За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
4u4o
Рейтинг: 800 НеутралноИ какво ще се случи с училищата в малките градове и селата?
izabell
Рейтинг: 1312 НеутралноВ училищата трябва да се завърне Дисциплината,преди всичко
АзКлавдия
Рейтинг: 634 НеутралноВ идеята има смисъл. Не знам как точно ще стане, обаче. Много по-важно е според мен да се премахне отвратителната практика всички да "минават", щото иначе се губят парите, които "следват" ученика. Къде го следват, като той иска да хване къра? В такива училища, с проблемни ученици трябва да има много повече училищни психолози и др. специалисти, които да помагат в тази насока. А не тези специалисти да се назначават "на глава от населението".
Доброто е заразноdobrev111
Рейтинг: 688 НеутралноПак изстрели на посоки ...
свършиха патроните уа горскиии .
dobrich
Рейтинг: 925 Весело[quote#3:"dogwoman"] да се премахне отвратителната практика всички да "минават"[/quote]
Много лесно може да се премахне тази практика, но ще загинат менте-вузовете на "нашите хора". Нещата са свързани.....Става дума за "едни" пари....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2914 Неутралнопърво да пребори мъртвите души в училищата ! Има много случаи на деца на емигранти, които се водят ученици в България !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ЗаНиЗа
Рейтинг: 2051 Любопитно"коефициент за качество на преподаването" - когато стане константа, тогава може да има и възход в БГ образованието. Горе-долу напипват нещата, макар да го правят бързо. Системата е толкова приспособима само когато става въпрос за пари, а ТЕ ги дават според зависи. Възпитанието и респектът към институцията, спасила БЪЛГАРЩИНАТА, трябва да се поощряват, защото ДЕЦАТА са много по-напред в "обучението" и училището, поне, трябва да ги учи да осъзнават потоците от знания, а не да ги правят кухи отличници.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.dobrich
Рейтинг: 925 Весело[quote#6:"КМЕТ В СЯНКА"] да пребори мъртвите души в училищата[/quote]
Ами делегирания бюджет?
Tod
Рейтинг: 1097 ГневноНе,не и не!!!Това е порочен метод за бюджета на училищата!Кой ще отиде да учи децата по селата?...
Истината няма пресечна точка с популизма на БСПКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2914 НеутралноДо коментар [#8] от "dobrich":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++++
Nelumbo
Рейтинг: 755 НеутралноИ кое или какво гарантира, че изпитните резултати са обективни?
Госпожата дали се сеща, че насила можеш да вземеш, но не можеш да дадеш, камо ли пък знания.
Γαλλα
Рейтинг: 1441 Любопитно[quote#1:"4u4o"]И какво ще се случи с училищата в малките градове и селата?[/quote]
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Да четат, бе...аман от простотия и чалга...
Skydiver
Рейтинг: 207 НеутралноДо коментар [#9] от "Tod":
Коментара приема за даденост, че по селата децата са по-тъпи. Ако учителя е способен няма логика на село да се справя по-зле отколкото в града.
АзКлавдия
Рейтинг: 634 Неутрално[quote#5:"dobrich"] но ще загинат менте-вузовете на "нашите хора". [/quote] Е, какъв им е смисълът? Не знам кои са "наши" и "ваши", обаче е тъпо, тъпо та тъпо!
Доброто е заразноVladimir Karolev
Рейтинг: 1441 НеутралноВъведи системата на парите следват ученика и ги остави държавните училища да се конкурират равнопоставено с частните. И бързо бързо ще се даде стимул на директорите да си подобрят резултатите, иначе просто ще останат без работа. Докато няма равнопоставеност и конкуренция, директорите на държавните ще знаят, че хранилката им е сигурна и няма да им дреме. Конкуренцията ражда качество и те много добре го знаят, ама соц лобитата натискат.
Governments never learn. Only people learn.Mr. Brightside
Рейтинг: 661 НеутралноИ как ще се привличат по-"качествени" учители, ако бюджетът все намалява?
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 214 НеутралноПоредната предпоставка за тичане и "даване" за по-висока оценка за някое училище. Тоест който най-много даде, съответно най-много получава.
2029
Рейтинг: 878 Неутрално[quote#3:"dogwoman"]Много по-важно е според мен да се премахне отвратителната практика всички да "минават", щото иначе се губят парите, които "следват" ученика.[/quote]
Това важи с още по-пълна степен за университетите.
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноМда, ето го в прав текст това прословуто "нововъведение", което беше загатнато в едно предишно интервю на министЕрката. Идеята не е нейна. Имаше я в предизборната програма на ДСБ! Идеята не е тяхна. Това "епохално" "чудо" се върти и пробутва от онези, несменяемите "експерти" и "реформатори", които се монополизирали реформирането на обрпазованието. От партия в партия и от идеология в идеология, винаги във властта....
Разбира се с уточнението за бъдещи коефициенти, когато...може би...ако...!
Оценъчната система е така направена, че да покаже действителното, естествено разпределение на три вида успели: тези с лош резултат, тези с отличен резултат и МНОЗИНСТВОТО със "средния" резултат между първите две групи. Това е реалното разпределение. Обаче тъкмо заради това напълно реално разпределение сегашното финансиране ЩЕ БЪДЕ ОРЯЗАНО С ЦЕЛИ 25%. Заради коефициента на осредняване.
Но, същността е следната: На БАЗАТА на ОЦЕНКИТЕ от МАТУРАТА, да се НАМАЛЯВА финансирането на УЧИЛИЩЕТО!! Е, милозливо се предлага и бонуси за по-високи оценки.
Хайде да тръгнем по класическия път: кой има интерес, каква е ИСТИНСКАТА цел, кой РЕАЛНО управлява парите на училището, кой РЕАЛНО ще се възползва, У КОГО ще отидат икономисаните пари...?
Възникват едни важни въпроси:
1. Ако има един слаб випуск сега и на негова база се определят парите за следващата година, А следващият випуск е по-добър, ТО следващият випуск ще бъде НАКАЗАН с по-ниско финансиране за обучението си. Това реално финансиране ли е?
2. Учениците обикновено през всичките си учебни години не учат в едно училище. На базата на крайния резултат КОЕ училище трябва да се поощри или накаже? А за ученик сменил няколко училища в рамките на една година какво да отговорим?
3. Спомнете си прословутият вой за "кривата" на Бел!
Има и ощи...
На пръв поглед "завладяващата" идея за финансиране по резултат ще доведе само до едно - "оптимизиране" на и без това крайно недостатъчното финансиране на училищата.
КОЕТО СЕ ОКАЗВА ЦЕЛТА!!!
Всъщност спомням си че в едно интервю тук в "Дневник" Костов в прав текст изказа всичко това като да се вземат 230 млн.лв. от училищата и да се дадат на малкия бизнес. Просто с ВСЯКАКВИ СРЕДСТВА СЕ ТЪРСИ ОТНЕМАНЕ НА СРЕДСТВА ОТ ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР И ПРЕХВЪРЛЯНЕТО ИМ В ЧАСТНИЯ.
И образованието и науката са най-лесно уязвими, поради нищожната си сила за противодействие. Тях няма кой да ги защити. Срещу тях вече повече от десетилетие са води пропагандна война. "Всички" са "убедени", че тези този публичен сектор е НЕКАЧЕСТВЕН, НЕПРОФЕСИОНАЛЕН, НЕСПОСОБЕН, ПРЕЧЕЩ, НЕРЕФОРМИРАН, НЕКОНКУРЕНТОСПОСОБЕН и т.н. ОТРИЦАНИЯ!
Новата министърка е просто поредният инструмент за налагане на поредната "реформа" за редукция. Впечатляваща е обаче симбиозата на политическо равнище. Консолидирана политическа класа - леви и десни в един ритъм.
Да са ни честити!
!
zaza
Рейтинг: 232 ГневноТОВА Е БЕЗУМИЕ!!!
Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!Какво излиза от гимназиите много зависи от това какво влиза там!!! Успехът на учениците не е пряк измерител за качеството на преподавателя. В училище с по-слаби ученици преподавателят може да влага повече усилия, творчество и т.н. за да постигнат близки резултати до елитните. Освен това в елитните много често децата ходят на допълнителни частни уроци, за които другите често нямат възможност.
Ако тази практика обхване и частните училища ще стане доста интересно... Но като цяло богатите по този начин ще станат по-учени и по-богати, а бедните в повечето случаи - по-неграмотни и по-бедни.
Медий
Рейтинг: 122 НеутралноТова е доста глупаво. Няма да има реална реформа в образованието, докато не се върнат правата на учителите от комунистическо време.
I'm addicted to the truth.При комунизма училищата бяха както са американските частни училища.
Докато сега нашите училища са, каквито са американските държавни училища.
Учителите нямат никакви права и е пълен произвол.
Fred
Рейтинг: 581 НеутралноПредполага се, че качеството се оценява според националните матури а не според оценките които преподавателите на практика пишат на себе си. Това е добра стъпка. Нещо повече, госпожата говореше по бТВ за "принадена стойност" т.е. разликата между това с което е влязло детето и резултата от обучението му. Е, това наистина е много добре.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Има някои неща които не са ясни. Примерно училищата няма ли да почнат под разни предлози да отказват обучението на по-тъпичките, т.е. онези които няма да могат да дават "принадена стойност" и как това ще се съчетава със задължителното образование? В крайна сметка преподавателя не е виновен, че ученикът му е талпа от която нищо не става въпреки старанията му. Но по принцип насоката към качеството е правилна.
За платеното обучение във ВУЗ като панацея смятам, че не е правилно. Щом има пари ще има и корупция и желание да се "печатат" дипломи. Ако искат качество трябва да обърнат поглед към реализацията. Също да се въведат професионални изпити и сертификати от гилдиите. Те нямат интерес да пускат некадърници да им правят конкуренция. Въобще максимално прилагане на външното оценяване за да няма конфликт на интереси.
mvg
Рейтинг: 122 НеутралноТрябва и на следващ етап дипломите да бъдат различно третирани. Образованието не навсякъде е еднакво, а всеки има равен старт.
Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.Fred
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#15:"vladimirkarolev"]систем ата на парите следват ученика [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Глупости на търкалета. Именно тази система доведе до това, че преподавателите с всички сили тикат нагоре учениците и пишат високи оценки на поразия за да не загубят бройката.
А относно частните училища това си е директен призив за създаването на един елит който да владее всичко и едно огромно неграмотно мнозинство от роби. Е, за такива "реформатори" веднага ми идва на ум че гилотината е хубаво изобретение.
AzDebil
Рейтинг: 980 Любопитно[quote#24:"Fred"]Е, за такива "реформатори" веднага ми идва на ум че гилотината е хубаво изобретение. [/quote]
++++++++++++++.......
Това за гилотината и на мен все по-често ми идва на ум. За възмездие на "реформаторите"...
!
usero
Рейтинг: 803 Неутрално[quote#13:"Skydiver"]Коментара приема за даденост, че по селата децата са по-тъпи. Ако учителя е способен няма логика на село да се справя по-зле отколкото в града. [/quote]
Има, има... Синът на тракториста иска да стане тракторист, синът на лекаря - лекар. Щото това са виждали децата. Ама в градовете има и лекари, и инженери, и адвокати, съответно и деца, които се интересуват от училището повече. А иначе, селският даскал, който води 5 предмета на 5 различни випуска е много по-натоварен от градския си колега. И, съответно, ако и парите са по-малко, хич няма причина да се занимава с работа, с която и така се захващат главно хора, които не стават за друго или я приемат за нещо временно.
HAGBARD
Рейтинг: 803 НеутралноИ аз предлагам министерските заплати да зависят от качеството.
silvanatam
Рейтинг: 122 ЛюбопитноА, учителите и децата в детските градини как ли ще се оценяват? И при тях ли ще има външно оценяване? Какви ли изпити ще измисли госпожата за тях? Или може би министърката не знае, че в детските градини работят учители?
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#11:"Nelumbo"]И кое или какво гарантира, че изпитните резултати са обективни? Госпожата дали се сеща, че насила можеш да вземеш, но не можеш да дадеш, камо ли пък знания. [/quote]Идеята не е лоша, важно е как ще се реализира. За да има обективност резултатите трябва да се измерват чрез външно оценяване. Всичко друго е "мижай да те лажем".
Другото е, че детските също трябва да се обвържат с резултатите от външното оценяване. Само така родителите ще имат финансови стимули (и санкции). Защото без подкрепа от страна на родителите и най-доброто училище няма да се справи.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#19:"AzDebil"]Ако има един слаб випуск сега и на негова база се определят парите за следващата година, А следващият випуск е по-добър, ТО следващият випуск ще бъде НАКАЗАН с по-ниско финансиране за обучението си. Това реално финансиране ли е? [/quote]Добър въпрос. Мисля, че премиите следва да се определят възоснова на прогреса направен от випуска. Примерно, ако в един випуск в началото на годината учениците са били в долната третина по резултати (в сравнение с връстниците си в страната), а завършва в първата третина очевидно има прогрес. За целта, обаче, трябва да има външно оценяване всяка учебна година.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#19:"AzDebil"]Учениците обикновено през всичките си учебни години не учат в едно училище. На базата на крайния резултат КОЕ училище трябва да се поощри или накаже?[/quote]Всъщност премиите следва да са за определни учители, а не за училището като цяло. Просто за всеки учител трябва да се следи развитието на подопечните му ученици.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#21:"Един"]Това е доста глупаво. Няма да има реална реформа в образованието, докато не се върнат правата на учителите от комунистическо време.При комунизма училищата бяха както са американските частни училища. [/quote]Това изобщо не е вярно. В американските училища (дори и в държавните) учениците не биват карани да наизустяват литературни теми и въобще се набляга на разбирането, а не на зубренето. Също като цяло се полагат усилия учениците да бъдат спечели с развлекателно поднасяне на материала, а не толкова чрез налагането на сурова дисциплина.
Vladimir Karolev
Рейтинг: 1441 Весело[quote#24:"Fred"]Е, за такива "реформатори" веднага ми идва на ум че гилотината е хубаво изобретение.[/quote]
Governments never learn. Only people learn.Значи, според теб, окопаната държавна образователна система работи чудесно? 85% от 4-класниците не знаят кой е хан Аспарух, това се вписва в чудесните резултати и визията ти българските деца да бъдат берачи на ягоди ли?
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#20:"zaza"]Какво излиза от гимназиите много зависи от това какво влиза там!!! Успехът на учениците не е пряк измерител за качеството на преподавателя. В училище с по-слаби ученици преподавателят може да влага повече усилия, творчество и т.н. за да постигнат близки резултати до елитните. [/quote]Добре казано. Затова следва да се измерва относителния ранкинг на едно училище, а не абсолютния. Т.е. дали училището се движи нагоре в ранкинга или не. При най-елитните училища няма да има никакво движение.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#20:"zaza"]В училище с по-слаби ученици преподавателят може да влага повече усилия, творчество и т.н. за да постигнат близки резултати до елитните. [/quote]Трябва да се взема предвид социалния статус на учениците. Тези от рискови сенейства (примерно родители разведени, безработни или криминално проявени) следва да бъдат разглеждани като "трудни деца". Ако такива ученици изкарват, примерно четворки при външното оценяване, това следва да бъде възнаграждавано материално като петици или шестици при децата от семейства на висшисти.
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Nikolay UK":
[quote#30:"Nikolay UK"]За целта, обаче, трябва да има външно оценяване всяка учебна година. [/quote]
Дали евфемистично ще го наричаш външно оценяване или ще се използва административното "държавен зрелостен изпит", или "простонародното" матура е все едно. Сегашната матура е палиатив. Има един задължителен предмет и един задължително избираем. Въпрос на тактика е какво ще си избереш и каква цел ще си поставиш. Зрелостниците са достатъчно добре подготвени тактически и често избират предмет, по който да изкарат каквато и да е оценка по-различна от 2, но да запазят високата оценка по друг предмет. Така че стойността на матурата е ... относителна.
ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ ПО ВСИЧКИ ПРЕДМЕТИ! Не само при завършване на образователната степен или в края на всяка година, НО И В КРАЯ НА ВСЕКИ СРОК! И В КРАЯ НА ГОДИНАТА СЪЩО!
Тогава ще се постигне лелеяната мечта за ОБЕКТИВНОСТ на ОЦЕНКИТЕ! Това ще са показателни резултати!
Освен това ще отпадне необходимостта учителите да поставят и вписват каквито и да са оценки. Даже това трябва изрично да им се забрани! Само при тези обстоятелства мога да се съглася с теб.
!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#24:"Fred"]Именно тази система доведе до това, че преподавателите с всички сили тикат нагоре учениците и пишат високи оценки на поразия за да не загубят бройката.[/quote]Затова външното оценяване следва да бъде всяка година, а не само два пъти за цялото средно образование.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#36:"AzDebil"]ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ ПО ВСИЧКИ ПРЕДМЕТИ! [/quote]++++++++++ Точно така!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#36:"AzDebil"]ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ не само при завършване на образователната степен или в края на всяка година, НО И В КРАЯ НА ВСЕКИ СРОК! И В КРАЯ НА ГОДИНАТА СЪЩО!Тогава ще се постигне лелеяната мечта за ОБЕКТИВНОСТ на ОЦЕНКИТЕ[/quote]+++++++Много добре казано!
Lady V
Рейтинг: 125 ВеселоДо коментар [#36] от "AzDebil":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовДЗИ е достатъчно лесен ,ако си наясно какво искаш да учиш за в бъдеще
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Nikolay UK":
А, не е достатъчно! Искам плюсове и за изискването за всеки срок!
Дори мисля че сроковете трябва да станат ТРИ. Обосновава се с необходимостта да се облегчи натоварването на "децата". Може да се направят междусрочни ваканции, които да се използват за полагане на тези срочни изпити по всички предмети!
!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#36:"AzDebil"]ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ ПО ВСИЧКИ ПРЕДМЕТИ В КРАЯ НА ВСЕКИ СРОК!Това ще са показателни резултати! Освен това ще отпадне необходимостта учителите да поставят и вписват каквито и да са оценки. Даже това трябва изрично да им се забрани![/quote]Съгласен. Също част от изпитите по външното оценяване биха могли да бъдат стандартизирани тестове, което би разтоварило учителите от необходимостта да проверяват и оценяват, а и би облегчило статистическия анализ на резултатите.
AzDebil
Рейтинг: 980 ВеселоДо коментар [#40] от "Nona - SUNSHINE FOR YOU!!":
ДЗИ не е направен за да е наясно някой какво иска да учи, а заради импозантното "да ги видим даскалите какво са ни научили милите деца". Разбира се и за оправдание на публичните разходи пред вечно недоволните данъкоплатци
!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#41:"AzDebil"]А, не е достатъчно! Искам плюсове и за изискването за всеки срок! Дори мисля че сроковете трябва да станат ТРИ. Обосновава се с необходимостта да се облегчи натоварването на "децата". [/quote]Разбира се. Според мен класните работи в края на всеки срок би следвало да бъдат заместени с външно оценяване.
И, да, има смисъл от три по-кратки срока вместо два дълги.
Lady V
Рейтинг: 125 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "AzDebil":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовХах, защо пък да е виновен преподавателят??
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "Nikolay UK":
Защо част? Всички изпити могат. Разбира се по предмети, в които има практическо обучение трябва да има и практически изпит - примерно физическото, трудовото, химия/провеждани в лабораторни условия/, рисуване, пеене ... в горния курс няма да има толкова практически изпитвания.
Но учителите, които предават на изпитваните ученици не трябва да ги оценяват и изобщо не трябва да бъдат квестори дори в населеното място, където се намира училището.
!
AzDebil
Рейтинг: 980 ВеселоДо коментар [#45] от "Nona - SUNSHINE FOR YOU!!":
Е, кой да е виновен, министърът ли, Директорът ли, Началникът на инспектората ли, Областния управител ли, Кметът ли, Директорът на дирекция Образование в Общината ли, инспекторите в дирекцията на общината ли, родителите ли, бабите и дядовците ли, кварталният дилър ли ....?
Lady V
Рейтинг: 125 ЛюбопитноДо коментар [#47] от "AzDebil":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовСамите ученици...те отговарят за знанията си, целите си ако даденият индивид(ученик) не иска да научи нещо...
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#46:"AzDebil"]Защо част? Всички изпити могат да бъдат [стандартизирани тестове]. [/quote]Съгласен съм. По-голямата част могат да бъдат - и би следвало да бъдат - стандартизирани тестове. В специализирани училища (напр. по изкуствата, техникумите, а също биологически или химически паралелки) има резон част от изпитите да са практически. И, да, в тези случаи оценяващите, а и квесторите следва да бъдат външни лица.
AzDebil
Рейтинг: 980 ВеселоДо коментар [#33] от "vladimirkarolev":
Каролев, какво се правиш на улав? Тези резултати са плод и на твоите усилия за пропогондиране на оптимизации и "реформи". Нали трябвало да е евтино за горкия прохождащ частен бизнес-данъкоплатец? Е, евтиното винаги излиза скъпо. Като икономист би трябвало да го знаеш. Вярно височката цена може да избие не точно там където го очакваш, но... рискове на идеологията!
!
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "Nikolay UK":
А, не! Никакво отстъпление. КАк така само в специалицираните паралелки или училища. Всички училища и всички предмети. Иначе къде отива обективността? Или къде отива съпоставимостта на резултатите? Или си за единно реално оценяване или за привилегии и отстъпки, но тогава тази система с финансиране на база резултати ще стане като комунизма - всички са равни, но някои по-по-най-равни!
!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#51:"AzDebil"]КАк така само в специалицираните паралелки или училища. Всички училища и всички предмети. Иначе къде отива обективността? Или къде отива съпоставимостта на резултатите? Или си за единно реално оценяване или за привилегии и отстъпки, но тогава тази система с финансиране на база резултати ще стане като комунизма - всички са равни, но някои по-по-най-равни! [/quote]Не сте ме разбрали - имах предвид, че намирам за допустимо отделни предмети в специализираните училища да са с практически изпит, а не стандартизиран тест. Но и тогава оценяването следва да е външно.
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#51:"AzDebil"] КАк така само в специалицираните паралелки или училища. Всички училища и всички предмети. Иначе къде отива обективността?[/quote]Също, мисля, че материалния стимул следва да бъде калкулиран не на база училище, а на база учител. Иначе добри учители в лоши училища биха били наказани. Външното оценяване би дало шанс за такава обективна оценка.
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "Nikolay UK":
Как си го представяш тези пари да отиват за учителите. Ще отиват в общия бюджет. А от там...както дойде според способностите на НЕСМЕНЯЕМИТЕ Директори. Е, някои имат и интелект в глават си, но повечето са хм... да го кажа така - с развито чувство за собствената си превъзходна, незаменима и непреодолима стойност.
Сега се вгледах в този текст. Това не може да стане. ДИРЕКТОРЪТ ЕДНОЛИЧНО И ПО СВОЕ УСМОТРЕНИЕ УПРАВЛЯВА БЮДЖЕТА НА УЧИЛИЩЕТО!/По закон/ Нали са мениджъри.
!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#54:"AzDebil"]Това не може да стане. ДИРЕКТОРЪТ ЕДНОЛИЧНО И ПО СВОЕ УСМОТРЕНИЕ УПРАВЛЯВА БЮДЖЕТА НА УЧИЛИЩЕТО!/По закон/ Нали са мениджъри.[/quote]Има резон директорите да решават разпределението на по-голямата част от бюджета. Същевременно има резон да се изготвя статистика за всеки учител като се види прогресът на неговите ученици при външното оценяване.
Тази индивидуална статистика може да се използва при изчисляване на премията за училището (т.е. то получава премия за всеки свой добър учител) и - допълнително - за изчисляване и на индивидуална премия за учителя. Това е въпрос на методика. Важното е да има индивидуални статистики за всеки учител иначе може да се стигне до уравнивиловка в рамките на училището - добри учители да мъкнат на гърба си лоши.
Vladimir Karolev
Рейтинг: 1441 Весело[quote#50:"AzDebil"]Тези резултати са плод и на твоите усилия за пропогондиране на оптимизации и "реформи". [/quote]
Плановиците в нея ли? Като страстен привърженик на плановата икономика и комунизма ли съм ги препоръчал?
Governments never learn. Only people learn.Дай пример кое по-точно от сегашната образователна система е било препоръчано от мен
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2058 НеутралноАнелия Клисарова смята, че чрез успехите от изпитите за национално външно оценяване на четвърти и седми клас може да бъде изчислено с колко се е повишил успехът по учебните предмети.
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Анелия е грешка!!!!!
Така или иначе училищата на "богатите" в София където има по-заможни родители те ще плащат за частни уроци в 7-ми клас и така с високите оценки ще подарят и по-високи заплати на учителите в училищата където и без това не регламентирано се приемат първокласници само от по-заможни семейства!
А училищата в провинцията ще продължат да се закриват и да се съкращават учители въпреки ,че там работят доста свестни и родолюбиви българи !
2.5
Рейтинг: 784 Неутрално[quote#31:"Nikolay UK"]Всъщност премиите следва да са за определни учители, а не за училището като цяло.[/quote]
I Want To BelieveЪъ?
Че как тогава ще намерят учител по трудово, пеене. Хайде физическото биха моглри да обвържат със спортна стипендия...
Успешен модел зад гърба си остави г-жа Фандъкова в 73(т.нар. 2ра Немска). Основният проблем е, че директорските назначения са политически и шуро-баджанашки. Дори не и партийни - в МОН и Инспектората има чиновници, които са надживели всички кабинети досега от 10/11 насам. Това са тотално безполезни в съвременните условия бюрократи.
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#2] от "xalikarans":
В училище трябва да се смени програмата и половината учители
Те са морално остарели и никаква дисциплина няма да помогне
Периферните маломерни училища да се затворят и децата да се превозват всеки ден до близкото средищно училище на което да се дадат пари и ресурси да ги поема
Стига халтура в училище и ВУЗ - от криворазбрани социални съображения
Не ни трябват имитации на държавна издръжка
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#9] от "Tod":
Децата по селата ще учат в близкия град
Какво ще стане ако автобус ги обира всяка сутрин и ги кара на 15-20 км за половин час
Поне ще ги научат на нещо
В населено място със 100 старци и много роми няма да отидат наистина добри учители дори за много пари - който твърди обратното ограбва децата от тези села от бъдеще
Държавата трябва да осигурява достъп до образование - а това не е равно на училище във всяка паланка-независимо дали там нещо ги обучават или стоят само за да се тупа кметът в гърдите и да се дава щат на 10 негови роднини
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#57] от "comandante":
Е за какво се прави националното оценяване като от него няма последствия
Според мен училищата с ниски резултати трябва да се санкционират Без оглед на дежурното хленчене което ще възникне - криза бедност и пр
Ниският резултат значи - там децата не са ги научили
За тези деца какви са покъртителните конкретни причини да не получат образованието на което имат право по конституция няма значение
А и причините обикновено са тривиални - учителите и директорът не са си свършили работата - по един или друг начин
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#35] от "Nikolay UK":
Е само учениците нямаха привилегия досега
Абсурдно е да се въвеждат стимули според произхода на децата
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#19] от "AzDebil":
Образованието и науката са ни калпави сега - бидейки държавни
Завършващите следно училище са масово неграмотни
Завръшващите ВУЗ - също но с друго ниво на претенции
Ако за да се промени това - трябва да се пренасочват и режат пари - да се направи С веене на знамена и викове колко са лоши политиците олигарсите и бизнеса въпросът няма да се реши
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2058 Неутрално[quote#61:"janeausten"]Според мен училищата с ниски резултати трябва да се санкционират Без оглед на дежурното хленчене което ще възникне[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleЗащо отговаряш на [#57] без да си го прочела внимателно !
В момента в училищата се извършва сегрегация и с изключение на няколко елитни училища в София
всички останали в които учат деца от по-бедни семейства или деца на ромове са обречени на ниско квалифицирани учители и лоши директори !
Лесно може да се направи експеримент какви резултати ще имат "елитните" учители в училища където учат агресивни деца от гетата ...
Но кой ще бъде стимулиран да работи в такова училище при положение ,че бонуса за резултати може да си го изкара от 2-3 частни урока с кротките деца от заможни семейства а премията му е 100% сигурна???
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#59:"janeausten"]Периферн те маломерни училища да се затворят и децата да се превозват всеки ден до близкото средищно училище на което да се дадат пари и ресурси да ги поема [/quote]Добре казано!
Николов
Рейтинг: 1052 Неутрално[quote#62:"janeausten"]Е само учениците нямаха привилегия досега. Абсурдно е да се въвеждат стимули според произхода на децата [/quote]Някои деца са по-труден материал. Да накарате едно ромксо дете с честен труд да изкара четворка по математика или български е постижение съпоставимо с това едно дете на висшисти да изкара шестица. И трябва да бъде оценено подобаващо - т.е. учителят/училището би следвало да получи някаква премия. Иначе никое училище няма да иска да се занимава с ромчета, а те са близо една трета от децата.
Също и детските трябва да бъдат обвързани с успеха в училище.
AzDebil
Рейтинг: 980 ВеселоДо коментар [#63] от "janeausten":
Образованието ни не е калпаво. Никак даже. В това, в което не е добре е тъкмо робуването на заклинания И СИСТЕМНОТО НЕДОФИНАНСИРАНЕ. Ако не го разбираш ти предлагам да си представиш как все повече обедняваш, а твоите приятели и роднини все повече те обвиняват и презират защото си бедна. Нещо такова...
"Разбираш" си от "занаята", а?
Училищата не са държавни! Общински са повечето. Държавните май нямат и двеста. Частните са приблизително колкото държавните. "Разходи" се със заклинанията нанякъде и пак ела.
Дилемата не е частно или държавно! Евтино и качествено само химера. Сега образованието ни е много евтино. Нататък сама си прави изводите.
!
Lady V
Рейтинг: 125 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "janeausten":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовИ какво предлагаш? Учениците да се самообразоват ли? Да не би частните да са по-добри....СЪМНЯВАМ СЕ
Lady V
Рейтинг: 125 ЛюбопитноДо коментар [#67] от "AzDebil":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовКакво ли ще става за в бъдеще...?
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#67] от "AzDebil":
И каква точно е голямата разлика между държавни и общински
И двете се управляват лошо по едни и същи причини
А дали образованието е калпаво - опомнете се - вижте неграмотността наоколо
Единственото което казвам е - и с двойно повече пари в образованието без други промени нищо няма да стане
janeausten
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#68] от "Nona - SUNSHINE FOR YOU!!"
Да престанат да крепят училища на места където няма достатъчно деца
Да ги возят до по-големи - където ще ги научат на нещо
Да затегнат критериите за атестация на ВУЗ
Които не отговарят на условията - да им се спре държавната издръжка и парите да се дадат на останалите
Защо са ни 50 Вуза - финансирани на $калпак$ студенти с пари на данъкоплатците