"Атака" предлага да се намали с 10 км/ч максималната скорост по магистралите

Два дни след верижните катастрофи на магистрала "Тракия", при които загинаха двама души, от "Атака" внесоха промяна в закона за движение по пътищата, с която да се върне максималната скорост от 130 км/ч по магистралите. Сега допустимата скорост по новите и ремонтирани магистрали е 140 км/ч, която беше въведена преди две години.
Депутатите на Волен Сидеров предлагат още по скоростните пътища (старите участъци от магистралите) максималната разрешена скорост да се намали от 120 км/ч на 110 км/ч.
"Практиката показва, че увеличението на скоростта по автомагистралите и определената скорост за движение по скоростните пътища от 120 км/час е грешка, която струва за изминалия период живота и здравето на много български граждани, а бяха нанесени и значителни материални щети. Въпреки провелия се тогава широк обществен дебат и отправените предупреждения се стигна до това грешно решение. И досега автомагистралите в страната не са изцяло ремонтирани и не са приведени съобразно съвременните нормативи, стандарти и изисквания", посочват в мотивите си вносителите на промяната.
Според тях последните инциденти с изключително тежки последици налагат преосмислянето на проблема. Много пъти са представяни изследвания и анализи, които сочат, че увеличението на скоростта в аритметична прогресия води до увеличение на жертвите, ранените и материалните последици в геометрична прогресия, посочват от "Атака".
При сегашното състояние на автомагистралите, на автомобилния парк и съзнанието на шофьорите увеличението на скоростта само с 10 км/час доведе до фатални последици за много участници в пътното движение, смятат те.