За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
izabell
Рейтинг: 1243 РазстроеноБог да го прости,съболезнования към близките на машиниста.
salvador
Рейтинг: 388 НеутралноДа, човек ще да е виновен, кой друг?!!Жалко за загиналия и пострадалите.
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
ralita68
Рейтинг: 707 ГневноВече имам чувството, че в тази държава злините се създават умишлено и целенасочено!
hmc12310991
Рейтинг: 116 НеутралноЕ няма да е животинска я..
Γαλλα
Рейтинг: 1366 Гневно" По думите му, по неизвестни засега причини обаче маршрутът за влизане на бързия влак 8601 в гара Калояновец е бил не по правия коловоз, а по отклонение..."
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Да, грешката е човешка, но не на машиниста, а на някой, извън влака и се нарича Диверсия...!!!
BlueWater
Рейтинг: 660 Разстроено[quote#3:"bibian"]Виновен е загиналият машинист, - колко удобно и низко. [/quote]Грешите!
Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура!
izabell
Рейтинг: 1243 НеутралноДо коментар [#6] от "Γαλλα":
[quote#6:"Γαλλα"]Да, грешката е човешка, но не на машиниста, а на някой, извън влака и се нарича Диверсия...!!! [/quote]
Кого визирате?Българите всички си обичаме родината.А туристите са плахи хора и с придружители.
BlueWater
Рейтинг: 660 Разстроено[quote#3:"bibian"]Виновен е загиналият машинист, - колко удобно и низко. [/quote]Машинистът не е виновен, защото гара Калояновец се нормално се минава транзит от бързият влак и то с висока скорост както през всички останали транзитни гари, където влакът не спира.
sto67nes
Рейтинг: 1359 НеутралноВсе още субективните фактори са доста голям процент за трагедиите и катастрофите.......за съжаление........
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Over & Out
Рейтинг: 191 Неутралномислех си за открадната релса, или нещо друго по пътя, но сигурно бъркам...
Танас
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноНа Ръководител движение какви са му отговорностите ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)Jeremy Irons
Рейтинг: 171 НеутралноСъс сигурност специалистите вече знаят каква е причината. Не е нужно много за да се установи. Дано няма втора жертва.
tulup
Рейтинг: 1521 НеутралноГрешката е, че БДЖ живеят в средновековието и нямат системи за предотвратяване на грешки от това, че някой е сменил стрелката грешно.
Не ме търсете преди обядAlexander97
Рейтинг: 924 НеутралноСтраната ни е разядена от ниска техническа и защо само техническа култура и безотговорност. Припомнете ми един случай на поемане на отговорност при какъвто и да е случай - на удавени, премазани, изгорени /войничетата/ и други!
За една година само управляващите така пометоха страната - да сте чули поемане на отговорност? Напротив - всичко е наред, даже отлично, но хвърлиха кърпата/като в бокса/! и продължават да правят мизерии/Южен поток/.
Горките хора, горкият машинист!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#7:"BlueWater"]Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура! [/quote]
Входният светофар е затова,за да даде информация на машиниста дали го приемат в главен коловоз,или в отклонение.В отклонение трябва да влезе с 40 км/час.Ако е имало зелена светлина,О.К.,машинистът е невинен,но на мен ми се струва че светофарът е показвал зелено и жълто,което значи че влакът влиза в отклонение,и отговорността е изцяло на машиниста.А ако все още се работи,както ние работехме,и на помощник машиниста,който винаги трябва да повтаря на глас показанията на светофара.За да изостри вниманието на машиниста.
Peni Nikol
Рейтинг: 1667 НеутралноЧовешка грешка , в това време на кражби от и фалиране на банка и обедняване на обикновения труженик - как няма да има грешки. Но това не е оправдание за работниците в транспорта , които превозват хора.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.dimitrov_ok
Рейтинг: 225 НеутралноТо е ясно вече-стрелката не е била преместена за правия коловоз или пък преместена неправилно за друг коловоз .
Значи грешка на стрелочника .
Jeremy Irons
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#17] от "vjacho":
Така е, но все още не знаем какво е показвал семафора. Може да е имало проблем и със сигнализацията, нова е и не е сигурно дали е тествана достатъчно. Но е съмнително да отбиват точно този влак на друг коловоз. Ако спира на гарата - да, но този е транзит.
8th_ball
Рейтинг: 1046 НеутралноИнтересно е, че шефът на НКЖИ М. Ламрев не е бил допуснат до мястото на инцидента. Цялата дописка е основана на неговите думи - това първо. А неговите думи не могат да бъдат последна инстанция при положение, че не е допуснат на мястото на инцидента. И второ, според шефа на БДЖ Християн Кръстев, влакът се е движил точно съобразно инструкциите, "телеграмата".
Все ми се струва, че причината е на релсите, не във влака. Не зная, и аз, като вас, използвам откъслечната информация по медиите.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#20:"Jeremy Irons"]Но е съмнително да отбиват точно този влак на друг коловоз. Ако спира на гарата - да, но този е транзит.[/quote]
Да,така е.И да не спира,пак е редно да се приеме на главния коловоз.Ако е имало уважителна причини,това може да се разбере.Началник гарата трябва да каже какво е наложило промяната.Показанаята на светофара,обаче,са задължителни за мошинистът.
rainbou1
Рейтинг: 727 ЛюбопитноНай-накрая трябва някой да си поеме вината и да е точно дефинирана.
Не може само машиниста (бог да го прости) да е виновен.
BlueWater
Рейтинг: 660 Любопитно[quote#17:"vjacho"]Входният светофар е затова,за да даде информация на машиниста дали го приемат в главен коловоз,или в отклонение.[/quote]Такае, но може някой да е превключил стрелката в последният момент, когато не е имало време за реакция. Преди гарата има жп прелез, на който от "google street view" се вижда, че семафорът е точно до стрелката, където е отклонението са втория колковоз. На 50 метра преди това има мост, а 150 метра преди това завършва плавен завой.
a,75y,235.66h,81.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1s_sCJMq8VM 3WU9Gtj-QbBIw!2e0
https://www.google.com/maps/@42.309297,25.567014,3
ISTORIK
Рейтинг: 551 НеутралноПравилно е да се каже: "ИнцидентЪТ е станал на гара...".
Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#9:"BlueWater"]Машинистът не е виновен, защото гара Калояновец се нормално се минава транзит от бързият влак и то с висока скорост както през всички останали транзитни гари, където влакът не спира. [/quote]
Минава се.Но когато се наложи или се минава през отклонение,или изобщо не се минава.По вашата логика,един час след катастрофата как се минава през гара Калояновец?Транзит и с висока скорост ли?
Realistka
Рейтинг: 1262 НеутралноТози инцидент е картина на целия наш живот в България. И все по-често ще се повтаря в различни варианти. Защото днешният ден изисква компетентно управление на всички нива - от управлението на една детска градина, през управлението на летящ с 100 клм/час влак до управлението на цяла една държавата. Това в днешния свят изисква компетентност и многосранни знания. При нас това е заменено от нещо, което се нарича партийна принадлежност и което е мярка за некомпетентност и незнание. Ето го резултатът. Не се учудвам. Съжалявам само жертвите - съжалявам ги за техните страдания и затова, че техният живот е свършил по толкова нелеп начин.
The best way out is always through Robert Frostclutch
Рейтинг: 334 ГневноСъжалявам, НО НЕ ВИ ВЯРВАМ !
Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)До там докарахте хората: ако кажете, че е слънчево, всички да си вземат чадърите !
Лъжете, нали ?
Както и за всичко останало.
ИЗРОДИ!
Не заслужавате дори да ви поздравява човек, заради едната шепа стотинки никой няма куража и мъжеството да каже истината.
Пропаднала страна, в която просперират лъжци, крадци, бандити, измамници, безчестници, неморални типове!
Γαλλα
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "xalikarans":
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Какъв е този изблик на внимание...???
Препоръчвам ти да ме пропускаш...ясна ли съм ???
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноВсички такива катастрофи по неписано правило са предизвикани от човешки грешки!Просто няма как да се избегне този фактор!Лека му пръст на машиниста!
fallon_fallon
Рейтинг: 171 Неутрално[quote#7:"BlueWater"]Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура! [/quote]
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."По която и отсечка да са насочили влака, помощник-машинистът е бил длъжен да спазва правилата за безопасност.
ytrewq
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#7] от "BlueWater":
До коментар [#20] от "Jeremy Irons":
До коментар [#22] от "vjacho":
Мисля ,че и тримата сте с най-точни анализи по инцидента....за съжаление има жертва и пострадали . Някой 100% е бил на следобедна задрямка .....!
омбре
Рейтинг: 388 НеутралноМисля си, машиниста не е виновен,щом се отклонява от правият път скоростта ще е превишена.Ако не се е отклонил на стрелка нищо нямаше да се случи.Като пътник също ми се е случвало на транзитна гара експреса да се люшка застрашително точно поради тази причина,дори ме събори от кушета.Но какво ли значение има мнението ми? присъдата е произнесена предварително ....машиниста е виновен.Жалки същества на ръководни позиции ...все наши и партийци хм хм
НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО2last
Рейтинг: 116 Гневнотова най-удобната и най-тъпата причина! Нали тези участъци ги рехабилитират да могат влаковете да се движат със 160км/ч. Този участък е прав и без завои, ние нямаме влакове, които да развият тази скорост. Дори сименсите дигат 140 мак. скорост. Щом една Шкода дерайлира при положение, че дигнала максимум 80км/ч не ми се мисли, ако се купят нови влакове и вдигнат 160км/ч. Министърът направо да си признае взехме едни пари, похарчихме ги, излъгахме европейците, че влаковете могат да се движат със 160, защото докато се купят нови влакове линии ще се амортизарали. Поредният "експерт" - оставка и бог да прости загиналите и да помогне на пострадалите!
Сега разбирате, че не може един крадлив цига*ин да се представя за честен и голям политик, като Стамболов." - Никола Филчевsilent step
Рейтинг: 163 НеутралноКакъв е този маршрут София- Варна през Стара Загора.
volarok
Рейтинг: 924 НеутралноПревишена скорост от 40 на 60 км/ч. Тези за идиоти ли ни вземат?! Явно целта е пътническите превози на БДЖ да бъдат съсипани окончателно.
сидер
Рейтинг: 820 НеутралноПричината е колкото тривиална, толкова и зловеща. Както го гледах по новините и както го казаха, че машинистът бил починал. Събитията са станали по следният начин. Някъде между гара Михайлово и гара Калояновец машиниста получава я инфаркт, я инсулт и умира. На тия електровози машинистите седят в специални кресла и ако случайно както е станало ако машиниста умре то креслото го държи, все едно че е жив. На входящата стрелка един от езиците е заклинил в междинно положение, ни затворен ни отворен, като същевременно автоматиката дава сигнал при р-л движение, че всичко е нормално. Тоест, ако стрелката преди приемането на влака да е давала на страничен коловоз и за да приеме р0л Движение влакя на директен коловоз трябва да превключи на директен коловоз.Точно тогава, при превклюцването на стрелката от страничен на директен коловоз един от езиците е останал в междинно положение, като автоматиката на стрелката дава погрешен сигнал на р-л движение, че всичко е нормално.
И ето един низ от случайности. Малко преди да навлезе в гара Калояновец, машиниста умира, стрелката неизправна не по вина на р-л движение, няма кой да види от влаковия персонал, машиниста, повредената стрелка и катастрофата е налице.
сидер
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#37] от "silent step":
,,Какъв е този маршрут София- Варна през Стара Загора.,,
Да има такъв маршрут и то не от сега, на гара Зимница композицията се дели на две, като едната продължава за Варна, а другата половина за Бургас.
Peni Nikol
Рейтинг: 1667 НеутралноПреди две седмици пътувах с влак от Амстердам да Брюксел и понеже се пенсионирах в БДЖ , видях огромна разлика между двете железници .Просто няма място за сравнение , но е жалко за загиналия машинист.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Michel
Рейтинг: 870 Неутрално[quote#8:"xalikarans"]А туристите са плахи хора и с придружители. [/quote]
Позитано 15... Позитано 15...
сидер
Рейтинг: 820 Неутрално,,Несъобразена скорост е най-вероятната причина за инцидента с влака София–Варна,,
Алоо, как ще е превишена скоростта тамбре хора.Ми там трасето на линията е такова.Малко преди входящата стрелка има мост над реката, преди моста трасето прави завой и е в нанагорнище към Калояновец. Точно преди моста скоростта се намалява на до 70 км./час и никой машинист няма да си тури главата в торбата като надвиши седемдесетте километра, то поначало и скороста е около 80 км./ч.
Майндърбайндър
Рейтинг: 982 НеутралноТова,с несъобразената скорост прилича на протокол от КАТ.Ако и влаковете не знаем с колко трябва и с колко се движат,а по-късно решаваме на око,няма какво да се коментира.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.сидер
Рейтинг: 820 ВеселоДо коментар [#31] от "Γαλλα":
,,Какъв е този изблик на внимание...???
Препоръчвам ти да ме пропускаш...ясна ли съм ???,,
Ни са ядосвай ни га ли видиш, няма с кой да са заяде и зафаща наред който и падне най напред. Нещо по женска линия не и е наред.
сидер
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#24] от "BlueWater":
Завоят завършва малко преди моста, а и има леко нанагорнище.
fallon_fallon
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#39] от "сидер":
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."Първо, не е бил сам, а с помощник-машинист, второ, не е карал той.
teridan
Рейтинг: 497 НеутралноНяма катастрофа, за която в България причината да не е "несъобразена скорост". Дори релсите да липсваха, пак щяха да твърдят че несъобразена скорост е причината - при нулева скорост нищо няма да се случи.
сидер
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#47] от "fallon_fallon":
,,Първо, не е бил сам, а с помощник-машинист, второ, не е карал той. ,,
Според правилника ПЖИ помощник машиниста няма право да кара локомотива в района на ж.п. гара, има право да сменя машиниста извън района на гарата и то машиниста е длъжен да следи деиствията на помощника си. Това е накратко, иначе този казус е много по нашироко описан. Кога и при какви условия и с каква скорост помощник машиниста може да кара влакова композиция.
teridan
Рейтинг: 497 НеутралноМного съм изненадан, че български влак въобще може да превиши някаква скорост, при техниката с която разполага БДЖ - сигурно същите локомотиви са дърпали същите вагони, когато в тях Мойсей е возил евреите през пустинята.
fallon_fallon
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#49] от "сидер":
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."Ами така е съобщил помощник-машиниста, когато се е обадил в Пловдив, след инцидента, че лично той е карал, че е съобщил на машиниста за отклонението, че е забравил да намали като е навлизал в него. Дори да е бил в шок, което е разбираемо, каква е логиката, да обвини сам себе си, ако друг е виновен? Просто няма.
straw_sec
Рейтинг: 116 РазстроеноАко влакът е приеман в отклонение, а не на прав коловоз се разбира от входният светофор и съответно има време за нужната реакция по намаляване на скоростта. Вариант е че са се движили много бързо в междугарието, не всички междинни ръкави за спирачен въздух са били свързани и не е било възможно рязко намаляване до безопасна за дъгата на навлизане скорост.
Понеже композицията се цепи и половината вагони отпътуват за друго направление е възможно ръкавите за спирачен въздух в средата на композицията да са били предварително разкачени и задните вагони при скоростно навлизане в крива да са дестабилизирали цялата композиция, поради липса на собствена спирачна сила - натиснали са предните, те са се извъртяли (защото са спирали) поради породили се противоположни сили предизвикващи "двоица".
my_self
Рейтинг: 171 РазстроеноУжасна трагедия! Дано пострадалите преживеят и психологическите травми.
fallon_fallon
Рейтинг: 171 НеутралноМоля ви, "Дневник", оправете си информацията в статията. Името на загиналия машинист е Венко Тодоров, на 38 години.
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."emil
Рейтинг: 1114 Неутрално"Информацията, която имам, е, че локомотивът се е завъртял и се е ударил някъде в третия вагон, което също навежда на мисълта, че става въпрос за превишена скорост"
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАТова изобщо не е задължително. Третият вагон също се движи със скорост към въртящия се локомотив.
goblenka
Рейтинг: 334 НеутралноЧовекът - мъртъв, защо да не го обвиним?! Да! Ама той има семейство! Има много пострадали! Щетите са сериозни! Защо семейството му да отнесе всичко? Нека се направи пълно разследване и да се види кой и за какво е отговорен!
goblenkagoblenka
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#49] от "сидер":
goblenkaДа, но... Прочетох, че машинистът вероятно е починал преди катастрофата! Щом помощникът няма право, а машинистът е починал,, кой трябва да кара влака? И, кой го е карал?
mangiafuoco
Рейтинг: 116 НеутралноУви.
mitko11
Рейтинг: 2160 НеутралноДо коментар [#43] от "сидер":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовКакво искаш да пишат - неправилно изпреварване?
Храбър
Рейтинг: 1366 НеутралноВсе повече се убеждавам, че причината за катастрофата е била незатегнати крепежни елементи. Има две възможности. Тези елементи да не са закрепени добре при изграждането на железопътния коловоз или в последствие да са били разхлабени.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Една жена каза, че малко преди катастрофата работещите на самата гара са се чудели по кой коловоз да пуснат влака.
Христо Росенов Христов
Рейтинг: 8 НеутралноТоя епогей на мисълта - да се разбира минъстърчето нещо пак ни работи. Нетрябва ли след като това е най модерния участък в България и е след реконструкция - разрешената скорост да е към 350 км./ч.?
ppopov_67
Рейтинг: 815 НеутралноКъде отидоха 160-те км/час бе, пульовци?
Въздух под налягане сте всички, начело с вожда и учителя ви Рапон.
Teaser
Рейтинг: 593 НеутралноКОЙ прави този участък питам!!!!
man_un
Рейтинг: 707 НеутралноМашината, която виждате на снимката, е Шкода, произведена в соц Чехословакия преди 50г. Кой знае колко пъти е рециклирана и кърпена. С това искам да кажа, че подвижния състав, с който БДЖ ни вози, е за музея. Жалко за машиниста.
Храбър
Рейтинг: 1366 РазстроеноВсички свидетели (включително и пострадалите) твърдят че влакът се е движел бавно, само онези разследващи специалисти решили, че влакът се е движел прекалено бързо.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"dedo pepo
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#14] от "nikidimi":
Можеше да си спестиш нелепия коментар.
Има си всичко.
И аз съм изумен защо веднага,както за всичко стана норма в тази държава,не се съобщят причините.Вероятно за да дъдрят по-дълго време глупости журналистите.
Като е загинал машиниста,нали помощника е жив и адекватен,нали има гарова инсталация,има жив и здрав ръководител-движение,който е основен фактор за преминаването на влаковете през гарата му.
През дългия си стаж в БДЖ,съм обучил много кадри и винаги съм обяснявал,че катастрофа се случва с наслагване грешки на повече от едно лице.
Разследване се започва с установяване състоянието и показанията на гаровата инсталация и на ръководителя по движението.Защо не се съобщава въобще за него и какво обяснява той.
Защо бърз влак се приема в отклонение?!По принцип неспиращите в гарите влакове се пропускат по главния/прав/коловоз,който е продължение на текущия път и се преминава с установената за участъка скорост.
За да се приеме бърз влак,който по разписание не спира в гарата,в отклонителен коловоз,трябва да има много съществена,добре обоснована причина,защото ,както в случая,предразполага към произшествие,забавя съществено скоростта на влака/40/км/ч и влака излиза от разписание.
След това се установява как машинистите са възприели и реагирали на показанията на входния светофор/влизане разрешено на прав или отклонителен коловоз/ и на стрелките.
Всичко това ,дори и разчитането на лентата,трябваше да е ясно досега и обявено на обществеността.
Жалко.
tulup
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#66] от "dedo pepo":
Не ме търсете преди обядМисля, че говорим за различни неща. Просто технологиите напредват доста бързо и когато става дума за сигурност е желателно да се използват най-модерните технологии, а не минималните.
Това, което една нормална за 2014 година система би направила е следното:
1. Отчита, че стрелката е сменена в отклонение и автоматично намалява позволената скорост в този участък до 40 км/ч
2. Засича, че влакът се движи с 60 км/ч над ограничението и автоматично задейства спирачките.
Очевидно такава система или няма или не работи.