Кабинетът публикува списък на медиите, получили пари по европрограми (обновена в 22:15)

Кабинетът публикува списък на медиите, получили пари по европрограми (обновена в 22:15)

Кабинетът публикува списък на медиите, получили пари по европрограми (обновена в 22:15)
Кабинетът публикува на интернет сайта си пълен списък на всички медии и други фирми, които са получили пари по комуникационните стратегии на европейските оперативни програми. Решението е било взето на днешното редовно заседание на Министерския съвет по предложение на вицепремиера и министър на правосъдието Зинаида Златанова.
Списъкът обхваща периода от 2007 до 22 май 2013 г. по всички седем европрограми и Програмата за развитието на селските райони.
Общата сума по вече сключените договори е 66 млн. лева
от общо предвидени 156.9 млн лева. В друг списък правителството оповестява и предстоящите до края на програмния период проекти по комуникационните стратегии.
При управлението на ГЕРБ имаше съмнения, че част от тези пари се разпределят на определи медии, които да не критикуват властта. Най-често обект на внимание бяха раздаваните от министъра на земеделието Мирослав Найденов по Програмата за селските райони.
Най-много средства - 31.2 млн. лв, е похарчило земеделското министерство, пише "Капитал Daily". То има и най-много пари за популяризиране - 36 млн. лв, което обаче значи че е и сред най-активно харчещите, защото е употребило почти изцяло бюджета си за реклама. За сравнение, Оперативна програма "Транспорт" е договорила едва 5.2 млн. от предвидени 23 млн., "Околна среда" 11.2 млн. от 22 млн., а "Регионално развитие" - 5.5 от 20 млн. лв.
Общо електронните медии в България са получили или трябва да получат почти 25 млн. лв за рекламиране на различни програми. Сред най-големите получатели на евросредства по тази линия са телевизиите: БНТ има договорени 2,3 млн.лв, БТВ груп - 5,5 млн.лв, Нова - 5,8 млн, лв., ТВ 7 - 1,6 млн. лв. Сред радиата Дарик е получил 4,2 млн. лв, БНР - 1,8 млн.лв., а Фокус - 1,4 млн. лв., пише още изданието.
През 2011г. по обобщените данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) държавата беше сред най-големите рекламодатели в медиите. За 2012 такива данни не бяха съобщени от браншовата организация, но се очакваше отново да има стабилни държавни инвестиции.
"Транспорт"
Общата сума на изхарчените пари за комуникационната стратегия на "Транспорт" възлиза на близо 5.2 млн. лева. По три договора "Дарик радио" е предоставило програмно време за 272 хил., 143 хил. и 312 хил. лева, медиите с марката "Фокус" - 179 хил. лева, и БНР - 216 хил. лева. Участия в ТВ7 са стрували 200 хил. лева, в БНТ - 300 хил. лева, в "Нова телевизия" - 419 хил. лева, и в Би Ти Ви - 672 хил. лева.
Според предоставените данни "Медия дайрекшън" ЕООД - медиа агенцията на рекламна агенция "Графити ББДО" е спечелила най-голямата поръчка в този раздел - за близо 996 000 лева. Те са по проект за публикуване на материали в печатни издания за периода 2011 - 2013 г. Няма приложена информация в кои вестници са разпределени средствата и по какви критерии са били избирани.
За някои от договорите това е практика - те не се сключват с отделни медии, а се разпределят през медиа или PR агенции.
"Околна среда"
За комуникационната стратегия на оперативна програма "Околна среда" са сключени договори за 11.2 млн. лева.
През 2011 г. за програмно време в "БГ радио" са дадени 18 хил. лева, в "Нова телевизия" - 422 хил. лева, БНР, програма "Хоризонт" - 62 хил. лева, "Дарик радио" - 369 хил. лева, и БНТ - 275 хил. лева. Договори са сключени и с "ФМ плюс" за 28 хил. лева, за същата сума с "Радио фреш", с "Би Ти Ви медия груп" за 445 хил. лева, с "Би Ти Ви радио груп" за 51 хил. лева и с "Метрорадио" за 15 хил. лева.
През 2012 г. за предоставено програмно време БНР е получила 584 хил. лева, "Дарик радио" - 312 хил. лева, "БГ радио" - 6 хил. лева, "Радио 1" - 13 хил. лева, "Радио 1 рок" - 7 хил. лева, "ФМ плюс" - 50 хил. лева, и същата сума "Радио фреш". Договори са сключени още със "Стар ФМ" за 32 хил. лева, с "Би Ти Ви радио група" за 336 хил. лева, с БНТ за 112 хил. лева, с телевизия "Европа" за 122 хил. лева, с "Би Ти Ви медия груп" за близо 1 млн. лева и с "Нова телевизия" за 66 хил. лева.
През тази година пари за програмно време ще получат "Вест ТВ - ВТВ" - 126 хил. лева, телевизия "България он еър" - 102 хил. лева, "Нова телевизия" - 718 хил. лева, "Елит медия България" - 72 хил. лева, "Фокус" - 115 хил. лева, "ФМ плюс" - 291 хил. лева, "Инфопрес и ко" - 148 хил. лева, "Плевен плюс" - 291 хил. лева, телевизия "Европа" - 134 хил. лева, "Дарик радио" - 312 хил. лева, "Радиокомпания Си.Джей" - 700 хил. лева.
"Конкурентоспособност"
За комуникационната стратегия по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" са раздадени 3.8 млн. лева.
Програмно време е купено във "Фокус" за 72 хил. и 120 хил. лева, в "Дарик радио" - 248 хил. и 180 хил. лева, в Канал 3 - 64 хил. и 96 хил. лева, в телевизия "Европа" - 72 хил. лева, в ТВ7 за 242 хил. лева, в "Нова телевизия" - 240 хил. лева, в БНР - 90 хил. лева, и в Би Ти Ви - 326 хил. лева.
"Човешки ресурси"
За медии и рекламни агенции оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" е раздала 9.4 млн. лева.
За излъчване на рекламни материали ТВ7 е взела 360 хил. лева, същата сума и телевизия "Европа", "Нова телевизия" - над 1 млн. лева, БНТ - 480 хил. лева, Би Ти Ви - над 1 млн. лева, "Дарик радио" - 856 хил. лева, "Фокус" - 287 хил. лева, БНР - 288 хил. лева, и "Радиокомпания Си.Джей" - 72 хил. лева.
За изработване на аудио-визуални рекламни клипове "Консорциум Ню ейдж партнърс" е взела 240 хил. лева. За заснемането на документални филми "ДЗЗД Обединение БГ груп" е получила 300 хил. лева. За публикуването на рекламни материали в печатните издания "Медия планинг груп" е подписала договор за близо 1 млн. лева. На сайта на фирмата няма данни кои вестници и списания са избрани.
"Административен капацитет"
Общата сума по оперативна програма "Административен капацитет" за комуникационната стратегия е 2.2 млн. лева. За провеждане на медийна, информационна, рекламна и интернет кампания, както и за отпечатване и разпространение на информационни и рекламни материали "Бранд ню айдиъс" е подписала договор за 276 хил. лева. За информационна кампания са изхарчени над 1 млн. лева.
"Регионално развитие"
За комуникационната стратегия на оперативна програма "Регионално развитие" са подписани договори за 5.55 млн. лева.
Сключени са три договора за билбордове в Русе, Варна и Бургас с "Сън аут-ъф-хоум медия" ООД за по 216 хил. лева. За същата дейност в София "Идея комм" АД е спечелила проект за 205 хил. лева, а за територията на Пловдив са дадени 212 хил. лева на "Зак аутдор" ООД.
За излъчването на специализирани рубрики "Фокус" е подписала договор за 116 хил. и 144 хил. лева, "Дарик радио" за 119 хил. лева, БНР за 111 хил. лева, "България он еър" за 158 хил. лева и "Нова телевизия" за 468 хил. лева.
"Техническа помощ"
В оперативна програма "Техническа помощ" комуникационната стратегия е струвала 2.6 млн. лева. Най-голям разход е проведената кампания за популяризиране на Структурните инструменти на ЕС в България и осигуряване на информираност и прозрачност във връзка с усвояването на средствата от ЕС. Договор е сключен с консорциум "Прозрачност за еврофондовете" за 1.4 млн. лева.
Няма договори с медии.
"Програма за развитие на селските райони"
Най-скъпата комуникационна стратегия е на Програмата за селските райони - 31.2 млн. лева.
За консултантска рубрика "Дарик радио" е сключило договор за 300 хил. лева, предаването "Бразди" на БНТ е получило 131 хил. лева, БНР - 89 хил. лева, "Евроком България" - 64 хил. лева, БНТ - 27 хил. лева, БНТ САТ - 59 хил. лева.
Договори за големи суми са сключени с Би Ти Ви, "Нова телевизия" и ТВ7. Други договори за по-малко пари са сключвани с вече изброените, но и с "Балкан българска телевизия", "България он еър", "Фокс интернешънъл ченълс България", "Евроком България", дори с музикалните тв канали "Фолклор ТВ" и "Сити".