МВР започва да приема сигнали по мейла за нарушения на пътни полицаи

МВР започва да приема сигнали по мейла за нарушения на пътни полицаи

МВР започва да приема сигнали по мейла за нарушения на пътни полицаи
Дневник
Гражданите могат да подават сигнали за неправомерни действия на униформени служители, осъществяващи проверки и контрол на пътя на имейл адрес [email protected], съобщиха от пресцентъра на МВР. Уточнява се, че за да се разгледа даден случай, в съобщението трябва да бъдат посочени дата, час и място, обстоятелствата, при които е станало спирането, както и данни за екипа - полицейски номер изписан на капака на патрулния автомобил, регистрационен номер на колата, име или номер на служител или служителите.
На мейла могат да се подават сигнали за неправомерни спирания, в нарушение на заповедта на министъра от 10 септември. Тогава Цветлин Йовчев пусна инструкцията за организацията на работа и реда за осъществяване на дейността по пътен контрол, която допуска превозни средства да се проверяват само при четири хипотези.
Съгласно заповедта на министъра, това става при видимо нарушение на правилата за движение по пътищата. Друг вариант е да има явни неизправности на пътното превозно средство или разположението на товара създава опасност за участниците в движението.
Спиране за проверка се разрешава и ако начинът на движение и поведение пораждат съмнения към водача за преумора, употреба на алкохол или друго упойващо вещество. Съществуването на данни или предположения, че водачът е участвал в пътно-транспортно произшествие или в извършването на престъпление, също може да е повод за проверка. Спирането за превишена скорост ще е по-скоро изключения, защото с новите средства за контрол водачите просто могат да получат глобата по пощата.
От пресцентъра на МВР уточняват, че са въведени мерки за вътрешен контрол на спазването на заповедта. Наскоро в интервю за в. "24 часа" министър Йовчев обяви, че ще се засили контролът над полицаите, за да не се допускат корупционни практики. Една от мерките е да се задължат униформените да сигнализират, че ще спират автомобил, още преди да го спрат, което е записано като тяхно задължение, но не се изпълнява.
Планира се и промяна в начина на оценка на служителите на реда, като водещи ще са не констатираните нарушения и наложените глоби, а произшествията със загинали и ранени в участъка, за който отговарят. В тази връзки било разпоредено патрулите на КАТ да стоят пред опасните участъци, за да предупреждават, а не след тях, за да налагат глоби.