Велоалеята в "Младост" е почти готова, предстои изграждане на нова

Велоалеята в "Младост" е почти готова, предстои изграждане на нова

Вече повече от месец столичани могат да се качат на велосипедите си и да пробват новоизградената велоалея в квартал "Младост". Макар и не напълно завършена, тя все пак е готова и е използваема за любителите на вело-транспорта.
Алеята трябваше да е готова на 24 май, но промени в първоначалния проект са наложили отлагане на крайния срок.
Зам.-кметът на столицата Любомир Христов обясни, че все още няма съставени национални норми, по които да се правят велоалеи и, затова се взаимстват стандрати от други държави. Според него България е съвсем нова в изграждането на качествени велоалеи, но съвсем скоро страната ще има натрупан опит.
В по-голямата си част алеята в кв. "Младост" се движи по тротоара. Цялата настилка е сменена и е сложено ново осветление. Велотрасето е боядисано в червено, за да се разграничава от пешеходната част.
Наскоро се появиха и първите проблеми. След като беше поставен част от асфалта, много жители на квартала започнаха да паркират автомобилите си върху новата придобивка. Общината пък постави антипаркинг колчета, за да се предотврати нарушенията. Те са сложени точно там, където велоалеята минава близо до платното за движение.
Велоалеята в "Младост" е почти готова, предстои изграждане на нова
Преди няколко дни част от пътната лента по бул. "д-р Атанас Москов" беше маркирана. Няколко "паяка" преместиха колите, които пречеха на маркировката. По същия начин се процедираше и с колите, които са били на тротоарите – част от пътя на велотрасето. Тази отсечка на алеята е върху платното за движение и се нарича споделено трасе.
Фактите обаче сочат, че част от жителите на квартала не горят от желание да "споделят" платното за движение с велосипдеистите. Наша проверка показа, че в рамките на 200 м. има седем паркирани автомобили, точно пред знака, указващ наличието на велоалея.
Една от целите при изграждането на велотрасета е свързването на метростанциите с различни точки на столичните квартали. Така се намалява автомобилният трафик и се увеличава сигурността на велосипедистите. Хората ще могат да се придвижват до метростанциите, където ще оставят колелата си. Там ще има и камери, с които охраната на съответната метростанция ще ги наблюдава, заяви Любомир Христов.
Целият проект за велотрасето в "Младост" е на стойност около милион и половина лева.
Предстои изграждането на друга велоалея, съобщават от Столична община. Тя ще се  от бул. "Цар Борис III" по бул. "Гоце Делчев" до Южния парк – около 2 км. Вече е обявена поръчката за новото трасе, каза зам.-кметът на столицата Любомир Христов.
В началото на годината столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви и че общината е изградила схема за 100-километрова веломрежа, която трябва да е готова до 2013.