За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Миро
Рейтинг: 114 НеутралноАма естествено - току що ремонтиран път и веднага - виновни машинистите!
другари комунисти (ПП, БСП, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!afanko
Рейтинг: 168 НеутралноТе вагоните и локомотивът отдавна трябваше да са бракувани. Тази серия на машината е от 1971 г., вагоните може и по-стари да са!
SS
Рейтинг: 1354 НеутралноИмаше един идиот (май беше в Испания) който дерайлира влака , като в същия момент си правеше селфи онлайн и се кефише как подобрява рекордите на Шумахер !
Явно има "достойни" последователи в наше село !!
Помощник машиниста накрая ще обере калая , стига да не се докаже някоя повреда в спирачната с-ма непозволяваща намаляване (което на мене ми се чини крайно невероятно - по скоро машинистът се е правил на екшън герой) !!!
Храбър
Рейтинг: 1341 Неутрално[quote#1:"Миро"]Ама естествено - току що ремонтиран път и веднага - виновни машинистите![/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Според мен причина са недобре затегнати крепежни болтове на релсите…
Свидетелите твърдят, че власът се движел бавно!
salvador
Рейтинг: 381 НеутралноВсе някой е виновен, а и къде е 40, къде 100км!
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!incognito
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#2] от "afanko":
В Италия съм се возил на влакове изглеждащи не по-нови от този (но да, не знам точно на каква възраст), движещи се стабилно с около 100-120 км/ч. Не е до възрастта — 1971 е старо да, но тя сама по себе си не е решаващ фактор. В Япония, първият модел шинкансен се е използвал до 2008 (от 1964) и то при доста по-големи натоварвания (и като скорост и като пътникопоток).
виж http://zyalt.livejournal.com/1098503.html
От много по-голямо значение е поддръжката на техниката и трасето.
Firefly
Рейтинг: 541 НеутралноВсеки ден става нещо в тая страна и се раздават обезщетения. Държавата е взела ролята да поддържа всички, които пострадат независимо по какви причини /знам, че билетът е вид застраховка/ говоря по принцип. Партийните интереси отново излизат по-важни от държавните, защото заради популярност на предстоящите избори се правят безумни държавни решения.
murttle
Рейтинг: 565 НеутралноНе зная доколко е безопасно точно това трасе, но преди време говорих с един железничар и го питах защо така пак намалиха скоростта на влаковете Пловдив-София, след като за известно време я бяха вдигнали, и той обясни това отново с трасе, което уж било ремонтирано. Каза ми и доста други неща - че има трасета, които не са за ремонт, но се обявяват за такъв, за да се точат пари, че в железниците масово се назначават на ръководни постове некомпетентни хора и истинските железничари изобщо нямат думата.
incognito
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#3] от "SS":
a_derailment
Говорил по телефона с Renfe, не си е правел селфи.
http://en.wikipedia.org/wiki/Santiago_de_Compostel
Но да, обвинен е за 71 убийства.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 694 НеутралноПриемам безусловно,че помощник-машиниста е минал със 100 км/ч,вместо със 40.Само,че сутринта човека от БДЖ каза,че ако не сменяш коловоза,там наистина можеш да се движиш със 100 км/ч.Естественият въпрос е : Как и кога информират машиниста дали ще мине направо или ще се отклони по съседен коловоз?Защото ако не е информиран навреме,или въобще не е информиран ....
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Храбър
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#8] от "murttle":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Най-вероятно това е причината толкова бързо и категорично да разпространят версията за "превишената скорост".
Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#10] от "Чичо Ваньо":
Има светофар за вход и изход на всяка гара. Този за влизане принципно трябва да е на км от гарата, поне в Европа такива са стандартите. Червено значи - спитане, зелено - влизане на основния коловез, зелено и жълто - влизане в отклонение на друг коловоз, което значи и намаляване на скоростта, обикновено 40 км. Вместо зелено, се използва и бяло или жълто, зависи от светофарите, но важнимса броя на светлините.
Някъде другаде бяха цитирали началника на влака, че композицията се е движила с нормална, бавна скорост. Имало също и камера, която е заснела всичко.
Версии ще има много, най-лесно ще бъде да изкарат машиниста виновен защото там ремонтите се извършиха от едни любими на някои хора фирми. Отделно и контрола не е много голям. Но това може да е спекулативно разбира се. Най-достоверно ще е да се видят кадрите, би трябвало да има такива.
Храбър
Рейтинг: 1341 Неутрално[quote#7:"Firefly"]Партийните интереси отново излизат по-важни от държавните, защото заради популярност на предстоящите избори се правят безумни държавни решения.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Още по-лошото е, че управляващите са прекратили окончателно работата си и всичко е оставено на самотек, самоиздръжка или на "мускули"…..ако са му останали някакви!
greenhrast
Рейтинг: 825 НеутралноВсякa вечер мaшинистите си измъквaт от тaхометърa рaзпечaткaтa зa движението нa влaкa през деня. Подписвaт се. Никой нa нищо не се е прaвил - мaшинистът знaе се че всичко се зaписвa и остaвa нa хaртия.
Сaмо някой който не знaе товa може дa го твърди.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Consumer
Рейтинг: 1340 Весело2/3 от парка на БДЖ е за скрап, на момента.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantВячеслав Атанасов
Рейтинг: 914 НеутралноОстава и показанията на семафора да станат известни.Трябва да е светил зелено и жълто.Сигурно е било така.Проблеми в спирачната система не е необходимо да се търсят.Преди главния светофар,на 700 метра,трябва да има предупредителен.700 метра е спирачното разстояние,за което спирачките на локомотива само биха били достатъчни,а при сигнал за тревога,и няколко ръчни на вагоните,за да бъде намалена скоростта,дори спрян влака.Както предположих и вчера,този,който е карал влака,не се е съобразил със семафора.
dimitar4
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#16] от "Consumer":
И 3/2 от Правителството е за Скрап.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 914 Весело[quote#15:"greenhrast"]Всякa вечер мaшинистите си измъквaт от тaхометърa рaзпечaткaтa зa движението нa влaкa през деня. [/quote]
Абсолютно вярно.Едно време след повестка предавахме лентата заедно с пътния лист на деломайстора.Той я проверяваше веднага.Някои ограничения,като това,везното,на входа та гара Левище,ако не успеем да го хванем навреме,го удължавахме след това,в гарата,защото си знаехме че деломайсторът ще го потърси да го види на лентата.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#13] от "Jeremy Irons":
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд РъселДо коментар [#17] от "vjacho":
Благодаря за уточненията за семафора.А има ли как да се разбере в кой момент е бил включен?( Предполагам,че цвета на семафора е автоматизиран с посоката на стрелката)
Chavo64
Рейтинг: 114 НеутралноМного бързо се даде отговор на въпроса за причината. Трябва отговор на въпроса защо. Защо е превишена скоростта?! Дали е въпрос на грешно обучение, лоши практики, липса на информация и т.н. Ако няма отговор на тия въпроси, разследването не е пълно и няма да предотврати следващи инциденти по същите причини.
chavo64Jeremy Irons
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#20] от "Чичо Ваньо":
На семафора няма посока, а само светлинен сигнал. Посоката я има когато стрелката се обръща ръчно с топуз. Тогава от далеч се вижда едно като фенер на които с бяло според завъртането разбираш дали продължаваш по главния или си в отклонение.
Dragond
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#16] от "Consumer":
Парка им няма нищо общо. Един локомотив може да е и на 50 години, но ако всичко се поддържа както трябва и своевременно, не би имало никакви проблеми с машините. Вместо това в родното БДЖ парите за поддръжка на подвижния състав се дават за тройно и четворно по-голяма администрация от нужното и хранилки за синдикатите.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 694 НеутралноНе съм се изразил правилно.Идеята беше,дали има как да се разбере кога точно семафора е сигнализирал за намаляване на скоростта?Дали е възможно да не е имало такъв сигнал?Или да е подаден когато на машиниста вече е невъзможно да го види?
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръселfallon_fallon
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#24] от "Чичо Ваньо":
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."Не е възможно да не го види. Той се подава доста преди стрелката. А и помощник-машинистът е съобщил, това се знаеше още вчера от хора, които са говорили с него, но не е намалил. Защо? Казал, че забравил, дали е вярно, ще се разбере в последствие, все пак е жив и сравнително здрав.
axd14700100
Рейтинг: 168 Неутрално... аз си направих труда да видя как изглеждат други влакове, които са дерайлирали със 100 км/ч. Еми няма нищо общо с тоя нашия (от 5вагона - последните два са останали на релсите)
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф... после погледнах за изпълнителят на поръчката по европрограмата (започнал е дейности през 2012г. Банкира в КТБ)
... нищо, че съм мнителен, нищо...
dedo pepo
Рейтинг: 861 НеутралноНеобяснимо е защо до този момент не се споменава нито дума от обясненията на ръководител-движението,които би трябвало да са снети веднага,за да разберем изправна ли е гаровата инсталация и какво е наложило влакът да се приеме в отклонителен коловоз и предвиждано ли е спиране на влака в гарата не по разписание.
Това са основните предпоставки за катастрофата.
Следват неадекватните действия на машиниста.
traveler1
Рейтинг: 903 Неутрално[quote#2:"afanko"]Те вагоните и локомотивът отдавна трябваше да са бракувани. [/quote]
Същите локомотиви ги продадоха на чешки оператор и след основен ремонт в момента не можеш да ги познаеш и си работят и печелят парички без да създават проблеми.
stefan111
Рейтинг: 42 Неутралноужас, сега няма да могат да бъдат обвинени орешарски, пеевски и ромите ...
traveler1
Рейтинг: 903 Неутрално[quote#10:"Чичо Ваньо"]Как и кога информират машиниста дали ще мине направо или ще се отклони по съседен коловоз?[/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОСветлинната сигнализация пред и във гаровия участък е така направена че в зависимост от цвета на светлината и режима и на работа, машиниста разпознава с каква скорост да премине и дали влиза в отклонение, където скоростта трябва да е 40.
С дребни разлики така е в целия свят, където има скоростна светлинна сигнализация
ЙЕИ
Рейтинг: 114 РазстроеноДо коментар [#23] от "dragond":
Да сте чували понятието - СТАРЕЕНЕ НА МАТЕРИАЛА?
гумените изделия между 5-7 години трябва да се подменят, без нзачение в какво състояние са. Металните ресьори на 10-15 год трябва да се подменят също.
Затово по цял свят експлоатационния срок е или едиколко си хиляди км или 25-30 години
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 202 ЛюбопитноНе мога да си обясня стотици тонове метал как така изхвърчат от релсите и коват на място. Няма даже и бутнат стълб. Да не говорим за смачкани вагони...
Има началник влак, кондуктори и разбира се главния машинист и всички спокойно се возят със 100 кмч и не им дреме... Чакат да катастрофират та дано се отърват от мъките...ма на...оцеляват и в такива мелета...
А ?
nassaux
Рейтинг: 201 ВеселоДо коментар [#7] от "Firefly":
То тая работа с обещетенията не е по желание на плащащия ги.... Което спасява малко поне БДЖ е, че в България тая практика още не е много популярна и развита
Нека да видя, как БДЖ ще откаже да ми плати обещетение според травмите нанесени ми, когато им изпратя адвокати с моя билет и медицинско удостоверение
nassaux
Рейтинг: 201 НеутралноДо коментар [#30] от "traveler1":
но те са вързани с автоматична спирачка мисля и ако не се лъжа, на миля преди тях има предупредителна табела, която пък е вързана с алармата на машиниста. Няма как машиниста да не я "види", щото ако не потвърди, че я е видял, влака сам ще почне да спира преди ограничението.... Това за постоянните ограничения, инак транзитен влак никога не се престроява на гара...
На мен едно ми е чудно.... "Помня" трагедията в Роман, където влака беше излетял с 96км/ч при ограничение пак от 40 или по-малко. Беше помел едно поделение и почти всички, ако не ме лъже паметта, без 1-2 души, оцелели по дива случайност, бяха избити от първите 3 вагона. Доста жертви имаше и в поделението. Това го знам от разказ на много близък човек, който е бил на мястото на събитието в ролята на спасител - разбирайте помагал е да се редят труповете край линията....
Та мисълта ми е, ако тоя влак е наистина влязъл със 100 на участък с ограничение 40, как така е спрял без жертви сред пътниците ? и без разрушения...
Инак в добрата стара Англия още има табели с ограничението
nassaux
Рейтинг: 201 ВеселоДо коментар [#32] от "bluescreen":
Не ме слуша клавиатурата вече
Първата част на горния ми пост всъщност беше за вас
axd14700100
Рейтинг: 168 Неутрално[quote#31:"ЙЕИ"] СТАРЕЕНЕ НА МАТЕРИАЛА? [/quote]
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф... ти за демографската криза ли?
Yotce
Рейтинг: 1474 НеутралноМного бързо откриха виновния, вероятно само по съвпадени за такъв беше обявен загиналият машинист.
Само да отговорят на тези въпроси, всичко ще е наред:
- защо изобщо влакът е отклонен от основния коловоз?
- кой добър ангел е спасил всички пътници от дерайлирал със 100км/час влак?
- защо свидетелите твърдят, че влакът се е движил бавно?
badjanak
Рейтинг: 583 Неутрално"По думите на началник-влака, композицията се движила спокойно и предположенията, че скоростта била над допустимите 40 км/час не отговаряли на истината. " liraliya-vlak-bili-posiveli-na-zvyat.html
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.http://www.burgasnovinite.bg/Postradalite-ot-derai
Dragond
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#37:"Yotce"]Много бързо откриха виновния, вероятно само по съвпадени за такъв беше обявен загиналият машинист.
Само да отговорят на тези въпроси, всичко ще е наред:
- защо изобщо влакът е отклонен от основния коловоз?
- кой добър ангел е спасил всички пътници от дерайлирал със 100км/час влак?
- защо свидетелите твърдят, че влакът се е движил бавно? [/quote]
Отговорът се крие в това, че е направено поредното "усвояване" на средства от читави наши фирми. Затова още снощи веднага бяха произнесли присъдата на машиниста, за да не се зададе и още един въпрос - КОЙ ремонтира пътя и КАКВО е направил всъщност като краен резултат? А какво твърдели свидетелите, какво показвали видеозаписите няма никакво значение в Мутроландия. Важното е мутрата в края на веригата да не се закача, а на истината - майната й.
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 541 ЛюбопитноМНОГО МЕ УЧУДВА ЗАЩО ПИШЕ,ЧЕ ТОВА Е ВЛАКА СОФИЯ ВАРНА.ДА МИНАВА ПРЕЗ СТ.ЗАГОРА Е МАЛКО ВЕРОЯТНО.ТОВА Е ЛИНИЯТА ЗА БУРГАС.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Yotce
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#40:"mentra65"]ДА МИНАВА ПРЕЗ СТ.ЗАГОРА Е МАЛКО ВЕРОЯТНО.ТОВА Е ЛИНИЯТА ЗА БУРГАС.
[/quote]
Явно не си пътувал с влак.
Вместо да крещиш във форума, отвори сайта на БДЖ. Всичко ще ти стане ясно.
Simeon Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "salvador": защо тогава е правен ремонт на релсовия път,нали целта на ремонта е да се подобри комфорта при пътуване и да се вдигне скоростта. В се едно да направиш магистрала и да сложиш ограничение от 40км.
xxxxx1
Рейтинг: 640 НеутралноНе вярвам в констатациите за причината за катастрофата.
salvador
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#43] от "sdi1963":
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!Първо - нашите релсови пътища не можеш да ги сравняваш не с магистрала, ами с второкласни такива дори.И второ - като навлизаш в гара, в завой или отклонение, не се движиш със 100км, нали!?Всеки знае какво е положението с нашите железници, още по-добре пък служителите, така че сигурно вината е в този, който е карал влака, след като участъка е бил пуснат в експлоатация няколко месеца преди инцидента.
Сега ще се започнат едни теории на конспирациите, но най-често причините са тривиални.
sa6
Рейтинг: 335 НеутралноНякой изобщо вярва ли в подобни глупости? Естествено че ще обвинят машиниста, най-лесно е. Никой няма да рови в държавната поръчка за ремонта на линията и милионите, които някой е гушнал за некачествена работа! Ако влакът наистина се беше движил със 100 км/ч щеше оцелелите да бъдат единици, справка - подобни инциденти в Европа!
Евроатлантидане на безразличието
Рейтинг: 221 Неутралнонапълно подкрепям горния коментар,най удобния вариант е машиниста,не поражда допълнителни въпроси и е най лесен ,но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там да допускат такива грешки,и което не е маловажно много бързо обявиха виновния на нашите мудни органи някак си не им приляга освен ако не е спуснато 'отгоре' а хората са много настръхнали и те гледат да тушират напрежението в най удобна за тях посока
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимне на безразличието
Рейтинг: 221 Неутралнонапълно подкрепям горния коментар,най удобния вариант е машиниста,не поражда допълнителни въпроси и е най лесен ,но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там, да допускат такива грешки,и което не е маловажно много бързо обявиха виновния на нашите мудни органи някак си не им приляга освен ако не е спуснато 'отгоре' а хората са много настръхнали и те гледат да тушират напрежението в най удобна за тях посока
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимЦензуриран от антибългари.
Рейтинг: 202 Неутрално[quote#48:"svd"]но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там, да допускат такива грешки[/quote]
Както се разбра Слънцето е виновно, че свети и Природата е винова, че вали дъжд...
lgsq
Рейтинг: 221 ЛюбопитноСтранно, никой не споменава за деформация на железния път от високите температури!
Consumer
Рейтинг: 1340 ВеселоДо коментар [#23] от "dragond":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantТук не е Индия, там парка е на посочената от теб възраст и редовно дават фира заедно с пътниците, само че ние не сме милиард за да не ни пука за живота на всеки един индивид.