За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Iron Maiden
Рейтинг: 1032 НеутралноИ докога ще липсват десетките стотици в математиката????
а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лицаforumer
Рейтинг: 237 НеутралноПрави са учителите. Това е пълна дивотия. На кого пречат тези класове от 5-ти до 7-ми. Те дават като резултат национални състезатели от световна класа, които печелят златни медали по математика, информатика, лингвистика и какво ли още не
the_sceptic
Рейтинг: 409 НеутралноПодкрепа на протеста. Смисленото общество е елитарното. Математическите гимназии генерират елитарност. Долу цървуланските напъни за егалитарност!
cogito
Рейтинг: 122 Неутралностига с уравниловката. Нали законът трябваше да осигури отвореност на системата и повече свобода за позитивна изява на ученика. Нека имат право на профилирани паралелки от пети клас и часове за извънкласна работа с даровити деца.
kuku032
Рейтинг: 352 НеутралноЗа съжаление само училищата за мутри и фолк певачки няма да бъдат ощетени. Дори ще бъдат подкрепяни от бюджета, за да могат децата да се развиват по Техен образ и подобие.
biss Mark
Рейтинг: 1302 ГневноЕми от някъде трябва да се спестят пари за да се дадат на частните училища. Пък и математиците много бягат на запад бе!
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.ARRI
Рейтинг: 1441 НеутралноТва правителство вече ще го наричам - КИЛЪРИТЕ !!!!!!!! ......образованието......малки и среден бизнес.......до сребърния фонд......
Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!Всико което се изпречи на пътя им, те го унищожиха. От здравеопазването.....резерв
customize
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#2] от "forumer":
пречат на програмата по изпростяване на нацията
customize
Рейтинг: 753 Неутрално20 години простотия стигат!
miron4o
Рейтинг: 524 НеутралноСлед техникумите идват и гимназиите. Кръговрата на живота: предците са правили всичко възможно за развитие на образованието, в наши дни се прави всичко възможно за унищожаването му.
dimko
Рейтинг: 803 НеутралноНастояването на математиците е основателно и безспорно !!! ...
lo ridah
Рейтинг: 437 ГневноПълна простотия е това... Децата си решават къде да учат - ако им се занимава какъв е проблема !? Като възпитаник на споменатата горе ПМГ Акад. Н. Обрешков подкрепям протеста на учителите. Има ли създадена он-лайн подписка или по какъв начин мога реално да изкажа подкрепата си ?
Yotce
Рейтинг: 1605 НеутралноНормално за страна от третия свят... Важното е от малък да си знаеш гьола. Ако си от заможно семейство - ще се намери къде да учиш, дори и да си тъп и да не те влече. Ако си беден - да не си се раждал умен.
Хипчо
Рейтинг: 1441 ГневноНай-важните гимназии са математическите!
ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!m_style
Рейтинг: 294 ЛюбопитноСлед убиването на специализираното средно образование чрез премахването на техникумите, сега ще се унищожава възможността дадени таланти да имат ранна специализирана подготовка. Защо? Точно обратното трябва да се прави - да се насърчава всякаква ранна специализирана подготовка, да се откриват рано всякакви таланти и да се развиват от рано. Наука, спорт, култура, изкуство. Училището е призвано да създава успехи, а не равенство в незнанието, което се изразява в отлична диплома за всеки!
kkk_20
Рейтинг: 1063 ГневноНапълно подкрепям протеста! Интелектуалния потенциал на нацията вместо да се развива, се руши! Пълно безобразие!
dorko
Рейтинг: 122 НеутралноС какво премахването на тези паралелки съответства на декларираните цели на училищното образование в закона???
"1. интелектуално, емоционално, социално, морално и физическо развитие и подкрепа на всяко дете и ученик в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите му;
....
3. ранно откриване и насърчаване развитието и реализацията на заложбите на всяко дете и ученик;"
Или целите са само декларативни?
Бил Тамусен
Рейтинг: 810 ВеселоЧувай Гиргино... В прекрасният нов свят няма нужда от образовани хора. Има нужда от тясно специализирани консуматори, за тях ще е и новото образование.
Мърмор
Рейтинг: 803 НеутралноЧалга-управниците на държавицата не се нуждаят от мозъци. Унищожавайки всичко кадърно, с потенциал, те се чувстват велики. Да, велики са в среда - гето, с бухалки в ръце. Уверявам ви, гетото е предвидено като модел на бъдещето ни държавно устройство. Вървим неотклонно към първата бокоромска държава в света. Прав бях, като твърдях, че на път и под път, новите ни "приятели" ще споменават циганите! Справка, кХилари! Какъв шамар за великите - 7-милионна България ражда и създава, подчертавам - създава, математически гении, които мерят сили с децата на държави с население от стотици милиони. И ги побеждават в благородното съревнование на умовете. Каква низост от страна на кохорта местни подлоги, които след като разкрадоха държавата икономически, са на път да я лишат и от дух. Изпълнен съм с желание за възмездие! И се надявам, че ние българите ще го постигнем!
Поддържам исканията на преподавателите по математика. А държавни пари за частни училища, да, тогава, когато създадат поне един олимпийски шампион по математика.
Тъп боксьор! Ясно кой!
dobrich
Рейтинг: 925 ЛюбопитноВ Германия 80% от училищата имат техническа насоченост. При нас е точно обратното - само 20% са професионално-техническит гимназии. Съвсем друг е въпроса какви специалности изучават у нас и дали имат приложение в живота? По въпроса за Математическите гимназии: Мисля, че може да има математически паралелки! Но чак пък гимназии във всеки областен град е доста пресилено??? Или евентуално една-две Национални гимназии където е събран цвета на преподаватели и ученици???
Stoyan Panchev
Рейтинг: 237 НеутралноЕдин по-общ поглед върху закона + подкрепа за искането на учителите-математици
http://ekipbg.com/2012/02/18/primary_education/
confucius2
Рейтинг: 122 Любопитно[quote#20:"dobrich"]Но чак пък гимназии във всеки областен град е доста пресилено??? [/quote]
Защо не след като има езикова гимназия във всяко село? И какво пречи да се добави една техническа специалност според сборно желание. Аз например, от ез.гим-а имам и IV разряд ел. техника, много ми върши работа.
diegos
Рейтинг: 352 НеутралноВажно е да се прави стадион с Ицата и Зала в която да пее Лепа Брена.
Иначе, вредни за България според Боки са
- учените
- археолозите
- сега зубрачите по математика
Драги ми господине
Рейтинг: 810 ВеселоК'ви гимназии, к'ви университети? Новите поколения трябва да са като Бил Гейтс, т.е. да не се затормозяват с излишни знания, а да са волни като Калинки.
Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.212
Рейтинг: 466 Веселоединствените гимназии с които българия трябва да се гордее
са именно матиматическите гимназии и едно време някои езикови гимназии като немската в ловеч които не отстъпваха
и на математическите в някои отношения .
другото е че в езиковите влизаха много незаслужаващи
деца на "ДРУГАРИ ГОСПОДАРИ" и естественно те постепенно заприличаха на ПУЦ -ове ("професионални" учебни центрове) и както мой близък ги наричаше.
сега вече те са съвършенно други предполагам а езика с които излизат и владеят е - моля не си отваряй устата или по разговорен уличен жаргон - шътдъфъкъп
dobrich
Рейтинг: 925 РазстроеноДо коментар [#25] от "swich2green":
Всички престижни училища в България са обезценени. Живеят на стари лаври.....Такива са ни и университетите. Политиците и богаташите пращат децата си да учат в чужбина. На останалите им дават дипломи на конвейра, че да не мъркат. В страната е пълно с дипломирани математици, които не могат да смятат, с дипломирани филолози, които знаят език колкото келнерите по морето, с дипломирани инженери, които стават за присмех пред работниците, когато започнат да работят.....
firefox
Рейтинг: 8 НеутралноЕзиковите и математическите гиназии са за два типа деца, с различно мислене. Аз съм завършил математическа гимназия и обичам математиката, защото няма нужда да помниш, а всички можеш да си го изведеш и удовлетворението от една трудно решена задача е огромно. Направих обаче грешката да пренебрегвам езиците и сега си плащам скъпо за това. Не ми се отдават, а пък образованието ми е далече от математиката макар, че пак има логика. Ако обаче една МГ успее да предложи адекватно езиково обучение, може би само най-реномираните езикови могат да й съперничат. Не случайно в чужбина, анализаторските и финансовите институции предпочитат да вземат един много добър физик или математик, и да си го обучат, а не да наемат икономисти по образование.
212
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#26] от "dobrich":+++++
и аз съм останал със същото впечатление
но казано директо може да обиди тези които се чувстват засегнати
жалко е за бъдещето на нацията
dobrich
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#27] от "firefox":
менния свят е динамичен, човек трябва да има повече от една опция?! Изучаването на математика развива ума, но в никой случай не е професия!
И аз мисля като тебе. Може би трябва да има математико-икономически гимназии или както предлагаш математико-езикови?....Съвре
lo ridah
Рейтинг: 437 Неутрално[quote#26:"dobrich"]Всички престижни училища в България са обезценени. Живеят на стари лаври.....[/quote]
Е точно тия дето са ги изброили горе не живеят на стари лаври. Всяка година има нови спечелени състезания, златни сребърни и бронзови медали - къде ли не са ходили и са печелили. И доста то децата са точно в тая възрастова група дето искат да я затрият. Само че тоя тип успехи не са интересни колкото новите цици на коя да е кифла и не са по челните страници.
212
Рейтинг: 466 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "firefox":
хедж фъндовете в америка са тези които се интересуват сега от
физици и математици и те са може би единственните които обещават добро заплащане в самото започване
и моят съвет към вас е: не се тревожете за езика научава се бързо и много по правилно отколкото в езиковата гимназия в българия където за съжеление първо преподавателите трябва да го научат.
maria.ar
Рейтинг: 1475 ЛюбопитноКакто математическите, така и езиковите гимназии навремето имаха едно безценно качество: поощряваха усилието и изграждаха много конкурентноспособни личности. Да, бяха елитни, и да, там всеки зависеше от себе си, както децата на номенклатурата, така и на обикновения човек. Винаги ще сме благодарни на всичко, на което ни научиха в тези училища. Явно са едно от малкото неща, които въпреки всичко продължават да функционират, естествено, в сравнение с останалите. И искат да ги премахнат?
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)sandman
Рейтинг: 600 НеутралноМатематиката сама по себе си не е наука с приложение...но дисциплинира ума,развива мисленето и анализирането и учи на трудолюбие.Все неща,които трябва да не са достояние на плебса!
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноТея са идиоти. Точно когато природните науки(математика, физика, химия, биология) са най-важни(понеже разбрахме, че финансите,правото, маркетинга сами по себе си не създават нещо което се яде, облича, гледа) ние точно сега ще им ..... мамата.
Там където ни е дефакто единствения шанс.
Понякога се чудя няма ли световна конспирация или просто всичко си е плод на човешка простотия.
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноИ аз бих се включил в протести с удоволствие, от образованието ни зависи бъдещето. С кво ще я създаваме тая икономика на знанието? Или като русия ще изнасяме суровини и ще слугуваме на руснаци по черноморието и планините?
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноВъобще тоя новия закон е пълна глупост. Що ще ги пускат след 10 клас? Да снемат по-сложни предмети в 12, пък кой докъдето я докара. Ако щат всички с 3-ки да завършват, то без друго сега оценките сигурно са силно раздути.
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#13] от "Yotce":
Абе не е точно така, щото после целия бизнес се оплаква, че нямало кадри. То е вярно, че тея искат тесни специалисти, едва ли не отглеждани за тяхната фирма и позиция точно(щото толкова им е акъла), ама без хич образование ще получат само копачи на канали, канавки и работници за чистотата.
NPaine
Рейтинг: 1441 ВеселоДа забранят математиката направо!
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Хем по-лесно, хем проблемът с мислещите се решава кардинално.
Да се готвят природните науки, след това чуждите езици.
Да останат само техникумите по хотелиерство (източник на проститутки) и по мототехника (автоджамбази и монтьори). От университетите само Академията в Симеоново (източник на сутеньори).
Мисленето да се наказва строго, но справедливо!
Ех живот, здравей здравей!
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноЗаконът за училищата е ПОЛИТИКА! Политика, Съдбовно определяща бъдещето на нацията за десетилетия. Трябва да се знае, кой налага тази национална политика.
и?
Кои са лицата от затворената, несменяема група ”реформатори” винаги е оставало загадка.
Дали се реформира в интерес на нацията или се постигат други интереси си проличава. НО НЯМА КОГО ДА ПОПИТАМЕ! НЯМА ОТ КОГО ДА ПОТЪРСИМ ОТГОВОРНОСТ!
НЯМА ПРОЗРАЧНОСТ!
Затова започнах да задавам едни въпроси. Иска ми се все повече хора да започнат да ги задават. ДА стане публичен проблем.
КОИ са авторите на новия "неполитически" закон за училищата.
КОИ са "експертите" написали концепцията за закона? От кои партии са? /Има не само от ГЕРБ, май/
КОИ са "експертите" в многото работни групи?
КОИ са външните консултанти на "експертите" в работните групи?
КОИ са НПО-тата, участващи в работните групи?
КОИ са официалните представители на НПО и кои са "неофициалните" им "представители"-лобис
КОЛКО СА ДИРЕКТОРИТЕ на училища и до кога ще са несменяеми в тези групи и не само там?
КОЙ какво точно е предложил и КОЙ как е подписвал протоколите от заседанията на тези "работни" групи? Ако има протоколи …
Арогантно е да се крие "експертността" на тези лица. ТЕ директно предопределят ПОЛИТИКАТА в бъдещето!
КОЛКО ОТ ТЕЗИ ЛИЦА СА НЕСМЕНЯЕМИ ”автори” на безкрайните ”реформи” от последните петнадесет години?
КОИ И КОЛКО ПЪТИ СА РЕФОРМИРАЛИ СОБСТВЕНИТЕ СИ РЕФОРМИ?
КОЛКО ПАРИ СА УСВОИЛИ ТЕЗИ РЕФОРМАТОРИ?
За всички ”реформи” …
Игнатов ДА НАПРАВИ ИМЕНАТА НА ТЕЗИ “величия” ПУБЛИЧНИ!
Име, презиме, фамилия, образование, длъжност, месторабота, брой години участия в работни групи при всякакви правителства и за всякакви политики …
А те да не се крият ...
Гражданин
Рейтинг: 180 НеутралноКаква математика ви тресе вас бе българи!? Оно тука си требе образование по проституциониране и гларусология! Ех, спомням си хората завършили елитен техникум-като онзи в Карлово?!? Само че, имаше държава и на нея не и трябваха проститутки! А сега, на господина Игнатова и неговите работодатели, не им трябва нито България, нито българите!
BohrMottelson
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#31] от "swich2green":
Грешиш дълбоко. Математика можеш да научиш сам, чужд език-не.
За сведение- завършил съм английска гимназия преди 20 год. Занимавам се с приложна математика.
ivan
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#26] от "dobrich":
"Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."Дори да е вярно (а според мен не важи за тези гимназии) - дай да закрием доказали се спецализирани училища и да чакаме ситуацията да се подобри? Като нямаме добри футболисти (а добри математици/физици имаме) - да спрем приема в спортните училища?
ivan
Рейтинг: 643 ВеселоДо коментар [#41] от "BohrMottelson":
?
"Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."Сериозно ли го мислиш това
Петкова
Рейтинг: 767 НеутралноПодкрепям протеста на математиците. Една образователна система, която не може да подкрепя нещата, които работят, а ги потиска или забранява (както е с домашното образование), не заслужава да съществува. В реалния свят оцелява това, което работи ефективно.
чобанмахала
Рейтинг: 975 РазстроеноТова е елемент от продължаващото 20 години превръщане на хората ни в обслужващ персонал и прости наемни работници във всяко отношение."Политическия ни елит "измекярства на чужди интереси и ни превръща като нация в такъв мат,риал ,който след 10 години ще е далеч по-назад от която и да е африканска държава. А ние седим ,виждаме как ни мачкат и нас и децата ни ,и се оплакваме и обиждаме на цвят.
BohrMottelson
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#43] от "ivan":
Не, само троля във форума, щото си нямам работа
Да, сериозно го мисля. Личен опит.
thorgrim
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#20] от "dobrich":
И какво се получава, когато завършат гимназията? Решават да следват и естественият избор е ТУ с изпит по математика. След това резултата е студент, който може да ти изведе по десет различни начина Закона на Ом, но не знае за какво се използва. Да не говорим да го приложи на практика. В близкото минало много такива математици "изядоха" местата на технически грамотни деца от техникумите. А сега инженерите ни били калпави
tribiri
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#26:"dobrich"] В страната е пълно с дипломирани математици, които не могат да смятат[/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Хайде бе! Сериозно!
И от къде да погледнем тази статистика. Напротив. Големият проблем е, че още във 2-ри, 3-ти курс младежите в ФМ на СУ биват прилапвани да работят като програмисти и в резултат на това малка част от тях стигат до дипломиране.
Другият проблем е, че няма кой да ги обучава, защото не можеш да плащаш жълти стотинки на хора, като Краси Манев или Йордан Табов и да очакваш, че те ще стават все повече.
Lyubomir Hristov
Рейтинг: 237 Неутрално97 % от учениците в т.н. Математически гимназии се приемат след НВО, което се провежда след завършен 7 клас (в Езиковите гимназии на 100%). Тези 97% се обучават в Основни училища или в СОУ. Въпрос: Ако едно дете в ОУ или СОУ (5-7 клас) се обучава по същия учебен план, по който учат децата в МГ, преподават му кадърни учители (едва ли всички такива работят само в МГ), не би ли постигнало същите резултати? Прочетох всички коментари до тук и в тях преобладава емоцията (и непознаване на проблема). Всъщност спора е, дали едно училище, което обучава ученици от 5 до 12 клас трябва да се нарича Гимназия или не. Според директорите на Езикови гимназии това не е редно. Според мен също.
iliander
Рейтинг: 182 НеутралноПреимуществата на подготвителните класове в Природа-математическите гимназии е ,че подготвят олично математици,физици,информат ици -доказа ли се на олимпиадите.
В България,ако не те смачкат циганите ,психиатрите те правят на парцал!ivanj
Рейтинг: 745 Неутралнокогато ни управляват хора ,незавършили и техникума за гладиатори -математическите гимназии са им трън в очите.Целта е всички да сме тъпи и управляеми.Никой не може да е по-учен от слънцето банкянско.
tribiri
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#47:"thorgrim"]И какво се получава, когато завършат гимназията? Решават да следват и естественият избор е ТУ с изпит по математика[/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Ами ФМ на СУ, ами УНСС, ами УАСГ, ами ХТИ.
Господине, ако погледнете статистиката, може би ще ви направи впечатление, че заплатите в отрасъл "Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения" са най-високи от всички особено в частния сектор.
Все пак прочита на статистиката обаче предполага математически умения.
ivanj
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#47] от "thorgrim":
мястото на грамотните деца от техникумите е да управляват добре техниката,с която се работи във фирмите и предприятията( а то май че почти не останаха такива фирми), а завършилите ТУ е да търсят новостите в своята област и да ги внедряват в същите тези фирми.Т.е. едните се грижат за настоящата екипировка, а другите търсят новата такава.
DoPe
Рейтинг: 760 НеутралноКато възпитаник на математическа гимназия мога да заявя, че това бяха най-ценните години в живота като изграждането ми като личност.
luiza
Рейтинг: 631 НеутралноДо коментар [#53] от "ivanj":
"мястото на грамотните деца от техникумите е да управляват добре техниката,с която се работи във фирмите и предприятията"
аз съм завършила икономически техникум - с каква точно техника си представяш, че работя?
имам познати завършили ТОХ-а - хората са готвачи в елитни ресторанти - не работят с техника;
а фризьорския техникум - и те ли аботят с техника?
грамотните деца от техникумите имат привилегията, че след 12ти клас имат професия и могат да работят докато следват. това е основната разлика с гимназиите. завършилите гимназии /МГ, ЕГ/ имат някакви знания, но рядко работят след завършването й.
ай стига глупости
Athanatos
Рейтинг: 1793 Неутрално[quote#29:"dobrich"]Може би трябва да има математико-икономически гимназии или както предлагаш математико-езикови?[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Още по мое време, в моето МГ първите 2 паралелки бяха точно математико-езикови с ниво на математиката и физиката като в останалите паралелки, и с ниво на западния език (английски) като в езикова гимназия.
За съжаление, по-голямата част от съучениците ми от тези класове отдавна не са в България. (за съжаление - наше и за радост - тяхна).
Athanatos
Рейтинг: 1793 Неутрално[quote#55:"luiza"]завършилите гимназии /МГ, ЕГ/ имат някакви знания[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Изобщо си нямаш на представа какви знания имат завършилите МГ, драга...
Да не говорим, че по мое време през последната година в МГ се учеше т.нар. УПК, след който освен дипломата ни издаваха и документ за съответната професия. Тъй че това, дето вие в ТОХ-а сте го учили 4 години, в МГ се усвояваше за 1.
Нищо лично срещу никой, но наистина едно време МГ беше "висше" училище и не всеки, който иска можеше да влезе там. Сега за мое съжаление далеч не е така.
tily_lily
Рейтинг: 855 НеутралноКакво безумно решение! Добра пътека към окончателното изпростяване и оглупяване на българчетата!
Господа "законотворци", няма да ви позволим да смачкате качественото и ефективно образование, доколкото е останало, заради вашите ИДИОТСКИ "РЕШЕНИЯ"!
Подкрепям протеста на математиците, хора, дайте линк на сайт за подписване на петицията!
Ще я разпространим.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноЕдинствените смислени гимназии са ПМГ-тата не само МГ-тата ...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!За да се разберем, 5-7 клас имам в СМГ а след това НМПГ профил математика ... за тези които се сещам съм от последните сендовчета.
Има алтернатива на 5-7 ми клас, това са сипове по ПН и МИ, в нормалните училища, но това е (1) трудоемко и (2) сложна логистика (НПМГ го прилага и работи идеално със 107-мо ОУ), откъде РИО и училищните директори, в повечето случаи филолози, историци и т.н. но не и мениджъри ще разбират от тези неща - еми никак. Та трябва да се опростяват нещата ама откъде толкоз мозък, то като видиш Янка Такева и ти става ясно, че и синдиката на учителите е трагичен (за мен тя е лично отговорна за приемането от училищата на делегираните бюджети и съответно трагичността на управлението на тези делегирани бюджети, още веднъж натъртвам, училищните директори нито са управленци и нито имат някакъв сериозен опит с това - мисля само курс имат и толкова)
Мнението ми е малко крайно, но ще го споделя, Езиковите трябва да са елитни по-всички дисциплини защото иначе техните възпитаници, не са конкурентни (Англ. език, Британика, Бритиш Каунсил предлагат много по-добро научаване на езиците, За Френски, Немски, Испански и т.н. съответните културни институти имат програми с много по-добро качество) За момента не виждам такова нещо и децата от ПМГ-та получават все още много по-добро образование от другите, което си проличава най-ясно на изпитите за кандидат студенти, и реализацията им извън България.
Та, защо да се чупи даден процес който се е доказал, със сигурност имаме повече медали от балканиади, олимпиади и международни състезания от Математика, Информатика, и Природни науки, отколкото от всички спортове взети заедно а бюджетите са несравними ...
Просто е жалко да гледаш как съсипват вече 22 години образованието, да се чудиш кога, къде и как ще учат децата ти, което е и една от основните причини аз да се замисля да емигрирам.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#59] от "capricornicus":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНПМГ обаче като гледам не е в списъка с гимназиите обявили се против това решение. Аз като техен възпитаник ще застана на същата позиция.
zenola
Рейтинг: 860 НеутралноОчевидно новият тренд е нацията да бъде принизена до нивото на Вожда си..... За да не Му личи мозъчния недоимък.
Подкрепям протеста!
Трябва да има повече елитарни училища!
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#47] от "thorgrim":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Малей, всички науки са дотолкова напреднали доколкото сложен е математическия апарат, който ползват.
За да ти дам пример:
Аз имам две магистратури едната е техническа, другата хуманитарна (за да отговоря проактивно нито една от тях не е българска) и 5 езика.
Това, че толкова ограничаваш избора, единствено говори за ограничеността на твоя интелект. Замисли се от кой език идва инженер, какво означава и ако смяташ, че единственото което се научава в ТУ е закона на Ома, то просто си ходи домА.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#60] от "Тони!":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Тони, НПМГ не е общинско училище а държавно (най-накрая документално е така от 2007 мисля), като НГДЕК.
Проблема с 5-7 клас го решиха преди няколко години Недевски и Баталска със 107, където създадоха сипове водени от Учителите по специалните предмети и тези от СУ
А инициатор на цялата драма е СМГ и то ясно защо, за съжаление Мариана Тодорова и сие ще им се спре печатницата за парички ... независимо от всичко АЗ ПОДКРЕПЯМ ТЯХНАТА ПОЗИЦИЯ!!!
Phaeton.
Рейтинг: 1441 НеутралноПодготвяйки децата в класовете от 5 до 7 в МГ лишават сума даскали от частни уроци! Може там да е заровено кучето.
Нефертити
Рейтинг: 1446 НеутралноПроблемът на нашия законодател е че не мисли, а преписва от други държави произволно и без да отчита вече създаденото тук в Бг.
Предразсъдъците са за ограничените.Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#65] от "nefertiti_egipt":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!+++++++++++++++++++
И не само в образователната сфера, а и в другите (вижте зравеопазване)
feniks78
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#29] от "dobrich":
В МГ в подготвителния клас,навремето изучавахме чужд език по програмата на ЕГ,което си беше една солидна основа.
ivanj
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#55] от "luiza":
в случая става въпрос за механо-техникумите.защото сравнението е със завършилите ТУ-технически университет.Може би грешно сме се разбрали.
egesihora
Рейтинг: 122 НеутралноАко е за доброто на децата -добре.Но акое само борба за намаляващия брой деца - смешен плач. Има още останали читави училища. Но откакто парите следват ученикът - може да е и само за парите.
Защото съм свидетел какви "надарени деца" приемат някои...
при прием: Ела в ПМГ -тук може и да си с тройки -при нас ще си отличник.
И всички родители плащат частни уроци.
Образованието не е това ,което е било.Трябва читава реформа и широки дебати по нея.
Lyubomir Hristov
Рейтинг: 237 НеутралноНикой никого няма да убива, коли, беси, закрива и тем подобни глупости. Всичко е въпрос на класификация на видовете училища в България. В класификатора с професиите трябва да се добави и "протестиращ", напоследък работещите в тоя бранш доста заработват. Срещу проучването и добива на шистов газ, срещу американските бази, срещу навлизането на чужди инвеститори,сега срещу "предполагаемото убиване на математическите гимназии".
BIG AL
Рейтинг: 1441 НеутралноНе съм математик , но са ПРАВИ тук , даскалите ...
BIG ALРуски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#49] от "lubos":
та на завършващите. Явно тези гимназии са се доказали. Айде ако толкова много настоявате, да се направи една справка за средната работна заплата на завършилите МГ и тези на другите гимназии. Аз лично съм завършил ЕГ, но не мисля, че това е бил особен плюс за мен. En, така или иначе по един или друг начин днес всеки го знае на някакво работно ниво, докато начинът на мислене възпитаван/отглеждад в ПМГ-тата е специфичен и се постига по-трудно. Нищо не е невъзможно - днес има достатъчно инфо онлайн(във википедия са всичките теореми), обаче не съм чул да са много(предполагам са по 0.5% максимум) хората от техникуми, които са научили математика от интернет. Не защото не могат, а защото нямат възпитан интерес у тях. Пак повтарям, обществото трябва да се създава, т.е. да се създава добра среда на можещи и знаещи хора. Може да звучи като социализъм, понеже говоря за групи от хора, а не за индивиди, но е факт - не можем да прехвърляме всички отговорности на индивида, затова въобще и има политики. Китайците може да са комунисти(колко точно не знам) обаче хич не са глупави и за 10-15 г от една селска страна се превърнаха в икономическо чудо. Сигурно щото си пращат студентите в западни университети и след това ги стимулират да се върнат като преподаватели - инвестират в интелектуалния потенциал на нацията си. И да дам един пример - знаете отбранителните технологии винаги са били строго пазени тайни и все пак къде с крадене, къде със собствени сили(за да крадеш ноухау също ти трябват учени) почти успяват да си направят изтребител 5-то поколение. И се изравняват с русия и сащ, нации с дългогодишен опит в областта.
Айде стига глупости. Винаги има изключения, но самата думичка изключение е важна тук! Търсим не изключенията а правилата, т.е. по коя система ще произведеме максимален продукт - сбора от възможностите/подготвенос
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#69] от "egesihora":
Няма никакъв проблем допълнителното им финансиране(над нормалното) да се обвърже с резултатите, като винаги е по-щедро от резултатите с някакъв процент. Примерно оценки на изпити след 7 клас(или когато се правят там) и оценки на изпити в СУ и ТУ,(не заради друго, а понеже там дават най-сложните задачи на кандидат студентските изпити). В случая с образованието, дори да хвърлиш пари на вятъра - т.е. да дадеш повече отколкото си получил като продукт е по-добре. Защото:
1) това образование е много евтино в българия
2) ефективността на дадените пари в тази сфера е много по-висока отколкото строенето на магистрали, дори по-висока от тази на здравеопазването. Понеже до 40г когато е най-активната трудова/творческа възраст заболяванията като цяло са по-малко. Давам за пример здравеопазването, понеже по-принцип е сфера с висок приоритет. Т.е. сравнявам образованието с преките му конкуренти. А това, че даваме 1 млрд. за милиция направо прави дискусията ни тук фарс.
aron25
Рейтинг: 1441 Гневно"...новият закон за училищното и предучилищното образование съдържа текстове, които ще навредят на математическите гимназии, като закрият паралелките от 5-ти до 7-ми клас в тях".
Чудя се как за три години се научиха само на едно - да влизат от скандал в друг скандал?! Това правителство счупи всички рекорди по идиотиъм! не знам от кои кръстовища си събират кадрите, но направо ми "скриха топката"! Ашколсун!
Lyubomir Hristov
Рейтинг: 237 Неутралнодо коментар №72 Аз също съм завършил ЕГ, а казусът е, че изобщо не става дума за "Убиване на Математическите гимназии" и спиране на приема в тях от 5 клас. Просто след приемането на новия закон, те няма да се наричат гимназии (ако продължат да приемат ученици от 5 до 7 клас). Гимназии ще бъдат училища с прием след 7 клас (8-12), които осъществяват профилирана подготовка, езикова, математическа, природни науки и т.н.
лизард
Рейтинг: 1002 НеутралноКато ученик, минал и през СМГ и през АЕГ, подкрепям напълно учителите - за две години в СМГ научих достатъчно, за да мина без нито един час частен урок за голямата драма кандидатстване в гимназия. И да ме приемат навсякъде.
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#75] от "lubos":
Нещо не разбирам драмата с името, но след като е така да променят закона и да го направят така че гимназия да се нарича училище обучаващо от 8-12 клас, независимо дали обучава и от 5-7 клас, и другите правила, т.е. тези които го различават от техникум. Не е там драмата, стига с тая гърбава защита, не искаме да ставаме селски бекове в бистришките тигри.
Вишински
Рейтинг: 1032 НеутралноАнглийски + математика = половин професия.
Lyubomir Hristov
Рейтинг: 237 НеутралноДо № 77 "Б. Математическите гимназии не трябва да се пререгистрират като друг тип училища, защото:
1. Всяка една от тези гимназии има имидж, граден с години, и имената на математическите гимназии са станали вече търговска марка и синоним на качественото образование в България." ето Ви я драмата....
kimba3
Рейтинг: 868 НеутралноСинковеца изкара профил "информатика" с английски и немски в математическа гимназия. Още не е завършил икономика в София, но "багажът" му от математическата, му позволява и да работи в американска фирма за пазарни проучвания, с добър за България доход!!! Докато наши познати със степени бакалавър и магистър от варненския, софийскя и свищовския икономически университети са без работа!!!
ДА НА МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ГИМНАЗИИ ! ! !
Руски трупове навсякъде
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#80] от "kimba3":
Винаги съм твърдял че добър математик може да стане учен от произволна нехуманитарна област на средно ниво без проблеми. Докато обратното не е вярно.
heavymetal
Рейтинг: 155 Неутрално[quote#75:"lubos"] Аз също съм завършил ЕГ[/quote]
Who Is John Galt?Ами то ти личи...
212
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#30] от "lo_ridah":
тази тема като че ли се изчерпи ...
и като че ли ще е най добре да
се обърне на цици
защото виждам че това най много
интересува нацията
toffeetwr
Рейтинг: 115 ГневноДо коментар [#26] от "dobrich":
Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть РусизмДругарю Цървул, като възпитаник на СМГ мога спокойно да твърдя, че знанията които децата получават по математика от там са на мнооого високо за Европа ниво. Завършил съм WU Wien и някои неща като например производни и матрици, които в Австрия се учат в университета, бях подоготвен за тях още от СМГ... Ако се смяташ за голям математик и твърдиш , че випускниците на математическите гимназии са некомпетентни, избери си която и да е математическа дисциплина и съм готов да се обзаложа до 1000 ЕUR срещу твои 500ЕUR, че ще ти набия простото канче.Аман от малоумници.
Aко искаш да ставаш гастарбейтер в Германия, никой не ти пречи, остави децата които искат да станат повече от това да могат да се развиват.
rosko1306
Рейтинг: 975 Неутрално[quote#27:"firefox"]Ако обаче една МГ успее да предложи адекватно езиково обучение, може би само най-реномираните езикови могат да й съперничат.[/quote]
Всички математически гимназии предлагат добро езиково обучение
0tempora0mores
Рейтинг: 569 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "BohrMottelson":
аз съм в точно обратното положение ... различните хора имат различни способности.
И най -добре ще е ако имат възможност да ги развиват в качествени училища.
П.С. Моного неща можеш да научиш сам с подходящата мотивация и достатъчно време, но не смятам, че е добра идея всеки сам да открива топлата вода ...
най-малко доста голяма загуба на ресурси, който можеш да употребиш по полезно и за себе си и за обществото като цяло.
guncho2234
Рейтинг: 5 НеутралноНямаме футболисти - ами закрийте спортните училища! Математици, лингвисти, информатици, физици и химици имаме, затова, не се мешайте в една система дето криво - лява работи! Точно тези, влезли след 4 клас са ядрото на математическите гимназии! Новодошлите след 7 клас ги наричат "чобани"! И явно има защо!
Математическата нагласа е нещо, което не става от ден до пладне (от 8-ми до измисления 12 клас), затова ранното профилиране към стиктно-логически насочените науки трябва да започва от възможно най-ранен етап! Другия плюс е, че така се събират деца с относително по-сериозни възможности и амбиции и това стимулира конкуренцията! А знаем - тя дава резултати! Долу ръчичките от ранния подбор за математическите гимназии!
И подкепете петицията на www.peticiq.com/signatures/zapazi_obuchenieto_v_mg
Third World Good Looking
Рейтинг: 180 НеутралноЗа пръв път чувам за този закон, някой може ли с 2-3 думи да ми обясни каква е логиката на правителството да се закриват тези паралелки? Щом има родители, които искат децата им да учат, и учители, които искат да ги учат, какъв е смисъла от такава регулация?
Mina Petrova
Рейтинг: 8 НеутралноЗавършила съм математическа гимназия.Математиката е не само начин на мислене, тя е и начин на възприемане на света и начин на живот. За една по-добра България, моля Ви не убивайте математиката тук и за бъдеще !!!
Десен
Рейтинг: 1441 НеутралноКат почнат да се превъзнасят колко се било учило в тия математическ или езикови гимназии и направо си умирам от скука. Особено като се сетя как мои познати от такива висяка само по кафенетата.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Според мен това е едно напълно основателно решение на министерството. Всички училища под равнис - да отговарят на едни и същи изисквания и на едни и същи стандарти. Пък ако си решат нещо друго управителния съвет - да си направят частно училище, колко му е? Я как Дорис Тенеди си вдигнаха цяла сграда на мястото на старата топлофикация на милиционерския комплекс "Белите брези" в София
toffeetwr
Рейтинг: 115 ЛюбопитноДо коментар [#90] от "Десен":
Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть РусизмTака е - друго си е вси4ки да са еднакво полирани и тъпи.
"Комбайнер е моят татко, комбайнер 6те съм и аз"
О све6тена простота...
tribiri
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#89] от "minna":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Аз съм завършил не само МГ, а и МФ на СУ. Математиката не може да бъде начин на живот. Математиката е като философията.
Човек, който я владее, знае кое е възможно и кое не.
Ето как например да спориш с изказалия се след тебе Десен, на политически теми, като не би могъл да му обясниш нито Котаракът на Шрьодингер, нито мишката на Айнщайн.
Още повече, че и той и 80% от формуците могат да бъдат оприличени именно с мишката на Айнщайн, защото си въобразяват, че са господари на Вселената.
tribiri
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#90] от "Десен":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Десен ако разгледаш съществуването на Бойко като явление от гледната точка на Редукцията на Нойман рязко ще вдигнеш качеството на постингите си.
Ама нама как да се случи брат! За това си трябва поне математическа гимназия.
Athanatos
Рейтинг: 1793 НеутралноДо коментар [#90] от "Десен":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Десен, тоз път те пратих у лево, да знайш!
Имаш един минус от мен.
dobrich
Рейтинг: 925 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "ivan":
Не става дума за закриване на математическите гимназии на 100%!? Гимназиите да бъдат 8-12 клас! Не 5-12!? Стойностните училища в България сега са много малко. Има сума ти псевдоезикови, псевдоматематически, псевдохуманитарни и т.н гимназии. Нека доказалите се да продължат съществуването си.....
tribiri
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#90] от "Десен":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Хайде да се позяждам още малко!
Хайде да обсъдим Гоце в светлината на Квантовата механика. Бел казва че:
Всеки обект е принуден от останалите „да се свие" до своето действително наблюдавано състояние, „за да има място за всички". Кохерентното състояние на квантовия обект трябва да се тълкува като състояние на (никога абсолютна) изолираност.При това измерването не само констатира предварително заетото обективно място в света, но също така и го създава, явявайки се „най-причиняващата" част от вселената квантовият обект да заеме едно точно определена, обективно наблюдавана позиция за измерваната величина.
Т.е. плюейки непрекъснато по Гоце, когато го измервате, вие реално създавате неговото място в политиката. Друг е въпросът обаче, че за някаква друга съвкупност от наблюдатели, намиращи се на друго място или на същото място, но в друго време (според Нойман), неговото място и състояние е съвсем друго.
alextan
Рейтинг: 774 НеутралноАз подписах петицията вече. Но е ясно, че гимназиите са за по-големи ученици. Не може ли фиктивно да се разделят на 2 училища - от 1 до 7 и от 8 до 11 клас, а ще си карат по старо му.
Според мен дори 4 клас е късно, децата още от 1 клас трябва де се занимават с математика, ако имат такова желание. Помня, че от 1 до 3 клас ходих на СИП по математика и беше много интересно,правехме си домашните, учеха се разни по- трудни задачки и т.н.
dobrich
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#97] от "alextan":
СИП е едно, второ е от 5-ти клас да се занимаваш с математика по 12 часа седмично!? След няколко години подобно учене на доста ученици им става безинтересно. Дори намразват предмета или се изчерпват...
Graf
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#93:"tribiri"]съществува нето на Бойко като явление от гледната точка на Редукцията на Нойман рязко ще вдигнеш качеството на постингите си.[/quote]
Ecrasez l’infâmeМалиййй... Тук е станало страшно.
Еле пък ако вземем да гледаме на ББ и като на квантов обект. Викаш, никакви скрити параметри и никаква възможност за съдържателен анализ, без да изменим обекта сам по себе си?
Па и Гоце така.
Ма не мое ли по-простичко така, като за Боце и Гоце? Кви тук вълнови функции, колапси и мигновеност се появиха из дебата, за това, дали са необходими математическите гимназии или е дошло времето да взривиме още един стълб от образователната система, така както взривихме професионалното образование и висшето такова?
Нищо де. Един самозабравил се "елит" е решил да остави след себе си картофопроизводители и овчари. По мечтата на квантувания обект.
alextan
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#98] от "dobrich":
Според мен си е до дете, не на всички им омръзва, пък като им омръзне - други училища - бол. Вярно е, че медалът си има две страни - моя братовчедка завърши една от гореписаните математически гимназии и беше много разочарована, защото изборът всъщност беше на родителите й, чувстваше се много затормозена, но предполагам, че и много други ученици се чувстват така.