Московски пред депутатите: Брюксел се чуди как БДЖ още не е фалирало

Московски пред депутатите: Брюксел се чуди как БДЖ още не е фалирало

Московски пред депутатите: Брюксел се чуди как БДЖ още не е фалирало
Министърът на транспорта Ивайло Московски защити нуждата от промени в БДЖ пред депутатите с възможността още от 1 януари 2014 г. компанията да стане бенефициент по оперативната програма "Транспорт" и да получи 600 млн. лв. за нови влакове. Това каза той по време на изслушването в Народното събрание.
По думите му Европейската комисия има съмнения в първоначалния план за преструктуриране и затова сега се прибягва към непопулярните мерки - съкращения на персонал, закриване на линии, разреждане на влакове, поскъпване на билетите, които не са били предварително заложени.
Според Московски Евврокомисията се учудва как дружеството все още не е фалирало и затова прави проверка за скрита държавна помощ. Напомни, че изискване на Брюксел е дружествто да осигури поне 50% съфинансиране или да се откаже от половината си пазарен дял, за да получи оздравителния заем от Световната банка. Поясни, че се предвижда парите за съфинансирането да дойдат от продажбата на товарните превози.
Именно срещу тази приватизация се обявиха депутатите от "Атака" и БСП, които предупредиха, че ако в компанията останат само пътническите презвози, тя няма да излезе на печалба, която идва именно от товарните. Павел Шопов от "Атака" дори нарече готвената сделка "поредната кражба". Министърът отговори, че приватизацията е полезна, ако се заложат критерии, гарантиращи добър инвеститор. 
Министърът застана зад ръководството на "Холдинг БДЖ", чиято оставка искаха от БСП,  и припомни, че този мениджърски екип е свил загубите на компанията наполовина.
Той призова синдикатите и работниците да направят всичко възможно да не стачкуват. Двата профсъза организират ефективна стачка от утре като планират от 8 до 16 ч. влаковете да не се движат.