Ново двайсе - градим България

"Га се събуждаме, докато още не е късно да уволня Бойко Борисов и врагът ми знае, че съм прав - предлагам да давам България на кадърните и образованите, вместо напразни обещания да градим България, защото аз знам, че мога да я променя" - с този колаж от слоганите на кандидат-президентите Светослав Витков обясни вчера включването си в изборите за държавен глава.
Витков, който дълги години беше известен като лице на рок бандата "Хиподил", влиза в кампанията с девиза "Президент търси България".
Той и партньорът му в кандидатпрезидентската двойка Венцислав Мицов ще заложат предимно на интернет, тъй като телевизионната изборна реклама била прекалено скъпа. Страницата на Витков във "Фейсбук" вече има над 9 хил. почитатели.
От сряда музикантът има и собствен канал в мрежата за споделяне на видеосъдържание YouTube, където могат да се намерят телевизионните му интервюта от обявяването на кандидатурата му досега. Там до края на седмицата се очаква да се появи и клипът на песента "Ново 20", записана специално за кампанията.
Предизборно рап парче "От теб зависи" пусна и кандидатската двойка на Съюза на десните сили - Румен Христов и Емануил Йорданов, в изпълнение на Нора и Спенс. Девизът "От теб зависи" беше използван от Христов още на отворените избори, когато СДС и ДСБ трябваше да определят общия си претендент.
Христов, както и други претенденти за президентския пост разчитат на социалните мрежи. Всички са активни там - търсят идеи и предложения от "приятелите си" във "Фейсбук", споделят мнения и позиции, агитират. Основните кандидат-президенти са сложили върху профилните снимки и номерата в интегралната бюлетина.
И Румен Христов, и Меглена Кунева (независима), и Ивайло Калфин (БСП) правят своеобразен отчет в интернет и за срещите си из страната, съобщават за предстоящите си обиколки, качват снимки и видео. Макар и тримата да започнаха туровете още преди същинската кампания, сега подеха нов - за Христов под мотото "Събирам вашите идеи", за Кунева - "Да стиснем 2 милиона ръце", за Калфин - "От сърце до сърце".
Претендентът на ГЕРБ Росен Плевнелиев, който през лятото като строителен министър преряза лентите на не един и два обекта, сега посещава европейски столици - Берлин, Брюксел, където получи подкрепата на канцлера Ангела Меркел и на Европейската народна партия.
Вероятно и битието му на строителен министър стана повод мотото на ГЕРБ да бъде "Градим България". Кунева, която още в началото се обяви за "кандидата на гражданите", избра за девиз "Гласът на хората".
Калфин е с най-дългия девиз - "С грижа за хората, с вяра в България", и въпреки несъгласието си социалистите не са успели да му повлияят, научи "Дневник". Кандидатът на РЗС Атанас Семов, който е 14 номер в бюлетината, пък промени слогана си от "Ще уволня Бойко Борисов" на "Ще го съборим с №14". Легендарният футболист Йохан Кройф, "пред когото противниците падаха като покосени", игра с номер 14, обясниха от РЗС новото си мото.
От левицата и от десницата в София се заиграха с изрисувания Паметник на съветската армия. Прошко Прошков използва "В крак с времето", изписан от анонимните художници, а Георги Кадиев (БСП) пък с 3D анимация "събори" монумента и от него излезе супермен.