Комисията за защита на потребителите забрани невярна информация за пилешки бутчета
Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Александър Масларски забрани на "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД да заблуждава потребителите, като им предлага холански охладени пилешки бутчета, които представя за български, съобщиха от комисията.
За по-малко от седмица тази е третата заповед на Александър Масларски срещу заблуждаваща информация и реклама. Забраната на информация на такъв крупен търговец обаче досега не е била честа практика в дейността на Комисията за защита на потребителите.
От КЗП информират, че в търговския обект на "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД върху допълнително залепен етикет пред стоката за страна на произход е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата "Пилко ЕООД".
Информацията за българския произход на пилешките бутчета според КЗП оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми, тъй като оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение.
За да привлече потребители, търговецът е разпространил рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40% намаление. Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна, анализира КЗП. И оценява прилаганата практика като заблуждаваща и нелоялна, която променя съществено икономическото поведение на средния потребител, към когото е насочена.
Проверката е извършена съвместно с представители на Българската агенция за безопасност на храните.
За да привлече потребители, търговецът е разпространил рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40% намаление. Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна, анализира КЗП. И оценява прилаганата практика като заблуждаваща и нелоялна, която променя съществено икономическото поведение на средния потребител, към когото е насочена.
Проверката е извършена съвместно с представители на Българската агенция за безопасност на храните.