Повечето японски летища имали гориво за десетина дни

Повечето японски летища имали гориво за десетина дни

Повечето японски летища имали гориво за десетина дни
Reuters
Повечето японски летища имат гориво за още десет дни, тъй като доставките са трудни или невъзможни. Причината е, че част от инфраструктурата е разрушена след земетресението и вълните цунами от миналата седмица. Това съобщиха от Международната асоциация по въздушен транспорт (IATA). В същото време хиляди хора се опитват да напуснат Япония по въздух, а много европейски държави евакуират своите граждани от страната.
За да се пести гориво, от организацията са създали организация, в която са включени повечето големи авиокомпании, които летят до Япония. Тя включва и организация за снабдяване на летищата с гориво по вода. "По време на криза авиотранспортът играе критична роля", каза генералният директор на IATA Джовани Бисиняни.
От организацията предупреждават, че може да се очаква увеличение и на цените на самолетното гориво, тъй като Япония осигурява 3-4% от продукта в световен мащаб, а част от капацитета на рафинериите в страната е загубен заради разрушенията след природното бедствие.
Според IATA все още е трудно да се каже какви ще са ефектите от бедствието в Япония върху авиационната индустрия. Въпреки това от там очакват секторът в страната да забави развитието си. "Япония е важна част от световния въздушен транспорт. Пазарът в страната се оценява на 62.5 млрд. долара. На този пазар се извършват 6.5 на сто от всички полети по разписание. Той представлява и 10% от приходите в световен мащаб. В краткосрочен план се очаква развитието на пазара да се забави и едва ли ще има подобрение преди втората половина на годината, когато трябва вече да се чувства и положителният ефект от възстановяването на последиците от бедствието", смята Бисиняни.
Очаква се кризата да засегне и пазарите, които са най-свързани с японския като САЩ, Китай, Южна Корея и Хонг Конг. Най-голям ще е ефектът върху сектора в Китай, тъй като полетите от и до Япония дават 23% от приходите на компаниите. От европейските страни най-засегнати ще са Франция, Германия и Великобритания, смятат от IATA.