За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноМного спекулации ще се появят и то с основание защото се крие информация. Когато има дерайлиране върху стрелка, един специалист може да разбере причината веднага.
Митев
Рейтинг: 800 НеутралноСтранно... Пътническите влакове са в пъти по-малко от товарните, при това са много по-малки, по-къси, по-леки... Но пък катастрофата стана с пътнически. Дали наистина това е съвсем случайно!?
dimitrov_ok
Рейтинг: 221 НеутралноКаква причина може да е трасето, след като катастрофата става при навлизане в района на гарата.
Явно стрелката нещо
dimitrov_ok
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#2] от "Митев":
Колега къде видя толкова товарни влакове
Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#2] от "Митев":
Вероятно не живееш в България. Отдавна вече товарните влакове са по-малко от пътническите. Нито има какво да се превозва, нито инфраструктурата и персонала са читави. Всичко се качва вече на гуми.
сидер
Рейтинг: 805 Неутрално,,Колегите на загиналия машинист подозират проблем с трасето,,
Проблемът е в стрелката. Един от езиците е застанал в междинно положение по някаква причина като автоматиката на стрелката дава на р-л движевие сигнал, че всичко е наред. Защото р-л движение още при тръгването на влака от гара Михайлово оправя входното трасе на влака, чрез автоматичната система на стрелките.
8th_ball
Рейтинг: 1027 НеутралноЗа трети път се включвам в обсъждането на информация по темата, пак ще повторя - причината трябва да се търси не вътре във влака, а извън него. Думите на железничарите само потвърждават това, което вече бях написал.
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноГадното е,че не казват КОГА ще разберат какво се е случило и съответно КОГА ще ни кажат!
Преди години германци пътуват с авиокомпания "Балкан" от Германия за България,когато им казват,че не може да кацнат в София,поради мъгла. Без нищо повече да им обясняват! След около час кацат в Бургас на Сарафово. Зима е! Отново никой нищо не им разяснява! Чакат няколко часа автобуси,които ги натоварват и откарват в единственият работещ хотел в Слънчев бряг-"Кубан"! Там от това "преживяване" се побългаряват,т.е. се напиват! И едва след два дена изпращат самолет,който ги откарва обратно в София. А стюардесата ни в клин,ни в ръкав ги агитира да пътуват пак с "Балкан"! А те се смеят подигравателно!
ytrewq
Рейтинг: 284 НеутралноПричината за катастрофата е превишена скорост... станало ясно, след като били извадени лентите с данните за скоростта ...... Влакът се е движел със 100 км в час при ограничение 40, съобщил за “24 часа” шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев. Информацията била потвърдена и от зам.-министъра на транспорта Антон Гинев.
Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#9] от "ytrewq":
Ако това е вярно което пише 24 часа, най-вероятно машиниста не е видял сигнализацията на входния светофар, че ще мине в отклонение, а не по главния коловоз. Тогава има ограничение на скоростта. Стрелката на показаните снимки е такава, че може и със 100 да се мине, но само в ”право” разположение.
pamela
Рейтинг: 1540 Неутрално[quote#6:"сидер"]Проблемът е в стрелката. Един от езиците е застанал в междинно положение по някаква причина като автоматиката на стрелката дава на р-л движевие сигнал, че всичко е наред. Защото р-л движение още при тръгването на влака от гара Михайлово оправя входното трасе на влака, чрез автоматичната система на стрелките. [/quote]
Много малко вероятно. Стрелките имат датчици за положение (контакти), които са дублирани и при междинно положение на стрелката централизацията (т.е. автоматичната система за нареждане и управление на маршрутите) не може да нареди маршрут.
Причината е превишената скорост. В района на гарата ако входът е в отклонение обикновено е с ограничение 40 км/ч.
turnika50
Рейтинг: 221 НеутралноПомощник машиниста е жив и вероятно той ще може да каже какво точно се е случило преди удара.Дано поне той да е добре човека!
dimko
Рейтинг: 747 НеутралноДано с разчистването на релсовия път,
върви и стриктна Следствена експертиза...
Никой не се нуждае от догадки и предположения...
BarBQ
Рейтинг: 808 НеутралноТъмните събратя са си набрали джилезо, естествено безнаказано, и ето го резултата.
сидер
Рейтинг: 805 НеутралноДо коментар [#11] от "pamela":
,,Много малко вероятно. Стрелките имат датчици за положение (контакти), които са дублирани и при междинно положение на стрелката централизацията ,,
До някъде съм съгласен с вас, но превишена скорост?
Работил съм като конструктор в железниците и ще ви кажа следното има един коефициент на сигурност се казва. Та за една стрелка ако се каже че отклонява с позволена скорост от 60 км/ч. както е при всички наши стрелки, като и сложим коефициент на сигурност 2 обикновено толкова се слага. Значи тази стрелка може да издържи и на 120 км/ч.
Дори мога да ви дам пример с лични наблюдения.
Преди 1990 та година имаше един експрес ,,Чайка,, му викахме. Та той се движеше по подбалканската линия, през гара Тулово. Там често ставаха остри срещи на този експрес с друг идващ от Бургас. Та по тогавашният правилник транзитиращият експрес се приемаше на първи коловоз, а там, в гара Тулово първи коловоз е отбивка. Колко пъти съм бил свидетел как поне с най малко 100 км./ч профучаваше експреса.
Теглеха го Австрийските ,,симеринги,, а те вдигаха до 140км/ч.
Та тогава имаше едно машинистче, Софиянче, луд Колю му викаха. Той още с отклонението надуваше свирката на локомотива и така докато излезне от перона.
.
Firefly
Рейтинг: 541 НеутралноКрият информация със сигурност.
ralita68
Рейтинг: 694 НеутралноТова е диверсия!!! Но ромите нямат нищо общо!!!Байдъуей,резултатът от предходната катастофа???????
Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#15] от "сидер":
Ако имаш разрешена скорост от 40 км в отклонение, а влезеш със 100, то риска от дерайлиране е много, много голям.
Миналата година в Испания имаше тежка катастрофа - при ограничение от 80 км, влака беше минал със 153 км. Май жертвите бяха над 70.
€arthquak€
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#15] от "сидер":
☭= ☠Смешко, нормалните жп линии позволяват влизане в отклонение с 40 км/ч. Скоростните, отскоро въведени, разрешават 100 км/ч.
На така наречените от теб "симеринги" името им е локомотиви серия 04, които не са в експлоатация поне от 12-13 години, и тяхната максимална конструктивна скорост беше 120 км/ч.
Ти май си работил като кондуктор, а не конструктор!
Nikoi
Рейтинг: 488 Неутралноабе кво сте се заспорили ,кои и какво , ще се изясни от следствието и ще е ясен виновника ,явно е небрежност или от загиналия ,или от негов колега на пътя
сидер
Рейтинг: 805 НеутралноДо коментар [#19] от "€arthquak€":
Извинявай, не съм се уточвил.Работил съм сато конструктор през периода 1072-78 година. Мое дело са вагоните отоплярки на пътническите влакове. Понеже дизелите 06 серия нямаха котли за отоплението на влаковете. За нези вагони отоплярки съм се карал с инж. Ковачев на времето.
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1341 ЛюбопитноБлагодаря на циганите, които са помагали на ранени пътници !
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиБлагодаря ВИ !
Мизийски
Рейтинг: 114 НеутралноНаблизо има циганско гето, имайте едно наум
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).