Снимки трябва да спрат фиктивните технически прегледи

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на krass
    krass
    Рейтинг: 631 Неутрално

    И се ще започне едно позиране...

  2. 2 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    "Пунктовете, където вече са били констатирани нарушения или има сигнали, че заобикалят закона ще бъдат снабдени с оборудване са видеоконтрол в реално време."

    Няма да бъдат затворени?

    "С проверките ще се занимава специално звено за мониторинг и превенция, а идеята е да се пресече практиката на нереалните прегледи."

    Едно време прегледите се правеха само в КАТ. Какъв е проблемът пак да се правят там, вместо да се създава ново звено за техния контрол?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  3. 3 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#2] от "epoc":

    То едно време всичко се правеше от държавата, но е малко спорно дали това беше добра идея. Нека си останат при фирмите, това поне дава някакъв бизнес, а и като отидеш да ти прегледат колата няма да се занимаваш с някакви сърдити лелки или с отегчени каки по гишетата. Но контрола е много важен, така че е добре, че се прави нещо по въпроса. Дано да е ефективно.

  4. 4 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#2] от "epoc":

    Нямам излишни няколко дена да вися в КАТ !!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  5. 5 Профил на DoPe СУПЕР
    DoPe
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#2] от "epoc":

    В пункта на СБА съм минавал такъв преглед, че ми се изправиха косите- фарове,газове, пожарогасители...След това където и да съм минавал при частници, всичко е били жалка имитация- целта е да ти вземат 25лева.

  6. 6 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Вдигнахме цените на храните, като въведохме стандарти за да се контролира какво ядем. Сега трябва да се монтират и камери в тоалетните за да се контролира какво ...
    Чудя се обаче - кой цени ще се вдигнат тогава!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  7. 7 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 803 Неутрално

    хм, .... снимки?!? оптимисти ...

  8. 8 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    До коментар [#2] от "epoc":

    Само в София има около 1/2 милион автомобила (приблизително казано). Ако кажем, че в годината има 250 работни дни, това прави по две хиляди автомобила на ден да се приемат за прегледи в пунктовете на КАТ София. Ти това как си го представяш?

  9. 9 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#2] от "epoc":

    Проблемът е, че в КАТ са същите мошеници, гледащи жално в ръцете ти. Да не говорим за скоростта, с която работят и опашките, които ще се извият.

  10. 10 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 638 Весело

    [#1] Точно. Едните ще бъзикат камерите, а другите и без друго няма да седнат да гледат, освен за пред журналистите.

    [#2] В едното време нямаше толкова коли. Сега с едната смяна на номерата направиха опашки по няколко километра. Смятай.


    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  11. 11 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#3:"Lord"]Но контрола е много важен, така че е добре, че се прави нещо по въпроса. Дано да е ефективно. [/quote]

    Докато не се започне със затваряне на пунктове и отнемане на лицензи, няма да се промени нищо.

    До коментар [#5] от "DoPe":

    Аз ходя на място, където ми правят истински преглед на колата - предпочитам да съм сигурен, че карам изправен автомобил. Не е в СБА, но прегледа е почти толкова истински.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  12. 12 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 803 Неутрално

    фирмите производители и застрахователите трябва да правят прегледи КАТ трябва само даконстатира катастрофите и нарушенията по пьтищата докато доидат застрахователите и видят кои е виновен и кои ще плаща щетите

  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    По повод манипулаците на тахографските шайби, Божков заяви, че проблемът може да се реши с въвеждането на дигитални тахографи, с каквито са снабдени всички нови товарни автомобили и автобуси.
    =====================================-
    По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год. ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на Sioux СУПЕР
    Sioux
    Рейтинг: 474 Разстроено

    Все ще е нещо. Последните две години в сервиза за ГТП влизат единствено моя милост и документите ми, докато колата чака паркирана отпред.

  15. 15 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 469 Весело

    Е тези не видяха ли, че ще се удавят в информация?!?
    дрън, дрън и яко усвояване

  16. 16 Профил на sbe331351643
    sbe331351643
    Рейтинг: 1441 Весело

    Всичко започва с добри намерения... и си остава с добрите намерения. Българина е възпитан в духа на порочните практики, та... току така няма да се научи на ред и дисциплина.

    Малко по малко, все някой ден ще стане, но няма да е сега.

  17. 17 Профил на tykker
    tykker
    Рейтинг: 409 Весело

    Този нов шеф явно е доста некомпетентен, или по-скоро се опитва да заблуждава обществото, като разчита на незапознатостта на широката публика със спецификите на сектора автомобилен транспорт. Учудвам се обаче, че журналистите от Дневник не са си направили труда да проверят как стоят нещата в действителност, преди да публикуват бръщолевенията на поредния издигнат на висок пост посредственик.

    Дигиталните тахографи са въведени с регламент на ЕС още през 2006, а в България считано от 2007 всички новорегистрирани камиони трябва да бъдат задължително оборудвани с дигитални тахографи. Проблемът е, че те също са обект на манипулации и това съществува като нерешен въпрос на европейско ниво и непрекъснато се обсъждат начините да се пресекат подобни манипулации, включително чрез брутални глоби от по няколко хиляди евро за установена такава манипулация.

    А иначе пък относно това звено за мониторинг и превенция, което цитира.. Смях в залата.. То съществува от две години, откакто на власт са ГЕРБаджиите.. Там шефовете са назначили своите шофьори, фиктивно, плюс няколко пенсионирани милиционера, които симулират дейност.. Правете си изводите за каква борба с корупцията иде реч..

  18. 18 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 131 Неутрално

    http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/02/08/854896_pregledite_na_avtomobilite_shte_se_zasnemat_s_kameri/

    Това беше на 08 фев 2010.
    Сега, година и половина по-късно пак същото.

  19. 19 Профил на Hristo Hristov СУПЕР
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ей единия иска да си плати, за това другия да не си свърши работата, а другия иска да му се плати, защото не му се върши работа. А държавата ходи като падарин да измисля как да ги накара да не го правят. Ами просто, да отнема книжките на едните за по 5-10 години, а на другите лценза за по 5-10 години и при повторни нарушения да ги санкционира с по 1 млн. лв. глоба и да видим каква ще е ситуацията. Сега само дето не им се моли да спазват закона, защото няма друг инструмент да ги накара да го правят.

    www.economistbg.com/
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#5] от "DoPe":

    А аз в КАТ 4 пъти съм минавал на преглед и никога не са ми мерили нищо, само гледаха документите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на hunin
    hunin
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Поредните празни приказки......, без ясни мотива за каквото и да е било. Не твърдя, че не се минава по тънката лайсна на прегледите, но три снимки едва ли ще могат да гарантират техническото състояние на превозното средство. Пунктовете в момента имат стимул единствено да пускат на преглед, по една или друга причина.

  22. 22 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#17:"tykker"]Дигиталнит тахографи са въведени с регламент на ЕС още през 2006, а в България считано от 2007 всички новорегистрирани камиони трябва да бъдат задължително оборудвани с дигитални тахографи. [/quote]

    Абсолютно точно казано аз само питах за да видя колко колеги шофьори са запознати с Еврорегламентите и ето хронологията :

    Регламент 3821/85 г. - / за цифрови тахографи/

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1985R3821:20070411:BG:PDF

    Регламент (ЕО) 2135/98 г. / за дигитални тахографи /

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1998R2135:20060501:BG:PDF

    Регламент 561/2006/ЕО

    http://www.rta.government.bg/n_uredba/reglament561.pdf

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  23. 23 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    едни колажи ще има

  24. 24 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#13:"tanas"]По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год. ?[/quote]

    По българското законодателство не трябва ли на неизряден пункт да му вземат лиценза?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  25. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Поредните малоумно посрествени мерки на безидейния шеф на ДАЙ, опа ДАИ, под вещото ръководство на министър Московски.

    А примерно защо прегледа не е на 2 години както е в останалата част на европа нищо не се казва, нали?
    Де гиди мръсни герберасти.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  26. 26 Профил на DoPe СУПЕР
    DoPe
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Некоректните пунктове могат да се изловят много лесно и бързо с таен клиент. Лошото е че ще бъдат затворени 95% и хората няма къде да минават прегледите. Но може би си заслужава почина на Грузия за борба с корупцията- уволняват се всички и държавата е 2-3 месеца без катаджии, докато се назначат по-читави хора

  27. 27 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Чудя се тези, които измислят разни щуротии като касови апарати свързани с НОИ или филмиране на годишните технически прегледи имат ли грам мозък в главите си. Много често повредите възникват внезапно - например спукване на гума. Тогава какъвто и филм да направиш не можеш да предотвратиш белята. Други повреди, като теч на масло, едва ли имат някакво значение за сигурността на автомобила. Ако накладките на спирачките са ти износени, но в момента на прегледа държат, а след 10 дни са станали за смяна, или се появи пробив в спирачната система, какво значение има, че си минал годишен технически преглед. По- скоро да въведат задължителен медицински преглед или психо тест за определяне доколко водачите на МПС са отговорни за делата си. Ако човек е достатъчно отговорен няма да кара след употреба на алкохол, нито с технически неизправно МПС. Обикновено безотговорността е поливалентна. Ако си безотговорен за едно, ти си поначало безотговорен и обществено опасен. Трябва да те следят под око!

  28. 28 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Освен че ще се увеличи "Автомобилна администрация" за да има кой да гледа камерите друг ефект няма да има. Регулации, наредби, камери и в крайна сметка нищо не се спазва. А къде са санкциите? Отнемане на лицензи, спиране от движение, глоби?

  29. 29 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 860 Неутрално

    За фиктивен преглед една яка глоба и затваряне ще върши идеална работа....но проблема е в корумпираните ДАИ

  30. 30 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lord":
    [quote#3:"Lord"]То едно време всичко се правеше от държавата, но е малко спорно дали това беше добра идея. [/quote]

    Принципно е така, но до колко е добра идеята контролни функции да се възлагат на частни фирми? Те нямат интерес да контролират истински.

    Все едно да има частни данъчни, на които да се плаща от самите проверявани.

  31. 31 Профил на feniks78
    feniks78
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Не е проблема в наредбите а в хората,винаги ще се намери кой да ти вземе парите(ако си решил да минеш по този начин).

  32. 32 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Поредната типично българска простотия на малоумни чиновници което ще направи един технически преглед 100лв !
    Не ли по-лесно да се каже в закона че технически пункт който е нарушил правилата му се отнема лиценза за 1 година и глоба а повторното нарушение води до закриване и да се отнемат завинаги правата заедно с права да практикува на техническо лице което е отговорно.
    Ако МПС с повредени спирачки причини имуществени и не имуществени щети и поред прегледа е изправно щетите ще се поемат изяло от този който подписал за изправност.
    Контрола ще е много лесен давайте 5000лв награда на всеки който докаже фиктивен преглед.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  33. 33 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Нека и пунктовете да ги оборудват с по съвременни стендове и малко да ги постегнат ,че в тия кочини едва ли може да се направи какъвто и да е качествен технически преглед. И май всичко се прави за да се доизкусури нова такса.Само да видим от кога ще е .
    Прегледи трябва да има, както в Германия и на светлините ,дали заслепяват и да се регулират.Защото един куп малоумници си наслагаха ксенони без насочващи лупи и при разминаване е голяма тайна какво ще се случи поне 2-3 секунди.Да не говоря ,че някой нарочно си "вдигат" и късите светлини.. Но тук "хитростта " за сметка на другите е национална гордост.

  34. 34 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Едва когато сервизите за технически преглед имат реална отговорност - едва тогава ще спрат фиктивните прегледи.

  35. 35 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Да живее фотошопа.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  36. 36 Профил на nakataetuk
    nakataetuk
    Рейтинг: 631 Любопитно

    няма качествени прегледи в българия. нямаааа. минах на преглед в СБА и гледаха само спирачките. след това трябваше с някакво магнитче да измерят сърцето, дробовете на двигателя, ама това магнитче нещо не хващаше дикиш и те изгубиха надежди, че нещо ще измерят. след като обявиха колата ми за извънземна, написаха някакви стойности и това ми беше прегледа. колата ми е Форд Галакси 2,3 куб. 2002 г, 145 к.с.

  37. 37 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Поредните малоумия на управляващите. От толкова много наредби, изискавания и малоумия няма да остане малък и среден бизнес в България. Колкото повече държавния апарат съчинява изисквания, регулации, толкова повече расте персонала му! Полза имат и големите фирми защото след като част от конкуренцията бъде отстранена ще имат възможността да увеличат цените. Освен че трябва медицинско лице да има във всяка фирма, трябва да има и по един полицай и данъчен та тоталния контрол да е пълен. Колко работа би имало това медицинско лице и кой ще му плаща?
    Колко е ефективен сегашния контрол? Има ДАИ, КАТ и нула ефективност. Кой ще обработва изображенията, видеото и документите по техническите прегледи. Колко още чиновници трябват?
    Пътувал съм из Европа и полицай не можах да срещна на пътя. В Гърция веднъж срещнах двама и те ми махаха да минавам на сфетофара на червено. Да, звучи като виц, но е истина. Как го правят на Запад с по-малко персонал и са толкова ефективни?

  38. 38 Профил на Мартин
    Мартин
    Рейтинг: 860 Неутрално

    И как точно 3 бр. снимки ще гарантират, че прегледът включва всички задължителни компоненти? Имам предвид не само тестване на спирачките, а и състояние на шасито и корпуса, показатели на отработените газове, изправност на светлините и системите за почистване на стъклата, въздушни възглавници, изправност на коланите и т.н., и т.н., и т.н.? Нещо не схващам логиката.

  39. 39 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 131 Неутрално

    До коментар [#38] от "Мартин":

    3-те броя снимки ще гарантиран единствено, че колата физически е била в пункта. Нищо друго май

  40. 40 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    [quote#38:"Мартин"]И как точно 3 бр. снимки ще гарантират, че прегледът включва всички задължителни компоненти? Нещо не схващам логиката. [/quote]
    Не си сам.

  41. 41 Профил на Дойчин Баня
    Дойчин Баня
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Българинът само проформа желае ред. Конкретно с автомобилизма, готов ли е поне 30% от автопарка да бъде спрян от двибение и поне толкова от водачите да бъдат върнти на скамейката и полигона? Разбира се, че не е.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  42. 42 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Ма мили ми депутати, достатъчно е най-после да оправите шибаните закони и да вкарвате отговорните лица в пандиза, и тогава никакви видео камери няма да ви трябват..
    Тези оборудвания пак ние ще ги плащаме просто защото няма кой да направи съдебнате реформа..

    Fail with honour then succeed by fraud
  43. 43 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Кога ще правят преглед за наличие на филтър за твърди частици при дизеловите автомобили.
    Убеден съм че 3/4 от дизеловите автомобилите в България при 3000 об/мин не биха минали теста за сажди.

  44. 44 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "epoc":


    [quote#2:"epoc"]Едно време прегледите се правеха само в КАТ.[/quote]


    А още по- едно време се правеха в ДАИ и ДАИ бе инстанция над КАТ .
    Говоря ти за времето ОТ 1964-та насам , от когато винаги съм имал кола или и камион или и бус.

    Ами някой реши , че всичко трябва да се раздържави и така се нароиха един куп фирми които като топлинните счетоводители са даже и излишни .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  45. 45 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 355 Весело

    да, ще се снимаме с майсторите всички наредени и ухилени до колата за спомен... а после ще се почерпим както винаги

    Евроатлантида
  46. 46 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 125 Неутрално

    огромният проблем не е в рейсовете, а в нелегалните превози, особено в малките градове. родителите на жена ми са от берковица, и те никога, ама никога не пътуват до софия с лицензиран автобус - съседа пепи (примерно) пътува всеки ден до софия и обратно и кара 4 души насам и натам. ясно е, че съседа пепи няма тахограф, че кара трошка, не минава медицински преглед, не плаща ддс и данък печалба и тн и тн.

    това за мен е по-големият проблем и, честно казано, не знам как можем да се справим с него.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  47. 47 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#13] от "tanas":


    [quote#13:"tanas"]По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год[/quote]
    =================================

    По TIR конвенцията задължително на новите автомобили с общ тонаж от 3.5 т нагоре вкл.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  48. 48 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Мониторинг таратанци. Само с таен клиент ще ги изловят. Последният път ги молех да ми погледнат колата, а те ми взеха талона и настояха, че нямало нужда да я гледат. Трябва да има затвор (без право на условна) за онези, които се установи, че не правят всичко на 100% по реда си, не да им слагат камера. И да сложат имуществени санкции в закона от такъв порядък, че никой да не допусне слабости в дейността си. Само тогава ще има сериозно отношение. Никой не е казал, че всички коли трябва да минат от раз. Ако има нещо за оправяне, да го оправят.

  49. 49 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#46] от "512":

    Това пък защо да подлежи на някакъв контрол? Който иска с когото иска да пътува. По твоята логика, митфарцентралата в България би била незаконна.

  50. 50 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#39] от "shogun":

    Да, и това, че е била там, евентуално, няма да реши въпроса. Но само в България на търговците на обурудване би им хрумнало да лобират за подобен безумен нормативен рекет. И то да беше поне за камери, които се произвеждат в България, а то си сваляме гащите, защото някой подкупен чиновник няма кой да го махне.

  51. 51 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#49] от "Димитров":

    взимат пари за превоз на пътници тез хора - как да не трябва да подлежат на контрол?!?!?

    не знам какво е митфарцентрала

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 803 Неутрално

    официалните вносители на автомобили като открият технически пунктове в сервизите им щте дават гаранция за техническият преглед на своята продукция
    техническите пунктове като пуснат някои без да го преглеждат и този някои причини тежко пьтно транспортно произшествие каква е ползата от това че ще затворят техническият пункт

  53. 53 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1544 Гневно

    единственото, което ще удостоверят, че колата е била качена за преглед, а дали и как се е състоял е друг ?

    Времето е наркотик, много от него убива.
  54. 54 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Не мога да разбера защо се подценява техническия преглед...ами от това зависи не само нашия живот, но и на близките ни...

    الرجل الكبير
  55. 55 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 131 Гневно

    До коментар [#43] от "Анди":

    И аз това се питам.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #