Министър Добрев договори с енергодружествата разсрочено плащане и безплатни проверки на електромерите

Трите електроразпределителни дружества в страната - ЕВН, ЧЕЗ и Енерго-Про, ще разрешат на потребителите си разсрочено да погасят високите сметки за изразходвана електроенергия. Освен това при всички случаи на оплаквания за високи сметки, електромерите ще бъдат засечени, а при нужда и проверени безплатно.
Тези решения бяха взети днес на спешна среща в министерството на икономиката енергетиката и туризма, на която разговаряха ресорният министър Деян Добрев, финансовият министър Симеон Дянков и ръководители на трите дружества. Събирането беше в отговор на масовите протестни в страната днес срещу високите сметки за декември.
Хората плащат повече, защото през декември вместо електричеството за период от 28-30 дни, колкото е обикновено, електромерите са отчели потребление за 34-40 дни, тъй като инкасаторите са почивали, каза Добрев. Сметките са по-високи от декември миналата година, тъй като сега температурите са били по-ниски, през юли токъп е поскъпнали с 14%, а и почивните дни около Коледа и Нова година са били повече.
В съобщение до медиите от "Енерг-про" се казва, че от дружеството разбират недоволството на хората от високите сметки за електроенергия и нееднократно са декларирали своята готовност напълно безплатно да направят проверка на сметката на всеки клиент, който е пожелал това. "От началото на годината сме консултирали над 2130 клиенти относно сметките за януари. Ние анализираме всяка сметка и се стремим да обясним на клиентите ни как е формирана. Статистиката показва, че до момента имаме само един основателен сигнал от клиент, на който е начислена служебна енергия, поради неосигурен достъп на отчетник до електромера. След направената проверка на адреса, сметката на клиента е коригирана", се казва в съобщението.
Посочва се също, че се проявява разбиране към клиенти, които имат затруднения да заплатят сметките си и от началото на годината са приели 400 молби за плащане на части. По рано през деня от ЧЕЗ съобщиха, че от началото на февруари са приети 1660 сигнала и жалби за високи декемврийски сметки за електроенергия. От началото на годината са постъпили общо 2002 сигнала и жалби за високи фактури.