Автоинструктурите искат да се въведе обучение за шофиране по магистрала

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 118 Неутрално

    "В подготвяната от бранша стратегия, която най-вероятно следващата седмица публично ще бъде представена, се предлага още шофиране с придружител от 17 години, регламент за обучение на децата в детските гради и училищата като първа фаза, както и за малките велосипедисти."
    Обучение на децата в детските градини на какво?
    Те и сега учат правилника за движение, следователно ще ги обучават да шофират.

  2. 2 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "У" на магистрала "с над 120 км/час"?
    Поне отчисления за синя лампа от (допълнителните) часове за кормуване ще има ли?

  3. 3 Профил на Daniboy СУПЕР
    Daniboy
    Рейтинг: 998 Неутрално

    "Ама ние магистрали нямаме?
    И магистрали ще Ви направя!"

    „Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”
  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Ха-ха-ха! Предлагам си услугите. Качвам кандидата на 405 в 7 сутринта и ако не се е насрал до 10 мили, му издавам сертификат за годност. Хи-хи-хи!

  5. 5 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 602 Весело

    Карам курс в Свищов, къде е магистралата?
    Профсъюза на продавачите на шофьорски книжки ме развеселиха с това си изказване

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  6. 6 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 242 Любопитно

    А тези от Видин на коя магистрала ще карат? Поредната простотия ще се прокарва...

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  7. 7 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 838 Весело

    Бе най добре да се включи в обучението и шофиране по германски аутобан, където няма никакво ограничение на скоростта!!!Да почувства курсиста , как се движи автомобил с 300км/ч.Една сметка екскурзия с хапване и преспиване...
    P.S.За сметка на автошколите разбира се!!!

  8. 8 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Дневник, автоинструктОри, моля ви!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  9. 9 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 838 Любопитно

    А не искат ли автоинструкторите, заловен да продава книжки автоинструктор , да бъде лишаван завинаги от практикуване на професията си???

  10. 10 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Съгласен съм - билбордовете разсейват (все пак това им е целта)...

    Fail with honour then succeed by fraud
  11. 11 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 1052 Весело

    сладури......бисери от 200 вица.
    "България изостава тотално от начина, по който се изпитва в Европа" -дубрутру, там поне изпитват, вие главно кинти прибирате.
    "скоростта на движение с над 120 км/час" които по закон обаче са забранени
    "регламент за обучение на децата в детските гради"
    ми то и магистрала, и обучение в детската ГРАДИ имаше навремето.
    заради такива като ей тоя сульо не сменят вече български книжки с европейски......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  12. 12 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Добра идея. Там където може да се приложи, е голям плюс за шофьорите. Не само скоростта, но и правилното влизане в магистрала е важно да се пробва с инструктор отстрани. Като взимах книжка, 2 от 16-те задължителни часа кормуване бяха на магистрала, а повече от 8ч кормуване бях на извънградско. За жалост, нямахме толкова часове на полигон, колкото знам, че има в България или поне едно време имаше.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  13. 13 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    [quote#11:"beatles"]"скоростта на движение с над 120 км/час" които по закон обаче са забранени [/quote]

    Не е ли 130км/ч на българските магистрали? Не съм казала в България, не съм обръщала внимание, но все пак ми се струва, че вече е 130.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  14. 14 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 195 Неутрално

    йонко
    първо научете вашите възпитаници да не карат с 120 в населените места. Тогава давай глуповати интервюта

  15. 15 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Предлагам още към изпита да се добавят и модули по квантова механика, органична химия и сонети на Шекспир ( в оригинал)--- всичко добре заплатено разбира се. Много се развеселявам ,когато различни лобита обличат желанието си за монопол в благородни мотиви и измислят 1001 причини за това. Би било весело ако не бе тъжно. Братовчедите на бакшишите просто копират онова ,което виждат да се извършва на по-високо ниво. А като споменах по-високо ниво: курсът по гасене по високи сгради е абсолютно задължителен за младите шофьори и се подразбира.

  16. 16 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Как щели да карат на магистрала тези от Видин и Свищов?

    Ами, където няма магистрали, желаещите да вземат книжка да се задължат да построят с доброволен труд. Искаш книжка, строиш магистрала. За да се сбъдне казаното от пророка "Гадим България".

    Билбордовете разсейват най-вече с разнородните си послания, затова е най-добре да останат, но на всички да пише едно и също: "Градим България".

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  17. 17 Профил на само букви
    само букви
    Рейтинг: 775 Любопитно

    До коментар [#12] от "pourquoi":

    До колкото си спомням по едно време наистина беше 130 км/ч ограничението, но последно е 120 км/ч по моя информация.

    А по темата: По-скоро да се въведе отново "полигон", отколкото магистрала. Пък и за да се движиш адекватно по магистрала си трябва опит и то не шофьорски, ами трябва да познаваш колата, защото при изпреварване трябва да знаеш колко мощност имаш (субективно), за да прецениш - можеш или не можеш да изпревариш. Мотивацията на инструкторите да се въведе това, за да се добие представа за скоростта ми се струва ненамясто, честно!

  18. 18 Профил на само букви
    само букви
    Рейтинг: 775 Весело

    До коментар [#17] от "Imposter":

    Сега като прочетох закона, там пише 130 км/ч , явно съм изпуснал кога пак се е променило извинявам се за грешната информация отпреди!

  19. 19 Профил на Иво Мирчев КЛУБ
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Видинчани как ще ги изкарат на магистрала? Или ще идват до София специално за каране по магистрала? ))

    http://www.mirchev.com
  20. 20 Профил на Licho
    Licho
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#19] от "Mirchev":
    Като стане Дунав Мост 2, ще ходят в Румъния.

    Полицията трябва да прави засади и тогава ще започне да се кара разумно. Под засади да се разбира - поставяне на камера на различни места без да се обявява, снимане от необозначени автомобили в движение. Тогава ще се вразумят хората, надявам се.

    За да се движиш спокойно по магистралата се кара със 100/110 - така заставаш между тези с 80 и 90 и тези с над 150.

  21. 21 Профил на nikolov1905
    nikolov1905
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Абе както е тръгнало ще искат пари и за излитане и кацане със самолет. Кой каквото и да ти приказва става дума за пари. стига с тези измишльотини . те пияните и без книжки пак ще си карат на воля и никой няма да ги спира. Ще спират само тези от когото могат да вземат пари .

  22. 22 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Тоя убитак трябва да го уволнят. Нама как да караш по магистрала без книжка, та дори и с инструктор. Тук в англия, след като си я вземеш, тогава има допълнителни часове(по желание) на магистрала.
    И другата простотия, ще им показва скорости над разрешените!!!
    Ако бяхме нормална държава, журналистите щяха да го направят за 5 стотинки!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  23. 23 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1225 Любопитно

    Само да попитам плахо нещо: Някой има ли конкретно и приложимо предложение как новите шофьори да се научат да шофират безопасно по междуградски пътища и магистрали?
    Според системата try&error? Май грешките по междуградските пътища са кратно по опасни ЗА ВСИЧКИ, от тези в градското движение.
    Ама автоинструкторите щели да спечелят от още 2-3...10 часа обучение? Според мен - малка цена ако предотвратят 10% от междуградските катастрофи.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  24. 24 Профил на taran
    taran
    Рейтинг: 340 Неутрално

    то такова обучение има в повечето европейски държави, отдавна трябваше да стане факт в БГ, особено на фона на "клането" по пътищата в родината.

  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#13] от "pourquoi":


    [quote#13:"pourquoi"]
    Не е ли 130км/ч на българските магистрали?[/quote]
    =============================
    Точно така е ! Много отдавна повишиха максимално допустимата скорост по българските магистралИ от 120 на 130 км/ч

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Подкрепям идеята. Случвало ми се е спрял в аварийното да свие директно в дясната лента пред мен, без да набере скорост преди това! Казали им че в аварийното не се кара и те изпълняват

  27. 27 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Не съм съгласен с тезата на автора. Много от начинаещите шофьори нямат чувство за габарити, рефлекс да гледат достатъчно в огледалата си, нито да преценяват правилно дистанциите и разликите в скоростите на другите участници, което на магистрала е жизнено важно за всички наоколо.

    В града инструктура може да спре новобранеца от 40-50км/ч само със спирачка без особен риск за околните, при 120-130км/ч нещата не стоят точно така. Колата лесно може да поднесе. Нека се научат да карат първо бавно после със 120! А ако е нужно направете като в щатите: начинаещите шофьори да са длъжни да карат с някой по-опитен първите няколко месеца. Може да се дадат и теоритични разяснения, че се слага на пониска предавка при изпреварване например.

  28. 28 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#26] от "theWho":

    И на мен ми се е случвало какво ли не, идиоти винаги ще има! Въпроса е: има ли полза начинаещите да "се пробват" с 120 - според мен категорично НЕ! На някой хора никога не им се отдава да се научат. Няма нужда и от този риск на пътя.

  29. 29 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 174 Неутрално

    [quote#28:"piper4o"]начинаещите да "се пробват" с 120[/quote]

    Магистралите са направени за такава скорост. Който ще става шофьор трябва да мине и през това.

  30. 30 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Аз карах курсовете през далечната 1988.
    Инструкторът ме караше да вдигам до 120 по междуселските пътища, за да съм усетил колата при висока скорост.

    Когато веднъж прехвърлих 120, само ми каза: "Увличаш се".

    Само че едно време курсовете бяха курсове. Учихме 3 месеца само теория, без да се докоснем до автомобил, и чак след преминаване през вътрешен теоретичен изпит сядахме зад волана. Първите няколко часа бяха на полигон, следващите няколко - извънградско, чак след това ни пускаха в града.
    Имахме и нощно кормуване...
    Затова сега сме шофьори, а не рацери.
    След курса карахме не по-зле от шофьор на 3-4 години стаж.
    И въпреки това 2 години след взимане на книжката, бяхме длъжни да имаме стикер "внимание" на предното и задното стъкло, и всички ограничения за нас бяха с 10 км/ч надолу.
    Т.е. в града вместо с 60 (колкото беше тогава максималната скорост), караш с 50.
    А сега... ужас!!!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  31. 31 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Хора, то и на националните пътища може да е опасно, дори е по-опасно по принцип, защото едно че човек се движи с достатъчна скорост, за да се убие, ако стане нещо, но на всичкото отгоре има и много други допълнителни проблеми като насрещен трафик, пресечни точки с други пътища и т.н.

    [quote#28:"piper4o"]Няма нужда и от този риск на пътя.[/quote]

    Хубаво е да има различни мнения, само ще ти споделя моя личен опит от тази част на обучението. Първо да кажа, че заради една стара катастрофа, бях адски пъзлива през целия курс, което си е сериозен проблем, та след като аз нямах проблеми- малко хора биха имали. Когато ме качиха на магистралата бях карала вече 8ч или 10ч с инструктор, не беше никак сложно. Нито габаритите бяха проблем, нито непознаването на колата. Човекът ме инструктира внимателно преди да идем на магистралата, никакви резки движения, да качвам бързо скорости във входа, да гледам добре "умрялата точка" (извинявам се, не знам как се казва), да се съобразя с трафика. Като влизах в магистралата ми казваше във всеки един момент кога да набирам, кога да влезна, как да се влея в трафика и т.н. Постоянно следеше реакциите ми и ми казваше какво е добре да правя и какво да наблюдавам особено внимателно на магистрала. След това ме остави малко в дясната лента, да ми падне адреналина и като се отдаде ситуация, ме накара да задмина един камион. В един момент дори започна да ми се "кара", че не вдигам до 130, за да усетя какво е. Нищо сложно нямаше, а и инструкторът е там, винаги може да поеме нещата в свои ръце. Да не говорим, че всички шофьори внимават като има учебна кола около тях. Тук всички са задължени да минават през това и няма инциденти, а магистралите са адски натоварени. Много хора дори по време на изпита биват карани да се качват на магистрали, аз се "разминах" само с градско и национални пътища. Всичко това ми беше от голяма ползва в последствие, защото вече знаех, в много по-сигурна ситуация, какво да правя и го бях правила. Аз лично бих се притеснила от опасността, която млади шофьори със стаж от под година, представляват качвайки се на магистралата и никога неусещали разликата. Просто те са оставени тотално на собствената си преценка и никога не са имали опит от каране с подобни скорости и в подобна обстановка. Всеки с мнението си разбира се, но аз просто съм минала през това и ти казвам, че не е опасно, по-малко опасно е, отколкото после сам човек да се оправя за първи път.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  32. 32 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#30] от "Athanatos":

    Дам, в Люксембург системата е подобна, без да смея да твърдя, че произвеждат добри шофьори де, защото задължителните часове са много малко Първо теория, изпит за нея, после кормуване, полигон, градско, извънградско и магистрала, препоръчително е и нощно каране. След това между 6м и 2г след взимането на книжката ограниченията са с 20км/ч по-малки, освен в града. А до 2-та година трябва да се мине през допълнителен стаж/курс, в който с намокрени повърхности те карат да караш бързо, да въртиш рязко волана- с две думи се въртиш като пумпал с колата , симулират екстремни ситуации на пътищата. Едно време беше задължително и едно голяма синьо L (като нашето У) на задното стъкло, но сега е само препоръчително.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  33. 33 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#31] от "pourquoi":

    Добре съгласен съм

  34. 34 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Предлагам курсове да карат и бебетата. Освен това обучението да се извършва на два етапа: 1.През лятото и 2. През зимата на ледена пързалка. Освен това да се въведе кормувани по чер път, по пясъчна ивица и заднешком





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #