МБМД ще проучва състоянието на младежта и ефекта от водените политики

МБМД ще прави проучване за ефекта от политиките за младежта върху младите хора в страната. Социологическата агенция на Мирослава Радева е спечелила поръчка от министерството на образованието, се съобщава на сайта на ведомството. Ще бъдат изследвани млади хора на възраст 15-29 години, а поръчката е за 35 000 лв.
Радева и агенцията й ще проверяват състоянието на младежта в сферите на насърчаване на икономическата активност и кариерното развитие, подобряване на достъпа до информация и качествени услуги, достъпа до специализирана информация, здравословния начин на живот. Сред останалите приоритетни сфери са повишаване на гражданската активност, превенция на социалното изключване на млади хора в неравностойно положение, развитие на младежко доброволчество и др.
Изборът на фирмата изпълнител е станал след процедура на публична покана.
Последният коментар на Радева за младежката активност стана повод за остра реакция в социалните мрежи. Хилядите млади хора, протестиращи с дни на "Орлов мост" миналия месец, са до голяма степен с объркани глави, констатира шефката на МБМД на пресконференция в понеделник. До този извод тя достигнала, след като говорила със сина си, който също участвал в протестите. Объркването пък идвало от факта, че хората не били добре информирани за ползите и ограниченията в новия Закон за горите, за което Радева укори правителството и общините, че не са си свършили работата.
Ден преди организираното от парламента обществено обсъждане на спорните промени в Закона за горите, изкарали на протести хиляди млади хора в София, заради което законът бе върнат, социологическата агенция представи проучване, което изцяло потвърждава тезата на правителството и инвеститорите, че поправките са необходими, но не са добре обяснени. Проучването е поръчано от пиар агенцията на "Витоша ски" - "Янев и Янев".
В същото изследване тя констатира, че в 13 планински общини 73% от анкетираните искат развитие на ски туризма в общината им, а 51% напълно подкрепят изграждането на нови писти и лифтове в района, в който живеят. Едно от предишните изследвания на Радева от февруари пък установи, че жителите на Банско и Разлог са по-големи оптимисти в сравнение с хората от останалите региони на страната, като причина за това е развитието на туризма и възможностите за бизнес в различни сфери.
В разгара на кампанията за вдигане на цената на найлоновите торбички пък МБМД направи проучване, според което 88% от анкетираните са за спиране на употребата на полиетиленови торбички. Затова и екоминистерството обяви, че ще продължи поетапното увеличаване на екотаксата.