За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Pima
Рейтинг: 169 Неутралноболшинството шофьори не знаят, че ако не управляват автомобила си и нямат сключена гражданска отговорност са в нарушение (ЗДП е писан под силното давление на застрахователното лоби в парламента) и МВР обикаля и чука по вратите на хората да ги глобява, независимо от това че не управляват съответното МПС...
Най-страшното на комунизма е това което идва след него...Няма да пуснат кокала тия, а Ралица май пуска само фойерверки...
Daniboy
Рейтинг: 1013 ГневноГлупости, тротоарите и сега са пълни таралясници.
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”По-високи данъци трябват, да се изчистят малко улиците и тротоарите!
Ghostенин
Рейтинг: 371 НеутралноМоля, другарк... ъ-ъ, такова - г-жо Агайн, а ако вместо да си карам колата, я бутам или тегля с коньо от къщи до хоремага на село и обратно веднъж седмично, може ли въобще да не плащам за отговорност, хеле пък "гражданска"?
— Значи твоята диря свършва тук, Човече? — каза Каа... — Я извикай Думите! Ние сме от една кръв, ти и аз, Човек и змия!Бонус-малус е хубаво нещо по принцип, но пътят към него у нас е постлан с дупки (да се разбирам във всеки смисъл)...
Gopeто
Рейтинг: 1422 Неутрално82% процента от колите имат "гражданска отговорност". А другите 18 % спрени ли са от движение или си бръмчат. Ако е второто, да оставят идеята за времето, когато 82% от българите осъзнаят и спазват правилата.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровnv
Рейтинг: 1302 ЛюбопитноОт КФН по-скоро да проверят защо въпреки забраната на застрахователните стикери от Булинс карат хората да си лепят на огледалата някакви скални орели, а от Лев Инс - червени кръстове.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox12345
Рейтинг: 177 НеутралноБихте ли ми казали къде да се обадя, за да разкарат една кола която от 2 години се разпада на тротоара до нас? Тя собственик изглежда няма.
Дайте идея за подобна кампания, например ще я наречем - "Да разчистим тротоарите на София от таралясници!"
Амбразурчик
Рейтинг: 177 Неутрално[quote#2:"Daniboy"]Глупости, тротоарите и сега са пълни таралясници.
По-високи данъци трябват, да се изчистят малко улиците и тротоарите![/quote]
така мисля и аз...
няма закон който задължава българина да има кола
Има този , който може да си го позволи
даже е ниска цената на ГО
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2724 НеутралноДо коментар [#6] от "12345":
02/9875555
Всички на които се намират на пътя трябва да плашат ГО. Който не иска, да си прибере колата в своя собственост, в двора на село, примерно.
calc
Рейтинг: 177 НеутралноМи за винетките?
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1245 НеутралноВярно е-моя приятелка я глобиха ,че няма застраховка.Тя въобще не е карала -ама нищо-колата се води на нея.Добре че си намери свестен адвокат ,дето намери грешки на полицайчетата нещастни и бутна наказанието в съда.Иначе беше изгоряла.По закон е така-караш не караш,ако колата не е спряна от движение вече си в нарушение ако нямаш ГО.По тоя текст могат да глобят половин България с по 400лв.
extraCACA
Рейтинг: 1467 Любопитно[quote#10:"dolna4erti4ka"]По закон е така-караш не караш,ако колата не е спряна от движение вече си в нарушение ако нямаш ГО.[/quote]
ми то и данъци се плащат караш- не караш. По тая логика половин България са кретени.
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноОт КФН и застрахователното лоби и дума не дават да се издума за това, че ГО трябва да е лична и индивидуална! Автомобила сам по себе си не може да предизвика щети! Предизвиква ги тоя, който кара!
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...В момента нивата за ГО наистина са ниски, но на практика застраховките не покриват почти нищо! Особено при смъртни случаи обезщетенията са символични, даже понякога застрахователите ги отказват с формални поводи!
По този начин ако сте пил и предизвикате ПТП със смъртен случай, ще има дело най-вероятно с условна присъда, застрахователя отказва обезщетение на близките на починалия, защото имате алкохол в кръвта и на следващата година са карате отново и плащате ГО, като всички останали! Много хитро! После се леят крокодилски сълзи, че нивата по премиите били ниски, докато в същото време те не покриват почти нищо! Сметнете само, какъв процент от една застраховка отива в брокери и една камара посредници...
Не е задължително всички да са качени на коли! Застраховките трябва да са скъпи и с реални покрития! И най-важното да отчитат действителното ниво на риск за всеки застрахован!
anonymousx
Рейтинг: 66 НеутралноА който я ползва веднъж на месец-два, но целогодишно?
ГО на ЕС цени (глобите са колкото годишния доход или цената на колата) е рекет и той може и трябва да бъде прекратен като страната излезе от ЕС!
БМЗ
Рейтинг: 842 НеутралноНаправете ги като винетките - седмична, месечна, годишна.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Живко Якимов
Рейтинг: 631 НеутралноНикой не отговаря на най-важния въпрос - как точно ще се проверява кой колко е карал колата си? Да не се окаже, че изведнъж 90% от шофьорите карат колите си по един месец в годината ...
Насилието е последното средство на некомпетентния.hinin37
Рейтинг: 789 НеутралноЗастраховките да се заплащат от водачите и да са ЛИЧНОСТНИ.Всеки управляващ МПС трябва да има ЛИЧЕН СТИКЕР!.. Правилите повече нарушения - по висока застраховка....Много водачи - много застраховки...
eyewitness
Рейтинг: 122 Неутрално"...за автомобил с мощност до 1600 куб. см."
Ще взема да си сготвя дипломата и ще я изям...
titan4o
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#17] от "eyewitness":
Не се коси толкоз, автора не е индЖинерче, ако е филолог ще е постижение.Да не обръщаме внимание на дреболии.
Въпросът ми е ако направят личностна застаховка-няма ли да им паднат приходите на застрахователите-мислим, че има повече МПС-та отколкото шофьори. И ако е така-пак опираме до лобита.
alex_p
Рейтинг: 684 ЛюбопитноЕдна химера, която е уникално проста.Начина е лесен. Гражданската отговорност да не се прави на автомобил предвид техническите му характеристики, а да се прави на водача. Т.е. независимо какъв автомобил кара, водача да е платил такса за това, че шофира, защото е пълно с неактивни водачи решаващи да шофират след 10 години пауза, както и с такива които шофират постоянно няколко коли. Така, ще се улесни системата, като ще се елиминират лепенките гражданска отговорниост на автомобила, а неактивните шофьори, заплаха със своята несигурност, ще бъдат подлагани на проверочен ако една година не са подновявали таксата си за шофьор. Но пак казвам...това е приложимо, но е една химера за съжаление
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 571 ВеселоЕЙ на научих нещо ново от статията.Мощността се измерва в куб.см....................................а иначе триете коментари,вижте колко сте умни.
Dreadlord
Рейтинг: 689 ЛюбопитноМного би било хубаво застраховката наистина да е според шофьора, като може да има елемент от премията, който да варира според броя/вида/възрастта на шофираните коли. Така обаче бонус/малус-ът ще е най-ефективен.
Who is General Failure and why is he reading my disk?До коментар [#15] от "Живко Якимов":
И в самата статия се изказват такива тежнения, а отговорът е елементарен: застраховката важи за периода април-октомври (примерно) и е два пъти по-евтина от целогодишната. Караш или не караш през тия 6 месеца, това си е твоя работа. По-интересно е дали увеличението в цената, което ще компенсира намалението на сключените (в обем месеци) застраховки, няма да е по-високо от самото намаление и така цените да скокнат и за целогодишните, и за "сезонните". Горе-долу по начина по който кутия с 20 цигари е 5лв., а кутия с 10 цигари е 2.20лв.
До коментар [#12] от "tww09306483":
Кой те бие по ушите да сключваш застраховка през брокер?
Dreadlord
Рейтинг: 689 Разстроено(2.70лв. имах предвид по-горе)
Who is General Failure and why is he reading my disk?Гражданин
Рейтинг: 177 ЛюбопитноАбе, много станаха застрахователите, защо ли? Според либерастите, това водело до голяма конкуренция и цените щели да падат!? А пък аз, плащах едно време за жигулката, по 20тина лева в ДЗИто, а сега по 200?! На кого да вярвам, на онези от соросоидните пазарни лъжци, или на джоба си? А точно по темата- коя кола стои на трупчета за да не се плаща ГО?
чобанмахала
Рейтинг: 958 Неутрално[quote#10:"dolna4erti4ka"]По закон е така-караш не караш,ако колата не е спряна от движение вече си в нарушение ако нямаш ГО[/quote]
Точно така. Трябва или да си плащаш ГО или да си отчислиш колата.Така както правят по света.Там, обаче, като си отчислиш колата, ти връщат частта от парите за ГО,които не си ползвал.
eyewitness
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#18] от "titan4o":
Ако е личностна, как решаваме въпроса с текучеството в транспортните фирми?
Може би трябва да са като винетките (някой по-горе го предложи)?
чобанмахала
Рейтинг: 958 Неутрално[quote#12:"tww09306483"]От КФН и застрахователното лоби и дума не дават да се издума за това, че ГО трябва да е лична и индивидуална! Автомобила сам по себе си не може да предизвика щети! Предизвиква ги тоя, който кара! [/quote]
+++++++++
чобанмахала
Рейтинг: 958 Неутрално[quote#19:"alex_p"]неактивните шофьори, заплаха със своята несигурност[/quote]
Именно те трябва да плащат по-висока ГО,а не активните.
Един"летен" шофьор е в пъти по-опасен от млад шофьор. Но като погледнеш статията,виждаш че и Агайн и шефовете на застрахователни дружества не мислят за "качеството" на шофирането, което ще намали ПТП-тата,а мислят за приходите. Да си чул че застрахователните дружества правят заедно с автошколите нещо за подобряването на качеството на шьофьорите? Не. Да си чул че застрахователите се оплакват от лошите пътища, които са причина поне за една четвърт от ПТП-тата? Не.
dragoman
Рейтинг: 233 НеутралноЧудят се какви каши да забъркат, само да се отчетат на работа! Какви закони за ГО, вижте по какви пътища караме и цените на горивата...
Jessika
Рейтинг: 1247 НеутралноВ Германия проблемът е решен по следния начин - данъкът се определя въз основа на изминатите километри в рамките на година - по-малко декларирани километри, по-ниска застраховка. Всеки декларира сам колко планирани километри ще измине, в някакъв диапазон, и това въз основа на данните от километража за предходната година. При съмнения се правят проверки.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Само не знам, доколко тази система може да се прилага у нас, имам съмнения, че опасността за злоупотреби е голяма.
Γαλλα
Рейтинг: 1416 Любопитно"...за да "не се получи така, че някой си купува застраховка само за сезона, а шофира през цялата година"...
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Просто, та дрънка...не караш зимата колата - "събуваш" си номерата и ги даваш на съхранение в КАТ донапролет.
Когато занесеш новата Полица, ти ги връщат...
vigour
Рейтинг: 146 НеутралноА винетките - и за тях ли ще има ваканционен период или?
titan4o
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#25] от "eyewitness":
ако е шофьор-то той така или иначе за друго не става.Да, грубо звучи, но това са ми наблюденията.С това си вади хляба и ще трабва да извади лев и той!