Катарските авиолинии планират повече полети от и до София

Катарските авиолинии (Qatar Airways) планират да увеличат честотата на полетите си от Доха до София, а до една година да пуснат и нови маршрути от България. Това каза изпълнителният директор на превозвача Акбар Ал Бакер ден след като в София кацна първият самолет по редовната линия до Доха. Новите редовни полети ще са до далечни дестинации, но не дадоха повече подробности за маршрутите.
Засега редовните полети на "Катар еъруейс" от София до Доха и обратно се изпълняват четири дни в седмицата с междинна спирка в Букурещ. Ал Бакер обясни, че причината е, че компанията няма достатъчно самолети, с които да обслужва всекидневно маршрута без спирка в румънската столица. На въпрос дали ако пътниците по дестинацията от България са малко, полетите ще бъдат намалени, Ал Бакер отговори: "Никога не сме намалявали полетите или спирали обслужването на дестинации, които вече сме пуснали. Има едно-единствено изключение - спряхме да летим до Мианма заради конфликтите там."
Според Ал Бакер към маршрута до България ще има интерес, тъй като в Катар живеели около 200 българи. Освен това катарци можели да пътуват до София по работа или за да почиват на някой от българските морски или зимни курорти. "Не летим четири дни в седмицата дотук само за да проучим пазара", добави той.
Катарските авиолинии засега няма да летят между България и други европейски градове. "Европейските превозвачи са много изплашени от нашата авиокомпания", обясни Ал Бакер. По думите му те лобирали пред правителствата си да не дават разрешение за търговски полети на арабската компания. Въпреки това компанията продължава европейската си експанзия, като открива маршрут от Доха до Осло и обратно. Петзвездният превозвач вече лети до Брюксел, Щутгарт, Будапеща, Венеция. "Имаме план за агресивна експанзия и в Северна, и Южна Америка", каза още изпълнителният директор на превозвача.
В момента сред приоритетните проекти на компанията, която е наполовина държавна собственост, е построяването на ново летище в Доха. Превозвачът инвестира в него 14.5 млрд. долара. Аерогарата трябва да бъде открита през 2012 г., като капацитетът й в началото ще е 24 млн. пътници и 1 млн. тона товари годишно. Планира се и разширяване на летището и капацитетът му да се увеличи двойно.
Засега от "Катар Еъруейс" нямат намерение да развиват собствен нискотарифен превозвач за региона на Близкия изток, тъй като условията не го позволявали. "Това не означава, че в бъдеще няма да пуснем нискотарифен превозвач, ако видим, че компаниите от този сегмент завземат част от пазарните ни позиции", добави Ал Бакер.
Компанията отлага борсовия си дебют Борсовият дебют на Каратските авилонии засега се отлага. "Замразихме плановете си за първично публично предлагане (IPO) заради икономическата ситуация", обясни изпълнителният директор на компанията Акбар Ал Бакер. Борсовият дебют на превозвача беше планиран за началото на 2012 г., а преди няколко месеца Ал Бакер обясни, че това може да стане по-рано - докрая на 2011 г. |