Новите договори за поддържане на пътищата излезли по-скъпи от старите

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Новите договори за поддържане на пътищата излезли по-скъпи от старите

Новите договори за поддържане на пътищата излезли по-скъпи от старите
Новите 4-годишни договори за поддържане на републиканските пътища са излезли по-скъпи от старите. Това каза Лазар Лазаров, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред депутатите от парламентарната комисия по регионална политика. Ръководството на пътната агенция беше на среща с депутатите по тяхно искане днес.
Така таази зима вместо предвидените 40 млн. лв. за чистене на снега са били похрчени 60 млн. лв., посочи Лазаров. За сравнение разходите за зимното почистване на републикнските пътища миналата зима са били 50 млн. лв. Преразхода от 20 млн. лв. за чистенето на снега е заа сметка на пътни ремонти, обясни Лазаров.
По-високите цени бяха обяснени с факта, че старите договори били едногодишни, като през 2009 г. АПИ фиксирало цените. Цените по новите договори били определени на базата на тръжната процедура, обясни разликата Лазаров.
За двойните цени, които е платило АПИ за зимно почистване пътни компании пуснаха платени съобщения във вестниците. По темата имаше и депутатско питане. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев обеща даа ги предаде за проверка на Агенцията заа държавна финансова инспекция и ако се установят нередности, виновните щели да понесат отговорността си.
С 50 млн. евро спестени от проведени тръжни процедури по европрограмите ще се ремонтира построения участък от магистрала "Тракия" от София до Пловдив, собщи Николина Николова, член на управителния съвет на АПИ. Тя посочи, че мантинелите и пътните знаци на строящия се в момента участък на "Тракия" от Стара Загора до Карнобат ще бъде направен по европейските правила за пътна безопасност, които влязох в сила у нас на 5 май. В проекта за магистрала сега те липсват. Предвижда се да бъде пусната обещствена поръчка за направата на новата магистрала. Другият вариант е сегашните изпълнители да обезопасят магистралата по новите правила, но без да се променя цената по договор, каза Николова. В проектите за останалите магистрали, за които текат процедури по избор на изпълнител - "Марица" и "Струма", са заложени съвременните правила за безопасност, уточни тя.
Със спестени пари от оперативна програма "Регионално развитие" пък допълнително ще се ремонтират още 20 пътни отсечки. Те ще бъдат третия етап по проекта за пътната рехабилитация. Първите 15 отсечки, чийто ремонт започна миналата година са почти готови. През лятото тръгват ремонти по още 15, посочи Лазаров.
Следващата седмица ще бъдат отворени техническите оферти на кандидатите да строят магистрала "Струма" от Долна Диканя до Дупница, каза Николова.