Конкурсът за популяризиране на цифровизацията най-вероятно ще бъде спечелен от група около Красимир Гергов

Най-вероятният победител в конкурса за реклама и популяризация на процеса по цифровизация на телевизионния ефир е консорциум с участието на Красимир Гергов, (собственика на няколко рекламни агенции и част от надзорния съвет на "БТВ медиа груп"). Това съобщава в днешния си брой "Капитал Daily", след като в четвъртък бяха отворени ценовите оферти на кандидатите.
Обществената поръчка е пусната от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), а офертите се оценяват от 7-членна комисия с председател Георги Андреев, директор "Връзки с обществеността и протокол" във ведомството.
Целта е да се популяризира преминаването от аналогов към цифров сигнал, което ще се случи на 1 септември догодина. Част от кампанията ще бъде и информирането на хората с ниски доходи за местата, от които могат да получат осигурени от държавата декодиращи устройства, с които да продължат да гледат телевизия и след с промяната, без да купуват нови приемници. За кампанията държавата е предвидила 10 млн. лв., които трябва да бъдат изхарчени до края на януари 2013 г.
В четвъртък беше обявено, че двама от тримата кандидати, подали оферти, не отговарят на задължителните изисквания на тръжната документация. това са обединенията "ДЗЗД-Макс информ" (включва "ОМ София" (една от водещите рекламни агенции Ogilvy Sofia) и агенцията за социологически и маркетингови изследвания "Маркет ЛИНКС") и "ДВБ-Т консулт ДЗЗД" (включва медия агенция "Аргент 2002", PR агенцията "Ай Пи Ар консултинг", рекламна агенция "Смарт" (The Smarts) и агенцията за маркетингови и социологически изследвания "Маркет тест"). Пликовете с предложените от тях цени не бяха отворени.
По този начин единственият кандидат на практика остава "ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД", свързан с Гергов. "В обединението участва рекламна агенция "Арчър айдиас" АД (бившата Leo Burnett Sofia). Най-големият клиент в портфолиото й е телекомът "Виваком". Останалите в групата са близката до Красимир Гергов "Пиеро 97 МА" и социологическата агенция "Сова 5". Като подизпълнители са посочени печатница "Дедракс" и дигитална агенция "Е маркетинг", уточнява "Капитал Daily".
Техническата част на офертата е оценена с 48.7. Отворена бе и ценовата оферта на консорциума, която е на обща стойност 8 311 863.50 лв. без ДДС.
От консорциум "ДВБ-Т консулт ДЗЗД" заявиха, че ще обжалват решението на комисията.