Борисов: За мен не останаха първи копки

Борисов: За мен не останаха първи копки

Борисов: За мен не останаха първи копки
За мен не остана да направя първа копка, на "Белене" са направени три, на тунела под Шипка - три, на "Марица" - Костов беше направил първа копка, на "Горна Арда" пак първа копка, за "Люлин" - първа копка, оплаква се премиерът Бойко Борисов по време на последното заседание, става ясно от неговата стенограма.
"На Шипка има планина, три първи копки и баир", добавя министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Той обяснява, че проектът за тунела под прохода Шипка е на японската компания "Сумитомо" от 1982 г., а не от "Станишев, Димчо Михалевски и останалите от Българската социалистическа партия, които говорят колко много проекти оставихме".
Дискусията е по повод решението на кабинета да обяви транспортният коридор Русе – Велико Търново – Шипка – Кърджали до границата с Гърция за обект с национално значение.
"Чухте градовете, чухте посоката", обръща се Плевнелиев към министрите. Ето ви един затапен европейски коридор, коридор № 9. Ето това е позицията на предишните правителства, вижте какво правим ние, това е европейска, ясно ориентирана позиция. Първо, обявяваме го с национално значение днес, веднага. Второ, днес ще вземем решение за участъка Кърджали – Подкова участъка от този коридор № 9 и първата копка е в края на месец август, както обещахме с Вас господин премиер преди две години, точно до датата", казва Плевнелиев.
И продължава: Така ще се реши проблема на Кърджали, защото ще включим и околовръстното на Кърджали, така че целият този европейски трафик да не влиза в този град. Работим денонощно. Колко телефонни разговори, колко срещи направихте лично Вие с гръцкия министър-председател по темата с граничния пункт Маказа, защото освен, че имаме затапен европейски коридор ние имаме и изолирани Родопи. Отворихме два пункта, ефектът е феноменален. С гръцкото правителство се разбрахте, че на 15 октомври ще отворим и Маказа".
Борисов добавя: "И аз съм специалист вече в тази област, в България има пет транспортни коридора, най-европейски транспортни коридори. Даже тук като погледнете от прозорците ще видите, че римляните първото, което са направили тук, пътят най-хубаво се вижда - с белите плочи отдолу. И там, където са минали и са направили пътища, до ден днешен около тях има градове, проспериращи и казват "Тук преминава римският път".
"Не искам да ви убеждавам в приемането на тази точка, но искам да си представите, ако след няколко години вече, когато е готово и като се премине по "Дунав мост 1", защото тогава ще бъде готов и "Дунав мост 2", от Русе през Бяла, през Полски тръмбеш, през Велико Търново, представете си, четири лентов път, Дебелец, Дряново, Габрово, там вече преминава тунела под Шипка, си го представете, Казанлък, Стара Загора, Средец, слизаме надолу към Димитровград, Хасково, Черноочене, Кърджали, Момчилград, Маказа и влизаме в Гърция. Представете си, че карате по четири лентов път. Това разстояние ще се преминава сигурно за час и половина, защото ще се пресече на пряко България. Сега това разстояние, ако трябва да го преминете, ви трябва един ден. Представете си какво ще става като стоки, товари и развитие на региона, и особено ако можеш по "Тракия" или по "Хемус" да се включиш в този четири лентов път", продължава премиерът.
"Това е новата съвременна България, ако искаме да си я представим как изглежда. Всичко друго след това ще се нареди около тези пътища. Така, че когато говорят, че не се яде асфалтът, тях просто ги и яд, че не са направили нищо и знаят, че когато това бъде направено и стане факт, ще остане за хората и в следващите десет, петнадесет, двадесет години ще дава плодове на следващите поколения", завършва Борисов.