Таксиметрови шофьори: Протестираме срещу олигарсите

Таксиметрови шофьори: Протестираме срещу олигарсите

Тъкмо изплатим колите си и трябва да купуваме нови, така шофьорите оправдават искането си за повишаване на максималната възраст на автомобилите
Тъкмо изплатим колите си и трябва да купуваме нови, така шофьорите оправдават искането си за повишаване на максималната възраст на автомобилите
Протестираме срещу олигарсите - в банките, лизинговите къщи и големите таксиметрови компании. Това каза пред Би Ти Ви един от участниците в протеста на таксиметровите шофьори в столицата. Струпвания на жълти автомобили имаше и в Пловдив.
Недоволните водачи на таксита в София се събраха пред храм-паметника "Св. Александър Невски" в 11 часа. Въпреки очакванията да дойдат около 300 коли, колкото е капацитетът на паркинга в района, протестът беше подкрепен от водачите на около 60 автомобила. В Пловдив са се събрали около 400 таксита, предаде БНР. Според председателя на националната асоциация за защита на превозвачите Георги Ряпов протестиращите са много повече от колите, предаде "Фокус".
Таксиджиите искат постовете си да напуснат зам.-министърът на транспорта Камен Кичев, директорът на "Автомобилна администрация", както и неговите заместници. Заместник-министърът си навлече гнева на бранша още в края на миналата година, когато отказа да подкрепи вдигането на горната граница за експлоатация на таксиметровите автомобили, тъй като това щяло да навреди на лизинговите къщи, банките и вносителите на коли. Таксиметровите шофьори смятат, че това си е чист "лобизъм", и искат той да напусне поста.
Протестиращите настояват също да отпадне максималната възраст за регистрация на един автомобил като таксиметров, която сега е пет години. Искат също "пенсионирането" на колите да става, когато те станат на 15 години, а не както сега, на десет. Тези промени обаче могат станат след ремонт на Закона за автомобилните превози.
Протестиращите настояват още да отпадне контролът на ИА "Автомобилна администрация" при таксиметровите автомобили и тя да се извършва само от служители на КАТ "Пътна полиция". Агенцията по закон получава 20% от събраните глоби, които отиват за тяхното материално стимулиране.
Това е конфликт на интереси. Тези хора правят всичко възможно да пишат колкото се може повече актове за несъществуващи нарушения и ако премиерът не ни приеме, почваме протести в цялата страна, заплашват таксиметровите шофьори.
Протестиращите са подготвили декларация с исканията си, която ще внесат в комисията по транспорт в Народното събрание.