Влакът София–Варна катастрофира тежко, машинистът загина, има 15 ранени (обобщение)

Влакът София–Варна катастрофира тежко, машинистът загина, има 15 ранени (обобщение)

Влакът София–Варна катастрофира тежко, машинистът загина, има 15 ранени (обобщение)
Импакт прес груп
Бързият влак "София-Варна" катастрофира тежко в района на ж.п. гара "Калояновец", област Стара Загора в ранния следобед на събота ( 15.17 ч.) след като локомотивът и четири пътнически вагона дерайлираха. Локомотивът се е завъртял и е ударил третия вагон. 
Това е най-тежката катастрофа от 25 години насам, от инцидента при гара Казичене, коментират от БиТиВи.
При инцидента почина машинистът на влака, като има версия той да е починал преди катастрофата. 15 от общо 160 пътници, пътували с влака са ранени. Пострадалите най-тежко седем души са откарани в болницата в Стара Загора. Трима от тях са в спешно- травматологично отделение, в това число и помощник-машинистът, който е в най-тежко състояние.
Във влака е имало 50 деца, които са отивали на лагер, но няма пострадали сред тях. Ранените са на възраст над 43 години. По-леко пострадалите са получили помощ на място. На настанените в болница им се правят изследвания, рентгенови снимки и ехографии. Всички пътници, които не са били ранени, са извозени с автобуси.
Много хора са били спасени от по-тежки контузии и последствия заради бързата реакция и помощта на местните граждани, които живеят в близост до гарата, хора от ромския квартал. Причините за произшествието все още се изясняват, образувано е следствие.
Най-вероятната причина е превишена скорост. Според БНТ вместо с очакваните 40 км/ч, влакът е влязъл с 80 км/ч в стрелките. Министърът на транспорта Данаил Папазов отказа да прогнозира причините преди да е завършило следствието, но потвърди, че подобно "разпиляване на вагоните" не може да се получи, ако влакът се е движил само с 40 км/ч.
Съвсем скоро приключи ремонтът по това трасе, напомни и той, и ръководителят на БДЖ Християн Кръстев. "Инцидентът е станал на чисто новия участък. Този участък влезе в експлоатация съвсем скоро. Точно на входната стрелка на гара Калояновец. Огледът показва, че пътят е в много добро състояние. Предполага се, че една от причините е превишена скорост с навлизане в стрелката," каза още Папазов.
За момента движението на влаковете се осъществява по обходни маршрути, което ги забавя. По разпореждане на министър-председателя Пламен Орешарски към 17.00 беше създадена организация и на мястото отидоха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, зам.-министър Антон Гинев, главният секретар и екипи на МВР, както и ръководителите на БДЖ и НКЖИ Християн Кръстев и Милчо Ламбрев.
Загиналият при влаковата катастрофа машинист е 38-годишният Венко Тодоров, от Локомотивното депо в Пловдив, съобщи за радио "Фокус Пловдив" Димитър Гергов, председател на синдикалната организация на депото в Пловдив. По думите му, Венко е бил добър професионалист, в системата е от 1998 година.
Експертизите ще доказват каква е причината за катастрофата, но машинистите от Пловдив изключват вероятност на Венко да му е станало лошо. Това е нeвъзможно, тъй като в такива случаи той трябва да е бъде сменен от колегата му, вторият машинист, който също е бил в локомотива.
Вторият машинист също е пострадал и в момента е в болница със счупени ребра, каза Гергов. Засега съмненията падат върху релсовия път, който е нов. Въпреки това в този участък е имало знаци за намаление на скоростта от 120 на 80 км /час, което говори за някаква нередност, каза Гергов.