] от "Graf":
Графе, май дойде време да си поговорим. Ако нямаш нищо против - дай ми знак.
Славена
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#87] от "Graf":
"Има много налудничави неща, които могат да се направят, но ние няма да ги направим и все пак е приятно да си ги мислим." Кърт ВонегътНай - яростните антикомунисти днес, всъщност вчера са били също толкова яростни комунисти. И току се изпуснат с някое "откровение", което, уж, обслужва днешните им тези. По начало тезите им никога не са се променяли, както и навиците им, основният сред които е да се въртят натам, накъдето задуха вятърът. Неизменна си остава и яростта им. Абе най - точно ги бе определил Хайтов, наричайки ги "въртигъзици".
петро
Рейтинг: 789 Гневножелезници и поща?!
кошмарни предприятия!
най-отвратителните служители!
най-противни и необразовани!
...и ...и...боклуци!
moon74
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#88] от "positive1":
Прав си. Браво на младите! Ние още си слушаме песента на НЛО:
Всички български мъже
членуват в партия БДЖ!
По Недялко Йорданов е, май, да е жив и здрав!
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#89] от "uriah":
Ecrasez l’infâmeКажи? За какво ще си говорим? За времето?
uriah
Рейтинг: 402 НеутралноЗа какво друго? 4010405
Graf
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#94] от "uriah":
Ecrasez l’infâme4010405...
????
Да бе. Това пък кво е..
Нищо де. Тъпичак съм малко. Ще ми помогнеш...
Десен
Рейтинг: 1416 НеутралноБоли ма фара!
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Да стачкуват цел месец ако искат!
И после още 2!
Аз няма да им плащам заплатите от моите данъци, порез некъв заем гарантиран от петнайсе емисии на Дянков само за да могат некви лежачи да се хрантутят до изборите.
Айде чупарата. Пайдос!
Който не му се работи - да си ходи в къщи.
Боно Нончев
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#8] от "Читател":
Е може на запад да е конкурентен, ама не щото е магичен, а щото с малко работници се движат много товари. Синдикатите са против точно това, тоест са против ефективен ЖП транспорт.
Тия протести за ПОВЕЧЕ пари от фалирали предприятия, които цоцат пари от джоба ми въобще не са ми симпатични.
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#87] от "Graf":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Не само си тъпо! Ти си и потомствено беден презрян комунистически плазмодий,от работническо-селски произход,без надежда,някога в далечното бъдеще потомството ти /ако имаш такова,защото ми приличаш на обратен/ да се приближи,макар и малко,към по-мислещата част на обществото.За теб,надежда няма.
Graf
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#98] от "lz2":
Ecrasez l’infâmeОвации! Другарю фелтфебел, дотук - добре.
Айде обратно у школата Георги Кирков, за новата порция мозък.
Nikolay Spasov
Рейтинг: 658 НеутралноТам някой говореше за умните държави. В умните държави се субсидират основно линиите, които не могат да излязат на печалба. За останалото има конкуренция и различни оператори, очевидно щом има частен интерес, те могат и да печелят. В умните държави имат 1/2 от персонала на БДЖ за километър инфраструктура. Само това трябва да ви говори колко е абсурдна стачката, но оставам смаян колко много хора не разбират нещо толкова елементарно и ПОДКРЕПЯЛИ моля ти се. Искате развитие на мрежата, искате по-бързи влакове, искате нови вагони? Няма как да стане, когато огромната част от разходите на БДЖ отива за работна ръка и когато ПРОДЪЛЖАТ да отиват там. Чисто и просто няма как да стане. Останалото са празни приказки. Чакайте Световната банка да откаже заем и тогава нито пътниците ще се возим без главоболия, нито заплати за УЖАВАЕМИТЕ протестиращи ще има. Не е много трудно да се схване и докато допускам, че може би уважаемите железничари не могат да го осъзнаят, то това че популизмът и липсата на воля на управляващите стига дотам, че да се съобразяват с това, то положението граничи с трагичното.
Тъпо е, защото аз лично смятам железопътният транспорт за един чудесен вариант. И дори в България го ползвам редовно (не защото не мога да си позволя кола). И ако цената да се осигури някакво развитие занапред са няколко дена нередовен транспорт поради стачка, то тази цена си заслужава.
Чакам си минусите, но на практика нещата стоят така.