Ресурсните учители: Ранната предучилищна може да е вредна за децата със специални нужди

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Училището, ако не е на ниво е вредно за всички.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  2. 2 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Решението няма да стане само с ранна детска градина (за роми и всички). Това е неадекватен бюрократичен подход, ако семействата не се оправят, децата няма да се променят! Трябва да има повече работа с родителите от ниските слоеве, ограмотяване, обучение на хигиенни и трудови навици, грижа за децата - да не третират децата както тях са ги третирали ...

  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Някой може ли да обЯсни поради что въпросните учители са наричат със странното определение "ресурсни"?

    Защото такива деца имат нужда от допълнителни ресурси?

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Всъщност, точно въпросните деца ще имат полза от тази ранна предучилищна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 696 Разстроено

    Хайде няма нужда! Разбираме,че всеки си гледа собствения интерес,но няма как интерграцията на тези деца да е вредна за тях.Какво искат в клетки ли да ги държим?

  6. 6 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 957 Неутрално

    До коментар [#5] от "simeonov_":

    Ти или не четеш или не разбираш какво си прочел. Обясни ми, как ще интегрираш едно сляпо или глухонямо дете, при това на 4 години, в заведение в което няма да има и един човек който да знае как да общува с него?!
    Това ще бъде невероятен стрес за хлапето, да не говорим за пещерното отношение към такива деца битуващо в татковината, особено в по-малките населени места.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  7. 7 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 845 Любопитно

    До коментар [#3] от "xm...":
    Тези учители не работят с ученици БЕЗ диагноза.
    И в Слатина се намира Ресурсен център София.

    Да,тези деца имат нужда от помощ /т.е. ресурси,ако така е по-ясно/ с която да успеят да настигнат учениците без диагноза и да се интегрират.Ако това не се случи,отиват в помощните училища и обществото забравя за тях.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#7] от "arnautsky":
    Това го разбирам и без уточнението ти.

    Въпросът ми е за словесния урод "ресурсни", с който са ги нарекли ...

  9. 9 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":Ресурсния учител търси ресурсите за развитие на детето,от там идва това название.Както вече коментирахме,това са деца с диагноза, и учителя търси начин да ги "измъкне" от заболяването.

    Така каза жена ми,тя е ресурсен.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":

    Защото градините нямат на щат такива учители. Те са допълнителен ресурс, който се заявява за всеки отделен случай. Отпуска се горе-долу на същия принцип, на който се отпускат и всякакви други ресурси или пари - молба, аргументация, отсреща се разглежда, изготвя се становище, следва доклад за одобрение и на база на неговото решение се отделя въпросния "ресурс" по колкото там часа седмично е одобрено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#9] от "arnautsky":
    До коментар [#10] от "Тони!":
    Мерси.
    Излиза, че е някаква наложила се дебилночиновническа "терминология" ... Нейсе!

    А защо не са предвидени в този закон ... няма нужда и да питам.
    На това точно му се вика "българска работа". Пишат си закони "по принцип" и на тагадък, пък после преправяй, допълвай, па па изменяй ... А хората ходят по мъките заради недомислиците ...

  12. 12 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 845 Любопитно

    До коментар [#11] от "xm...":
    "Изчезват" от закона,защото Ресурсните центрове се раздробяват почти на квартален принцип.
    И естествено,се освобождава място за честни частници да заемат мястото, и да приберат парите на отчаяните родители.
    Поредния закон, писан на коляно.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  13. 13 Профил на Оракулът от Делфи
    Оракулът от Делфи
    Рейтинг: 628 Неутрално

    По света хората протестиратхсрещу замърсяването, липсата на образование и високи данъци на техния труд. В България хората протестират за повече тютюно-тровене, против образование и зя повече помощи да не работят. Факт.

    Γνώθι Σεαυτόν
  14. 14 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1159 Гневно

    На мен само думата "задължително" , когато става дума за образованието на 4-годишни деца, ме кара да подскачам.
    Нито има условия, нито е ясно откъде ще идват средствата, нито е разработена система как точно ще протича тази предичилищна, но трябва да е "задължителна", че и глоби!
    Аааа, не.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  15. 15 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Децата със специални нужди имат нужда да се учат в нормални училища, за да се интегрират и развиват по-добре.
    Такава е практиката в Западна Европа, въпреки че и там не е лесно за тези деца.
    Но ходенето в нормално училище е съпроводено с адаптирана среда (например асансъор), чин, учебни материали, компютър и често придружители. Само при тези условия децата могат да имат полза от училището. Не бива просто отговорността за тях да се прехвърля на учителите.


    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  16. 16 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Разбира се, че за децата със специални потребности трябва да има специализирани детски заведения, но за останалите не виждам къде е проблемът. В голяма част от Западна Европа децата започват образованието си на 4 години и доколкото забелязвам, стават нормални хора.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  17. 17 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    За децата с Любов...колкото по-късно училище толкова по- добре.Психиката си изисква годините.На 4 годинки какво ще изисквате от едно дете освен игри,игри, игри...

  18. 18 Профил на s.t.o.
    s.t.o.
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не мога да разбера цялата драма ????
    От една страна родители ЛУНАТИЦИ които не могат да скъсат пъпната връв. От друга държавата която се старае да скатай всеки лев, а тук проявява идотизъм и зорлем се мъчи да изхарчи пари ???

  19. 19 Профил на kyon_kun
    kyon_kun
    Рейтинг: 112 Гневно

    Това е по същество лобистки закон! Просто държавата иска още години от живота на гражданите си в своя полза.

  20. 20 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#2] от "Aлфepaц":

    с всички родители трябва да има повече работа. както и да им намерят повече сигурност и свободно време да бъдат с децата си. нищо не прави един човек ЧОВЕК както здрава семейна среда, любов и внимание в детските му години

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  21. 21 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":

    пак са превели нещо неправилно. тъпи журналистчета!

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  22. 22 Профил на иван
    иван
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Едно е обучение, друго е образование. Поради това "обучението" от 4 годишна възраст, ако е съобразено с нивото на психичното развитие на детето, не е беда. Лошото е че всички и задължително!
    А децата със специални образователни потребности в общообразователното училище, половината от които са с ментални проблеми, не биха могли да се обучават от толкова ранна възраст - ще им се отрази негативно, ако не се създадат учебни програми и адаптирано учебно съдържание със съответните помощни средства, а такива няма. Те и така са на плещите на масовите учители, които нямат нужната специализирана подготовка. На всички трябва да е ясно какво ще стане с тези деца...

    effi




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #