Несъобразена скорост е най-вероятната причина за инцидента с влака София–Варна

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1243 Разстроено

    Бог да го прости,съболезнования към близките на машиниста.

  2. 2 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Да, човек ще да е виновен, кой друг?!!Жалко за загиналия и пострадалите.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 707 Гневно

    Вече имам чувството, че в тази държава злините се създават умишлено и целенасочено!

  5. 5 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Е няма да е животинска я..

  6. 6 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Гневно

    " По думите му, по неизвестни засега причини обаче маршрутът за влизане на бързия влак 8601 в гара Калояновец е бил не по правия коловоз, а по отклонение..."

    Да, грешката е човешка, но не на машиниста, а на някой, извън влака и се нарича Диверсия...!!!

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  7. 7 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 660 Разстроено

    [quote#3:"bibian"]Виновен е загиналият машинист, - колко удобно и низко. [/quote]Грешите!

    Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура!

  8. 8 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#6] от "Γαλλα":


    [quote#6:"Γαλλα"]Да, грешката е човешка, но не на машиниста, а на някой, извън влака и се нарича Диверсия...!!! [/quote]
    Кого визирате?Българите всички си обичаме родината.А туристите са плахи хора и с придружители.

  9. 9 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 660 Разстроено

    [quote#3:"bibian"]Виновен е загиналият машинист, - колко удобно и низко. [/quote]Машинистът не е виновен, защото гара Калояновец се нормално се минава транзит от бързият влак и то с висока скорост както през всички останали транзитни гари, където влакът не спира.

  10. 10 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Все още субективните фактори са доста голям процент за трагедиите и катастрофите.......за съжаление........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  11. 11 Профил на Over & Out
    Over & Out
    Рейтинг: 191 Неутрално

    мислех си за открадната релса, или нещо друго по пътя, но сигурно бъркам...

  12. 12 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    На Ръководител движение какви са му отговорностите ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  13. 13 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Със сигурност специалистите вече знаят каква е причината. Не е нужно много за да се установи. Дано няма втора жертва.

  14. 14 Профил на tulup СУПЕР
    tulup
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Грешката е, че БДЖ живеят в средновековието и нямат системи за предотвратяване на грешки от това, че някой е сменил стрелката грешно.

    Не ме търсете преди обяд
  15. 15 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Страната ни е разядена от ниска техническа и защо само техническа култура и безотговорност. Припомнете ми един случай на поемане на отговорност при какъвто и да е случай - на удавени, премазани, изгорени /войничетата/ и други!
    За една година само управляващите така пометоха страната - да сте чули поемане на отговорност? Напротив - всичко е наред, даже отлично, но хвърлиха кърпата/като в бокса/! и продължават да правят мизерии/Южен поток/.
    Горките хора, горкият машинист!!!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#7:"BlueWater"]Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура! [/quote]
    Входният светофар е затова,за да даде информация на машиниста дали го приемат в главен коловоз,или в отклонение.В отклонение трябва да влезе с 40 км/час.Ако е имало зелена светлина,О.К.,машинистът е невинен,но на мен ми се струва че светофарът е показвал зелено и жълто,което значи че влакът влиза в отклонение,и отговорността е изцяло на машиниста.А ако все още се работи,както ние работехме,и на помощник машиниста,който винаги трябва да повтаря на глас показанията на светофара.За да изостри вниманието на машиниста.

  18. 18 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Човешка грешка , в това време на кражби от и фалиране на банка и обедняване на обикновения труженик - как няма да има грешки. Но това не е оправдание за работниците в транспорта , които превозват хора.

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  19. 19 Профил на dimitrov_ok
    dimitrov_ok
    Рейтинг: 225 Неутрално

    То е ясно вече-стрелката не е била преместена за правия коловоз или пък преместена неправилно за друг коловоз .
    Значи грешка на стрелочника .

  20. 20 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#17] от "vjacho":

    Така е, но все още не знаем какво е показвал семафора. Може да е имало проблем и със сигнализацията, нова е и не е сигурно дали е тествана достатъчно. Но е съмнително да отбиват точно този влак на друг коловоз. Ако спира на гарата - да, но този е транзит.

  21. 21 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Интересно е, че шефът на НКЖИ М. Ламрев не е бил допуснат до мястото на инцидента. Цялата дописка е основана на неговите думи - това първо. А неговите думи не могат да бъдат последна инстанция при положение, че не е допуснат на мястото на инцидента. И второ, според шефа на БДЖ Християн Кръстев, влакът се е движил точно съобразно инструкциите, "телеграмата".

    Все ми се струва, че причината е на релсите, не във влака. Не зная, и аз, като вас, използвам откъслечната информация по медиите.

  22. 22 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#20:"Jeremy Irons"]Но е съмнително да отбиват точно този влак на друг коловоз. Ако спира на гарата - да, но този е транзит.[/quote]
    Да,така е.И да не спира,пак е редно да се приеме на главния коловоз.Ако е имало уважителна причини,това може да се разбере.Началник гарата трябва да каже какво е наложило промяната.Показанаята на светофара,обаче,са задължителни за мошинистът.

  23. 23 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 727 Любопитно

    Най-накрая трябва някой да си поеме вината и да е точно дефинирана.
    Не може само машиниста (бог да го прости) да е виновен.

  24. 24 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 660 Любопитно

    [quote#17:"vjacho"]Входният светофар е затова,за да даде информация на машиниста дали го приемат в главен коловоз,или в отклонение.[/quote]Такае, но може някой да е превключил стрелката в последният момент, когато не е имало време за реакция. Преди гарата има жп прелез, на който от "google street view" се вижда, че семафорът е точно до стрелката, където е отклонението са втория колковоз. На 50 метра преди това има мост, а 150 метра преди това завършва плавен завой.

    https://www.google.com/maps/@42.309297,25.567014,3a,75y,235.66h,81.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1s_sCJMq8VM3WU9Gtj-QbBIw!2e0

  25. 25 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Правилно е да се каже: "ИнцидентЪТ е станал на гара...".

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  28. 28 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#9:"BlueWater"]Машинистът не е виновен, защото гара Калояновец се нормално се минава транзит от бързият влак и то с висока скорост както през всички останали транзитни гари, където влакът не спира. [/quote]
    Минава се.Но когато се наложи или се минава през отклонение,или изобщо не се минава.По вашата логика,един час след катастрофата как се минава през гара Калояновец?Транзит и с висока скорост ли?

  29. 29 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Този инцидент е картина на целия наш живот в България. И все по-често ще се повтаря в различни варианти. Защото днешният ден изисква компетентно управление на всички нива - от управлението на една детска градина, през управлението на летящ с 100 клм/час влак до управлението на цяла една държавата. Това в днешния свят изисква компетентност и многосранни знания. При нас това е заменено от нещо, което се нарича партийна принадлежност и което е мярка за некомпетентност и незнание. Ето го резултатът. Не се учудвам. Съжалявам само жертвите - съжалявам ги за техните страдания и затова, че техният живот е свършил по толкова нелеп начин.

    The best way out is always through Robert Frost
  30. 30 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 334 Гневно

    Съжалявам, НО НЕ ВИ ВЯРВАМ !
    До там докарахте хората: ако кажете, че е слънчево, всички да си вземат чадърите !
    Лъжете, нали ?
    Както и за всичко останало.
    ИЗРОДИ!
    Не заслужавате дори да ви поздравява човек, заради едната шепа стотинки никой няма куража и мъжеството да каже истината.
    Пропаднала страна, в която просперират лъжци, крадци, бандити, измамници, безчестници, неморални типове!

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  31. 31 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#8] от "xalikarans":

    Какъв е този изблик на внимание...???

    Препоръчвам ти да ме пропускаш...ясна ли съм ???

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  32. 32 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    Всички такива катастрофи по неписано правило са предизвикани от човешки грешки!Просто няма как да се избегне този фактор!Лека му пръст на машиниста!

  33. 33 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 171 Неутрално

    [quote#7:"BlueWater"]Виновен е този, който не е превключил стрелката така че влакът да премине НАПРАВО по основния коловоз каквато е нормалната процедура! [/quote]

    По която и отсечка да са насочили влака, помощник-машинистът е бил длъжен да спазва правилата за безопасност.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  34. 34 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#7] от "BlueWater":
    До коментар [#20] от "Jeremy Irons":
    До коментар [#22] от "vjacho":

    Мисля ,че и тримата сте с най-точни анализи по инцидента....за съжаление има жертва и пострадали . Някой 100% е бил на следобедна задрямка .....!

  35. 35 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Мисля си, машиниста не е виновен,щом се отклонява от правият път скоростта ще е превишена.Ако не се е отклонил на стрелка нищо нямаше да се случи.Като пътник също ми се е случвало на транзитна гара експреса да се люшка застрашително точно поради тази причина,дори ме събори от кушета.Но какво ли значение има мнението ми? присъдата е произнесена предварително ....машиниста е виновен.Жалки същества на ръководни позиции ...все наши и партийци хм хм

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  36. 36 Профил на 2last
    2last
    Рейтинг: 116 Гневно

    това най-удобната и най-тъпата причина! Нали тези участъци ги рехабилитират да могат влаковете да се движат със 160км/ч. Този участък е прав и без завои, ние нямаме влакове, които да развият тази скорост. Дори сименсите дигат 140 мак. скорост. Щом една Шкода дерайлира при положение, че дигнала максимум 80км/ч не ми се мисли, ако се купят нови влакове и вдигнат 160км/ч. Министърът направо да си признае взехме едни пари, похарчихме ги, излъгахме европейците, че влаковете могат да се движат със 160, защото докато се купят нови влакове линии ще се амортизарали. Поредният "експерт" - оставка и бог да прости загиналите и да помогне на пострадалите!

    Сега разбирате, че не може един крадлив цига*ин да се представя за честен и голям политик, като Стамболов." - Никола Филчев
  37. 37 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 163 Неутрално

    Какъв е този маршрут София- Варна през Стара Загора.

  38. 38 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Превишена скорост от 40 на 60 км/ч. Тези за идиоти ли ни вземат?! Явно целта е пътническите превози на БДЖ да бъдат съсипани окончателно.

  39. 39 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Причината е колкото тривиална, толкова и зловеща. Както го гледах по новините и както го казаха, че машинистът бил починал. Събитията са станали по следният начин. Някъде между гара Михайлово и гара Калояновец машиниста получава я инфаркт, я инсулт и умира. На тия електровози машинистите седят в специални кресла и ако случайно както е станало ако машиниста умре то креслото го държи, все едно че е жив. На входящата стрелка един от езиците е заклинил в междинно положение, ни затворен ни отворен, като същевременно автоматиката дава сигнал при р-л движение, че всичко е нормално. Тоест, ако стрелката преди приемането на влака да е давала на страничен коловоз и за да приеме р0л Движение влакя на директен коловоз трябва да превключи на директен коловоз.Точно тогава, при превклюцването на стрелката от страничен на директен коловоз един от езиците е останал в междинно положение, като автоматиката на стрелката дава погрешен сигнал на р-л движение, че всичко е нормално.
    И ето един низ от случайности. Малко преди да навлезе в гара Калояновец, машиниста умира, стрелката неизправна не по вина на р-л движение, няма кой да види от влаковия персонал, машиниста, повредената стрелка и катастрофата е налице.

  40. 40 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#37] от "silent step":

    ,,Какъв е този маршрут София- Варна през Стара Загора.,,

    Да има такъв маршрут и то не от сега, на гара Зимница композицията се дели на две, като едната продължава за Варна, а другата половина за Бургас.

  41. 41 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Преди две седмици пътувах с влак от Амстердам да Брюксел и понеже се пенсионирах в БДЖ , видях огромна разлика между двете железници .Просто няма място за сравнение , но е жалко за загиналия машинист.

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  42. 42 Профил на Michel
    Michel
    Рейтинг: 870 Неутрално

    [quote#8:"xalikarans"]А туристите са плахи хора и с придружители. [/quote]

    Позитано 15... Позитано 15...

  43. 43 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Неутрално

    ,,Несъобразена скорост е най-вероятната причина за инцидента с влака София–Варна,,

    Алоо, как ще е превишена скоростта тамбре хора.Ми там трасето на линията е такова.Малко преди входящата стрелка има мост над реката, преди моста трасето прави завой и е в нанагорнище към Калояновец. Точно преди моста скоростта се намалява на до 70 км./час и никой машинист няма да си тури главата в торбата като надвиши седемдесетте километра, то поначало и скороста е около 80 км./ч.

  44. 44 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Това,с несъобразената скорост прилича на протокол от КАТ.Ако и влаковете не знаем с колко трябва и с колко се движат,а по-късно решаваме на око,няма какво да се коментира.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  45. 45 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Весело

    До коментар [#31] от "Γαλλα":

    ,,Какъв е този изблик на внимание...???

    Препоръчвам ти да ме пропускаш...ясна ли съм ???,,

    Ни са ядосвай ни га ли видиш, няма с кой да са заяде и зафаща наред който и падне най напред. Нещо по женска линия не и е наред.

  46. 46 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#24] от "BlueWater":

    Завоят завършва малко преди моста, а и има леко нанагорнище.

  47. 47 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#39] от "сидер":

    Първо, не е бил сам, а с помощник-машинист, второ, не е карал той.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  48. 48 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Няма катастрофа, за която в България причината да не е "несъобразена скорост". Дори релсите да липсваха, пак щяха да твърдят че несъобразена скорост е причината - при нулева скорост нищо няма да се случи.

  49. 49 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#47] от "fallon_fallon":

    ,,Първо, не е бил сам, а с помощник-машинист, второ, не е карал той. ,,
    Според правилника ПЖИ помощник машиниста няма право да кара локомотива в района на ж.п. гара, има право да сменя машиниста извън района на гарата и то машиниста е длъжен да следи деиствията на помощника си. Това е накратко, иначе този казус е много по нашироко описан. Кога и при какви условия и с каква скорост помощник машиниста може да кара влакова композиция.

  50. 50 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Много съм изненадан, че български влак въобще може да превиши някаква скорост, при техниката с която разполага БДЖ - сигурно същите локомотиви са дърпали същите вагони, когато в тях Мойсей е возил евреите през пустинята.

  51. 51 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#49] от "сидер":

    Ами така е съобщил помощник-машиниста, когато се е обадил в Пловдив, след инцидента, че лично той е карал, че е съобщил на машиниста за отклонението, че е забравил да намали като е навлизал в него. Дори да е бил в шок, което е разбираемо, каква е логиката, да обвини сам себе си, ако друг е виновен? Просто няма.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  52. 52 Профил на straw_sec
    straw_sec
    Рейтинг: 116 Разстроено

    Ако влакът е приеман в отклонение, а не на прав коловоз се разбира от входният светофор и съответно има време за нужната реакция по намаляване на скоростта. Вариант е че са се движили много бързо в междугарието, не всички междинни ръкави за спирачен въздух са били свързани и не е било възможно рязко намаляване до безопасна за дъгата на навлизане скорост.

    Понеже композицията се цепи и половината вагони отпътуват за друго направление е възможно ръкавите за спирачен въздух в средата на композицията да са били предварително разкачени и задните вагони при скоростно навлизане в крива да са дестабилизирали цялата композиция, поради липса на собствена спирачна сила - натиснали са предните, те са се извъртяли (защото са спирали) поради породили се противоположни сили предизвикващи "двоица".

  53. 53 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 171 Разстроено

    Ужасна трагедия! Дано пострадалите преживеят и психологическите травми.

  54. 54 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Моля ви, "Дневник", оправете си информацията в статията. Името на загиналия машинист е Венко Тодоров, на 38 години.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  55. 55 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    "Информацията, която имам, е, че локомотивът се е завъртял и се е ударил някъде в третия вагон, което също навежда на мисълта, че става въпрос за превишена скорост"

    Това изобщо не е задължително. Третият вагон също се движи със скорост към въртящия се локомотив.

    ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА
  56. 56 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Човекът - мъртъв, защо да не го обвиним?! Да! Ама той има семейство! Има много пострадали! Щетите са сериозни! Защо семейството му да отнесе всичко? Нека се направи пълно разследване и да се види кой и за какво е отговорен!

    goblenka
  57. 57 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#49] от "сидер":

    Да, но... Прочетох, че машинистът вероятно е починал преди катастрофата! Щом помощникът няма право, а машинистът е починал,, кой трябва да кара влака? И, кой го е карал?

    goblenka
  58. 58 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 116 Неутрално
  59. 59 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#43] от "сидер":

    Какво искаш да пишат - неправилно изпреварване?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  60. 60 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Все повече се убеждавам, че причината за катастрофата е била незатегнати крепежни елементи. Има две възможности. Тези елементи да не са закрепени добре при изграждането на железопътния коловоз или в последствие да са били разхлабени.
    Една жена каза, че малко преди катастрофата работещите на самата гара са се чудели по кой коловоз да пуснат влака.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  61. 61 Профил на Христо Росенов Христов
    Христо Росенов Христов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоя епогей на мисълта - да се разбира минъстърчето нещо пак ни работи. Нетрябва ли след като това е най модерния участък в България и е след реконструкция - разрешената скорост да е към 350 км./ч.?

  62. 62 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Къде отидоха 160-те км/час бе, пульовци?
    Въздух под налягане сте всички, начело с вожда и учителя ви Рапон.

  63. 63 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 593 Неутрално

    КОЙ прави този участък питам!!!!

  64. 64 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Машината, която виждате на снимката, е Шкода, произведена в соц Чехословакия преди 50г. Кой знае колко пъти е рециклирана и кърпена. С това искам да кажа, че подвижния състав, с който БДЖ ни вози, е за музея. Жалко за машиниста.

  65. 65 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    Всички свидетели (включително и пострадалите) твърдят че влакът се е движел бавно, само онези разследващи специалисти решили, че влакът се е движел прекалено бързо.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  66. 66 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#14] от "nikidimi":

    Можеше да си спестиш нелепия коментар.
    Има си всичко.
    И аз съм изумен защо веднага,както за всичко стана норма в тази държава,не се съобщят причините.Вероятно за да дъдрят по-дълго време глупости журналистите.
    Като е загинал машиниста,нали помощника е жив и адекватен,нали има гарова инсталация,има жив и здрав ръководител-движение,който е основен фактор за преминаването на влаковете през гарата му.
    През дългия си стаж в БДЖ,съм обучил много кадри и винаги съм обяснявал,че катастрофа се случва с наслагване грешки на повече от едно лице.
    Разследване се започва с установяване състоянието и показанията на гаровата инсталация и на ръководителя по движението.Защо не се съобщава въобще за него и какво обяснява той.
    Защо бърз влак се приема в отклонение?!По принцип неспиращите в гарите влакове се пропускат по главния/прав/коловоз,който е продължение на текущия път и се преминава с установената за участъка скорост.
    За да се приеме бърз влак,който по разписание не спира в гарата,в отклонителен коловоз,трябва да има много съществена,добре обоснована причина,защото ,както в случая,предразполага към произшествие,забавя съществено скоростта на влака/40/км/ч и влака излиза от разписание.
    След това се установява как машинистите са възприели и реагирали на показанията на входния светофор/влизане разрешено на прав или отклонителен коловоз/ и на стрелките.
    Всичко това ,дори и разчитането на лентата,трябваше да е ясно досега и обявено на обществеността.
    Жалко.

  67. 67 Профил на tulup СУПЕР
    tulup
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#66] от "dedo pepo":

    Мисля, че говорим за различни неща. Просто технологиите напредват доста бързо и когато става дума за сигурност е желателно да се използват най-модерните технологии, а не минималните.

    Това, което една нормална за 2014 година система би направила е следното:
    1. Отчита, че стрелката е сменена в отклонение и автоматично намалява позволената скорост в този участък до 40 км/ч
    2. Засича, че влакът се движи с 60 км/ч над ограничението и автоматично задейства спирачките.

    Очевидно такава система или няма или не работи.

    Не ме търсете преди обяд




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #