За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
tily_lily
Рейтинг: 855 НеутралноГрозен лобизъм, безпринципни промени, унищожение на малкото качествено образование, съществуващо у нас.
Гадни долни политици.
Мислите с г.за си.
И само за него.
ARRI
Рейтинг: 1441 НеутралноКилърите (гроб) в действие.....въртят сучат, и ще унищожат образованието......На елита му требе прост електорат, който да строят в две редици и да го заведат пред урните......
Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!ЗаНиЗа
Рейтинг: 2051 Разстроено"...юридически условия и пътеки..." - за "обучавани в училища с по-високо качество" - за такова ЗАГРОБВАНЕ наистина трябват ГОЛЕМИ усилия. Приравняване към идиотизмите на ОТРЕЧЕНИ образователни системи - няма що КАЧЕСТВЕНИ ОПравници. БГ системата ТРЯБВА да се СЪПРОТИВЛЯВА на наглото и бездарно слагачество!
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноЩе повтарям този текст колкото пъти е необходимо ....
и?
Законът за училищата е ПОЛИТИКА! Политика, Съдбовно определяща бъдещето на нацията за десетилетия. Трябва да се знае, кой налага тази национална политика.
Кои са лицата от затворената, несменяема група ”реформатори” винаги е оставало загадка.
Дали се реформира в интерес на нацията или се постигат други интереси си проличава. НО НЯМА КОГО ДА ПОПИТАМЕ! НЯМА ОТ КОГО ДА ПОТЪРСИМ ОТГОВОРНОСТ!
НЯМА ПРОЗРАЧНОСТ!
Затова започнах да задавам едни въпроси. Иска ми се все повече хора да започнат да ги задават. ДА стане публичен проблем.
КОИ са авторите на новия "неполитически" закон за училищата.
КОИ са "експертите" написали концепцията за закона? От кои партии са? /Има не само от ГЕРБ май/
КОИ са "експертите" в многото работни групи?
КОИ са външните консултанти на "експертите" в работните групи?
КОИ са НПО-тата, участващи в работните групи?
КОИ са официалните представители на НПО и кои са "неофициалните" им "представители"-лобис
КОЛКО СА ДИРЕКТОРИТЕ на училища и до кога ще са несменяеми в тези групи и не само там?
КОЙ какво точно е предложил и КОЙ как е подписвал протоколите от заседанията на тези "работни" групи? Ако има протоколи …
Арогантно е да се крие "експертността" на тези лица. ТЕ директно предопределят ПОЛИТИКАТА в бъдещето!
КОЛКО ОТ ТЕЗИ ЛИЦА СА НЕСМЕНЯЕМИ ”автори” на безкрайните ”реформи” от последните петнадесет години?
КОИ И КОЛКО ПЪТИ СА РЕФОРМИРАЛИ СОБСТВЕНИТЕ СИ РЕФОРМИ?
КОЛКО ПАРИ СА УСВОИЛИ ТЕЗИ РЕФОРМАТОРИ?
За всички ”реформи” …
Игнатов ДА НАПРАВИ ИМЕНАТА НА ТЕЗИ “величия” ПУБЛИЧНИ!
Име, презиме, фамилия, образование, длъжност, месторабота, брой години участия в работни групи при всякакви правителства и за всякакви политики …
А те да не се крият ...
dobrich
Рейтинг: 925 Неутрално"Всяка една от тези гимназии има имидж".....Нито едно елитно българско училище не си е запазило нивото от преди 10 години, да не говорим за по дълъг период?
dobrich
Рейтинг: 925 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "AzDebil":
Днеска министъра по една телевизия каза, че проектозакона бил подготвен от 200 български учители и специалисти. Но и аз мисля, че общественоста трябва да знае техните имена!!!!
avalon_j.n.
Рейтинг: 409 НеутралноМАЛОУМКА
"...Квак, квак и квак...на една от жабите целунати от Б.Б. (превърнат от лакомията на журналята в "Принцът на България...)" ...
...От тази "принцеса" и в тази пиеса никой българин с топки не очаква нито качествен екшън, нито качествен секшън...
(Открих универсалната МАЛОУМКА за анализ или оценка на жабите от ГЬОЛА "г.е.р.б." целунати от докторът на НеУКИТЕ от Симеоново и превърнати в „принцеси”...
...Кефи ме много...)
Марин Мидилев
Рейтинг: 746 ВеселоДали е взел мнение от тази:
http://nenovinite.com/news.php?ID=1466
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "dobrich":
Това е невярно!
Игнатов и Дамянова се прикриват зад учителите. Използват ги като щит на собствените си политически амбиции.
Игнатов и Дамянова с пяна на уста твърдят, че законът слагал край на политиката в образованието?!?!
ТОВА НЕ Е ВЯРНО!
Всеки закон е ПОЛИТИКА В ДЕЙСТВИЕ!
А с учителите и "обществеността", и "специалистите", и ... се е действало с по съвсем познати методи. Учителите от определени училища, в определени градове са "поканвани" задължително на семинар за "обсъждане" на новият закон на ГЕРБ!!!
Както днес се е действало с депутатите! Облъчвали са ги на семинар да ... са благосклонни на единнен КОНСЕНСУС!
КОНЦЕПЦИЯТА СА Я ПРАВИЛИ ПЕТ ЧОВЕКА - Дамянова, гербероудобен директор на софийска гимназия, специалисти от НБУ, политически удобен учител.
За закона има Н-на брой работни групи в министерството. С точен брой назначени лица. Повечето директори на училища. С точен БЮДЖЕТ. С много "външни" сътрудници. Възнаграждения ...
И безброй работни срещи в базите на МОМН , МС и хотели в цялата страна ...
А това за двестата учители е ... популизъм за отклоняване на вниманието.
ТА ТАКА!
!
NPaine
Рейтинг: 1441 ГневноЩе го обясня на елементарен милиционерски език щото някой хора само от това разбират:
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."България е световна сила в състезанията по математика за гимназиални ученици. Една от четирите страни които някога са имали пълен брой златни медали (другите три - Сащ, Китай, Русия). Буквално, преносно, всякак - световна сила.
България е в топ 10 на вечната класация по медали. Ако беше футболен отбор щеше да я сравняваме с Англия или Франция .
Огромна част от успехите се дължат на ранната подготовка на учениците - математиката се учи от малък, тя не е хуманитарна наука където се налага на зубренето, при нея се иска изключително бистър и подготвен мозък.
Ще е жалко да загубим всичките успехи и традиции заради министерска прищевка...и то на прищевка на министър египтолог.
Марин Мидилев
Рейтинг: 746 Веселопроблема е тук: 1444
http://nenovinite.com/news.php?action=view&ID=
износът е позволен вносът не!
xmm
Рейтинг: 802 ЛюбопитноКой е присъствал на "кръглата маса"?
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноМатематиката учи на мислене. Вместо от най-ранна възраст да се поощряват по-будните деца да развиват познанията и мисленето си в областта на природонаучните дисциплини посредством диференцране в специализирани математически и природоматематически училища, те ще ги приравняват към масата, обслужващ персонал на идеокрацията. Е, така децата от рано ще разбират, че са излишни за българската държава, ако са умни.
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#12] от "xmm":
Идиокрацията.
roland
Рейтинг: 632 НеутралноКакви експерти родиха това нещо , ще сега ще му търсят юридическо решение.
Титани на мисълта
Какви ли други простотии са натворили
lim
Рейтинг: 409 НеутралноТози "египтолог", ха,ха,ха, що не си ходи у СССР- то, дето е станал "учен"? Не пипайте Матемарическите гимназии, (училища, както и да е). Поне в това сме добри! Завърших СМГ с отличие- един от най първите випуски. До гроб ще благославям Училището и Учителите, въпреки, че не се занимавам с математика професионално.
grayeagle
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#10] от "NPaine":
Ти ми обясни каква полза има държавата и хората в нея от тези златни медали. Пари ли печелят от награден фонд и после ги влагат в училището си, рационализации и патенти ли регистрират, тренират за бъдещи световни успехи по математика ли, решаването на задачи по математика е основата на развитието на другите науки ли ? С какво тия златни медали са по- важни от златните медали за ученици по шах да речем?
Моля, за конкретен отговор, а не за разни размисли за това, че носели престиж, че славели името на гимназията и на страната. Каква полза има от златните медали на учениците по математика, освен за тяхното сиви.?
Doge
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#17] от "grayeagle":
Слава Україні!Няма полза. То от 1 клас нагоре няма полза. Да са научиш да си береш тухли и джилезо не ти требе математика.
limbize
Рейтинг: 452 НеутралноПриет съм в МГ с ОЗМШ (очно-задочна математическа школа) след 6-ти клас, нямаше да ми стигне бала да кандидатствам само с диплома. 90-92 година бяха едни от най-мътните и разхайтени, та поради това. МГ е институция в тази държава, никоя държавна институция не е постигала такива успехи. И от 4-ти клас да е приемът - пак е късно.
Ако саа има малко кифлите и моларките на депутатите не мисля, че това е начина за увеличаването им.
bette
Рейтинг: 466 Любопитнотия дни гледам доста реклами на частни гимназии, явно елитните математически доста им пречат, може би няма кой друг да им пречи. доста тъп начин за правене на бизнес
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#17] от "grayeagle":
Наистина ли си задавате такъв non-sens въпрос: Каква е ползата от умението децата да могат да мислят логически, абстрактно и с въображение.:- ) До сега държавниците ни не желаеха такива деца, като пораснат да остават тук и да допринасят за развитието на цялото ни общество, а оттук нататък ще ги "изнасят" от малки зад граница. Ускорен износ на мозъци, а ползата е за идиокрацията.
ueberaschung
Рейтинг: 372 НеутралноДо коментар [#17] от "grayeagle":
А какъв изобщо е смисълът от каквито и да било отличия? Каква е ползата от медалите от спортните състезания и олимпиадите?
boby1945
Рейтинг: 524 Весело[quote#17:"grayeagle"]Каква полза има от златните медали на учениците по математика, освен за тяхното сиви.?[/quote]
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....А каква полза имахме ние двамцата с тебе от Гена Димитрова, Борис Христов, Веселин Топалов, Кристо или Асен Йорданов..... аз например никаква, а ти?
Акъла е най-голямото богатство на един народ бе друже...... ама трябва акъл да го разбереш... а той шикан..., сек даже....
grayeagle
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#21] от "jolly_josh":
Не ми извъртай въпроса. Питам защо държавата да прави специализирани гимназии за математика толкова ударно, а не за физика, химия, електронни игри или изобразително изкуство например?
Или мислиш, че "...умението децата да могат да мислят логически, абстрактно и с въображение...." става само с математика? Ние като нация да се специализираме в преподаването на чистата математика и главна наша цел да е тия заветни златни медали за ученици? Да си чул да има специализирани гимназии само по физика или по химия или по биология. Все специалности, които са много по- важни от математиката и много по- приложими в ежедневието.
boby1945
Рейтинг: 524 Весело[quote#1:"tily_lily"]Гадни долни политици.
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Мислите с г.за си. И само за него.[/quote] За него ДА, но с него НЕ... и въобще най-мразим да мислим.....
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#24] от "grayeagle":
Защо ги противопоставяте? Има ги тези гимназии, но държавата последното десетилетие не им обръща внимание. Просто е добре да се развиват и да се намери място в закона децата от малки да се диференцират според показаните умения и възможности. Децата са различни и за всяко има място, едни ще бъдат занаятчии, други - държавни администратори, трети - научни работници. А с този образователен закон не се дава никаква възможност това да става по естествен път, на няколко етапа през образователния път, според показаните умения в развитието на всяко дете.
Doge
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#24] от "grayeagle":
0 и така трилиони пъти, ама все си е математика. Въобще математиката е в основата на всяка техническа специалност.
Слава Україні!Личи си че си доста неграмотен. Ако не знаеш, езика на физиката е математика. А компютърните игри всъщност са нещо като 11001010101010101001010010111000111110000111100000
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДобре, защо през 3-4-5 години нещо трябва да се закрива и открива юридически? От какъв зор се правят тези "законови промени"? Само да СЕ намира работа на данъкоплатците и гражданите, а политиците да "отчитат" поредния абсурд, наречен "реформа"???
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдАдски тъпо обяснение от министъра!
По целия свят се смята, че една фирма (име) е стабилна, когато не се сменя (подменя)! А когато няма никаква промяна в името и дейността, за какво е нужна пререгистрация, при това по указания от министъра начин - закриване и откриване??? Че това директно "съкращава" (отменя, заличава, изтрива) цялата история, опит и престиж, градени с десетки години!
Идиоти, кръгли идиоти ни управляват, пардон, властват! Без грам извинение!
_1914_
Рейтинг: 237 НеутралноМатематическите гимназии са едно от малкото стойностните неща в средното образование. С голяма изненада установих, че във водещ специалност на водещ български университет нивото на колегите в най-добрия случай бе като на съучениците ми в гимназията.
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноЧували ли сте за италианския търговец, математик Леонардо Фибоначи? Как се прогнозира плодовитостта при зайците?
Коа е формулата на красотата в изкуството? А при растенията? А при животните? А във вселената? Как да се постигне успех на фондовите борси? Какъв е редът в хаоса?
Е, всичко това може да се обясни с една поредица на числата на Фибоначи. Формулата на Златното сечение. Това е само една малка частица от математиката.
http://bgchaos.com/category/fractals/fibonacci/
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#10] от "NPaine":
"The glory of God is intelligence""Една от четирите страни които някога са имали пълен брой златни медали (другите три - Сащ, Китай, Русия).."
Предполагам, че Игнатов и сие играят за някой от конкурентите.
Може би за...Русия?
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#30] от "jolly_josh":
"The glory of God is intelligence"Фибоначи е завършил сигурно някоя престижна италианска гимназия?
Търговска например...
п.п.
Да не споменаваме сега Ферма ,Паскал, Гаус и т.н.
grayeagle
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#26] от "jolly_josh":
Виж, аз отговорът го знам. Чистата математика навлезе в тоя засилен обем в училищата на България от Съветския Съюз. Това беше отговорът на успехите на западът в приложните науки и в общия технически прогрес. Въведе се форсирано обучение по алгебра и геометрия на сравнително млади хора. Курсовете, които на запад се изучават в университетите, при нас ги обособиха в специални гимназии и ги изтеглиха след 7,8 клас. Така ние ги побеждавахме и побеждаваме защото учим много повече и по- рано. Разбира се при нас изостанаха приложните аспекти на точните науки, а се заложи на теоретичните. Затова победители и герои в тези олимпиади са винаги Русия, България , Китай и т.н. Така изтока получи победа над запада. В резултат имаме пресилени млади хора преди да са започнали университетското си обучение. Никой не ти оспорва качествата на младите ни хора, ама Норвегия, Швейцария, Германия, Холандия и Дания нямат системни детски шампиони по математика, ама имат инженери, архитекти и приложници с нива над нас.
Музар
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#33:"grayeagle"] Курсовете, които на запад се изучават в университетите, при нас ги обособиха в специални гимназии и ги изтеглиха след 7,8 клас.[/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдТова може и да е било така, ама преди половин век. Сега вече не е така! Хората си актуализират образованите според съвременните постижения както в теоретичните, така и в приложните дисциплини.
Вече успехите на математическите ни гимназии, по-скоро на възпитаниците им, се дължат на упорството и ентусиазма на учителите там. Определено не са в резултат на каквато и да е било държавна политика. Още по-малко образователна политика. През последните 20 години тя просто ЛИПСВА!
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноПОПРАВКА:
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд[quote#34:"Музар"]Хората си актуализират образованите [/quote]
ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ПРОГРАМИ
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#28] от "Музар":
"The glory of God is intelligence""..., за какво е нужна пререгистрация..."
Предполагам, че за ..стандартизация.
Нещо , като превръщане на училищата в ковейер, където всяка поточна линия си има номер.
Средно училище # 123 например.
Ред трябва да има в тази държава.
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#34] от "Музар":
"The glory of God is intelligence""...Определено не са в резултат на каквато и да е било държавна политика.."
С това не съм съгласен.
Не отричам личния принос на възпитателите и учителите в едновремешните математически гимназии, но определено
по бай Тошово време инициативите се поощряваха от най високо ниво.
Няма да забравя как на една среща със студентите на 8 декември преди 30 години ни посетиха класика академик Тихонов и Благовест Сендов.
Последният разказа баснята за изневярата на жената на Нобел с математика Митаг Лефлер и как това лишило математиците
от "динамитените" награди.
jolly_josh
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#32] от "тулса":
&option=com_content&task=view&lang=bg
До коментар [#34] от "Музар":
Точно! 20 години без актуализация.
До коментар [#33] от "grayeagle":
Много отговори, но тези, от които зависят решенията не си задават дори въпроси.
В онези страни дават шанс на децата, всяко да се развива според способностите, защото това е тяхното бъдеще. А у нас държавниците не желаят да имат бъдеще самите те, камо ли децата. Ето, например холандската образователна система:
http://www.dynot.net/index.php?Itemid=82&id=47
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#33] от "grayeagle":
"The glory of God is intelligence"А бе на тебе пак СССР ти е виновен за всичко.
Ако ти кажа на тебе, че в повечето банки ,финансови институции и университети на щатите работят необяснимо голям процент хора, "оскатени" в СССР и бившия източен блок ,с "ранно " изучаване на алгебрата и геометрията?
Да не ти споменавам, че синът на съветски математик , Брин..
е основателят на Гугъл например.
То ..крушата не пада по далеч от дървото.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#37] от "тулса":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдКазвам, че сегашните (!) успехи са по инерция, а не в резултат на сегашна политика в образованието. Извадил си (или не си ме разбрал) думите от контекста.
Освен това не мога да се съглася, че по Тошово време са били поощрявани инициативите. Да, имало е такива елементи, но с много уговорки. Не искам да влизам в исторически спорове. Коментираме сегашното дередже.
Просто винаги, ама винаги, една скапана система е била провокирана от неочаквани места. И най-вече от конкретни хора с идеи! Колкото и "бетон" да е била системата.
grayeagle
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#39] от "тулса":
Ей, аз не съм против математиката. Тя идеята беше засилването на теоретичната математика да даде отражение в развитие на икономиката. Правилно руските математици и децата им успяват в Щатите. Там направо им поверяват научни катедри или отдели, защото те взимат най- добрите. Но там всичко се свързва с постигане на конкретен научен или фирмен резултат. За да дойдат пари за следващата година се изисква план, програма и някакъв резултат. При нас не е така. При нас всичко е заради идеята и инерцията. Съгласен съм, че при нас всичко се дължи вече на ентусиазма на отделни преподаватели. Но не виждам смисъл да се бяга от приложните аспекти на точните науки. Този, който е измислил сешоара с нищо не е попречил на точните науки, просто практически е помогнал на хората.
тулса
Рейтинг: 2146 Неутрално"..Вече успехите на математическите ни гимназии, по-скоро на възпитаниците им, се дължат на упорството и ентусиазма на учителите там. ..."
"The glory of God is intelligence"Може и да не съм те разбрал, но този цитат май показва, че
едно време ентусиазмът срещу бетона на системата е бил в пъти по голям.
Някои мои познати математици обсъждаха преди няколко години въпроса с медалистите.
Един от хората, професор в Йейл тогава, изказа еретичното
мнение , че успехите на нашите ученици по математика на олимпиадите не са съвсем показателни за качеството на образованието по математика ,а са резултат малко и на ..държавна опека и идеологически мотиви.Също като с успехите ни в щангите и художествената гимнастика .Най силните мъже и най грациозните жени.
тулса
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#41] от "grayeagle":
"The glory of God is intelligence"Не знам защо се опитваш да противопоставиш приложната наука и теоретичната.
Аз си спомням , че навремето преименуваха Националната математическа гимназия(която завършиха брат ми и, синът ми и общи приятели) в Национална Природо Математическа Гимназия.
http://npmg.org/
Същия модел е и в Научната гиманзия в Бронкс, Ню Йорк.
п.п.Да не би да си някакъв...физик?
http://www.bxscience.edu/admissions.jsp
mandrah
Рейтинг: 688 НеутралноСбъркана история от държавна политика от много години.
На нашите деца се отдава матекатика и компютърни науки.
Такъв ни е генът. И там трябва държавата да се намеси.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.