Увеличават се доброволно напускащите БДЖ(обновена към 22:07 ч.)

Увеличават се доброволно напускащите БДЖ(обновена към 22:07 ч.)

Владимир Владимиров, председател на съвета на директорите на БДЖ неведнъж обяви, че стачката ще струва по 600 000 лева на ден на компанията
Владимир Владимиров, председател на съвета на директорите на БДЖ неведнъж обяви, че стачката ще струва по 600 000 лева на ден на компанията
Увеличава се броят на служителите, които са приели предложението на ръководството на БДЖ за доброволно напускане вместо да бъдат съкратени, съобщиха от "Холдинг Български държавни железници" ЕАД. Доброволно напусналите получават по 6 брутни работни заплати.
До днес 676 служители са приели да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда. Обезщетенията ще бъдат изплатени веднага след освобождаването им.Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 - 24 млн. лв. годишно, посочват от холдинга.
Тази практика започна след като ръководството на железопътната компания обяви началото на реформи в нея, които включват освобождаването на 2 000 души и закриването на губещи линии. В отговор синдикалните организации в компанията заплашиха с ефективна стачка, която е насрочена за четвъртък, 24 ноември. Очаква се заради нея да не тръгнат или по трасето си да спрат около 200 влака.
Пред Би Ти Ви Ивайло Константинов, председател на Асоциацията на автобусните превозвачи, съобщи, че няма проблем да бъдат осигурени автобуси в рамките на половин час, които да извозят пътните на БДЖ. По думите му това се случва редовно по празниците, които има непредвидено много пътници като компаниите изискват допълнителни автобуси от големите градове, където има координационни центрове.
Участието в стачката няма да е повод за уволняване на служители, заявяват още от ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД. От там уточняват и че по никакъв начин не са отправяли заплахи към служителите, които ще участват в стачните действия.
От БДЖ потвърдиха позицията си, че стачката е незаконна. "По казуса дали стачката е незаконна може да се произнесе единствено съдът", казват от компанията.
Участниците в нея обаче трябва да се подписват в така наречените присъствени книги. Така те няма да получат заплащане за съответното време, а компанията ще може да използва това за да защити правата си.
От превозвача посочват, че целят единствено да разяснят на служителите и обществеността действащите законови разпоредби.