За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Нефертити
Рейтинг: 1446 НеутралноАбсолютна некомпетентност на съда!
Предразсъдъците са за ограничените.Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
Рейтинг: 1210 НеутралноКалинки.
"Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
bilbotorbins
Рейтинг: 294 НеутралноНашата Темида определено е без превръзка на очите. Да не казвам и платена, с леко поведение.
Преди 4 години, поне се опитваха да го прикрият - сега май не им пука. Милювска му работа.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
svoboden
Рейтинг: 1206 НеутралноДо коментар [#1] от "Нефертити":
Некомпетентност не е точната дума, тук иде реч за цветанцветановщина и най-вече за бойкоборисовщина!
hodounski
Рейтинг: 2341 НеутралноПравосъдие според човека.Колко е близък до цв.цв.
gilermos
Рейтинг: 122 НеутралноРешението обижда всеки юрист, който счита себе си за приличен. Липсва му елементарна логика - не било нарушено правото на защита, но всъщност било (личи от последните "съждения"
. Като приема, че съдията не е имал възможност да възрази на главния инспектор и да наведе своите доводи, а оттук че е нарушено правото на защита, съдът сам опровергава предните си умоблъсканици, съгласно които санкционираният не следвало да бъде изслушван. Следва! Именно заради случаи като процесния, в който гл. инспектор ги е наговорил едни, за които съдията не е знаел, а пък ВСС се е мотивирал да го накаже (дали въобще, дали по-тежко - можем да хвърляме боб) именно заради казаното от инспектора.
Що се отнася до великото разрешение да се върне преписката на ВСС, за да се налага ново наказание, е достатъчно да се каже, че това е измисление на ВАС, от което ще се потресат и студентите по право.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
kirsner
Рейтинг: 581 НеутралноАми с такова измислено образование- такива магистрати! На всичко е ясно, че са съвсем малко съдиите и прокурорите с висока юридическа подготовка и въобще капацитет. Половината днешни съдии са се пръкнали от измислени юридически факултети. Ето, милиционерчето-зам.председ ател на парламента, ще става конституционен съдия. Щото бил завършил право в Симеоново. Само че там учат милиционерско право, а не конституционно.
****
Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
kirsner
Рейтинг: 581 НеутралноБезобразната практика на ВАС, начело на който ГЕРБ-аджиите сложила милиционера-симеоновец Георги Колев, показва ясно, че трябва да се направят сериозни конституционни промени по отношение на съдебната система. Председателите на ВАС и ВКС не трябва да бъдат членове по право на ВСС. Вместо тях трябва да се избере един главен съдия, член на ВСС, който да стои над всички съдии и да дава методически указания към шефовете на съдилищата, вкл. ВАС и ВКС, ако има противоречиви практики, и изисква от тях провеждането на общи съдийски събрания за преодоляването им.
ivanalex2
Рейтинг: 466 НеутралноЕ, ми различни съдии - различни гледни точки - то и във футбола е така - 1 свири дузпа, друг казва: няма нарушения.
RED MAFIA
Рейтинг: 918 Весело"Адвокат иска преразглеждане на делото на свой клиент. Съдията сърдито пита:
Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти- На какво основание?
- Ваша чест, - отговаря адвоката. - моя клиент се оказа, че има едни пари, за които не съм и подозирал."
lz2
Рейтинг: 2346 Неутрално[quote#3:"be_google"]Ей хиени, КОГА по дяволите ще върнете съдия ТОДОРОВА???!!! [/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!НИКОГА!
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#3:"be_google"]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯЕй хиени, КОГА по дяволите ще върнете съдия ТОДОРОВА???!!! [/quote]
Комунетата си държите на кадрите, колкото и да са некадърни?
DrAvalanche
Рейтинг: 1097 НеутралноДо коментар [#6] от "svoboden": тност не е точната дума, тук иде реч за цветанцветановщина и най-вече за бойкоборисовщина! [/quote]
Just get on stage AND FOOKING AVE IT[quote#6:"svoboden"]Некомпетен
Милиционерщина му казват още.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1291 Неутралномного е трудно да си съдия-хем да угодиш на властта,хем да не се излагаш толкова много пред колегите защото решенията да публични и всеки с грам мозък може да разбере какво си искал да кажеш и какво не си казал.
GMG
Рейтинг: 652 НеутралноЗа какви нарочени магистрати говорим?! Става дума за това,че магистрати от НО на СГС се смятат за богопомазани и не пишат мотивите по произнесените присъди от 6 месеца до няколко години включително. Ако към тях се добавят и магистратите, които точат дела по няколко години, отлагайки с повод и без повод заседанията по десетина, че и повече пъти, към тях ще се добавят поне половината от състава на НО на СГС, предвождани от Крънчева, Ченалова, Ангелова, Дончева и др.; хайде да не изреждам тези със забавените дела... Не мога да разбера П.Владимирова как се е решила да пише такава статия - очевидно последната е поръчкова. И защо се е захванала да защитава тъкмо Влади Астарджиев, който е един от "първенците" по забавени дела - не смята ли,че ще се получи ефектът на бумеранга.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 774 НеутралноПетя, журналистическата ти ''КОМПЕТЕНТНОСТ'' ли ти пречи да осмисляш нещата докрай? Добре бе, и да преписваш ли ти пречи???........Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) отмени решението на тричленния състав, с което бе отменено дисциплинарното наказание на съдия Владимир Астарджиев от Софийския градски съд като незаконосъобразно. Същевременно ВАС отменя и наложеното от Висшия съдебен съвет наказание на съдия Астарджиев и връща преписката на съвета за определяне на ново наказание на съдия Астарджиев.
В началото на годината ВСС наказа магистрата с 10-процентно намаляване на заплатата за срок от 6 месеца заради забавени мотиви по 31 дела.
През април т. г. причленен състав на ВАС отмени решението на ВСС, защото прие, че е нарушено правото на защита на съдия Астарджиев - той не е присъствал на заседанието на съвета, на което е гласувано да му бъде наложено наказанието, като е бил изслушан само от дисциплинарния състав. Допълнителен аргумент в тази насока е фактът, че на заседанието на съвета е била главният инспектор Ана Караиванова, която е изложила допълнителни аргументи за вината на съдия Астарджиев, срещу които той не е имало как да възрази. Освен това тричленката прие, че съдия Астарджиев е бил изключително натоварен, което го поставя в обективна невъзможност да си изпише навреме делата, а не го е направил умишлено.
Не на последно място – тричленният състав изтъкна, че съдия Астарджиев е бил ангажиран и като преподавател в НИП, давал е дежурства, обучавал е младши магистрати и т.н.
Всички тези аргументи са отхвърлени категорично от петчленния състав на ВАС.
Съдиите Надежда Джелепова, Светлана Йонкова, Славка Найденова, Ангел Калинов и Таня Радкова (докладчик) смятат, че в случая няма нарушено право на защита по чл. 56 от Конституцията.
"В случая по дисциплинарните производства правото на защита не се ограничава от неизслушването на лицето от ВСС. Такава правна норма няма, поради което разширителното тълкуване от първоинстанционния съд стига до степен допълване на закона и подмяна нормотворческата воля на законодателя. Същата е в смисъл Висшият съдебен съвет да не дублира дисциплинарния състав, изрично регламентиран от закона. В противен случай ще се допусне провеждането на ново дисциплинарно производство пред ВСС. Целта на закона е дисциплинарното производство да се проведе от минимизиран състав на колективния орган, като върховенството на последния е запазено досежно определянето на вида и размера на наказанието.
Дисциплинарният състав е от лица, членове на колективния орган, поради което повторно изслушване пред целия ВСС е неоправдано", мотивира се петчленката на ВАС. Съдиите добавят, че в закона е предвидена възможност отмяна на наложеното дисциплинарно наказание от съда, без да разглежда делото по същество, ако дисциплинарно привлеченото лице не е било изслушано или не е било прието писменото му обяснение от дисциплинарния състав.
Петчленният състав смята, че забавянето на изписването на тези 31 дела е значително и че това деяние е "извършено виновно" от съдия Астарджиев, защото той е съзнавал "противоправния характер на извършеното нарушение и допускал последицата забавяне постановяването на съдебните актове".
"Да не се изготвят мотиви на присъда повече от година и половина не може да се определи като разумно правораздаване, повлияно от обективни причини. Както се посочи, извършената от Инспектората проверка не е за цялостната работа на магистрата. Поради това неправилно решаващият състав отнася броя на тези 31 дела към общия брой разгледани от магистрата дела за проверявания период. Общият брой разгледани дела, техния характер не са предмет на проверката, която е сведена само до проверка изпълнението на служебните задължения в сроковете, определени от процесуалните закони. Обратно на приетото от съда, статистическите данни за натовареността на съдиите в отделението сочат на средна натовареност на съдия Астарджиев. В наказателното отделение 15 съдии са били по-натоварени от него, като болшинството не са допуснали забавяне като процесното", пише още петчленният състав.
Затова ВАС смята, че съдия Астарджиев не е от най-натоварените в СГС, освен това в закона нямало критерий натовареност. И все пак големият брой дела, които разглежда магистратът е бил взет предвид от дисциплинарния състав на ВСС, който е предложил налагане на наказание "забележка", отбелязва ВАС.
"В разглеждания аспект не са налице обективни причини за забавата, както е приел решаващият съд - преподаване в НИП, експерт във ВСС, наставник на младши съдии и др. Тези дейности не се обхващат от същностната функция на съдията, която е решаването на делата и преписките в определения срок съгласно чл. 210, т. 1 ЗСВ. В този аспект приоритет следва да има именно тази функция, а не други като гореописаните, които не могат да бъдат квалифицирани като служебни такива на действащ съдия. Поради това те и не могат да бъдат в хипотеза на конкуренция", изтъква още петчленният състав.
А по повод на аргумента, че актовете на съдия Астарджиев са изключително прецизни, ВАС коментра, че това е въпрос на проверка по реда на инстанционния контрол и не се включва в обхвата на проверката на ИВСС.
Все пак петчленният състав смята, че наказанието на съдия Астарджиев трябва да бъде отменено, а преписката върната на ВСС за ново произнасяне, защото е извършено друго нарушение.
По време на заседанието на съвета, на което се е обсъждало решението на дисциплинарния състав за съдия Астарджиев, главният инспектор Ана Караиванова е изтъкнала допълнителни мотиви за налагане на наказание. Тези нейни доводи са били подхванати от членовете на съвета Вельо Велев и Петър Стоянов, които са поискали по-сериозно наказание. И така съдия Астарджиев е наказан с намаляване на заплатата, вместо със забележка, както е предложил дисциплинарният състав, без да има възможност да се запознае и да изложи свои доводи. И именно така се е стигнало до нарушаване правото на защита, смята петчленният състав на ВАС. Затова връща делото на ВСС за налагане на "съответното дисциплинарно наказание".
Както се очакваше, с това решение ВАС обръща практиката от тази пролет по няколко дисциплинарни дела, включително и на петчленен състав, според която неизслушването на предложения за наказание магистрат от пленарния състав на ВСС е нарушение на правото му на защита по чл. 56 от Конституцията. В момента при работата върху проект за промени в Закона за съдебната власт се обсъжда и този въпрос и доколко подобен изричен текст не следва да се запише в закона.
.........
Оценка
-1
dol
Рейтинг:
Неутрално
2520:2030 окт, 2012
Аз споделям мотивите на петчленката че незислушването от диц. съвет не нарушава правото на защита..правя паралел с практиката по ЗДС и също така с уредбата на дисц. производство уредени в КТ...например в Кодекса самото поискване на обяснения е достатъчно за да се приеме,че правото на зашита на работника/слижителя не е нарушено...законът не се интересува изобщо дали раб.служителят е дал такива обяснения, достатъчно е те да са му поискани..ЗСВ наистина не съдържа разпоредба изискваща изслушване от дисц. съвет.....а РАЗПОРЕДБА уреждаща ангажиране на дисц. или адм. наказателна отговорност съгласно ЗНА не може да се тълкува разширително, ТАКА мотивите на ВАС са абсолютно издържани.
dol
Рейтинг:
Неутрално
2621:0930 окт, 2012
Чл. 313. (1) (Изм. - ДВ, бр. 33 от 2009 г.) Преди налагане на дисциплинарното наказание наказващият орган в случаите по чл. 311, т. 1 и 3, и дисциплинарният състав - в случаите по чл. 311, т. 2, изслушва привлеченото към дисциплинарна отговорност лице или приема писменото му обяснение и събира доказателствата от значение за случая.
ИЗСЛУШВА или ПРИЕМА ПИСМ. МУ ОБЯСНЕНИЯ- ЗАКОНЪТ Е ПРЕДЕЛНО ЯСЕН!!!...Е, ТОДОРОВА Е ИЗБРАЛА ВТОРОТО,Т.С ПРОЦЕДУРАТА Е СПАЗЕНА, ПРАВОТО И НА ЗАЩИТА ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ Е НАРУШЕНО....НОВИ ОСНОВАНИЯ ЗА ДИСЦ. И ОСВОБОЖДАВАНЕ ОТ ДЛЪЖНОСТ НЕ СА ВЪВЕЖДАНИ ИЛИ ИЗТЪКВАНИ СЛЕД ДАВАНЕ НА ОБЯСНЕНИЯТА ЗА ДА МСЛИМ, ЧЕ НЕ И Е БИЛА ДАДЕНА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ВЗЕМЕ ОТНОШЕНИЕ ПО ТЯХ»
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 774 Неутралнои ай стига с тая Тодорова....извършените от нея нарушения са достатъчно тежки и ако ВСС бе безпристрастен не само нея следваше да уволнят.!!!........но че и БИЛО нарушено ПРАВОТО НА ЗАЩИТА просто щото не била ИЗСЛУШАНА от дисц. орган в пълния му състав СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ и противоречи на ВСЯКА ЗДРАВА ЖИТЕЙСКА И ПРАВНА ЛОГИКА....решението е положително и в насока ДА НЕ СЪЗДАВА ПРИВИЛЕГИИ чрез разш. тълкуване ЗА СЪДИИТЕ в отлика от всеки останал работник или служител...
waterfall
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#19] от "dolna4erti4ka":
Не се тревожете. Нямат такава дилема.
bgkurshum
Рейтинг: 803 НеутралноНяма логика човек с милиционерско образование да е шеф на върховен съд.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!o1e
Рейтинг: 122 Неутралноне знам защо автора дава подобно тълкуване - за мен решението на този състав ще облагодетелства защитата на Тодорова по нейния случай. В каква степен е трудно да се прецени.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1326 Весело[quote#20:"GMG"]Не мога да разбера П.Владимирова как се е решила да пише такава статия - очевидно последната е поръчкова. [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Следва си Сингапурските указания.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1326 НеутралноУважаема Владимирова,
запазете си определението "нарочени" за някой други разговори.
Всеки сам си прави извода дали са "нарочени" или си заслужават наказанията за протакане на дела и мотиви.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1326 НеутралноМирослава Ви Тодорова
е най-наглото демонстриране
на безочливата Съдийщина в СГС.
Получи си го заслужено !
liksen
Рейтинг: 180 НеутралноТова решение показва многофункционалността на заслужилите върховни съдии - оттук нататък делата ще се решават не само по втория начин - а по ТРЕТИЯ начин
Нефертити
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#11] от "kirsner":
Предразсъдъците са за ограничените.+
B52
Рейтинг: 1605 Любопитно[quote#17:"Курт Деликуртев"]Комунетата си държите на кадрите, колкото и да са некадърни? [/quote]
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Ех, ех... Трудно е когато един фатмак (макар и по Германско), който е свикнал само с един ар6ин (този, спуснат от нейде) да мисли независимо.
За разлика от теб има хора които могат да мислят с главата си, да преценяват какво се случва и да разпознаят от далеч вонята на личната вендета, която един смотан физкултурник успява (за съжаление!!) да проведе сред един от най-квалифицираните и достойни членове на съдийската гилдия в БГ. Колкото и да лаете апологетите на Той&Туй това не променя истината.
B52
Рейтинг: 1605 ГневноИзумява ме едно, което фатмаците и феновете на този произвол някак си "пропускат"... Какво става ако аджеба "справедливият гняв" на някой самозабравил се мутант който се е докопал до власт в БГ се насочи по някакви "неведоми" причини против тях, несимволично, ами конкретно.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Как мислят да се за6титат и да разчитат на ПРАВО-раздаване, след като вече се очертава една много ясна и МНОГО ТРЕВОЖНА тенденция да се съди "по целесъобразност", т.е. връ6та се към най-мрачните практики на коминизЪма?!
denere
Рейтинг: 115 Неутрално[quote#32:"B52"] Какво става ако аджеба "справедливият гняв" на някой самозабравил се мутант който се е докопал до власт в БГ се насочи по някакви "неведоми" причини против тях, несимволично, ами конкретно. [/quote]
Повечето хора твърдо не вярват, че случващото се в съдебната ни система ги засяга пряко.
Geoimg
Рейтинг: 409 Весело[quote#1:"Нефертити"]Абсол ютна некомпетентност на съда! [/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Има и друг вариант: Компетентна Умисъл!?
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1441 НеутралноТочно заради такива решения днес Брюксел дава на Рапоня и Цвуратино подарък за деня на тиквите - обещане за извънреден мониторингов доклад за съдебната ситема.
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАBIG AL
Рейтинг: 1441 ВеселоДобре Петя ..Много добре .
)))
BIG AL.Винаги си на НИВО :
BIG AL
Рейтинг: 1441 НеутралноИ днес по Дарик - беше ПАК на НИВО :
))
))
BIG ALДобре , Петя ..
Танас
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#28] от "barcelonski":
Цацарoff - Оставка ! >:-)Не бери грижа дали е заслужено или не защото Бог забавя но не забравя ако милиционерите да сте атеисти .
Барса нали знаеш какво се случи с '' поемащият вината с мезета '' ?
leon12
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#28] от "barcelonski":
Крадливи герберчета! Кога ще се махнете, за да не мърсите с присъствието си земята Българска?
diteament
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#21] от "dol":
Решение № 1 от 14.01.1999 г. на КС на РБ по конст. д. № 34/98 г.
Установената в чл. 117, ал. 2 от Конституцията независимост на магистратите включва и правомощие за самостоятелно тълкуване и прилагане на закона, освен при обвързващо ги тълкуване, дадено от надлежните съдебни органи по реда на чл. 130 от ЗСВл. Според чл. 133 от Конституцията условията и редът по осъществяването на дисциплинарната отговорност на магистратите следва да се уреди със закон, разбира се, в рамките на конституционните разпоредби. ЗСВ уреждайки тези условия и ред трябва да не нарушават Конституцията. Съгласно чл. 133 от Конституцията организацията на и дейността на Висшия съдебен съвет, на съдилищата, на прокурорските и на следствените органи, статутът на съдиите, прокурорите и следователите, условията и редът за назначаване и освобождаване от длъжност на съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите, както и за осъществяване на тяхната отговорност, се уреждат със закон в рамките на конституционните разпоредби и не могат да предизвикват различни за адресата последици. Висшият съдебен съвет не е компетентен да налага наказанието по чл. 308, ал. 1, т. 3 от ЗСВл - намаляване на основното трудово възнаграждение от 10 до 25 на сто за срок от 6 месеца до две години. ВСС назначава, повишава, премества и освобождава от длъжност съдиите, прокурорите и следователите и налага САМО дисциплинарните наказания понижаване и освобождаване от длъжност на съдиите, прокурорите и следователите.
Кодекс за етично поведение на българските магистрати
ПРАВИЛА ЗА ЕТИЧНО ПОВЕДЕНИЕ, ПРОИЗТИЧАЩИ ОТ ОСНОВИТЕ ПРИНЦИПИ
1. Правила за етично поведение, произтичащи от принципа на независимост. Независимостта е предпоставка за утвърждаване върховенството на закона и гаранция за защита на основните човешки права и конституционни ценности.
Прилагане
1.1. Магистратът упражнява правомощията и взема решенията си единствено на основата на закона и вътрешното си убеждение;
1.2. Магистратът не допуска и не се поддава на каквото и да е външно влияние, натиск, заплахи, пряка или косвена намеса в работата си, независимо от техния източник, повод или причина;
Съгласно чл. 129, ал. 1 от Конституцията на Република България съдиите, прокурорите и следователите се назначават, повишават, понижават, преместват и освобождават от длъжност от Висшия съдебен съвет. Възложените на ВСС основни дейности и правомощия са очертани в чл. 130, ал. 6 и ал. 7 от Конституцията, като измежду тях първостепенно са изведени функциите по ал. 6, т. 1 и т. 2 – назначаване, повишаване, преместване и освобождаване от длъжност съдиите, прокурорите и следователите (т. 1) и налагане САМО на дисциплинарните наказания понижаване и освобождаване от длъжност на съдиите, прокурорите и следователите (т. 2). Наказанието на ВСС на съдията от Софийския градски съд (СГС) Владимир Астарджиев с 10 % намаляване на заплатата за 6 месеца е в несъответствие с чл. 5, ал. 1 от Конституцията. Относно , че съдия Астарджиев е оспорил допустимостта на дисциплинарното производство и е поискал прекратяване, защото то е "направено от лице, което не отговаря на изискванията на чл. 42, ал.2 от ЗСВ и няма право след 4 януари 2011 г. да заема длъжността Главен инспектор на ИВСС. Липсва основание по чл. 312, ал.1, т.3 от ЗСВ за образуване на дисциплинарно производство, доколкото предложението е нищожно, като е направено от неовластено лице". Принципът на мандатност като принцип, който гарантира стабилност и независимост на публичноправния орган, е въведен в Конституцията спрямо органи на законодателната, изпълнителната и съдебната власт. Разпоредбата на чл. 132а от Конституцията, създадена с четвъртата й поправка (ДВ, бр. 12 от 2007 г.), пестеливо урежда на конституционно ниво състава на Инспектората към ВСС, начина на избор и срока на мандата на главния инспектор и инспекторите. За разлика от условията за избор към членовете на ВСС, които са конституционно закрепени в чл. 130, ал. 2 от Конституцията, в чл. 132а от Основния закон не са предвидени условията за заемане на длъжностите главен инспектор и инспектори. Правомощието да уреди условията и реда за избирането и освобождаването им чл. 132а, т. 10 от Конституцията предоставя на законодателя и това е сторено със Закона за съдебната власт. Обстоятелството, че се поставя ново изискване не би могло да бъде основание за прекратяване на органа или на мандата за изборните му членове. Тази норма е от устройствен характер и има действие само напред във времето. Недопустимо е да се нарушава императивно определен мандат - Решение № 8 от 15.IX.1994 г. на КС на РБ по конст. д. № 9/94 г.
"Когато общественото мнение влезе в съдебната зала, съдът трябва да излезе от нея. Защото общественото мнение прилича на лека жена, която държи съдията за ръкава." Никога не се робува нито на общественото мнение, нито на емоционалните изблици във форумите. "От демокрацията се ражда тиранията" казва Платон, и е прав!
diteament
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#21] от "dol":
Такова животно НЯМА!!! Преценката за вида на наказанието е изцяло в компетентността на наказващия орган, в случая дисциплинарния такъв и няма как СЪД, пък било то и Върховен, да му връща преписката с указания за налагане на друго наказание....Самата словесна конструкция (ВАС иска друго наказание) е абсурдна, нонсенс!! Ами ако този ВСС не иска да наказва съдията?
diteament
Рейтинг: 0 НеутралноАз споделям мотивите на петчленката че незислушването от диц. съвет не нарушава правото на защита..правя паралел с практиката по ЗДС и също така с уредбата на дисц. производство уредени в КТ...например в Кодекса самото поискване на обяснения е достатъчно за да се приеме,че правото на зашита на работника/слижителя не е нарушено...законът не се интересува изобщо дали раб.служителят е дал такива обяснения, достатъчно е те да са му поискани..ЗСВ наистина не съдържа разпоредба изискваща изслушване от дисц. съвет.....а РАЗПОРЕДБА уреждаща ангажиране на дисц. или адм. наказателна отговорност съгласно ЗНА не може да се тълкува разширително, ТАКА мотивите на ВАС са абсолютно издържани.
Част от първичното право на ЕС е и Хартата на основните права на ЕС, приложение на Лисабонския договор от 01.12.2009 г. Договорът от Лисабон е ратифициран от 40-то Народно събрание със закон, приет на 21 март 2008 г. (обн. ДВ, бр. 36 от 04.04.2008 г.) и е влязъл в сила за РБ, считано от 01.12.2009 г., с което са изпълнени изискванията на чл. 5, ал. 4 от Конституцията на РБ. Хартата на основните права на Европейския съюз, приложение на Лисабонския договор за функционирането на ЕС (в сила от 01.12.2009 г.) дава още по - широка защита, като засилва гаранциите за зачитане и съблюдаване на същите. Съгласно Хартата : Член 20 Равенство пред закона Всички хора са равни пред закона.
Член 41 Право на добра администрация 1. Всеки има право засягащите го въпроси да бъдат разглеждани от институциите, органите, службите и агенциите на Съюза безпристрастно, справедливо и в разумен срок. 2. Това право включва по-специално:
а) правото на всяко лице да бъде изслушвано преди срещу него да бъде предприета индивидуална мярка, която би имала неблагоприятни последици за него; в) задължението на администрацията да мотивира своите решения.
Съгласно чл. 4.3 от Европейската харта за статута на съдиите, „съдията е длъжен да се въздържа от поведение, действия или изяви, които могат да засегнат чувствително доверието в неговата безпристрастност и независимост”. Основните принципи обобщаващи и кодифициращи основните заключения в Становищата, които Консултативният съвет на европейските съдии вече е изразил са върховенство на закона и справедливостта. Съдебната система е една от трите власти във всяка демократична държава. Нейната мисия е да гарантира самото съществуване на принципа за върховенството на закона и по този начин да осигури точното прилагане на закона по безпристрастен, справедлив, честен и ефективен начин. В своето Становище № 10 (2007) относно “Съветът на съдебната власт в служба на обществото” CCJE препоръчва: Всеки гражданин следва да възприема независимостта на съдиите в глобализираното и взаимозависимо общество като гаранция за истината, свободата, спазването на човешките права и безпристрастно правосъдие, защитено от външно влияние. Независимостта на съдиите не е изключително право или привилегия, дадени им за техен личен интерес, а е в интерес на законността и на всеки, които търси и очаква правосъдие. Затова независимостта като условие за безпристрастността на съдиите дава гаранция за равенство на гражданите пред съда. В дейността на институциите на Съвета на Европа са установени общоприети стандарти за независим съд. В редица решения на Европейския съд по правата на човека се приема, че за да се установи дали един орган може да бъде смятан за независим, трябва да се имат предвид начинът на назначаване на членовете му, техният мандат, съществуването на гаранции срещу натиск отвън. Не бива да се подценява и въпросът за видимостта – дали органът изглежда независим на обществото (Лангборгер, 16 юли 1971, Belilos, 29 април 1988, Procola, 28 септември 1995). Основна характеристика на независимия съд е възможността да действа без намесата и влиянието на изпълнителната власт, да основава решенията си върху собственото си свободно убеждение за фактите и правните основания, мотивирано единствено от събраните доказателства и законовите разпоредби. Приложението и действието на горепосочените европейски принципи и норми сериозно се поставя под въпрос, предвид постановенените актове и вече установената константно противоречива практиката на Върховния административен съд с председател ....
diteament
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#21] от "dol":
Съдебният контрол над административните актове е в интерес на държавата и нейните органи. Правозащитната функция на правовата държава в този ВАС ограничава и възможната злоупотреба с власт от страна на държавните органи – явление, срещано и в държави с развита конституционна демокрация. Предвид чл. 57, ал. 1 от Конституцията, правото на защита на гражданите е неотменимо. Този принцип с особена сила се отнася за защитата от произвола на държавата в случаите на издаване на нормативни актове в нарушение на действащото законодателство. Именно нуждата от такава защита е една от първопричините за относително най – голямата институционална независимост на съдебната власт.
Благодарение на тази защита човешкият индивид се еманципира от държавата и става гражданин. От тази гладна точка, този ВАС забавя демократизирането на обществения живот и прехода от посттоталитарна към правова държава и едва ли е позитивния тласък, с който се доказва, че чрез прилагането на АПК ще се допринесе за европеизирането на съдебната система и „вътрешното” ни право. Той допълнително отчуждава и дистанцира гражданското общество от капсулираната съдебна система. Препятстването на търсещите справедливост от съда, допълнително разколебава вярата в държавността.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.