Велоалеите в София - между обещаното и изпълненото

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Темата наистина е интересна. На прима виста се сещам за няколко места, където велоалеите наистина просто ги нарисуваха на част от тротоарите вместо да ги изграждат. Любимата ми обаче е тази на Ломско шосе - трябва да се промъкнеш някак си през Триъгълника, за да излезеш някъде от другата страна. Иначе алеята на Ломско просто свършва ей така.

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Чакайте сега, защо пък ще изместват велоалеята от Витошка!? Там поне има място, за разлика от съседните улици.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2166 Любопитно

    Фъднъка какво ли не обеща?И завод за боклук?А линията при гара пионер трябваше да остане.Можеше да има трамвай,което не пречи успоредно да има велоалея.Но общинарите май са хвърлили око на терена?

  4. 4 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 322 Неутрално

    .. хайде следващата статия за велоалеите във Варна, хем малко да се посмеем..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  5. 5 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Учудващо е колко много хора карат въпреки тоталната липса на инфраструктура за колела. Само можем да мечтаем, какво би се случило, ако има такава ...
    Само че у нас на велосипедния транспорт не се гледа като на алтернатива. Може да с дадат няколко милиона за новия подземен гараж, но няма да се дадат за велоалея. А ефекта може да е доста по добър, но се иска малко по-модерно мислене и дългосрочна визия за нещата.

  6. 6 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Един ден си направих труда да премина пеша почти цялата демонтирана ЖП-линия. Просто плаче за велоалея. Пролетно време зад Зала Армеец всичко е зелено, дворът на БАН е останал пощаден от застрояване. С един малък участък нарушен комфорт ще може да се върже за и велоалеята по П.Ю. Тодоров, което вече значи, че ще изпревари пробива "Каблешков".

    ПС. на бившия ЖП прелез на "П. Дегейтър" трябва да се направи джоб за десен завой. източването става много бавно заради ляво завиващите и особено в делничен ден върху бившата линия (бъдеща велоалея) винаги има коли, които чакат да завиват.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  7. 7 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Минавам през Ловния парк в отсечката от Хладилника до Изгрев ежедневно на път за работа. В първата половина на дистанцията има чудесна велоалея през средата на парка, там едва ли има нужда от нова, точно по релсите. В частта, където въпросната стара алея излиза на бул Симеоновско шосе, до свръзката й с горната част на Борисова градина преди ТВ кулата има какво да се направи за подобряване на положението - например един нормален пешеходен/вело мост над този натоварен булевард. Той в момента разсича на две Ловния парк и има само 2 светофара, където може да се пресече..

  8. 8 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    И преди да сте ми нацъка ли минусите - с радост ще позлвам велоалея на мястото на релсите, просто смятам че има и по-лесен вариант - да се пооправи сега съществуващата алея в Ловен парк..

  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]защо пък ще изместват велоалеята от Витошка!?[/quote]
    Защото пречи на новата концепция за тоя булевард - пешеходна алея със заведения от които да тръгваш в петък привер и да стигаш до края лазейки в неделя следобяд, а после да се прибереш драйфайки я с метро я с трамвай.
    Къде ти велосипедисти ще пречат на китните барчета с петунии по фенерите? Къде ще профучават покрай масите на мамите и татковците захапали цигарки на открито и чаветата играейки си наоколо разни с колелета.
    Това не е демокрация, това е столична община. Мястото където нещата се решавата като в Треблинка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Меко казано е глупаво да се измести велоалеята от Витоша. Дори и само заради това, че се свързва директно с градинката на НДК, от там през въдушния мост към Южния парк.
    Надявам се този, който прави плановете за алеите да кара колело в София.

  11. 11
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  12. 12 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    [quote#5:"v_l"]Може да се дадат няколко милиона за новия подземен гараж, но няма да се дадат за велоалея.[/quote]

    А аз не бих дал и 1 стотинка било за подземен или надземен гараж в София, преди да обиколя първо съответния район с един паяк. Защото ще падне поне 1 месец работа по раздигане на разни бракувани трошки - коя без стъкла, коя без гуми, коя без номера...Но крайният ефект ще е 3 влакови композиции предаден скрап и 5 пъти повече освободени паркоместа спрямо тези, които ще осигурят милионите за гаража.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  13. 13 Профил на Нихната Макя
    Нихната Макя
    Рейтинг: 1002 Весело

    Ако в София (и в България) живееха нормални хора, след 3 години опашати лъжи и Фандъкова (и Борисов) щяха да са извън властта.
    Да, ама не - тук живят българи

  14. 14 Профил на Restless
    Restless
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Какви влоалеи ве!? Изградете първо тротоарите, със снижавания на местата за пресичане и адекватна настилка, без паркирали коли отгоре, пък тогава велоалеи правете. Ех, все отзад напред се правят нещата... И тая алея хубаво изградена, но противно на всякаква логика е от страната на градинката, а не на уличното движение...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Hello, Ladies!
  15. 15 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#7] от "d.berov":

    Предполагам, имаш предвид алеята покрай бившето лесничейство. Лошото при нея е, че няма видимост, а по нея се разхождат един след другиго двойки глухи пенсионери, лелки с декоративни кученца, джогинг-фенове в компанията на по-големи песове, майки с колички и дечица на колела с помощни гуми. Велосипедистите слаломират между тях. Една чисто велосипедна алея ще е съвсем друга работа.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  16. 16 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Интересно на някой направи ли му впечатление следното :"Тя ще е дълга 2.4 км и ще струва почти 2 млн. лв." Не си играе на дребно Фъндъка кагато трябва да пълни я някой джоб, я партийната касичка. А ние се чудим защо няма велоалеи. Ще има само там, където има далавера в огромни размери.

  17. 17 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik": Не знам кое е лесничейството, но да май за същат алея говорим. Няма начин да имаме 'чиста' вело алея, винаги ще има заблудени пешеходци, които ще се разхождат по тях, независимо от знаци и маркировки. Рецептата за справяне съм я научил в Германия - караш бързо и си слагаш звънец/тромба.. или просто внимаваш повече и намаляваш..

  18. 18 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    кога Фъндъка и останалите смотаняци ще се сетят за нещо елементарно? като например да свържат големите паркове в София с велоалеи - това си е готов вътрешен велоринг. И както е казал колегата по-нагоре - вело и пешеходни мостове на няколко ключови и натоварени булеварда в София.
    Освен това може да се помисли и за хората, които искат да излязат с колелата си от София - я опитайте излизане от Орлов мост в посока Елин Пелин, Банкя или Драгалевци или към Своге на север - докато преминете Околомръсното, минавате през суб-урбанизирани зони, цигански гета, бетонови възли с глутници озверели псета, развъждани от оскотели пазачи и т.н. прелести - нека Фъндъка и остнаалите обински съветници карат един месец велосипеди, пък ще видим резултата.

    low riders team
  19. 19 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#11] от "timtim": да точно така правим, но защото така ни харесва, а защото повечето шофьори не ни възприемат като редовни участници в движението, независимо от фарове, светлини, каски, жилетки и тн. На мен редовно ми се налага да се 'спася' на тротоара заради някой шофьор-заплес, който забравя да гледа на страничните си огледала и ме засича между бордюра и колата си. Решението е ясно - обособяване на велоалея, недостъпна за коли и пешеходци, със светофари, ограда и тн. А дотогава ти си гледай пътя, остави ни нас да караме където можем.

  20. 20 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#18] от "Comandante Marques": Южен парк, Борисова градина и парк Заимов са свързани с вело-алеи..

  21. 21 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#16] от "solaar":

    това наистина е брутална измама - би трябвало прокуратурата да се заинтересува.

    low riders team
  22. 22 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#21] от "Comandante Marques":

    Би трябвало. Боко строи километър магистрала с 6 ленти за 2 млн., Фъндъка строи километър 2-метрова лента за 500 хиляди.

  23. 23 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Не 500, за милион

  24. 24 Профил на Peter_Griffin
    Peter_Griffin
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Пак някой "гениален" ум е решил да маха велоалеята от Витошка Вместо да махнат трамвайните линии и на тяхно място да направят модерна велоалея оградена с колчета примерно, за да не се мотаят пешеходци по нея както е сега само по боядисаната велоалея. Просто как може идиоти да го решават това нещо? Това се решава с участието на някоя велоасоциация, а не някой тюфлек, който не се е качвал никога на колело.

  25. 25 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#18] от "Comandante Marques":

    Много добър въпрос - как се решава изходът от Сф за велосипеди? Защо прехваленото околовръстно няма велоалея? Защо няма държавна политика за насърчаване на масовия спорт и изграждане на велоалеи из страната, както е навсякъде по света? За жалост отговорът е - защото няма далавера. Ако намерят начин да изкарат милиони, изведнъж колелата ще станат много актуални.

  26. 26 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#17] от "d.berov":

    Ще се научат. Вместо да си слагат звънец, пищялка или свирка, ще минават по другата алея. А по нея нека има заблудени пешеходци - ама наистина заблудени, не такива, които всяка сутрин си правят разходката на кучето

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  27. 27 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 681 Неутрално

    [quote#16:"solaar"]2.4 км и ще струва почти 2 млн. лв[/quote]
    И на мен ми направи впечатление. По Тошово време толкова струваше магистралата

    Преди няколко години се обадих по телефона по време на едно предаване с участие на важен общинар, отговарящ за траспорта в София. Предложих да направят велоалея по пътя от Люлин към центъра (над метрото). Там тротоарите са празни (няма пешеходци) и трябва само да се "смъкнат" бордюрите. Човекът с учувдане ми каза "За какво ни е велоалея, нали си имаме метро". Със сигурност той не се е качвал сутрин между 8 и 8:30 на метрото в участъка между Вардар и Опълченска.

    На София й трябват читави общински съветници, в момента явно има твърде много неспециалисти.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  28. 28 Профил на Константин
    Константин
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "поставени стоянки, те често са неохраняеми и без видеонаблюдение"
    Е какво искате бе хора - камери на всеки пилон за велосипеди и полицаи ли? Всякаш всичката сме я наредили само до камери за колелета сме... Във "велосипедни" държави като Белгия и Холандия сякаш има камери навсякъде... Дори на един познат му откраднаха колелото от подлез с видеонаблюдение в Белгия, а полицаите казали че нямат време да преглеждат записи от 6 дена... и човекът пи една студена вода.
    Ако някой ден станем малко по-некрадлив народ тези неща ще намалеят. Да се спрат изцяло е невъзможно както виждате и в развитите държави. Бъдете бдителни и вземайте елементарни мерки за безопаност: не оставяйте колелото нощем навън, заключвайте с 2 (по-надеждни) ключалки на оживени места и т.н.

  29. 29 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Абе ще станат тея вело алей ,ама като гледам как си паркират колите върху тях.

  30. 30 Профил на venci_kr СУПЕР
    venci_kr
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#1] от "graham":

    Преди няколко дни минах с колело по велоалеята на Ломско шосе в посока центъра. След кръстовището преди качването на надлез Надежда велоалеята продължава по надлеза и свършва върху него, там където в момента тече ремонт. Предполагам, че ще продължи по надлеза и след това по Мария Луиза. Ако се разклони и на дясно по посока на бул. Константин Величков ще стане едно добро начало на обхващане на града с велоалеи.

  31. 31 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Да се кара велосипед в София е абсолютно невъзможно, твърдя го от личен опит - няма толкова враждебно място, липса на алеи, пътища, кучета, луди автомобилисти, прах и кал, безразборно паркиране. Много тъжно, защото заради всичко това се отказах от велосипеда, а имах такова желание...

  32. 32 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":

    Какви кучета се разхождат там - да не те надушват... Кучетата са огромен проблем за велосипедистите, хвърлят се злобно, ръфат до последно... Живеем в джунгла.

  33. 33 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1214 Любопитно

    2.4 км за 2 000 000 лв. или по 833.33 лв.на линеен метър т,е.около 400 лв. на квадратен метър. Дали не е малко далаверско..като имам в предвид ,че и до бул.България и сега си има велоалея/не напълно съобразена/ но по която карам всеки ден ??

  34. 34 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    ААА и за Витошка не съм съгласен там велоалеята си е паснала перфектно.

  35. 35 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#20] от "d.berov":

    те са свързани, но на местата на кръстовищата тези алеи изчезват. Как примерно пресичаш Орлов мост или кръстовището на България при НДК? А и това не са единствените паркове в София.

    low riders team
  36. 36 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#32] от "rents":

    Знам ги. Те се саморазвъждат точно в споменатото изоставено лесничейство, а разни луди идват да ги хранят с цели тенджери. Когато излезнат навън, възрастни хора и майки с деца ме молят да ги придружа да минат покрай двора, защото ги е страх сами.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  37. 37 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#35] от "Comandante Marques": Съгласен, пресичането на Орлов мост е пълен абсурд - нося си колелото през подлеза. На НДК е по-добре - влизам с колелото направо в подлеза и карам.. после покрай Хилтън и газ нагоре в Южния парк... дано някой ден ги оправят тези връзки на алеите..

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#2] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Да, ама няма да има място - защото ще има заведения, съответно кой да го отнесе, освен колоездачите?

    Иначе, продължавам да се учудвам, защо велоалеите се правят ан големите пътни артерии - на Борис, на България.. що бе, велосипедистите да дишат чист въздух? Не може ли да се изместят малко в страни?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#1] от "graham":

    На края явно предвиждат телепорт и от там Блейк ще ги телепортира когато се съберат на по 7-морки...

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Така и не успях да разбера кой мозък реши велоалеята по Цар Борис 3 в посока накъм центра да е от дясната страна а лентата за пешеходци от ляво. Така пешеходците които свърват накъм пешеходния светофар пресичат колоездачната алея и често това става повод за конфликт между велосипедисти и пешеходци.
    Просто няма никаква логика да е така.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#17:"d.berov"]Рецептата за справяне съм я научил в Германия - караш бързо и си слагаш звънец/тромба.. или просто внимаваш повече и намаляваш.. [/quote]

    Тези "заблудени" пешеходци не са никак заблудени. Те демонстративно се правят на ни чули, ни видели. Но това е единственият шанс за тях да почувстват, че някой ги зачита за индивиди.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  42. 42 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Голям проблем за велосипедистите са младите шофьори, които... никога не са си направили труда да прочетат ЗДП. Наскоро един такъв младок-бакшиш започна да ми дава тон в живота, че мястото на велосипеда било само по велосипедните алеи. Истински беше учуден, че ЗДП регламентира движението на велосипеди по пътищата и ме нарече луд. Таксиметров шофьор!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  43. 43 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Във Варна велоалеи все пак съществуват.
    Колкото да се каже, че има.
    На практика, велоездата в нашия град си остава екстремно усещане.
    Предизвикателство към съдбата.

    След километър пробег с колело по улиците на град Варна вече не се страхуваш от смъртта.
    Може да се похвалиш, че си видял най-страшното от живота.

    А, колко нови думички научаваш от водачите на МПС-та по време на тура...

  44. 44 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Междуградско колоездене по Черноморието. Зад мен всичко е чисто, ни кола, ни пърпъретка се вижда в огледалцето на велосипеда ми. Използвам обстановката и започвам да развивам по-висока скорост. Наслаждавам се на движението. Поглеждам отново- все така чисто е. Дланите и пръстите ми са изтръпнали и леко ги разтърсвам, за да се налеят с кръв. Зад мен все още е чисто. И изведнъж... на около 60 сантиметра вляво от мен профучава черно лъскаво возило поне със 120 километра. При непрекъсната осева линия и ограничение на скоростта до 90 километра. За сетен път се убеждавам, че идиотчетата са непрекъснато около мен и отправям поредната си молитва към господа да ме спасява от всяко зло.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  45. 45 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 793 Неутрално

    За активния велосипедист велоалеите не са достатъчни. Неговото място е долу на платното при автомобилите. Колоезденето е изключителна отговорност и велосипедистът трябва да си опича акъла. Велоалеите са по-скоро за развлечение. Да излезете на кратка разходка с колелото си и след това с известна поза да се похвалите, че много сте се уморили. Но ако сте се сраснали с велосипеда си и изминавате често по над 100 километра ежедневно, ще почувствате необходимостта от истинските пътища. Недай си, боже, да се превърнете във вело-пътешественици.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  46. 46 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#44:"Мастър Йода"]И изведнъж... на около 60 сантиметра вляво от мен профучава черно лъскаво возило поне със 120 километра. [/quote]

    Неволно съм пропуснал да поясня, че тоя изрод се появи от насрещното движение без да има право да изпреварва на това място. Опасностите ни дебнат на всеки метър, когато сме на велосипед.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  47. 47 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#45:"Мастър Йода"]Велоалеите са по-скоро за развлечение. Да излезете на кратка разходка с колелото си и след това с известна поза да се похвалите, че много сте се уморили. Но ако сте се сраснали с велосипеда си и изминавате често по над 100 километра ежедневно[/quote]

    Велоалеите в рамките на всеки град са за придвижване на хората с велосипед от една място на града до друго. Може хората да са на разходка, може да отиват на работа, може да отиват на пазар. За спортистите си има други места за тренировка. За 100 км/ден ще ти трябват 4-5 часа без почивките... Кога работиш и кога имаш време за форума?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  48. 48 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 112 Неутрално

    meanwhile...

    http://www.biketowork.ch/

    50000 участници, 6.8 милиона км за 1 месец......

  49. 49 Профил на ygeny
    ygeny
    Рейтинг: 575 Неутрално

    много ме е яд на тези велоалеи напоследък! а, уж съм зелен човек! причината е, че на места определянето на такива е пълна недомислица, което логично би трябвало да спре определянето на велоалеи на някои места, но логиката е далеч още от българия. като пример посочвам "велоалея"-та на бул.борис ІІІ. всъчност, за да се определи пространство за велоалея, е отделена част от площта от тротоара за пешеходци. начертана е жълта избеляваща вече линия, която разделя тротоара на две - за пешеходци и за велосипедисти. редовно ползвам трасето и дразнението е особено голямо поради следните причини: велосипедисти почти няма, но, добре, трябва да ги има; пешеходците свикнаха да спазват разделителната линия, но...какво се получава...изведнъж се оказва, че алеята за пешеходци е претъпкана. хората се бутат, не могат да се разминават в двете посоки, когато вървят по двама или повече; когато детенце си кара колелото, когато възрастен човек крета с патерицата или майка бута количката си, да не споменавам грижата за бебетата-пумпали. честичко прелита велосипедист, свирка ти ядосан, че си забравил да се огледаш, да се свиеш, че му пресичаш тресето, за да стигнеш до ръба на улицата, за да пресечеш на светофар....пешеходец пресича малката пресечка ул.Йоаким Кърчовски, но се оказва притиснат от една страна от напиращите автомобили на червен светофар, а от друга от прелитащите велосипедисти, които отново звънят, а до тях злостно изхвърчяват автомобилите от зеления светофар на бул.тотлебен.
    веднъж шофьор на такси ми каза: "софия е пълна с аномалии!", а аз бих перефразирал: "българия е пълна с аномалии!"

  50. 50 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#49] от "ygeny":

    На "Борис-III" всъщност пешеходците са дошли при велосипедистите. Булевардът е проектиран с велоалея още на времето, но това че по нея се разхождат и пешеходци а не само велосипедисти е съвсем друг въпрос. А за пешеходците има тротоар в дясно от локалното платно.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  51. 51 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#37] от "d.berov":

    Може да пресечеш Орлов мост без да си носиш колелото - ако идваш от НДК, в края на велоалеята пресичаш с пешеходците, минаваш зад спирката на 94 (72, 204, 604, ...), навлизаш малко в парка и ще видиш павиран наклон, по който може да се спуснеш. Продължаваш до края на подлеза, откъм ул. Сан Стефано - там има рампа, по която да се качиш. След това можеш да пресечеш с пешеходците до продължението на велоалеята по бул. Евлоги Георгиев.

    Малко е обиколно и може да се наложи да слизаш от колелото, но поне няма нужда да носиш 14кг на ръце.

    Поздрави





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #