Авиоотряд 28 мълчи пред въпросите на "Дневник"

Правителственият Авиоотряд 28 отказва да отговори на въпроси на "Дневник", зададени по закона за достъп до обществена информация. Това на практика е "мълчалив отказ" на изпратеното на 20 август заявление. Поводът за него беше информацията, че футболни отбори са летели с правителствения "Еърбъс" от София за Варна за приятелски мач.
"Подаденото заявление изобщо не е било разгледано", каза заместник- генералният директор на Авиоотряд 28 Ангел Балджиев по телефона на репортер на "Дневник", интересуващ се защо няма отговор в предвидения от закона срок от 14 работни дни.
Причината била неспазването на чл. 25, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, където е записано, че заявлението трябва задължително да съдържа трите имена, наименованието и седалището на заявителя, описание на исканата информация, както и адреса за кореспонденция. "Я адрес, я нещо друго липсва", отговори Балджиев на въпрос какво е пропуснато. Той каза още, че "зададените въпроси са като за интервю от журналист, а не такъв е смисълът на закона" и "Не сте питали правилните въпроси".
"Дневник" изпрати копие от заявлението до Александър Кашъмов - ръководител на правния екип на Програма "Достъп до информация". Според Кашъмов не липсва никакъв реквизит. "Няма основание заявлението да се оставя без разглеждане", каза той.
Миналата седмица онлайн изданието "Медиапул" получи отказ за достъп до информация от Авиоотряд 28, а на изпратеното заявление до Министерския съвет няма отговор. Десетки са заявленията за достъп до информация до Авиоотряд 28 според публикации в медиите.
Със заявлението до генералния директор на Авиоотряд 28 кап. Пенчо Пенчев "Дневник" попита и поиска: Копие от свидетелство по Наредба 24 от 15/02/2000 г. на министъра на транспорта и съобщенията. Тази наредба определя условията и реда за издаване на свидетелства за авиационни оператори, извършващи специализирани авиационни работи, и контрола върху въздухоплавателната дейност на български физически и юридически лица, експлоатиращи граждански въздухоплавателни средства (ВС). В това свидетелство регламентирано ли е, че Авиоотряд 28 може да извършва полети срещу заплащане? Какви полети има право да извършва авиоотрядът? Как са били изразходвани средствата от бюджетната субсидия за 2011г. и за първото полугодие на 2012 г.? Колко са собствените приходи за 2011 г. и за първото полугодие на 2012 г.? Как са били похарчени те за 2011 г. и за първото полугодие на 2012 г.? Колко полета (с изключение на превозването на президента, вицепрезидента, министър-председателя и председателя на Народното събрание) са извършени от Авиоотряда от ноември 2010 г., след влизането в сила на промените в закона за гражданското въздухоплаване, с които Авиотрядът е преминал на подчинение на Министерския съвет? На какво законово основание са били извършени тези полети? Кой (организация или ведомство) е подавал искане за ползването на самолетите на Авиоотряд 28 за 2011 г. и първото полугодие на 2012 г? Колко са стрували полетите, които не са по специално предназначение за 2011 г. и за първото полугодие на 2012 г.? Каква е процедурата за наемане на правителствените самолети? Кои нормативни документи уреждат това? Кой е платил разноските за превозването до Варна на двата футболни отбора в края на юли "Витоша (Бистрица) и "Чавдар(Етрополе) и по сметката на коя администрация са внесени? Копие от фактурата (фактурите) по полета до Варна на двата футболни отбора в края на юли "Витоша(Бистрица) и "Чавдар(Етрополе). Има ли договор с Българския футболен съюз за превозването на отбори с правителствените самолети? Може ли да ни бъде предоставено копие от договора, ако има такъв? Колко футболни отбора са летели с правителствените самолети за 2011 г. и за първото полугодие на 2012 г.? Кой и колко е платил за всеки един от полетите на футболните отбори със самолетите на Авиоотряд 28? |