Новите спални вагони от Турция ще бъдат пуснати през януари (допълнена)

Новите спални вагони, купени от турската фирма "Тювасаш", най-вероятно ще бъдат пуснати в експолатация през януари, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на днешното заседание на транспортната комисия в парламента.
В началото на лятото той очакваше първите вагони от Турция да бъдат на разположение на БДЖ още през юли, за да обслужват пътниците през сезона на отпуските. Те обаче не бяха пуснати в експлоатация веднага, тъй като не отговаряха на изискванията на ЕС за безопасност и за тях трябваше да се извадят допълнителни документи.
На днешното си заседание парламентарната комсия по транспорта изслуша министъра във връзка с въвеждането на новия график за движение на влаковете и преференциалните пътувания за служителите на БДЖ.
Транспортният министър заяви, че е бил уведомен за въвеждането на новото разписание, но не в детайли. "Уведомен бях, че новото разписание ще наложи бързите влакове да изпълняват маршрута, какъвто трябва да е", каза Московски. По думите му новият график предвижда да отпаднат спирки и гари, на които бързите влакове не трябва да спират по принцип и целта му е била да се съкрати времето за пътуване на клиентите на железницата.
Народният представител от БСП и бивш министър на транспорта Петър Мутафчиев попита къде отиват парите на БДЖ, след като вагоните не се ремонтират. Според него с това ръководството на компанията на практика отказва да изпълнява услугата.
Председателят на Съвета на директорите на "БДЖ Холдинг" Владимир Владимиров, който приръства на заседанието, уточни, че през 2012 г. са били ремонтирани 269 пътнически вагона,с 62 вагона повече, отколкото през 2011 г. По думите му през 2013 г.е предвидено да бъдат ремонтирани още над 300 вагона. Шефът на компанията обаче изрази безпокойство, че с годишната субсидия от едва 170 млн. лв. ремонтите са под въпрос.
Московски заяви, че железницата няма пари за нови влакове заради лошото си финансово състояние и допълни, че може би не е удачно да се дават пари за ремонт на вагони, които са на 40 години. "Когато държавата осигури повече средства, тогава и услугата ще се подобри", прогнозира той.