За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Eisbär
Рейтинг: 572 НеутралноЗадължително трябва да намерят решение. Математическата гимназия в София е едно от най-добрите училища в София. Подготовката преди седми клас съще е много сериозна.
Павел Лазаров
Рейтинг: 668 Гневно- Доминиращият проектозакона дух е крайна самонадеяност на МОМН и генералната презумпция за непогрешимост на централните държавни органи и структури.
Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.- Държавата продължава да е майка хранилница: предвижда всичко, грижи се за всичко и всекиго добре и затова разпореждаща дословно кой какво да прави (особено много там, където има някакво разпределение на ресурси) и контролира, контролира, контролира... Обаче без да предвижда нито контрол, нито последващи корекции за собствените си дела и заповеди. Така сме пак в същия порочен водовъртеж - системата е капсулирана откъм външни влияния, което означава най-малкото (което вече е прекалено много!), че училищните директори ще останат бетонирани по местата си!.... Стига само да са достатъчно леални и покорни на централната власт. Това е фашизъм !!!!!
- Премного решения са оставени в ръцете на Министерски съвет, на МОМН, на МОМН и Министъра на Финансите съвместно, на "финансиращия орган", зад който естествено е пак МОМН!
- Няма механизми за обжалване. Де факто решава всичко министърът. Следващата истанция е съдът. Това означава, че който се чувства ощетен, от един училищен директор например, трябва да заведе съдебно дело. А съдебните процедури са твърде бавни за да решават острите конфликти в/с училището, примери имаме много.
- Предвидените "Обществени съвети" са само прах в очите на хората, закопнели участие в промените. Дискусията от месец октомври 2012 г. "Местен училищен борд" вместо "Обществен съвет" в общност "Образование" на BGlog.net*, очетава измеренията на РЕАЛНОТО гражданско участие по места, за които пледира Проект "Новото образование".
(Дискусията, където изказах горното е тук --> http://bglog.net/Obrazovanie/48091#242494)
________________________
* http://bglog.net/Obrazovanie/46766
petar_333
Рейтинг: 154 НеутралноМатематическите гимназии са един от най-успешните проекти на просветната ни система вече толкова години,сигурно има 40 год.Същото важи и за езиковите гимназии.Защо да се отнема правото да се дава пропфесионална подготовка,както и правото на по ранен прием от 5кл.,за деца с изявени дарби по математика?
niki2003
Рейтинг: 143 НеутралноС толкова бързото навлизане на информационните технологии,накъде без математика ,бе хора!
mdaa
Рейтинг: 770 Любопитно"По думите й, недоразумението е допуснато тъй като в работната по създаването на закона група не са били поканени представители на математическите гимназии."
Явно са били поканени представители, които даже и гимназия не са завършили!
Един друг титан на мисълта пък казва, че текстът е "избродиран" много добре!
Сега да видим какво ще каже най-умният сред вас - Боко.
Poi Nhy
Рейтинг: 162 НеутралноТази влизала ли е в класна стая с дневник?!
Децата до 4 клас трябва да повтарят, докато усвоят упражнението "четене с разбиране", което е единствената предпоставка за учене на какъвто и да е материал. Без това няма смисъл да преминават в по-горен клас.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Wyatt Earp
Рейтинг: 8 НеутралноЗам. минстър на образованието е, а няма и ден стаж като даскал, туй е факт- за 2 ри път в България, за 1 ви път в света !!! Напълно съм съгласен с горните думи, за математическите гимназии и езиковите. Но мен и друго ме потиска в изявите на наща министерка, нерешаването на казуса директорите на училищата-после Папата и Патриарх Максим -най-паче те са несменяеми. Често- визирам моя директор и разни др. от Подбалканските райони- са последните хора, които ги е еня за добруването на подчинениете им учители- специално моя директор взе 3000 лева бонус за Коледа, а кара децата да събират пари за хартия !!! На обикновените даскали не даде и лев- нямало пари в бюджета. Заради тези икономии на средства, Зам. Министъра на Образованието- споменатата Милена Дамянова го възнагради с 3000 лева- аферим на такива органи - несменяеми директори. В редица училища от смесените или преобладаващо цигански краища, училищата записват циганските деца като техни ученици, за да вземат пари за тях по насока- делегираний бюджет. Същевремено колегите в провинцията скатават циганите, понеже циганите не ходят на училище. Получава се абсурд- даскали в цигански райони отиват на работа и понеже класовете са само от цигани, които не идват на училище, тези колеги си стоят в учителската стая и понеже са малко училище с много ученици- мъртви души от околните цигански села, колегите вземат повече пари от колеги в елитни езикови училища в градовете. Същите тези провинциални даскали на изходното ниво по английски след 8 ми клас -преправят вс. резултати на учениците си след изпита за Изходно Ниво по Английски Език. Така тези техни ученици- никога не влизали -не само по английски, а изобщо невлизали в училище ЦЯЛА ГОДИНА, изкарват по високи оценки от ученици от Езикови Гимназии, където учителите са взискателни, стремят се да няма преписване и да има 'поне' относителен Феър Плей, същевремено тези свестни, но и маниашки вдаскалени мои колеги са по-ниско платени от споменатите провинциални колеги !!! Ще кажете- какво значение има- ами много просто -и тези дето не ходят на даскало, и тези дето се скапват да учат(има такива деца, повярвайте ми)- вземат една и съща диплома. Следователно, вместо добри пари- добрите даскали вземат няколко ореха от градината на провинциалния даскал, който не стига, че взема повече пари заради неидващите на училище цигани, ами той има и свободно време- вместо да стои в учителската стая и да чака да намине някой циганин, този даскал ще си отиде на ливадата, ще окоси, ще нахрани прасето, кокошките и ще очисти курника, докато някой някъде се опитва с малко пари да учи добри деца. А зам. министърката седнала да ми прави стратегии, да ми оправдава безполезността си с действия, които ще изстрада пак бедния БГ даскал. Тя- зам. министъра- дето не е излизала разплакана от час, заради поредния дебилен ученик- не създаде поне закон пазещ достойнството на тези зле платени, но Даскали с цялото си сърце, хорица. Само ми се кокори по пресконференции под овчата си прическа, демонстрирайки евро-маниери на много зает и същевремено организиран мениджър- юпи- нищоправец хи-хи. Непростимо е, че не вижда как и малкото пари които могат да се дадат на образованието, спец. средното образование, изчезват по разни андрешковски схеми. И най- лошото- тя знае, че става така както тук се опитах да споделя..и аз не знам с кого..