Покрай одобрения първи етап за завода за боклук София ще дофинансира градския транспорт

Покрай одобрения първи етап за завода за боклук София ще дофинансира градския транспорт

Покрай одобрения първи етап за завода за боклук София ще дофинансира градския транспорт
Столичната община ще отпусне допълнителни 22 млн. лв. на градския транспорт, предлага зам.-кметът по екология и финанси Мария Бояджийска. Тя е внесла доклад за това, който ще бъде гласуван от Столичния общински съвет утре.
По-голяма част от парите - 16 млн. лв., са от възстановени пари на общината след одобряването от Европейската комисия на първия етап от интегрираната система за отпадъците (завод и ново депо за боклука), пише в доклада. Другите 6 млн. лв. идват от промени в обектите за капиталови разходи за тази година на общината.
Бояджийска е посочила като мотив увеличените цени на горивата, заради което тя предлага на Столичния автотранспорт да се плаща вече по 3 лв. на км пробег вместо 2.76 лв.  Допълнителни над 22 млн. лв. ще даде Столичната община на градския транспорт. От тях над 14.1 млн. лв. са за автомобилния и за електротранспорта, а останалите - за метрото. Предложението за преразпределяне на средствата в бюджета на София е на зам.-кмета по финансите Мария Бояджийска и ще бъде гласувано от съветниците в четвъртък.
Допълнителните пари за общинските фирми "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" се дават заради поскъпването на горивата. С 5% пък се повишава цената, която София ще плаща за изминат километър на "Столичен електротранспорт" - 4.17 лв./км. За автобусите, тролеите и трамваите ще бъдат отпуснати малко над 14 млн. лв. допълнително.
Допълнителни 8 млн. лв. извънредно пък ще получи общинската фирма "Метрополитен" заради по-бързите темпове, с които строи метрото.
Още половин милион лева пък ще бъдат насочени към отделите местни данъци и такси в столичните райони за купуване на техника за работа с новия софтуер за местните данъци, който София получи безплатно от Министерството на финансите.
Покрай скандала с увеличените данъци от пролетта на тази година, заради който беше освободен зам.-кметът по финансите Минко Герджиков, стана ясно, че софтуерът, с който работят данъчните служби в общината, е много стар. Служителите изчисляват голяма част от информацията на ръка и затова често стават грешки, обяви тогава председателят на Столичния общински съвет (СОС) Андрей Иванов.
Софтуерът е от 1999 г. Заради старата система гражданите, които имат имоти в повече от един район, трябва да се редят на няколко опашки, за да платят данъците и таксите.