"Фикосота синтез": Малцинство, определящо се като елитарно, наложи цензура на "Булка чеиз"

Със спирането на рекламата на "Булка чеиз" ни беше наложена цензура от малка група от хора, определящи се като "елитарни", заявиха пред "Дневник" от "Фикосота синтез" - компанията, която рекламира продукта.
По- рано днес те изпратиха писмо до Националния съвет за саморегулация (НСС), в което обявиха, че рекламата на имитиращия продукт ще бъде спряна. Това се случва пет дни, след като от НСС обявиха, че видеото "нарушава етични правила и търговска комуникация в България". От писмото на "Фикосота синтез" става ясно, че те са несъгласни и изненадани от решението, "особено имайки предвид цялостната телевизионна среда в България".
Пред "Дневник" от компанията заявиха: "Това, което се случва с тази кампания реално може да се нарече цензура. Намерих един цитат в "Уикипедия" за цензурата, който гласи следното: "Не ограничавайте другите в рамките на собствените си представи, защото никога няма да разберете колко необятен е света", коментира Йордан Калчев от маркетинговия отдел на фирмата.
От фирмата обясниха, че изненадата и несъгласието им идват от това, че група, която е малцинство и считаща се за "елитарна" е наложила своите мнения, ценности и вкусове на останалата по-голяма част от обществото.
"Има много примери, които обясняват нашата реакция. Много клипове, музика, телевизии имат този тип поведение и визия, а те не са санкционирани по този начин. Защо точно нашият клип е препоръчано да бъде спрян. Защо тази малка група от хора определя кое е "лошо" и кое "добро"?, заяви още Калчев.
По думите му компанията подготвя нов рекламен клип, който ще представи продукта по по-подходящ начин. Те се надяват новата реклама да е толкова успешна, колкото и спряната и дори очакват ръст в продажбите на продукта.
С казуса се занима и Съветът по електронни медии ,но не взе конкретно становище. Сезирана е и Комисията за защита на конкуренцията, която ще провери дали твърдението от клипа, че продуктът е "истински деликатес", съдържа заблуждаващ елемент.
В края на миналата седмица съветът настоя излъчването на клипа да спре, защото "нарушава правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост". Калчев допълни, че дружеството не е приело аргументите на съвета, но въпреки това ще се съобрази с решението и ще спре рекламата в този ѝ вариант.