За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Yard
Рейтинг: 1316 НеутралноДано не изкъртят колчетата говедата.
Петър Петров
Рейтинг: 681 НеутралноПредлагам - всяко изкъртено колче - 1000 лева глоба.Всяко изкъртено но незаплатено колче - 5000 лева глоба на полицаите и общинските работници.Трябва да има ред и някой да го спазва.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Питанка
Рейтинг: 1316 НеутралноТази червената боя, ако същата като на варненските велоалеи, ужасно се плъзга
"Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"ilinko
Рейтинг: 782 Неутралноколчетата няма да решат проблема с паркирането не само по велоалеите, но и като цяло на забранените места. Аз предлагам следното:
1. Глобата за паркиране на забранено място да е между 300 и 500 лв. При всяко следващо нарушение да се удвоява.
2. Колите да не се глобяват, а направо да се вдигат. Собствениците да трябва да ходят да си ги търсят на служебен паркинг извън София и да си ги получават само, като си платят глобата.
3. Служебните паркинги да се плащат също по 20 лв на час. Ако не идеш да си прибереш колата бързо си плащаш за това, че е седяла там.
4. Общината да наеме 3 конкурентни фирми с паяци и да им плаща по 20% от глобата за вдигната кола. Ще настане едно здраво юркане да се търсят нарушители.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1320 НеутралноАко някой си мисли, че с очертаване с боя се прави велоалея е в дълбока грешка. Принципно, най-добрия начин, който съм виждал, е велоалеята да е между паркиралите автомобили и тротоара, на различни нива, и оградена. Така и сигурноста е най-голяма.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДобър пример е велоалеята по Ломско.
СДС
Рейтинг: 1322 ВеселоКогато (не ако) автомобилите паркират върху червено боядианият асфалт = вело алея?
правете по една снимка с джи ес ема и директо я прашайте на КАТ , да идват с паяците. Хем хазната ще се понапълни,
хем джобовете, хем и шофьорите ще се научат на ред.
Музар
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#3] от "Блага":
. Имаше и паркирали коли ЗАД колчетата - качват се откъм бордюра на кръстовището.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдТрасето по тротоарите е с червеникава настилка, а не с боя. Вероятно т.нар. "споделено трасе", т.е. по асфалта е с боя.
В Младост 3 изглежда доста добре. Хората щастливо вървят точно по нея
За Младост 1 ме предупредиха, че е сгрешено трасето, но грешката е довела до извънредно оправяне на една от детските площадки - все пак е на кяр.
Абе, добре изглежда! Остава и наистина да глобяват и разкарват паркиралите коли - супер ще е!
sensey
Рейтинг: 322 НеутралноТрябва първо нормални паркинги да се построят и после да се гонят неправилно паркиралите, както се гонят престъпници. Само със забрани няма как да стане.
СДС
Рейтинг: 1322 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Тони!":
rstrasse,23058611.html
nemo malus felix, minime corruptor.На Запад велоалеите са вътху тротуарите, с червени плочки са правени така ,че да се отличават от мястото за вървене.
Ето един пример:
http://www.strassenkatalog.de/panoramio/waller_hee
Lord
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#6] от "СДС":
Ако можеше да се направи една публично достъпна база данни на КАТ, където всеки да може да праща снимки на неправилно паркирани автомобили и - в случай че снимките са достатъчни за доказване на нарушението - да се публикува името и ЕГН на собственика на колата, както и на определени интервали да се публикуват имената на всички, незаплатили съответните глоби, това щеше драстично да намали бройката на всичките идиоти, които си паркират колите където им падне. Ама де го този късмет...
unreal
Рейтинг: 165 НеутралноЗа велоалеята точно около бул. Ал. Малинов просто нямам думи! Не знам в посока Мл.4 и метрото как е, но около бул. Ал. Малинов е тотална кретения! Въпросната велоалея я изградиха ВЪРХУ пешеходната алея и сега около велоалеята за хората е оставено в най-добрия случай 50-60 см. пешеходна алея! Две майки с колички не могат да се разминат... давама души хванати за ръка едва вървят без да окрачат вело-алеята! Пълна идиотщина! Защото някой си е взел парите за алеята, без да му пука за пешеходците. Ако някой не вярва - да заповяда у нас - от терасата ми всеки ден могат да се направят снимки колко са затръднени пешеходците и как щат-не-щат са принудени да вървят по велоалеята! Да не говорим, че преди булеварда /Ал. Малинов/ пешеходната алея е МЕЖДУ улицата и велоалеяата, а СЛЕД кръстовището велоалеяата застава между улицата и пешеходната алея! Така на самото кръстовище става едно "меле" между пешеходци и велосипедисти докато всеки си "влезе" в алеята...
Типична българска работа!
* “Българска работа - това е работа необмислена или недомислена, зле започната, без ръководство или нескопосно ръководена, която сякаш по задължение свършва със скандал, за да послужи само за позорна регистрация на печалните си герои." - Иван Хаджийски!
The Chicago Boys
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#5:"Тони!"]Ако някой си мисли, че с очертаване с боя се прави велоалея е в дълбока грешка. [/quote]
По цял свят така ги правят, пускат една линия с боя и това е велоалеята , никой не си играе да хаби милиони на вятъра. А нарушителите се дерат яко с глоби и повишаване на застраховката. Глобите са единствено доказано работещ начин за справяне с нарушителите, защото каквито и да са велоалеите и колкото да заградени с колчета все ще има джигити да карат колите си и паркират на велоалеите.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#12] от "The Chicago Boys":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЯвно ходим в различни светове. Велоалеята винаги е с друга настилка, и на друго ниво. И както казах - добре е, да е от вътрешната страна на паркиралите автомобили - така самите коли предпазват велоалеята и няма нужда от колчета.
СДС
Рейтинг: 1322 НеутралноДо коментар [#10] от "Lord":
nemo malus felix, minime corruptor.В Германия го правят така:
правиш няколко снимки под различен ъгъл и се обаждаш на КАТ, които са длъжни да дойдат до 10 мин. и да поемат случаят , ако има наистина нарушение.
Гражданите помагат и насочват органите на реда, които обаче и са наистина заслужили името си.
The Chicago Boys
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Тони!":
24.jpg
http://www.photoslondon.com/pl_landmarks/bigben_02
Ето как го правят в центъра на Лондон, има и специално изградени алеи както и ти казваш, но те са малко, защото освен, че са скъпи и обикновено няма място за тях и проблема се решава като пуснат една линия боя в краят на пътя.
СДС
Рейтинг: 1322 ВеселоДо коментар [#12] от "The Chicago Boys":
jpg
spiele/images/2056_01-klein.jpg
nemo malus felix, minime corruptor.По цял свят така ги правят, пускат една линия с боя и това е велоалеята , никой не си играе да хаби милиони на вятъра.
.......................
Америка не е цял свят бе мойто момче.
Иди в Холандия, Белгия и Северна Германия и ще ти падне чейнето. Организирани велоалеи на всяка улица, без изключение.
http://www.salon-superlink.de/vp-bilder/schwenk-3.
В добавка има велоалейна мрежа свързваща градовете...
http://www.nationaler-radverkehrsplan.de/praxisbei
The Jew
Рейтинг: 1179 ВеселоНе съм й фен на Даскалицата-кмет,но за велоалеите-поздравления!
Trans penis mihi est!unreal
Рейтинг: 165 Неутрално[quote#17:"The Jew"]Не съм й фен на Даскалицата-кмет,но за велоалеите-поздравления! [/quote]
Какво поздравления, бе човек?
Казвам ти, че преди да я направят беше в пъти по-добре!!! Ако беше грамотно направена - ДА, щеше да е по-добре СЛЕД, но НЕ Е!
Дон Кихот
Рейтинг: 890 РазстроеноДо коментар [#1] от "Yard":
"Дано не изкъртят колчетата говедата. "
Ще ги изкъртят! Затова са и говеда! Но се возят в "Мерцедес" последен модел и суперджипове!
Чоко
Рейтинг: 217 ВеселоКАТ да си влезе в ролята и да предприемат стъпки за промени на закона така че да стане като в Сингапур: виждаш нарушител, снимаш го и пращаш снимката в КАТ. След това ти превеждат 30% от глобата, за това че си помогнал за установяване на нарушение.
Proud to be anonymous!!!Станислав Димитров
Рейтинг: 1316 ГневноЕ ТОВА Е ДОБРА НОВИНА НО ТУК Е ГОЛЕМИЯ ВЪПРОС ЩЕ ИМА ЛИ КОЙ ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА КЪДЕ ДА СЕ СПРЕ СЛЕД КАТО СЕ ЗНАЕ КАК И КЪДЕТО СВАРЯТ ДА СПИРАТ ЛЕКИТЕ КОЛИ ДОКАТО НЕ СЕ НАУЧАТ И ДА ИМАТ СОЛЕНИ ГЛОБИ ПОЛИЦИЯТА АКО ЩЕ ДА СЕ НАПРАВИ ВЕЛОАЛЕЯ В НЕБЕТО ЛИ КЪДЕТО И ДА Е ВСЕ ТАМ ТЪКМО ДА СЕ ОСВОБОДИ ПОВЕЧЕ МЯСТО ЗА ПАККИРВАНИЯ ЗА КОЛИ И ДРУЛИ МПС ТА ДОРИ И АВТОБУСИ ЩЕ ДОЖИВЕЕМ И ЩЕ СИ ПОКАЖЕ ВРЕМЕТО.
SKUPE stanislav-32Felix
Рейтинг: 217 НеутралноНе съм особено съгласен, че велоалеи се правят с пускането на 1 линия боя в края. За пример ще дам Холандия, където колелото е почти толкова на почит, колкото кравата в Индия.
rpvoorbeelden/rs_1.%20Enschede,%20rotonde%20knalhu tteweg.jpg
ction=Voorbeeldenbank
Ето една снимка от кръгово кръстовище и забележете колко внимателно са изградени велоалеите - http://www.fietsberaad.nl/library/repository/ontwe
Ето и цял сайт с примери на велоалеи в различни пътно-транспортни ситуации - http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?lang=en&se
В ляво се намира менюто, където можете да видите как изглеждат велоалеите на различни места.
И не на последно място, снимката в началото на статията ми напомня именно велоалеите, които съм виждал в Холандия.
Джефри Лебовски
Рейтинг: 1316 ГневноМного добре изглежда
Whatever you like !Връткане на педалите сега!
Felix
Рейтинг: 217 НеутралноЕто и по един пример за велоалея като част от тротоара и като споделено трасе:
/11/IMG_0198_utrecht_biking.jpg
http://www.streetsblog.org/wp-content/uploads/2006
http://oi53.tinypic.com/ke6jo6.jpg
Felix
Рейтинг: 217 НеутралноА ето и как се паркира в Маастрихт, когато велоалеята е споделено платно - http://maps.google.com/maps?q=maastricht&hl=bg &ll=50.848264,5.721624&spn=0.006327,0.0211 36&client=firefox-a&t=h&z=16&layer =c&cbll=50.848854,5.71977&panoid=M4YyVJpKA 4r7OwEFFYyzvg&cbp=12,279.85,,0,11.42
areta
Рейтинг: 966 НеутралноДо коментар [#12] от "The Chicago Boys":
Е, не ги правят така по цял свят! В Копенхаген са отделно и от платното за колите и от тротоара за пешеходците. И си имат собствени светофари.
И се влагат пари в тази дейност. Наистина не е само една боя.
iron_cross
Рейтинг: 733 НеутралноДнес видях велоалеята в Младост 3 на път за Патиланци със синчето. Пешеходец съм и не е много приятно това, че тротоарът за такива като мене вече 2 пъти по-малък, а в една отсечка (между двата светофара след голямото кръстовище) даже трябва да заобикаляш, защото има място само за велоалеята. Въпреки това, аз съм за идеята, нека има повече велоалеи навсякъде, където е обективно възможно, в някои места те ще са на пътя, на други на троторара, но задължително трябва да се насърчава движението с колело, дори да е свързано с известни неудобства. Когато улиците (съответно и тротоарите) по крайните квартали са проектирани преди 30-40 години, това не е правено с мисълта, че ще има и колоездачи, така че трябва да се действа според даденостите и те да не се използват винаги за оправдание да не се прави нищо. Така или иначе, все на някой ще му е скършен хатъра и ще мрънка и пустосва - е дай по тоя повод да не правим нищо, а? Да не говорим, че нищо чудно след някоя година да ни замерят с поредната директива от ЕС за задължителен минимум километри велоалеи и като не го спазим, да почне и наказателна процедура
greenenergy
Рейтинг: 112 НеутралноДо коментар [#15] от "The Chicago Boys":
Виждала съм и по двата начина-и само с боя, и специално изградени на пешеходната пътека. Но от всички снимки, които сте постнали, се вижда, че и на тротоара да са велоалеите, и на шосето с боя и в двата случая има достатъчно място. Т.е. улиците са просторни, тротоарите също. Сега направете разлика между Вашата снимка и тази:
http://www.panoramio.com/photo/32495994
grozd
Рейтинг: 571 НеутралноИскам да видя ББ и Фандъкова на велоалеите - те си мислят че спокойно могат да перат пари и да залъгват хората, че им решават транспортните проблеми!!!
|
Рейтинг: 1002 НеутралноКолко е дълга алеята? За да сметнем цената на метър.
Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.Хипчо
Рейтинг: 1316 ВеселоПляс, пляс, педалите!
ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!Alice
Рейтинг: 1309 НеутралноБраво за тази алея.
Многострадална Геновева
Рейтинг: 833 НеутралноДо коментар [#1] от "Yard":
Около Патиланци със сигурност. По Москов пък няма да е необходимо-точно в частта където велоалеята "слиза" от тротоара на улицата (на автобусна спирка) уж за улеснение са пропуснати 1-2 колчета. Достатъчно широко за да може да се качи кола, да си поджитка по широкия тротоар и да се изпляка в зелените площи. Естествено паяк там вече няма как да припари.
Дневник, не знам къде и кога сте ги преброили тези 7 коли за 200 метра, но се опасявам, че е станала техническа грешка и или метрите са 20, или колите 70.
haustov
Рейтинг: 112 НеутралноНа този абсолютен малоумник паркирал точно след знака на снимката бих му взел книжката...
Comandante Marques
Рейтинг: 1316 Любопитноей сега се прибирам от каране на колело - велоалеята по Евлоги Георгиев има субер дебилни решения - например на кръстовищата и няколкото завоя с мостчета са измислени от кретен, или в краен случай дебил, но не от човек, който кара велосипед
low riders teamкинти
Рейтинг: 1107 ВеселоДо коментар [#4] от "ilinko":
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Ама защо само 20 лв на час и няколко стотин лева за неправилно паркиране ? Дай направо милион и затвор.
Съвсем са изтрещели разни люде ..
Moonshine
Рейтинг: 275 НеутралноДо коментар [#5] от "Тони!":
Ами всъщност на повечето места е така - боя и то прекъснати линии. Допълнителни усилия се полагат при по-натоварени улици, сложни кръстовища и т.н. Просто хората имат съзнание, че като това е велоалея, значи не е място за паркиране или каране на кола и т.н.
bta
Рейтинг: 1233 Неутралнопаркира там 100лв.глоба и др.път ще ги видим
Окото
Рейтинг: 1316 Любопитно"Фактите обаче сочат, че част от жителите на квартала не горят от желание да "споделят" платното за движение с велосипдеистите."
Част от диаметъра на кръга "Капитал"Е това нещо се учи, култивира и унаследява няколко века. Като английска ливада.
Tai Lung
Рейтинг: 995 НеутралноЧудесно е, че се правят велоалеи, но дано не съм прекален песимист относно колчетата - автоталибаните ще ги отнесат като бръмбар - сламка. Тези колчета са много тънки и леки, и само да ги бутнеш с колата и лягат на земята. Къде-къде по яки колове и заграждения падат жертви на "агресора", та тези ли. Затова в нашите условия най-добре велоалеи да се отделят от уличните платна с някакви непристъпни бордюри или други заграждения, но пък това е доста по-скъпо... Дано да не трябва да минат векове, както спомена Окото...
истинският.груйчо
Рейтинг: 785 НеутралноЧудесна новина! Дано да правят все по-качествени алеи, и дано шофьорите да ги уважават!
www.zaednovchas.bgДо коментар [#25] от "Felix":
Много добри снимки. Преди време, когато Б. Борисов беше кмет на София, направиха 'велоалея' от НДК до руски паметник точно с две криволичещи ивици жълта блажна боя на тротара. На места бяха пуснали линиите през пръстта около корените на дърветата по тротоара. Съответно алеята беше напълно безполезна и загуба на пари и време. Та явно има нужда от know-how.
BBC
Рейтинг: 482 Любопитно1.5 miliona za nqkolko kilometra boq??!!
Инфантилните народи се изтребват сами!гого
Рейтинг: 681 ЛюбопитноАбе,що не вземе някой да отпечата коментарите под тази статия, различните предложения за справяне с някои специфични проблеми в столицата,а и не само де, с паркирането и прочие и да ги изпрати на главния секретар или там не зная кой,от МВР или от столичната дирекция и да се обмисли,какво може и какво не може да се приложи.Защото видях страхотни идеи и ще бъде жалко,ако не се приложат.
Може и от самата редакция, както направиха с въпросите към Трайков, сега и към Цветанов или някои от подчинените му
Alexander Lazarov
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#3] от "Блага":
rm -rf /bin/ladenНастилката е супер, дори и на мокро със сликове (гуми без грайфер) има прилично сцепление.
uran
Рейтинг: 1316 НеутралноАййй камино камино!
Yet another blue planet.vstoyanov
Рейтинг: 681 Неутралноот всички глупости по тази алея, най-голямата е боята. който не ми вярва, нека при дори леко влажна настилка да кара с 25-30 км/ч по нея и да се опита да спре. носенето на каска е препоръчително при тази маневра.
не съм вярвал, че ще го кажа, но добрата страна е, че вече е започнала да се изтърква и до няколко месеца няма да я има.
Мустафанка
Рейтинг: 1316 ВеселоДобре изглежда!
Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.Само общината трябва да намери начин да възпрепятства ползването й като безплатен паркинг от някои "граждани" и да съблюдава да се ползва по предназначение.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1316 Неутрално[quote#46:"vstoyanov"]носенето на каска е препоръчително при тази маневра. [/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯВ Германия 99 процента от колоездачите са винаги с каски! Останалите са чужденци!
ПАВЛА
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#21] от "Станислав Стоилов Димитров":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.1. Не викай.
2. Стига се гнервирал и вложи малко позитивизъм - велоалеята си е добра работа!
vstoyanov
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#48] от "Курт Деликуртев":
еми като човек живял доста време там мога да ти кажа, че това просто не е вярно. даже сега погледнах на гуугл стрийт вю покрай една от натоварените велоалеи във въпросния град и от 16 човека имаше 1 с каска.
друг е въпросът, че в софия каската е наистина доста добра идея.
Stream
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "кинти":
Хитростта пречи на мисълта!Може и затвор!
За при "хронична селяния (простотия)" има нужда от "стационарно лечение!" А преди това дълъг период профилактика - обществено полезен труд - строителство на велоалеи примерно!
Защо не?
Има хора, които караме по над тридесет години и нямаме нарушения а други с актовете (, като тапети) могат да си покрият стените на боксониерата в София.
Mickey
Рейтинг: 419 НеутралноЗащо по целия Бял Свят НИКОЙ НЕ СМЕЕ ДА ПАРКИРА НА ВЕЛОАЛЕИ??? Дори и "арийските българи" на посещение там и гастролиращите ни мутри и ченгета НЕ СМЕЯТ!????
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Stream
Рейтинг: 1316 ВеселоТази велоалея трябва да бъде продължена до кв.Пачарево!Трасето е прекрасно и с малки наклони!
Хитростта пречи на мисълта!Пробвайте го!
Минава се покрай "софийска вода" и "Бирената фабрика" в кв. Горубляне!
А с една минерална баня или плаж + Бира и пилешко шишче след това е направо върхът!
Препоръчвам го!
Изпробвано е!
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1316 Весело[quote#50:"vstoyanov"]еми като човек живял доста време там мога да ти кажа, че това просто не е вярно.[/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯА аз от Луната ли гледам?!
pesheff
Рейтинг: 858 Неутрално1. Глобата за паркиране на забранено място да е между 300 и 500 лв. При всяко следващо нарушение да се удвоява.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.2. Колите да не се глобяват, а направо да се вдигат. Собствениците да трябва да ходят да си ги търсят на служебен паркинг извън София и да си ги получават само, като си платят глобата.
3. Служебните паркинги да се плащат също по 20 лв на час. Ако не идеш да си прибереш колата бързо си плащаш за това, че е седяла там.
4. Общината да наеме 3 конкурентни фирми с паяци и да им плаща по 20% от глобата за вдигната кола. Ще настане едно здраво юркане да се търсят нарушители.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
vstoyanov
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#54] от "Курт Деликуртев":
виж, този спор е напълно излишен - абсолютно всеки, който се интересува кой от двама ни е прав може да отвори произволен немски град в Google Street View (по-добре на север, че там могат да се видят повече колела) и да види сам за себе си колко хора употребяват каски.
malart
Рейтинг: 838 НеутралноКъдето не става с гражданско съзнание, става с колчета, дето не става с колчета - става с гооолеми глоби! Бай Ганьо само от ефективните глоби го е страх.
malart.blog.bgAlaBalaPortokala
Рейтинг: 165 НеутралноЧакам да стигне до частта около "Окръжна болница", пък дано оправят тротоарите покрай алеята. А пък ако сложат колчета по "Йерусалим" ще е чудесно - тротоарът, който води до асансьора на метрото е зает изцяло с коли...
Dehumanizer
Рейтинг: 1316 Неутрално"В по-голямата си част алеята в кв. "Младост" се движи по тротоара..."
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»Това е достатъчно. Как ще се отнеме площ от свещената българска крава - автомобилът? Един е автомобилът и шофьорът е неговият пророк. Виж, от пешеходците може. В България се счита, че пешеходецът е беден несретник, който няма пари за кола и като такъв не заслужава уважение.
smej
Рейтинг: 733 НеутралноНай-големият враг на велоалеите в България ще бъдат не автомобилистите, а пешеходците. Да споделиш нещо - в случая тротоар, е знак на известно морално израстване. Но след като на масовият българин му е все едно дали ще изсекат Пирин ( Я не карам ски), така му е все едно дали има велоалеи (Я немам колело). Стандартът на живот в една държава е резултат от културата на жителите й.
malart
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#59] от "Dehumanizer":
malart.blog.bg" В България се счита, че пешеходецът е беден несретник, който няма пари за кола и като такъв не заслужава уважение. "
Абсолютно! В числото на несретниците и незаслужаващите уважение(според шофьорите ганьовци) са и велосипедистите, които поради нямане на пари за кола си въртят педалите кат щурави.
WOI
Рейтинг: 1371 НеутралноДо коментар [#8] от "sensey":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Има много градове по света, където гъстотата на населението и наличната инфраструктура правят паркирането изключитлено трудно. Това не значи, че глоби там не се издават и всеки си прави каквото иска - напротив! Който не може да си позволи да си купи/наеме гараж или гаражно място (което на много места си е лукс) и не желае редово да се се изръсва с немалоразмерни суми за глоби, той има избора или да се откаже от автомобила (което много хора правят), или да се премести в по-слабонаселен град. Въпрос на ЛИЧЕН ИЗБОР.
Ама нали софиянци сме по-интелигентни от разни там лондончани, нюйоркчани, парижани и т.н., та не се свеним да прибягваме и до по-новаторски "решения".
kakawida
Рейтинг: 890 НеутралноМного хубава новина е самата велоалея, но борбата тепърва започва. Дано да не се стигне до кръвопролития. Вече виждам с каква омраза "кретеноидопаркиращите&q uot; (имам предвид кретеноидите, които държат да друснат бракмата си на метър от входа си МИНИМУМ!, под сянката на дърво, мимоходом сгазвайки няколко млади растения в градинката, върху детската площадка, като през нощта изнасят катерушката, че пречи... Моля да се прави разлика с онези, които паркират колите си на места, които не пречат на останалите да живеят, дишат и играят.) гледат към велоалеите. Почти чувам мислите им "Е, те тука си паркирвах, ама бах ги в колилетъта... шъ резнем туй колчи, ама сега малко бързам.". Ще хубаво да се създаде някакво сдружение на велосипедистите, което чрез агресивни адвокати да мачка нарушителите на правата колоездачески. Тогава да видите как "Аграр Моторков" ще спре да се вихри...
:)sensey
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#62] от "WOI":
Говориш за градове, в които общественият транспорт е добре развит и велоалеите не са новина.
В София е доста различно.
Естествено, че нарушителите трябва да се глобяват. Изобщо не ги оправдавам. Само с глоби обаче проблема с неправилното паркиране няма как да се реши. Новите блокове, които се строят не предлагат достатъчно гаражи. Общината не строи паркинги. Като прибавиш към това скапания градски траспорт и факта, че в София колело може да караш 6-8 месеца в годината, би трябвало да се сетиш, че хората по-скоро ще паркират на тротоара отколкото да се откажат от колата си.
Проблема не е толкова сложен и по света не са го решили с бой по шофьорите, а със строителство на многоетажни и подземни паркинги.
katyad
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#47] от "Мустафанка":
Общината е дала много пари,за камери по полицейщина ще надмине западните държави.
WOI
Рейтинг: 1371 НеутралноДо коментар [#64] от "sensey":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Причината поради която повечето ново строителство не включва гаражи е понеже купувачите не го изискват. Аналогично, причината да няма достатъчно изградени публични паркинги (които би следвало да са частни бизнеси, не държавна отговорност, но това е друга тема) е, че ако им сложат адекватни на инвестициите и разходите цени, никой няма да ги ползва. Понеже всеки предпочита да мине номера и да паркира я на тротоар, я в градинка. И понеже общината го толерира, въпреки че ужким е незаконно.
В Ню Йорк две трети от домакинствата (не индивидите, а домакинствата) не притежават автомобил. Осемдесет процента в Манхатън. Просто в гъстонаселени места автомобилът не е практичен.