За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
krass
Рейтинг: 631 НеутралноИ се ще започне едно позиране...
epoc
Рейтинг: 1441 Любопитно"Пунктовете, където вече са били констатирани нарушения или има сигнали, че заобикалят закона ще бъдат снабдени с оборудване са видеоконтрол в реално време."
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Няма да бъдат затворени?
"С проверките ще се занимава специално звено за мониторинг и превенция, а идеята е да се пресече практиката на нереалните прегледи."
Едно време прегледите се правеха само в КАТ. Какъв е проблемът пак да се правят там, вместо да се създава ново звено за техния контрол?
Lord
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#2] от "epoc":
То едно време всичко се правеше от държавата, но е малко спорно дали това беше добра идея. Нека си останат при фирмите, това поне дава някакъв бизнес, а и като отидеш да ти прегледат колата няма да се занимаваш с някакви сърдити лелки или с отегчени каки по гишетата. Но контрола е много важен, така че е добре, че се прави нещо по въпроса. Дано да е ефективно.
кинти
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#2] от "epoc":
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Нямам излишни няколко дена да вися в КАТ !!!!
DoPe
Рейтинг: 760 НеутралноДо коментар [#2] от "epoc":
В пункта на СБА съм минавал такъв преглед, че ми се изправиха косите- фарове,газове, пожарогасители...След това където и да съм минавал при частници, всичко е били жалка имитация- целта е да ти вземат 25лева.
tribiri
Рейтинг: 638 НеутралноВдигнахме цените на храните, като въведохме стандарти за да се контролира какво ядем. Сега трябва да се монтират и камери в тоалетните за да се контролира какво ...
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Чудя се обаче - кой цени ще се вдигнат тогава!
_dan_
Рейтинг: 803 Неутралнохм, .... снимки?!? оптимисти ...
Deepdish
Рейтинг: 1384 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "epoc":
Само в София има около 1/2 милион автомобила (приблизително казано). Ако кажем, че в годината има 250 работни дни, това прави по две хиляди автомобила на ден да се приемат за прегледи в пунктовете на КАТ София. Ти това как си го представяш?
Moonshine
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#2] от "epoc":
Проблемът е, че в КАТ са същите мошеници, гледащи жално в ръцете ти. Да не говорим за скоростта, с която работят и опашките, които ще се извият.
Митко Василев
Рейтинг: 638 Весело[#1] Точно. Едните ще бъзикат камерите, а другите и без друго няма да седнат да гледат, освен за пред журналистите.
това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това[#2] В едното време нямаше толкова коли. Сега с едната смяна на номерата направиха опашки по няколко километра. Смятай.
epoc
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#3:"Lord"]Но контрола е много важен, така че е добре, че се прави нещо по въпроса. Дано да е ефективно. [/quote]
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Докато не се започне със затваряне на пунктове и отнемане на лицензи, няма да се промени нищо.
До коментар [#5] от "DoPe":
Аз ходя на място, където ми правят истински преглед на колата - предпочитам да съм сигурен, че карам изправен автомобил. Не е в СБА, но прегледа е почти толкова истински.
dearblue
Рейтинг: 803 Неутралнофирмите производители и застрахователите трябва да правят прегледи КАТ трябва само даконстатира катастрофите и нарушенията по пьтищата докато доидат застрахователите и видят кои е виновен и кои ще плаща щетите
Танас
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноПо повод манипулаците на тахографските шайби, Божков заяви, че проблемът може да се реши с въвеждането на дигитални тахографи, с каквито са снабдени всички нови товарни автомобили и автобуси.
Цацарoff - Оставка ! >:-)=====================================-
По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год. ?
Sioux
Рейтинг: 474 РазстроеноВсе ще е нещо. Последните две години в сервиза за ГТП влизат единствено моя милост и документите ми, докато колата чака паркирана отпред.
ju.li
Рейтинг: 469 ВеселоЕ тези не видяха ли, че ще се удавят в информация?!?
дрън, дрън и яко усвояване
sbe331351643
Рейтинг: 1441 ВеселоВсичко започва с добри намерения... и си остава с добрите намерения. Българина е възпитан в духа на порочните практики, та... току така няма да се научи на ред и дисциплина.
Малко по малко, все някой ден ще стане, но няма да е сега.
tykker
Рейтинг: 409 ВеселоТози нов шеф явно е доста некомпетентен, или по-скоро се опитва да заблуждава обществото, като разчита на незапознатостта на широката публика със спецификите на сектора автомобилен транспорт. Учудвам се обаче, че журналистите от Дневник не са си направили труда да проверят как стоят нещата в действителност, преди да публикуват бръщолевенията на поредния издигнат на висок пост посредственик.
Дигиталните тахографи са въведени с регламент на ЕС още през 2006, а в България считано от 2007 всички новорегистрирани камиони трябва да бъдат задължително оборудвани с дигитални тахографи. Проблемът е, че те също са обект на манипулации и това съществува като нерешен въпрос на европейско ниво и непрекъснато се обсъждат начините да се пресекат подобни манипулации, включително чрез брутални глоби от по няколко хиляди евро за установена такава манипулация.
А иначе пък относно това звено за мониторинг и превенция, което цитира.. Смях в залата.. То съществува от две години, откакто на власт са ГЕРБаджиите.. Там шефовете са назначили своите шофьори, фиктивно, плюс няколко пенсионирани милиционера, които симулират дейност.. Правете си изводите за каква борба с корупцията иде реч..
shogun
Рейтинг: 131 Неутралноhttp://www.dnevnik.bg/pazari/2010/02/08/854896_pre gledite_na_avtomobilite_shte_se_zasnemat_s_kameri/
Това беше на 08 фев 2010.
Сега, година и половина по-късно пак същото.
Hristo Hristov
Рейтинг: 1441 НеутралноЕй единия иска да си плати, за това другия да не си свърши работата, а другия иска да му се плати, защото не му се върши работа. А държавата ходи като падарин да измисля как да ги накара да не го правят. Ами просто, да отнема книжките на едните за по 5-10 години, а на другите лценза за по 5-10 години и при повторни нарушения да ги санкционира с по 1 млн. лв. глоба и да видим каква ще е ситуацията. Сега само дето не им се моли да спазват закона, защото няма друг инструмент да ги накара да го правят.
www.economistbg.com/Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#5] от "DoPe":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА аз в КАТ 4 пъти съм минавал на преглед и никога не са ми мерили нищо, само гледаха документите.
hunin
Рейтинг: 180 НеутралноПоредните празни приказки......, без ясни мотива за каквото и да е било. Не твърдя, че не се минава по тънката лайсна на прегледите, но три снимки едва ли ще могат да гарантират техническото състояние на превозното средство. Пунктовете в момента имат стимул единствено да пускат на преглед, по една или друга причина.
Танас
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#17:"tykker"]Дигиталнит тахографи са въведени с регламент на ЕС още през 2006, а в България считано от 2007 всички новорегистрирани камиони трябва да бъдат задължително оборудвани с дигитални тахографи. [/quote]
uri=CONSLEG:1985R3821:20070411:BG:PDF
uri=CONSLEG:1998R2135:20060501:BG:PDF
.pdf
Цацарoff - Оставка ! >:-)Абсолютно точно казано аз само питах за да видя колко колеги шофьори са запознати с Еврорегламентите и ето хронологията :
Регламент 3821/85 г. - / за цифрови тахографи/
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?
Регламент (ЕО) 2135/98 г. / за дигитални тахографи /
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?
Регламент 561/2006/ЕО
http://www.rta.government.bg/n_uredba/reglament561
bta
Рейтинг: 1349 Неутралноедни колажи ще има
epoc
Рейтинг: 1441 Весело[quote#13:"tanas"]По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год. ?[/quote]
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....По българското законодателство не трябва ли на неизряден пункт да му вземат лиценза?
Десен
Рейтинг: 1441 НеутралноПоредните малоумно посрествени мерки на безидейния шеф на ДАЙ, опа ДАИ, под вещото ръководство на министър Московски.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.А примерно защо прегледа не е на 2 години както е в останалата част на европа нищо не се казва, нали?
Де гиди мръсни герберасти.
DoPe
Рейтинг: 760 НеутралноНекоректните пунктове могат да се изловят много лесно и бързо с таен клиент. Лошото е че ще бъдат затворени 95% и хората няма къде да минават прегледите. Но може би си заслужава почина на Грузия за борба с корупцията- уволняват се всички и държавата е 2-3 месеца без катаджии, докато се назначат по-читави хора
bobhunter
Рейтинг: 294 НеутралноЧудя се тези, които измислят разни щуротии като касови апарати свързани с НОИ или филмиране на годишните технически прегледи имат ли грам мозък в главите си. Много често повредите възникват внезапно - например спукване на гума. Тогава какъвто и филм да направиш не можеш да предотвратиш белята. Други повреди, като теч на масло, едва ли имат някакво значение за сигурността на автомобила. Ако накладките на спирачките са ти износени, но в момента на прегледа държат, а след 10 дни са станали за смяна, или се появи пробив в спирачната система, какво значение има, че си минал годишен технически преглед. По- скоро да въведат задължителен медицински преглед или психо тест за определяне доколко водачите на МПС са отговорни за делата си. Ако човек е достатъчно отговорен няма да кара след употреба на алкохол, нито с технически неизправно МПС. Обикновено безотговорността е поливалентна. Ако си безотговорен за едно, ти си поначало безотговорен и обществено опасен. Трябва да те следят под око!
kkk_20
Рейтинг: 1063 НеутралноОсвен че ще се увеличи "Автомобилна администрация" за да има кой да гледа камерите друг ефект няма да има. Регулации, наредби, камери и в крайна сметка нищо не се спазва. А къде са санкциите? Отнемане на лицензи, спиране от движение, глоби?
Big_Villager
Рейтинг: 860 НеутралноЗа фиктивен преглед една яка глоба и затваряне ще върши идеална работа....но проблема е в корумпираните ДАИ
Whoops
Рейтинг: 861 НеутралноДо коментар [#3] от "Lord":
[quote#3:"Lord"]То едно време всичко се правеше от държавата, но е малко спорно дали това беше добра идея. [/quote]
Принципно е така, но до колко е добра идеята контролни функции да се възлагат на частни фирми? Те нямат интерес да контролират истински.
Все едно да има частни данъчни, на които да се плаща от самите проверявани.
feniks78
Рейтинг: 122 НеутралноНе е проблема в наредбите а в хората,винаги ще се намери кой да ти вземе парите(ако си решил да минеш по този начин).
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2058 НеутралноПоредната типично българска простотия на малоумни чиновници което ще направи един технически преглед 100лв !
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНе ли по-лесно да се каже в закона че технически пункт който е нарушил правилата му се отнема лиценза за 1 година и глоба а повторното нарушение води до закриване и да се отнемат завинаги правата заедно с права да практикува на техническо лице което е отговорно.
Ако МПС с повредени спирачки причини имуществени и не имуществени щети и поред прегледа е изправно щетите ще се поемат изяло от този който подписал за изправност.
Контрола ще е много лесен давайте 5000лв награда на всеки който докаже фиктивен преглед.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1340 НеутралноНека и пунктовете да ги оборудват с по съвременни стендове и малко да ги постегнат ,че в тия кочини едва ли може да се направи какъвто и да е качествен технически преглед. И май всичко се прави за да се доизкусури нова такса.Само да видим от кога ще е .
Прегледи трябва да има, както в Германия и на светлините ,дали заслепяват и да се регулират.Защото един куп малоумници си наслагаха ксенони без насочващи лупи и при разминаване е голяма тайна какво ще се случи поне 2-3 секунди.Да не говоря ,че някой нарочно си "вдигат" и късите светлини.. Но тук "хитростта " за сметка на другите е национална гордост.
mickmick
Рейтинг: 754 НеутралноЕдва когато сервизите за технически преглед имат реална отговорност - едва тогава ще спрат фиктивните прегледи.
jubal harshaw
Рейтинг: 1441 НеутралноДа живее фотошопа.
http://jubalharshaw.wordpress.comnakataetuk
Рейтинг: 631 Любопитноняма качествени прегледи в българия. нямаааа. минах на преглед в СБА и гледаха само спирачките. след това трябваше с някакво магнитче да измерят сърцето, дробовете на двигателя, ама това магнитче нещо не хващаше дикиш и те изгубиха надежди, че нещо ще измерят. след като обявиха колата ми за извънземна, написаха някакви стойности и това ми беше прегледа. колата ми е Форд Галакси 2,3 куб. 2002 г, 145 к.с.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 918 НеутралноПоредните малоумия на управляващите. От толкова много наредби, изискавания и малоумия няма да остане малък и среден бизнес в България. Колкото повече държавния апарат съчинява изисквания, регулации, толкова повече расте персонала му! Полза имат и големите фирми защото след като част от конкуренцията бъде отстранена ще имат възможността да увеличат цените. Освен че трябва медицинско лице да има във всяка фирма, трябва да има и по един полицай и данъчен та тоталния контрол да е пълен. Колко работа би имало това медицинско лице и кой ще му плаща?
Да, звучи като виц, но е истина. Как го правят на Запад с по-малко персонал и са толкова ефективни?
Колко е ефективен сегашния контрол? Има ДАИ, КАТ и нула ефективност. Кой ще обработва изображенията, видеото и документите по техническите прегледи. Колко още чиновници трябват?
Пътувал съм из Европа и полицай не можах да срещна на пътя. В Гърция веднъж срещнах двама и те ми махаха да минавам на сфетофара на червено.
Мартин
Рейтинг: 860 НеутралноИ как точно 3 бр. снимки ще гарантират, че прегледът включва всички задължителни компоненти? Имам предвид не само тестване на спирачките, а и състояние на шасито и корпуса, показатели на отработените газове, изправност на светлините и системите за почистване на стъклата, въздушни възглавници, изправност на коланите и т.н., и т.н., и т.н.? Нещо не схващам логиката.
shogun
Рейтинг: 131 НеутралноДо коментар [#38] от "Мартин":
3-те броя снимки ще гарантиран единствено, че колата физически е била в пункта. Нищо друго май
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#38:"Мартин"]И как точно 3 бр. снимки ще гарантират, че прегледът включва всички задължителни компоненти? Нещо не схващам логиката. [/quote]
Не си сам.
Дойчин Баня
Рейтинг: 1326 НеутралноБългаринът само проформа желае ред. Конкретно с автомобилизма, готов ли е поне 30% от автопарка да бъде спрян от двибение и поне толкова от водачите да бъдат върнти на скамейката и полигона? Разбира се, че не е.
Публикувано през m.dnevnik.bg
xflood
Рейтинг: 804 НеутралноМа мили ми депутати, достатъчно е най-после да оправите шибаните закони и да вкарвате отговорните лица в пандиза, и тогава никакви видео камери няма да ви трябват..
Fail with honour then succeed by fraudТези оборудвания пак ние ще ги плащаме просто защото няма кой да направи съдебнате реформа..
Анди
Рейтинг: 1179 НеутралноКога ще правят преглед за наличие на филтър за твърди частици при дизеловите автомобили.
Убеден съм че 3/4 от дизеловите автомобилите в България при 3000 об/мин не биха минали теста за сажди.
Чардо
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#2] от "epoc":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#2:"epoc"]Едно време прегледите се правеха само в КАТ.[/quote]
А още по- едно време се правеха в ДАИ и ДАИ бе инстанция над КАТ .
Говоря ти за времето ОТ 1964-та насам , от когато винаги съм имал кола или и камион или и бус.
Ами някой реши , че всичко трябва да се раздържави и така се нароиха един куп фирми които като топлинните счетоводители са даже и излишни .
sa6
Рейтинг: 355 Веселода, ще се снимаме с майсторите всички наредени и ухилени до колата за спомен... а после ще се почерпим както винаги
Евроатлантида彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 125 Неутралноогромният проблем не е в рейсовете, а в нелегалните превози, особено в малките градове. родителите на жена ми са от берковица, и те никога, ама никога не пътуват до софия с лицензиран автобус - съседа пепи (примерно) пътува всеки ден до софия и обратно и кара 4 души насам и натам. ясно е, че съседа пепи няма тахограф, че кара трошка, не минава медицински преглед, не плаща ддс и данък печалба и тн и тн.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28това за мен е по-големият проблем и, честно казано, не знам как можем да се справим с него.
Чардо
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#13] от "tanas":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#13:"tanas"]По Еврорегламента дигиталните тахографи не трябваше ли да бъдат въведени от 01.01.2008 год[/quote]
=================================
По TIR конвенцията задължително на новите автомобили с общ тонаж от 3.5 т нагоре вкл.
Димитров
Рейтинг: 1204 НеутралноМониторинг таратанци. Само с таен клиент ще ги изловят. Последният път ги молех да ми погледнат колата, а те ми взеха талона и настояха, че нямало нужда да я гледат. Трябва да има затвор (без право на условна) за онези, които се установи, че не правят всичко на 100% по реда си, не да им слагат камера. И да сложат имуществени санкции в закона от такъв порядък, че никой да не допусне слабости в дейността си. Само тогава ще има сериозно отношение. Никой не е казал, че всички коли трябва да минат от раз. Ако има нещо за оправяне, да го оправят.
Димитров
Рейтинг: 1204 НеутралноДо коментар [#46] от "512":
Това пък защо да подлежи на някакъв контрол? Който иска с когото иска да пътува. По твоята логика, митфарцентралата в България би била незаконна.
Димитров
Рейтинг: 1204 НеутралноДо коментар [#39] от "shogun":
Да, и това, че е била там, евентуално, няма да реши въпроса. Но само в България на търговците на обурудване би им хрумнало да лобират за подобен безумен нормативен рекет. И то да беше поне за камери, които се произвеждат в България, а то си сваляме гащите, защото някой подкупен чиновник няма кой да го махне.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#49] от "Димитров":
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28взимат пари за превоз на пътници тез хора - как да не трябва да подлежат на контрол?!?!?
не знам какво е митфарцентрала
dearblue
Рейтинг: 803 Неутралноофициалните вносители на автомобили като открият технически пунктове в сервизите им щте дават гаранция за техническият преглед на своята продукция
техническите пунктове като пуснат някои без да го преглеждат и този някои причини тежко пьтно транспортно произшествие каква е ползата от това че ще затворят техническият пункт
Безименен
Рейтинг: 1544 Гневноединственото, което ще удостоверят, че колата е била качена за преглед, а дали и как се е състоял е друг ?
Времето е наркотик, много от него убива.BGman1
Рейтинг: 1441 НеутралноНе мога да разбера защо се подценява техническия преглед...ами от това зависи не само нашия живот, но и на близките ни...
الرجل الكبيرshogun
Рейтинг: 131 ГневноДо коментар [#43] от "Анди":
И аз това се питам.