Звукът на рекламите да бъде намален със закон, предлагат депутати от БСП

Силата на звука на радио и телевизионните реклами да е същата като тази на останалата програма, предвиждат промени в закона за защита на потребителите. Промяната е предложена от Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов от БСП.
В мотивите си те посочват практиката на разпространителите на радио и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването. Това принуждава потребителите да регулират силата на звука в тези случаи ръчно.
През август стана известно, че Съветът за електронни медии (СЕМ) предложил на парламентарната медийна комисия законова промяна, за да може телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук. Председателят на СЕМ Георги Лозанов коментира, че са постъпили много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено.
Предложените поправки в закона за защита на потребителите предвиждат още промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. При изтичане на срока на договора той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие.
Предвидено е задължение за кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят и това да става чрез преподписване на анекс към договора.