Денонощни дежурства се оформиха пред застраховтелните пунктове заради градушката

Денонощни дежурства на хора с пострадали от градушката автомобили се заформиха пред пунктовете за завеждане на щети на застрахователните компании. Репортаж на "Нова телевизия" показа ситуацията пред едно от дружествата, където хора си бяха запазили ред още от полунощ снощи.
Част от чакащите са прибегнали до този ход, защото колите са им сериозно увредени и не могат да ги използват, а предстои записване на ред и в сервизите. Други пък имат притеснения, че заради многото щети парите на застрахователите ще свършат. По този повод зам.-председателя на Комисията за финансов надзор Ралица Агайн успокои, че всички застрахователи разполагат с необходимия финансов ресурс да изплатят щетите.
За да има ред, хората се самоорганизират, като правят списък на поредността на опашката. Пред показания от "Нова телевизия пункт" още в 8.30 часа в него имаше 179 коли. Опашките объркват трафика в районите на пунктовете, като на най-невралгичните места са изпратени регулировчици.
В тази връзка кметът на София Йорданка Фандъкова разпореди на ръководството на СДВР да предприеме мерки за осигуряване на обществения ред и регулиране на движението в районите, в които се правят огледи на автомобили от застрахователни компании. Целта е да не се допусне напрежение и да се осигури движението на градския транспорт, се казва в съобщение на пресслужбата на общината.
В същото време застрахователите опитват да намалят наплива първите дни, като удължават срока за завеждане на щети. В повечето компании той е седмица, но сега става 14, 25 или дори 30 работни дни.
Улеснява се и процедурата, като се предлага нужният формуляр за завеждане на щета да се свали от сайта на компанията, да се попълни и да се отиде само на оглед. Застрахователните компании няма да изискват и задължителната в случай на градушка бележка от Института по метрология и хидрология към БАН. Така за завеждане на щета ще е нужен само попълнен протокол и талон за собственост на пострадалото превозно средство. Въвежда се и опция подаване на заявление по електронната поща.
Освен това застрахователите успокояват, че ще работят с удължено работно време, като поне тази седмица повечето пунктове ще са отворени от 8 до 20 часа. Мобилизирани са и допълнителни мобилни екипи. Въвежда се и възможността огледи да се направят в пункт извън София.
Повечето компании са сложили на видно място на сайтовете си въведената организация за бързо завеждане на щетите, показа проверка на "Дневник". Информация се дава и на дежурните телефони на компаниите.
Само автомобилите с пълно каско могат да разчитат на финансова помощ за отстраняване на щетите по колите си. Собствениците на останалите трябва да се оправят със собствени сили и средства.
Огромни опашки са се образували и пред пунктовете за смяна на стъкла, като често един ден не стига за подмяната.