Разследващият екип решава тази нощ за задържането на шофьора

Разследващият екип решава тази нощ за задържането на шофьора

Разследващият екип решава тази нощ за задържането на шофьора
Reuters
Окръжният прокурор на Пловдив Иван Даскалов и разследващият катастрофата на магистрала "Тракия" екип ще се съберат тази вечер, за да решат дали удължат мярката за неотклонение "задържане под стража" на шофьора на рейса Светослав Димитров. Това съобщи Даскалов по Би Ти Ви.
Пробата за алкохол на шофьора е отрицателна, а тестът за наркотични вещества ще излезе до дни.
Според Даскалов решението ще се вземе на база събраните доказателства. Даскалов обаче е категоричен, че най-важното от тях - автотехническата експертиза, няма да е на разположение. Данните от тази щателна проверка ще са готови до няколко дни.
Според Даскалов шофьорът е разпитан, като част от показанията му се потвърждават и от някои от пътниците. Някои от пасажерите са заявили, че рейсът е загубил управление.
Окръжният прокурор на Пловдив посочва, че от ключово значение за работата по случая е да се установи дали гредата на задния мост на автобуса, която е счупена, се е повредила преди или след катастрофата. Важно е също да се разбере дали задната дясна гума се е спукала преди преобръщането на рейса, или след инцидента.
43-годишният Светослав Димитров, който е бил зад волана на автобуса, работи във фирмата от 2006 г. Срещу него е образувано досъдебно производство за причиняване на престъпление по непредпазливост чрез превишаване на правилата за движение, при което е настъпила смърт на повече от един човек. Димитров може да получи от 5 до 15 години затвор.
 
Както е известно катастрофиралият рейс "Мерцедес" е на 23 години, но е минал технически преглед в пункт в Карнобат, в началото на март. От данните на тахографа става ясно, че от София до мястото на инцидента е спирал за кратко, вероятно, за да остави пътник, а скоростта нито в един момент не е била повече от разрешените 100 км/ч. Тахографът е проверен за последно на 29 юли миналата година, а по закон задължителните инспекции са на всеки две години.
Рейсът имал проблеми с кормилото и спирачките
"Миналата седмица - четвъртък, петък, казваха шофьорите, че има тресене, в предницата. Дойде, проверих, проверих долу, никакъв проблем няма", твърди автомонтьорът Кадир Асисой от гаража на "Ентуртранс", цитиран от Би Ти Ви.
Вчера по обяд преди да отпътува за София, автобусът отново е прегледан в гаража на фирмата-наемател. "Вчера дойде, само спирачките да проверим. Малко обрах от спирачката и тръгна колегата. Другото няма никакъв проблем", каза автомонтьорът.
Бивш шеф на ДАИ-Бургас работи в "Ентуртранс"
"За мен (рейсът) отговаря на изискванията, минал е технически преглед, правена му е профилактика в гаража. Имаше проблеми преди седмица, които бяха отстранени", казва ръководителя на централния офис на фирмата-превозвач Николай Точев. Според Би Ти Ви той  е бивш изпълнителен директор на Автомобилна администрация, както и началник на ДАИ-Бургас до миналата година. В "Ентуртранс" работи от няколко месеца.  
Според шофьори от фирмата-превозвач, цитирани от Би Ти Ви почти никога не карат с повече от 100 км/ч, тъй като шефът ги наказвал, "защото рейса харчел повече".