Земеделският министър се закани на компаниите, които мамят с качеството

Земеделският министър се закани на компаниите, които мамят с качеството

Мирослав Найденов
Дневник
Мирослав Найденов
"Ще поискаме официален отговор от европейските институции дали наистина има големи компании, които продават под марката си стоки с по-ниско качество в Източна Европа, и ако това е така, производителите ще трябва незабавно да се коригират. Ще кажем стоп и на второто качество за България".
Това заяви земеделският министър Мирослав Найденов пред Дарик радио, помолен да коментира огласеното в сряда проучване на Словашката асоциация на потребителите, според което мултинационалните компании за храни и напитки продават в новите страни-членки на ЕС продукция, чийто стандарт за качество чувствително се различава от тази за западноевропейския пазар. Изследването е обхванало напитки с марката "Кока-Кола", шоколад "Милка", черен и червен пипер "Котани", разтворимо кафе "Нескафе голд", кафе на зърна "Якобс крьонунг" и кафе "Чибо еспресо", като само за "Милка" не са установени разлики.
Шапът в Бургаско приключи, всички болни животни са ликвидирани, заяви земеделският министър. Той допълни, че още известно време ще има карантина в областта, но проблемът е решен.
От компаниите официално отрекоха да има разлики в стандартите им за различните пазари.
Днес земеделският министър обяви, че екипът му търси контакт със Словашката асоциация на потребителите, за да получи повече информация по проучването.
Цените преди Великден полудяха
В телефонното си интервю за предаването "Седмицата" Мирослав Найденов се възмути от рязкото покачване на цените преди Великден. "Цените полудяха. Няма как изкупната цена в момента на живото агнешко да е около 5-6 лева, а да се предлага на 15 лева на пазара", каза той.
Найденов разкритикува търговците, че действат на принципа "Ден година храни", разчитайки на цени вместо на оборот,  и призова потребителите да бойкотират нереално високите цени.