Пет ведомства вече откриват предимствата на електронния документооборот

Проектът за създаване на електронно правителство, по който държавната администрация работи от години, днес отчете напредък - пет държавни служби официално обявиха, че вече са се разделили с бумащината и изпращат и получават документи по електронен път.
Ведомствата, които първи започват да прилагат електронен документооборот, са Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на външните работи, Министерството на икономиката и енергетиката, агенция Пътна инфраструктура" и държавното предприятие
"Ръководство въздушно движение".
На официалната церемония за старта на проекта се разбра, че Министерството на труда и социалната политика, например, е готово едва на 15% да замени книжата, които произвежда, с електронни такива. Затова премиерът Бойко Борисов даде на ведомствата двумесечен срок, за да заработят по новия начин и предупреди, че където това не се случи, "си отиват министри".
Според изчисленията на премиера замяната на хартиените с електронни книжа ще спести 5 млн. лв. и много време. " И най-вече – по този начин вече няма да бъде безнаказана администрацията, точно виждате час, дата, секунда, кога влиза писмото, кога излиза", каза Борисов, цитиран от "Фокус".
Премиерът препоръча общините бързо да се присъединят към тази програма "да не може кметът да каже – аз го пратих преди 30 дена, нямам отговор". Обеща да тества администрацията с "хитринки", които по думите му, били много успешни.
Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков предложи, цитиран от БТА, да се предоставят безплатни или на субсидирани цени електронни подписи на гражданите, за да се стимулира не само предлагането, но и ползването на тези услуги. До края на първото тримесечие на 2012 г. в неговото министерство ще заработи електронно деловодство за граждани и фирми. Прогнозите са, че за година хартиените документи, произвеждани във ведомството, ще бъдат с 80% по-малко.