Звукът на рекламите да бъде намален със закон, предлагат депутати от БСП

Звукът на рекламите да бъде намален със закон, предлагат депутати от БСП

Звукът на рекламите да бъде намален със закон, предлагат депутати от БСП
Силата на звука на радио и телевизионните реклами да е същата като тази на останалата програма, предвиждат промени в закона за защита на потребителите. Промяната е предложена от Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов от БСП. 
В мотивите си те посочват практиката на разпространителите на радио и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването. Това принуждава потребителите да регулират силата на звука в тези случаи ръчно.
През август стана известно, че Съветът за електронни медии (СЕМ) предложил на парламентарната медийна комисия законова промяна, за да може телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук. Председателят на СЕМ Георги Лозанов коментира, че са постъпили много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено.
Предложените поправки в закона за защита на потребителите предвиждат още промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. При изтичане на срока на договора той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие.
Предвидено е задължение за кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят и това да става чрез преподписване на анекс към договора.