Велоалеята в "Младост" е почти готова, предстои изграждане на нова

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Дано не изкъртят колчетата говедата.

  2. 2 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Предлагам - всяко изкъртено колче - 1000 лева глоба.Всяко изкъртено но незаплатено колче - 5000 лева глоба на полицаите и общинските работници.Трябва да има ред и някой да го спазва.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  3. 3 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Тази червената боя, ако същата като на варненските велоалеи, ужасно се плъзга

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  4. 4 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 782 Неутрално

    колчетата няма да решат проблема с паркирането не само по велоалеите, но и като цяло на забранените места. Аз предлагам следното:
    1. Глобата за паркиране на забранено място да е между 300 и 500 лв. При всяко следващо нарушение да се удвоява.
    2. Колите да не се глобяват, а направо да се вдигат. Собствениците да трябва да ходят да си ги търсят на служебен паркинг извън София и да си ги получават само, като си платят глобата.
    3. Служебните паркинги да се плащат също по 20 лв на час. Ако не идеш да си прибереш колата бързо си плащаш за това, че е седяла там.
    4. Общината да наеме 3 конкурентни фирми с паяци и да им плаща по 20% от глобата за вдигната кола. Ще настане едно здраво юркане да се търсят нарушители.

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Ако някой си мисли, че с очертаване с боя се прави велоалея е в дълбока грешка. Принципно, най-добрия начин, който съм виждал, е велоалеята да е между паркиралите автомобили и тротоара, на различни нива, и оградена. Така и сигурноста е най-голяма.
    Добър пример е велоалеята по Ломско.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1322 Весело


    Когато (не ако) автомобилите паркират върху червено боядианият асфалт = вело алея?,
    правете по една снимка с джи ес ема и директо я прашайте на КАТ , да идват с паяците. Хем хазната ще се понапълни,
    хем джобовете, хем и шофьорите ще се научат на ред.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  7. 7 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#3] от "Блага":

    Трасето по тротоарите е с червеникава настилка, а не с боя. Вероятно т.нар. "споделено трасе", т.е. по асфалта е с боя.

    В Младост 3 изглежда доста добре. Хората щастливо вървят точно по нея . Имаше и паркирали коли ЗАД колчетата - качват се откъм бордюра на кръстовището.

    За Младост 1 ме предупредиха, че е сгрешено трасето, но грешката е довела до извънредно оправяне на една от детските площадки - все пак е на кяр.

    Абе, добре изглежда! Остава и наистина да глобяват и разкарват паркиралите коли - супер ще е!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  8. 8 Профил на sensey
    sensey
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Трябва първо нормални паркинги да се построят и после да се гонят неправилно паркиралите, както се гонят престъпници. Само със забрани няма как да стане.

  9. 9 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1322 Любопитно

    До коментар [#5] от "Тони!":

    На Запад велоалеите са вътху тротуарите, с червени плочки са правени така ,че да се отличават от мястото за вървене.
    Ето един пример:
    http://www.strassenkatalog.de/panoramio/waller_heerstrasse,23058611.html

    nemo malus felix, minime corruptor.
  10. 10 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#6] от "СДС":

    Ако можеше да се направи една публично достъпна база данни на КАТ, където всеки да може да праща снимки на неправилно паркирани автомобили и - в случай че снимките са достатъчни за доказване на нарушението - да се публикува името и ЕГН на собственика на колата, както и на определени интервали да се публикуват имената на всички, незаплатили съответните глоби, това щеше драстично да намали бройката на всичките идиоти, които си паркират колите където им падне. Ама де го този късмет...

  11. 11 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 165 Неутрално

    За велоалеята точно около бул. Ал. Малинов просто нямам думи! Не знам в посока Мл.4 и метрото как е, но около бул. Ал. Малинов е тотална кретения! Въпросната велоалея я изградиха ВЪРХУ пешеходната алея и сега около велоалеята за хората е оставено в най-добрия случай 50-60 см. пешеходна алея! Две майки с колички не могат да се разминат... давама души хванати за ръка едва вървят без да окрачат вело-алеята! Пълна идиотщина! Защото някой си е взел парите за алеята, без да му пука за пешеходците. Ако някой не вярва - да заповяда у нас - от терасата ми всеки ден могат да се направят снимки колко са затръднени пешеходците и как щат-не-щат са принудени да вървят по велоалеята! Да не говорим, че преди булеварда /Ал. Малинов/ пешеходната алея е МЕЖДУ улицата и велоалеяата, а СЛЕД кръстовището велоалеяата застава между улицата и пешеходната алея! Така на самото кръстовище става едно "меле" между пешеходци и велосипедисти докато всеки си "влезе" в алеята...

    Типична българска работа!

    * “Българска работа - това е работа необмислена или недомислена, зле започната, без ръководство или нескопосно ръководена, която сякаш по задължение свършва със скандал, за да послужи само за позорна регистрация на печалните си герои." - Иван Хаджийски!

  12. 12 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#5:"Тони!"]Ако някой си мисли, че с очертаване с боя се прави велоалея е в дълбока грешка. [/quote]

    По цял свят така ги правят, пускат една линия с боя и това е велоалеята , никой не си играе да хаби милиони на вятъра. А нарушителите се дерат яко с глоби и повишаване на застраховката. Глобите са единствено доказано работещ начин за справяне с нарушителите, защото каквито и да са велоалеите и колкото да заградени с колчета все ще има джигити да карат колите си и паркират на велоалеите.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#12] от "The Chicago Boys":

    Явно ходим в различни светове. Велоалеята винаги е с друга настилка, и на друго ниво. И както казах - добре е, да е от вътрешната страна на паркиралите автомобили - така самите коли предпазват велоалеята и няма нужда от колчета.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#10] от "Lord":

    В Германия го правят така:
    правиш няколко снимки под различен ъгъл и се обаждаш на КАТ, които са длъжни да дойдат до 10 мин. и да поемат случаят , ако има наистина нарушение.
    Гражданите помагат и насочват органите на реда, които обаче и са наистина заслужили името си.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  15. 15 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "Тони!":

    http://www.photoslondon.com/pl_landmarks/bigben_0224.jpg

    Ето как го правят в центъра на Лондон, има и специално изградени алеи както и ти казваш, но те са малко, защото освен, че са скъпи и обикновено няма място за тях и проблема се решава като пуснат една линия боя в краят на пътя.

  16. 16 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1322 Весело

    До коментар [#12] от "The Chicago Boys":

    По цял свят така ги правят, пускат една линия с боя и това е велоалеята , никой не си играе да хаби милиони на вятъра.
    .......................
    Америка не е цял свят бе мойто момче.
    Иди в Холандия, Белгия и Северна Германия и ще ти падне чейнето. Организирани велоалеи на всяка улица, без изключение.
    http://www.salon-superlink.de/vp-bilder/schwenk-3.jpg
    В добавка има велоалейна мрежа свързваща градовете...

    http://www.nationaler-radverkehrsplan.de/praxisbeispiele/images/2056_01-klein.jpg

    nemo malus felix, minime corruptor.
  17. 17 Профил на The Jew
    The Jew
    Рейтинг: 1179 Весело

    Не съм й фен на Даскалицата-кмет,но за велоалеите-поздравления!

    Trans penis mihi est!
  18. 18 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 165 Неутрално

    [quote#17:"The Jew"]Не съм й фен на Даскалицата-кмет,но за велоалеите-поздравления! [/quote]
    Какво поздравления, бе човек?

    Казвам ти, че преди да я направят беше в пъти по-добре!!! Ако беше грамотно направена - ДА, щеше да е по-добре СЛЕД, но НЕ Е!

  19. 19 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 890 Разстроено

    До коментар [#1] от "Yard":


    "Дано не изкъртят колчетата говедата. "

    Ще ги изкъртят! Затова са и говеда! Но се возят в "Мерцедес" последен модел и суперджипове!

  20. 20 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 217 Весело

    КАТ да си влезе в ролята и да предприемат стъпки за промени на закона така че да стане като в Сингапур: виждаш нарушител, снимаш го и пращаш снимката в КАТ. След това ти превеждат 30% от глобата, за това че си помогнал за установяване на нарушение.

    Proud to be anonymous!!!
  21. 21 Профил на Станислав  Димитров
    Станислав Димитров
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Е ТОВА Е ДОБРА НОВИНА НО ТУК Е ГОЛЕМИЯ ВЪПРОС ЩЕ ИМА ЛИ КОЙ ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА КЪДЕ ДА СЕ СПРЕ СЛЕД КАТО СЕ ЗНАЕ КАК И КЪДЕТО СВАРЯТ ДА СПИРАТ ЛЕКИТЕ КОЛИ ДОКАТО НЕ СЕ НАУЧАТ И ДА ИМАТ СОЛЕНИ ГЛОБИ ПОЛИЦИЯТА АКО ЩЕ ДА СЕ НАПРАВИ ВЕЛОАЛЕЯ В НЕБЕТО ЛИ КЪДЕТО И ДА Е ВСЕ ТАМ ТЪКМО ДА СЕ ОСВОБОДИ ПОВЕЧЕ МЯСТО ЗА ПАККИРВАНИЯ ЗА КОЛИ И ДРУЛИ МПС ТА ДОРИ И АВТОБУСИ ЩЕ ДОЖИВЕЕМ И ЩЕ СИ ПОКАЖЕ ВРЕМЕТО.

    SKUPE stanislav-32
  22. 22 Профил на Felix
    Felix
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не съм особено съгласен, че велоалеи се правят с пускането на 1 линия боя в края. За пример ще дам Холандия, където колелото е почти толкова на почит, колкото кравата в Индия.

    Ето една снимка от кръгово кръстовище и забележете колко внимателно са изградени велоалеите - http://www.fietsberaad.nl/library/repository/ontwerpvoorbeelden/rs_1.%20Enschede,%20rotonde%20knalhutteweg.jpg

    Ето и цял сайт с примери на велоалеи в различни пътно-транспортни ситуации - http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?lang=en&section=Voorbeeldenbank
    В ляво се намира менюто, където можете да видите как изглеждат велоалеите на различни места.

    И не на последно място, снимката в началото на статията ми напомня именно велоалеите, които съм виждал в Холандия.

  23. 23 Профил на Джефри Лебовски
    Джефри Лебовски
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Много добре изглежда

    Връткане на педалите сега!

    Whatever you like !
  24. 24 Профил на Felix
    Felix
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ето и по един пример за велоалея като част от тротоара и като споделено трасе:

    http://www.streetsblog.org/wp-content/uploads/2006/11/IMG_0198_utrecht_biking.jpg

    http://oi53.tinypic.com/ke6jo6.jpg

  25. 25 Профил на Felix
    Felix
    Рейтинг: 217 Неутрално
  26. 26 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#12] от "The Chicago Boys":

    Е, не ги правят така по цял свят! В Копенхаген са отделно и от платното за колите и от тротоара за пешеходците. И си имат собствени светофари.
    И се влагат пари в тази дейност. Наистина не е само една боя.

  27. 27 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Днес видях велоалеята в Младост 3 на път за Патиланци със синчето. Пешеходец съм и не е много приятно това, че тротоарът за такива като мене вече 2 пъти по-малък, а в една отсечка (между двата светофара след голямото кръстовище) даже трябва да заобикаляш, защото има място само за велоалеята. Въпреки това, аз съм за идеята, нека има повече велоалеи навсякъде, където е обективно възможно, в някои места те ще са на пътя, на други на троторара, но задължително трябва да се насърчава движението с колело, дори да е свързано с известни неудобства. Когато улиците (съответно и тротоарите) по крайните квартали са проектирани преди 30-40 години, това не е правено с мисълта, че ще има и колоездачи, така че трябва да се действа според даденостите и те да не се използват винаги за оправдание да не се прави нищо. Така или иначе, все на някой ще му е скършен хатъра и ще мрънка и пустосва - е дай по тоя повод да не правим нищо, а? Да не говорим, че нищо чудно след някоя година да ни замерят с поредната директива от ЕС за задължителен минимум километри велоалеи и като не го спазим, да почне и наказателна процедура

  28. 28 Профил на greenenergy
    greenenergy
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#15] от "The Chicago Boys":

    Виждала съм и по двата начина-и само с боя, и специално изградени на пешеходната пътека. Но от всички снимки, които сте постнали, се вижда, че и на тротоара да са велоалеите, и на шосето с боя и в двата случая има достатъчно място. Т.е. улиците са просторни, тротоарите също. Сега направете разлика между Вашата снимка и тази:
    http://www.panoramio.com/photo/32495994

  29. 29 Профил на grozd
    grozd
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Искам да видя ББ и Фандъкова на велоалеите - те си мислят че спокойно могат да перат пари и да залъгват хората, че им решават транспортните проблеми!!!

  30. 30 Профил на |
    |
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Колко е дълга алеята? За да сметнем цената на метър.

    Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.
  31. 31 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1316 Весело

    Пляс, пляс, педалите!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  32. 32 Профил на Alice
    Alice
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Браво за тази алея.

  33. 33 Профил на Многострадална Геновева
    Многострадална Геновева
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#1] от "Yard":

    Около Патиланци със сигурност. По Москов пък няма да е необходимо-точно в частта където велоалеята "слиза" от тротоара на улицата (на автобусна спирка) уж за улеснение са пропуснати 1-2 колчета. Достатъчно широко за да може да се качи кола, да си поджитка по широкия тротоар и да се изпляка в зелените площи. Естествено паяк там вече няма как да припари.
    Дневник, не знам къде и кога сте ги преброили тези 7 коли за 200 метра, но се опасявам, че е станала техническа грешка и или метрите са 20, или колите 70.

  34. 34 Профил на haustov
    haustov
    Рейтинг: 112 Неутрално

    На този абсолютен малоумник паркирал точно след знака на снимката бих му взел книжката...

  35. 35 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    ей сега се прибирам от каране на колело - велоалеята по Евлоги Георгиев има субер дебилни решения - например на кръстовищата и няколкото завоя с мостчета са измислени от кретен, или в краен случай дебил, но не от човек, който кара велосипед

    low riders team
  36. 36 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#4] от "ilinko":

    Ама защо само 20 лв на час и няколко стотин лева за неправилно паркиране ? Дай направо милион и затвор.
    Съвсем са изтрещели разни люде ..

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  37. 37 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тони!":

    Ами всъщност на повечето места е така - боя и то прекъснати линии. Допълнителни усилия се полагат при по-натоварени улици, сложни кръстовища и т.н. Просто хората имат съзнание, че като това е велоалея, значи не е място за паркиране или каране на кола и т.н.

  38. 38 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    паркира там 100лв.глоба и др.път ще ги видим

  39. 39 Профил на Окото СУПЕР
    Окото
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    "Фактите обаче сочат, че част от жителите на квартала не горят от желание да "споделят" платното за движение с велосипдеистите."

    Е това нещо се учи, култивира и унаследява няколко века. Като английска ливада.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  40. 40 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Чудесно е, че се правят велоалеи, но дано не съм прекален песимист относно колчетата - автоталибаните ще ги отнесат като бръмбар - сламка. Тези колчета са много тънки и леки, и само да ги бутнеш с колата и лягат на земята. Къде-къде по яки колове и заграждения падат жертви на "агресора", та тези ли. Затова в нашите условия най-добре велоалеи да се отделят от уличните платна с някакви непристъпни бордюри или други заграждения, но пък това е доста по-скъпо... Дано да не трябва да минат векове, както спомена Окото...

  41. 41 Профил на истинският.груйчо
    истинският.груйчо
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Чудесна новина! Дано да правят все по-качествени алеи, и дано шофьорите да ги уважават!

    До коментар [#25] от "Felix":
    Много добри снимки. Преди време, когато Б. Борисов беше кмет на София, направиха 'велоалея' от НДК до руски паметник точно с две криволичещи ивици жълта блажна боя на тротара. На места бяха пуснали линиите през пръстта около корените на дърветата по тротоара. Съответно алеята беше напълно безполезна и загуба на пари и време. Та явно има нужда от know-how.

    www.zaednovchas.bg
  42. 42 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 482 Любопитно

    1.5 miliona za nqkolko kilometra boq??!!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  43. 43 Профил на гого
    гого
    Рейтинг: 681 Любопитно

    Абе,що не вземе някой да отпечата коментарите под тази статия, различните предложения за справяне с някои специфични проблеми в столицата,а и не само де, с паркирането и прочие и да ги изпрати на главния секретар или там не зная кой,от МВР или от столичната дирекция и да се обмисли,какво може и какво не може да се приложи.Защото видях страхотни идеи и ще бъде жалко,ако не се приложат.
    Може и от самата редакция, както направиха с въпросите към Трайков, сега и към Цветанов или някои от подчинените му

  44. 44 Профил на Alexander Lazarov СУПЕР
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#3] от "Блага":

    Настилката е супер, дори и на мокро със сликове (гуми без грайфер) има прилично сцепление.

    rm -rf /bin/laden
  45. 45 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Аййй камино камино!

    Yet another blue planet.
  46. 46 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 681 Неутрално

    от всички глупости по тази алея, най-голямата е боята. който не ми вярва, нека при дори леко влажна настилка да кара с 25-30 км/ч по нея и да се опита да спре. носенето на каска е препоръчително при тази маневра.
    не съм вярвал, че ще го кажа, но добрата страна е, че вече е започнала да се изтърква и до няколко месеца няма да я има.

  47. 47 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    Добре изглежда!
    Само общината трябва да намери начин да възпрепятства ползването й като безплатен паркинг от някои "граждани" и да съблюдава да се ползва по предназначение.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  48. 48 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#46:"vstoyanov"]носенето на каска е препоръчително при тази маневра. [/quote]

    В Германия 99 процента от колоездачите са винаги с каски! Останалите са чужденци!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  49. 49 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#21] от "Станислав Стоилов Димитров":

    1. Не викай.
    2. Стига се гнервирал и вложи малко позитивизъм - велоалеята си е добра работа!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  50. 50 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#48] от "Курт Деликуртев":

    еми като човек живял доста време там мога да ти кажа, че това просто не е вярно. даже сега погледнах на гуугл стрийт вю покрай една от натоварените велоалеи във въпросния град и от 16 човека имаше 1 с каска.

    друг е въпросът, че в софия каската е наистина доста добра идея.

  51. 51 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#36] от "кинти":

    Може и затвор!
    За при "хронична селяния (простотия)" има нужда от "стационарно лечение!" А преди това дълъг период профилактика - обществено полезен труд - строителство на велоалеи примерно!
    Защо не?
    Има хора, които караме по над тридесет години и нямаме нарушения а други с актовете (, като тапети) могат да си покрият стените на боксониерата в София.

    Хитростта пречи на мисълта!
  52. 52 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Защо по целия Бял Свят НИКОЙ НЕ СМЕЕ ДА ПАРКИРА НА ВЕЛОАЛЕИ??? Дори и "арийските българи" на посещение там и гастролиращите ни мутри и ченгета НЕ СМЕЯТ!????

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  53. 53 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1316 Весело

    Тази велоалея трябва да бъде продължена до кв.Пачарево!Трасето е прекрасно и с малки наклони!
    Пробвайте го!
    Минава се покрай "софийска вода" и "Бирената фабрика" в кв. Горубляне!
    А с една минерална баня или плаж + Бира и пилешко шишче след това е направо върхът!
    Препоръчвам го!
    Изпробвано е!

    Хитростта пречи на мисълта!
  54. 54 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#50:"vstoyanov"]еми като човек живял доста време там мога да ти кажа, че това просто не е вярно.[/quote]

    А аз от Луната ли гледам?!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  55. 55 Профил на pesheff
    pesheff
    Рейтинг: 858 Неутрално

    1. Глобата за паркиране на забранено място да е между 300 и 500 лв. При всяко следващо нарушение да се удвоява.
    2. Колите да не се глобяват, а направо да се вдигат. Собствениците да трябва да ходят да си ги търсят на служебен паркинг извън София и да си ги получават само, като си платят глобата.
    3. Служебните паркинги да се плащат също по 20 лв на час. Ако не идеш да си прибереш колата бързо си плащаш за това, че е седяла там.
    4. Общината да наеме 3 конкурентни фирми с паяци и да им плаща по 20% от глобата за вдигната кола. Ще настане едно здраво юркане да се търсят нарушители.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  56. 56 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#54] от "Курт Деликуртев":

    виж, този спор е напълно излишен - абсолютно всеки, който се интересува кой от двама ни е прав може да отвори произволен немски град в Google Street View (по-добре на север, че там могат да се видят повече колела) и да види сам за себе си колко хора употребяват каски.

  57. 57 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Където не става с гражданско съзнание, става с колчета, дето не става с колчета - става с гооолеми глоби! Бай Ганьо само от ефективните глоби го е страх.

    malart.blog.bg
  58. 58 Профил на AlaBalaPortokala
    AlaBalaPortokala
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Чакам да стигне до частта около "Окръжна болница", пък дано оправят тротоарите покрай алеята. А пък ако сложат колчета по "Йерусалим" ще е чудесно - тротоарът, който води до асансьора на метрото е зает изцяло с коли...

  59. 59 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "В по-голямата си част алеята в кв. "Младост" се движи по тротоара..."

    Това е достатъчно. Как ще се отнеме площ от свещената българска крава - автомобилът? Един е автомобилът и шофьорът е неговият пророк. Виж, от пешеходците може. В България се счита, че пешеходецът е беден несретник, който няма пари за кола и като такъв не заслужава уважение.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  60. 60 Профил на smej
    smej
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Най-големият враг на велоалеите в България ще бъдат не автомобилистите, а пешеходците. Да споделиш нещо - в случая тротоар, е знак на известно морално израстване. Но след като на масовият българин му е все едно дали ще изсекат Пирин ( Я не карам ски), така му е все едно дали има велоалеи (Я немам колело). Стандартът на живот в една държава е резултат от културата на жителите й.





  61. 61 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#59] от "Dehumanizer":
    " В България се счита, че пешеходецът е беден несретник, който няма пари за кола и като такъв не заслужава уважение. "

    Абсолютно! В числото на несретниците и незаслужаващите уважение(според шофьорите ганьовци) са и велосипедистите, които поради нямане на пари за кола си въртят педалите кат щурави.


    malart.blog.bg
  62. 62 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#8] от "sensey":

    Има много градове по света, където гъстотата на населението и наличната инфраструктура правят паркирането изключитлено трудно. Това не значи, че глоби там не се издават и всеки си прави каквото иска - напротив! Който не може да си позволи да си купи/наеме гараж или гаражно място (което на много места си е лукс) и не желае редово да се се изръсва с немалоразмерни суми за глоби, той има избора или да се откаже от автомобила (което много хора правят), или да се премести в по-слабонаселен град. Въпрос на ЛИЧЕН ИЗБОР.

    Ама нали софиянци сме по-интелигентни от разни там лондончани, нюйоркчани, парижани и т.н., та не се свеним да прибягваме и до по-новаторски "решения".

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  63. 63 Профил на kakawida
    kakawida
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Много хубава новина е самата велоалея, но борбата тепърва започва. Дано да не се стигне до кръвопролития. Вече виждам с каква омраза "кретеноидопаркиращите" (имам предвид кретеноидите, които държат да друснат бракмата си на метър от входа си МИНИМУМ!, под сянката на дърво, мимоходом сгазвайки няколко млади растения в градинката, върху детската площадка, като през нощта изнасят катерушката, че пречи... Моля да се прави разлика с онези, които паркират колите си на места, които не пречат на останалите да живеят, дишат и играят.) гледат към велоалеите. Почти чувам мислите им "Е, те тука си паркирвах, ама бах ги в колилетъта... шъ резнем туй колчи, ама сега малко бързам.". Ще хубаво да се създаде някакво сдружение на велосипедистите, което чрез агресивни адвокати да мачка нарушителите на правата колоездачески. Тогава да видите как "Аграр Моторков" ще спре да се вихри...

    :)
  64. 64 Профил на sensey
    sensey
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#62] от "WOI":
    Говориш за градове, в които общественият транспорт е добре развит и велоалеите не са новина.
    В София е доста различно.
    Естествено, че нарушителите трябва да се глобяват. Изобщо не ги оправдавам. Само с глоби обаче проблема с неправилното паркиране няма как да се реши. Новите блокове, които се строят не предлагат достатъчно гаражи. Общината не строи паркинги. Като прибавиш към това скапания градски траспорт и факта, че в София колело може да караш 6-8 месеца в годината, би трябвало да се сетиш, че хората по-скоро ще паркират на тротоара отколкото да се откажат от колата си.
    Проблема не е толкова сложен и по света не са го решили с бой по шофьорите, а със строителство на многоетажни и подземни паркинги.

  65. 65 Профил на katyad
    katyad
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мустафанка":

    Общината е дала много пари,за камери по полицейщина ще надмине западните държави.

  66. 66 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#64] от "sensey":

    Причината поради която повечето ново строителство не включва гаражи е понеже купувачите не го изискват. Аналогично, причината да няма достатъчно изградени публични паркинги (които би следвало да са частни бизнеси, не държавна отговорност, но това е друга тема) е, че ако им сложат адекватни на инвестициите и разходите цени, никой няма да ги ползва. Понеже всеки предпочита да мине номера и да паркира я на тротоар, я в градинка. И понеже общината го толерира, въпреки че ужким е незаконно.

    В Ню Йорк две трети от домакинствата (не индивидите, а домакинствата) не притежават автомобил. Осемдесет процента в Манхатън. Просто в гъстонаселени места автомобилът не е практичен.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #