Окончателно: Нови правила за градския транспорт и по-скъпо паркиране в София

Окончателно: Нови правила за градския транспорт и по-скъпо паркиране в София

Такова е разположението на синята и зелената зона
Такова е разположението на синята и зелената зона
От 1 септември софиянци ще плащат по-скъпо за паркиране в центъра. Ще настъпят и изменения в тарифната политика на градския транспорт. Промените в две от най-важните наредби в столицата - за движението и за транспорта, бяха приети на днешното редовно заседание на Столичния общински съвет (СОС). Съветниците от ГЕРБ, НДСВ и някои от десните подкрепиха промените, а съветниците от БСП се въздържаха или бяха против.
В градския транспорт се предвижда спиране на едномесечната карта за две линии, както и тримесечните за един и два маршрута. Първоначално трябваше да се премахне и месечната карта за една линия, но в последния момент това решение беше преосмислено от общинарите. Заместител ще бъде единствено съществуващата и в момента карта за всички линии за 50 лева за възрастен.
Въвеждат и се и редица нови видове карти.
Паркирането в столицата ще бъде още по-скъпо. Цената на паркирането в синята зона ще се увеличи от 1 на 2 лева на час. Въвежда се и нова зона, наричана зелена, която ще струва 1 лев на час. (вижте кои райони обхваща новата зона). Увеличава се с един час и времето, за което важат зоните - от 8.00 до 19.00 ч.
Живеещите в района на синята зона в София ще плащат тройно за повече от една кола, която искат да паркират до жилището си. За първия автомобил месечният абонамент ще е 15 лева, а за година - 150 лева. Тройно по-скъпо ще платят за всяка следваща кола - 45 на месец, или 450 лева на година.
В новата зелена зона таксата за първия автомобил ще бъде 10 на месец и 100 лева година. Така за следваща кола стикерът ще струва 30 лева на месец, или 300 лева на година.
Служебният абонамент също поскъпва. Първоначалната идея при поискване фирмите да могат да имат денонощно запазване на паркомясто отпадна и се ограничи от 8.00 до 19.00 ч.
На заседанието беше предложено отпадане на служебния абонамент, но то беше отхвърлено. Подкрепа не получи и вариантът за изравняване на винетните стикери за паркиране на за първа и следващите автомобили както за фирмите, така и за гражданите.