За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
prirodata
Рейтинг: 118 Неутрално"В подготвяната от бранша стратегия, която най-вероятно следващата седмица публично ще бъде представена, се предлага още шофиране с придружител от 17 години, регламент за обучение на децата в детските гради и училищата като първа фаза, както и за малките велосипедисти."
Обучение на децата в детските градини на какво?
Те и сега учат правилника за движение, следователно ще ги обучават да шофират.
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1391 Неутрално"У" на магистрала "с над 120 км/час"?
Поне отчисления за синя лампа от (допълнителните) часове за кормуване ще има ли?
Daniboy
Рейтинг: 998 Неутрално"Ама ние магистрали нямаме?
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”И магистрали ще Ви направя!"
Lemmy
Рейтинг: 893 НеутралноХа-ха-ха! Предлагам си услугите. Качвам кандидата на 405 в 7 сутринта и ако не се е насрал до 10 мили, му издавам сертификат за годност. Хи-хи-хи!
Без коз
Рейтинг: 602 ВеселоКарам курс в Свищов, къде е магистралата?
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Профсъюза на продавачите на шофьорски книжки ме развеселиха с това си изказване
Чоко и Боко
Рейтинг: 242 ЛюбопитноА тези от Видин на коя магистрала ще карат? Поредната простотия ще се прокарва...
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“kimba3
Рейтинг: 838 ВеселоБе най добре да се включи в обучението и шофиране по германски аутобан, където няма никакво ограничение на скоростта!!!Да почувства курсиста , как се движи автомобил с 300км/ч.Една сметка екскурзия с хапване и преспиване...
P.S.За сметка на автошколите разбира се!!!
Thermobee
Рейтинг: 1391 НеутралноДневник, автоинструктОри, моля ви!
Не на ислямската инвазия в Европа!Публикувано през m.dnevnik.bg
kimba3
Рейтинг: 838 ЛюбопитноА не искат ли автоинструкторите, заловен да продава книжки автоинструктор , да бъде лишаван завинаги от практикуване на професията си???
xflood
Рейтинг: 776 НеутралноСъгласен съм - билбордовете разсейват (все пак това им е целта)...
Fail with honour then succeed by fraudbeatles
Рейтинг: 1052 Веселосладури......бисери от 200 вица.
Всички животни са равни, но някои са по-равни от други"България изостава тотално от начина, по който се изпитва в Европа" -дубрутру, там поне изпитват, вие главно кинти прибирате.
"скоростта на движение с над 120 км/час" които по закон обаче са забранени
"регламент за обучение на децата в детските гради"
ми то и магистрала, и обучение в детската ГРАДИ имаше навремето.
заради такива като ей тоя сульо не сменят вече български книжки с европейски......
pourquoi
Рейтинг: 1007 НеутралноДобра идея. Там където може да се приложи, е голям плюс за шофьорите. Не само скоростта, но и правилното влизане в магистрала е важно да се пробва с инструктор отстрани. Като взимах книжка, 2 от 16-те задължителни часа кормуване бяха на магистрала, а повече от 8ч кормуване бях на извънградско. За жалост, нямахме толкова часове на полигон, колкото знам, че има в България или поне едно време имаше.
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.pourquoi
Рейтинг: 1007 Неутрално[quote#11:"beatles"]"скорост та на движение с над 120 км/час" които по закон обаче са забранени [/quote]
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Не е ли 130км/ч на българските магистрали? Не съм казала в България, не съм обръщала внимание, но все пак ми се струва, че вече е 130.
acarid
Рейтинг: 195 Неутралнойонко
първо научете вашите възпитаници да не карат с 120 в населените места. Тогава давай глуповати интервюта
drake
Рейтинг: 996 НеутралноПредлагам още към изпита да се добавят и модули по квантова механика, органична химия и сонети на Шекспир ( в оригинал)--- всичко добре заплатено разбира се. Много се развеселявам ,когато различни лобита обличат желанието си за монопол в благородни мотиви и измислят 1001 причини за това. Би било весело ако не бе тъжно. Братовчедите на бакшишите просто копират онова ,което виждат да се извършва на по-високо ниво. А като споменах по-високо ниво: курсът по гасене по високи сгради е абсолютно задължителен за младите шофьори и се подразбира.
Драги ми господине
Рейтинг: 782 НеутралноКак щели да карат на магистрала тези от Видин и Свищов?
Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.Ами, където няма магистрали, желаещите да вземат книжка да се задължат да построят с доброволен труд. Искаш книжка, строиш магистрала. За да се сбъдне казаното от пророка "Гадим България".
Билбордовете разсейват най-вече с разнородните си послания, затова е най-добре да останат, но на всички да пише едно и също: "Градим България".
само букви
Рейтинг: 775 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "pourquoi":
До колкото си спомням по едно време наистина беше 130 км/ч ограничението, но последно е 120 км/ч по моя информация.
А по темата: По-скоро да се въведе отново "полигон", отколкото магистрала. Пък и за да се движиш адекватно по магистрала си трябва опит и то не шофьорски, ами трябва да познаваш колата, защото при изпреварване трябва да знаеш колко мощност имаш (субективно), за да прецениш - можеш или не можеш да изпревариш. Мотивацията на инструкторите да се въведе това, за да се добие представа за скоростта ми се струва ненамясто, честно!
само букви
Рейтинг: 775 ВеселоДо коментар [#17] от "Imposter":
извинявам се за грешната информация отпреди!
Сега като прочетох закона, там пише 130 км/ч , явно съм изпуснал кога пак се е променило
Иво Мирчев
Рейтинг: 785 НеутралноВидинчани как ще ги изкарат на магистрала? Или ще идват до София специално за каране по магистрала?
))
http://www.mirchev.comLicho
Рейтинг: 379 НеутралноДо коментар [#19] от "Mirchev":
Като стане Дунав Мост 2, ще ходят в Румъния.
Полицията трябва да прави засади и тогава ще започне да се кара разумно. Под засади да се разбира - поставяне на камера на различни места без да се обявява, снимане от необозначени автомобили в движение. Тогава ще се вразумят хората, надявам се.
За да се движиш спокойно по магистралата се кара със 100/110 - така заставаш между тези с 80 и 90 и тези с над 150.
nikolov1905
Рейтинг: 609 НеутралноАбе както е тръгнало ще искат пари и за излитане и кацане със самолет. Кой каквото и да ти приказва става дума за пари. стига с тези измишльотини . те пияните и без книжки пак ще си карат на воля и никой няма да ги спира. Ще спират само тези от когото могат да вземат пари .
angelboy8008
Рейтинг: 830 НеутралноТоя убитак трябва да го уволнят. Нама как да караш по магистрала без книжка, та дори и с инструктор. Тук в англия, след като си я вземеш, тогава има допълнителни часове(по желание) на магистрала.
И другата простотия, ще им показва скорости над разрешените!!!
Ако бяхме нормална държава, журналистите щяха да го направят за 5 стотинки!
Публикувано през m.dnevnik.bg
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1225 ЛюбопитноСамо да попитам плахо нещо: Някой има ли конкретно и приложимо предложение как новите шофьори да се научат да шофират безопасно по междуградски пътища и магистрали?
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Според системата try&error? Май грешките по междуградските пътища са кратно по опасни ЗА ВСИЧКИ, от тези в градското движение.
Ама автоинструкторите щели да спечелят от още 2-3...10 часа обучение? Според мен - малка цена ако предотвратят 10% от междуградските катастрофи.
taran
Рейтинг: 340 Неутралното такова обучение има в повечето европейски държави, отдавна трябваше да стане факт в БГ, особено на фона на "клането" по пътищата в родината.
Чардо
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#13] от "pourquoi":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#13:"pourquoi"]
Не е ли 130км/ч на българските магистрали?[/quote]
=============================
Точно така е ! Много отдавна повишиха максимално допустимата скорост по българските магистралИ от 120 на 130 км/ч
theWho
Рейтинг: 174 НеутралноПодкрепям идеята. Случвало ми се е спрял в аварийното да свие директно в дясната лента пред мен, без да набере скорост преди това! Казали им че в аварийното не се кара и те изпълняват
piper4o
Рейтинг: 229 НеутралноНе съм съгласен с тезата на автора. Много от начинаещите шофьори нямат чувство за габарити, рефлекс да гледат достатъчно в огледалата си, нито да преценяват правилно дистанциите и разликите в скоростите на другите участници, което на магистрала е жизнено важно за всички наоколо.
В града инструктура може да спре новобранеца от 40-50км/ч само със спирачка без особен риск за околните, при 120-130км/ч нещата не стоят точно така. Колата лесно може да поднесе. Нека се научат да карат първо бавно после със 120! А ако е нужно направете като в щатите: начинаещите шофьори да са длъжни да карат с някой по-опитен първите няколко месеца. Може да се дадат и теоритични разяснения, че се слага на пониска предавка при изпреварване например.
piper4o
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#26] от "theWho":
И на мен ми се е случвало какво ли не, идиоти винаги ще има! Въпроса е: има ли полза начинаещите да "се пробват" с 120 - според мен категорично НЕ! На някой хора никога не им се отдава да се научат. Няма нужда и от този риск на пътя.
theWho
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#28:"piper4o"]начинаещит е да "се пробват" с 120[/quote]
Магистралите са направени за такава скорост. Който ще става шофьор трябва да мине и през това.
Athanatos
Рейтинг: 1723 НеутралноАз карах курсовете през далечната 1988.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Инструкторът ме караше да вдигам до 120 по междуселските пътища, за да съм усетил колата при висока скорост.
Когато веднъж прехвърлих 120, само ми каза: "Увличаш се".
Само че едно време курсовете бяха курсове. Учихме 3 месеца само теория, без да се докоснем до автомобил, и чак след преминаване през вътрешен теоретичен изпит сядахме зад волана. Първите няколко часа бяха на полигон, следващите няколко - извънградско, чак след това ни пускаха в града.
Имахме и нощно кормуване...
Затова сега сме шофьори, а не рацери.
След курса карахме не по-зле от шофьор на 3-4 години стаж.
И въпреки това 2 години след взимане на книжката, бяхме длъжни да имаме стикер "внимание" на предното и задното стъкло, и всички ограничения за нас бяха с 10 км/ч надолу.
Т.е. в града вместо с 60 (колкото беше тогава максималната скорост), караш с 50.
А сега... ужас!!!
pourquoi
Рейтинг: 1007 НеутралноХора, то и на националните пътища може да е опасно, дори е по-опасно по принцип, защото едно че човек се движи с достатъчна скорост, за да се убие, ако стане нещо, но на всичкото отгоре има и много други допълнителни проблеми като насрещен трафик, пресечни точки с други пътища и т.н.
Всичко това ми беше от голяма ползва в последствие, защото вече знаех, в много по-сигурна ситуация, какво да правя и го бях правила. Аз лично бих се притеснила от опасността, която млади шофьори със стаж от под година, представляват качвайки се на магистралата и никога неусещали разликата. Просто те са оставени тотално на собствената си преценка и никога не са имали опит от каране с подобни скорости и в подобна обстановка. Всеки с мнението си разбира се, но аз просто съм минала през това и ти казвам, че не е опасно, по-малко опасно е, отколкото после сам човек да се оправя за първи път.
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.[quote#28:"piper4o"]Няма нужда и от този риск на пътя.[/quote]
Хубаво е да има различни мнения, само ще ти споделя моя личен опит от тази част на обучението. Първо да кажа, че заради една стара катастрофа, бях адски пъзлива през целия курс, което си е сериозен проблем, та след като аз нямах проблеми- малко хора биха имали. Когато ме качиха на магистралата бях карала вече 8ч или 10ч с инструктор, не беше никак сложно. Нито габаритите бяха проблем, нито непознаването на колата. Човекът ме инструктира внимателно преди да идем на магистралата, никакви резки движения, да качвам бързо скорости във входа, да гледам добре "умрялата точка" (извинявам се, не знам как се казва), да се съобразя с трафика. Като влизах в магистралата ми казваше във всеки един момент кога да набирам, кога да влезна, как да се влея в трафика и т.н. Постоянно следеше реакциите ми и ми казваше какво е добре да правя и какво да наблюдавам особено внимателно на магистрала. След това ме остави малко в дясната лента, да ми падне адреналина и като се отдаде ситуация, ме накара да задмина един камион. В един момент дори започна да ми се "кара", че не вдигам до 130, за да усетя какво е. Нищо сложно нямаше, а и инструкторът е там, винаги може да поеме нещата в свои ръце. Да не говорим, че всички шофьори внимават като има учебна кола около тях. Тук всички са задължени да минават през това и няма инциденти, а магистралите са адски натоварени. Много хора дори по време на изпита биват карани да се качват на магистрали, аз се "разминах" само с градско и национални пътища.
pourquoi
Рейтинг: 1007 НеутралноДо коментар [#30] от "Athanatos":
Първо теория, изпит за нея, после кормуване, полигон, градско, извънградско и магистрала, препоръчително е и нощно каране. След това между 6м и 2г след взимането на книжката ограниченията са с 20км/ч по-малки, освен в града. А до 2-та година трябва да се мине през допълнителен стаж/курс, в който с намокрени повърхности те карат да караш бързо, да въртиш рязко волана- с две думи се въртиш като пумпал с колата
, симулират екстремни ситуации на пътищата. Едно време беше задължително и едно голяма синьо L (като нашето У) на задното стъкло, но сега е само препоръчително.
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Дам, в Люксембург системата е подобна, без да смея да твърдя, че произвеждат добри шофьори де, защото задължителните часове са много малко
piper4o
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#31] от "pourquoi":
Добре съгласен съм
stoicho2
Рейтинг: 830 НеутралноПредлагам курсове да карат и бебетата. Освен това обучението да се извършва на два етапа: 1.През лятото и 2. През зимата на ледена пързалка. Освен това да се въведе кормувани по чер път, по пясъчна ивица и заднешком