Проучване: Маркетингът, пиарът и човешките ресурси са стихията на бизнес-дамите

Маркетингът, пиарът и управлението на човешките ресурси са областите, в които жените са най-успешни като мениджъри. Това показва проучването на консултантската компания за подбор на ръководен персонал "Стантън Чейс България", направено сред 142 бизнес-дами на ръководни постове в големи български и международни компании от всички сектори на икономиката.
Една пета от анкетираните смятат, че личностните качества са от най-голямо значение при изграждането на мениджърската кариера. На второ място посочват професионалния опит (17%), на трето – примерът на ментор по време на обучението за средно и висше образование (13%). Интересно е, че по-малко значение се отдава на професионалната мрежа от контакти, началото на която в Западна Европа и САЩ по традиция се поставя още в колежа и университета, отбелязват авторите на изследването.
Според жените на ръководни позиции творческият подход и устойчивостта на стрес са едни от най-важните качества на жените лидери. А от компетенциите и уменията, които са им помогнали най-много в развитието на кариерата, посочват способностите за преодоляване на трудности (15%) и разрешаване на сложни ситуации (14%). Прави впечателние, че качества като интуиция и умения за създаване на контакти, по-често приписвани на жените, са поставен на по-заден план, се отбелязва в изводите от проучването.
80% от бизнес-дамите смятат, че красотата и стилът отварят врати за кариерното развитие. Друг любопитен факт е, че половината от анкетираните са заели първите си мениджърски позиции преди да навършат 30 години.