За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Deputat 241
Рейтинг: 2595 НеутралноИзлиза, че вината е извън влака - в ръководство движение.
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.Помощник-машинистът е с над 10 години стаж и няма начин да не познава трасето. Промяната на маршрута не може да става ясна само от един семафор в последния момент!!!
Това си е престъпна небрежност.
Nikoi
Рейтинг: 506 Неутралноабе случва се на всички ,ама пък чак толкова да нямат връзка и да не са предупредени от диспечер ,явно е система на самотек ,кой откъде как мине ,важното да мине и да не се думне някъде ,е сега не е могъл
vasill
Рейтинг: 664 НеутралноЕх, че лошо стечение на обстоятелствата...
Deputat 241
Рейтинг: 2595 Неутрално"едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете"
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.–––––––––––––––––––
Не знаех, че влаковете могат да се движат по една релса! Нещо като лека кола на две гуми...
АзКлавдия
Рейтинг: 614 НеутралноИ това му единствената сигнализация?? Семафор само? Това със заслепяването е сериозен проблем и за шофьорите, наистина, но как може само това да му е връзката и информацията? Някой да каже от форума, който разбира от тези неща?
Доброто е заразноgrand funk railroad
Рейтинг: 782 ГневноТова е някаква лошa шега! Как е възможно да има само един жп-светофар?
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheChavo64
Рейтинг: 118 НеутралноПри превозни средства с двучленен екипаж ( самолети, локомотиви и т.н) и двамата участват в управлението и носят отговорност. Последна дума има капитана на екипажа или главния машинист ( не знам дали е правилен термина) поради по големия си опит. Той носи и крайната отговорност.
chavo64skara
Рейтинг: 838 Любопитно[quote#1:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Излиза, че вината е извън влака - в ръководство движение. [/quote]
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Гледай ти какво обяснение: Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп-светофарът му показва зелена и жълта светлина.
Едно, че във 14 часа астрономично време Слънцето е все още много високо, второ - когато пътуваш на Изток Слънцето е зад гърба ти!
И това го пишат експерти! Направо са си експреси!
Възможно е Слънцето да свети във семафора и да не можеш да различиш какво свети и какво не свети, но в случая това ще стане чак към залез Слънце! Каква е тази система за сигнализация дето не работи по цял ден? И нали имат и радиовръзка? Или нямат?
kefcho
Рейтинг: 229 НеутралноНоси отговорност и машиниста, но за жалост, е починал...
АзКлавдия
Рейтинг: 614 Неутрално[quote#8:"skara"] когато пътуваш на Изток Слънцето е зад гърба ти! [/quote] Точно зад гърба ти, и свети директно в семафора. Това имат предвид, според мен, а не че слънцето е светило в очите на човека.
Доброто е заразноyu22
Рейтинг: 838 Любопитно..."Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види,...."
мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...Пердон, слънцето залязва на ИЗТОК...!!!!?????
traveler1
Рейтинг: 937 НеутралноВ 15:20 слънцето е превалило но почти отгоре, пък влака се е движел от запад на изток т.е. слънцето е светило почти отгоре и отзад. Машиниста не е бил заслепен а жълтото на скоростната сигнализация е било осветено от слънцето и почти не се е виждало. Би трябвало светофора да има козирка на всяка светлина, но... би трябвало. Учудващо е че тия момчета явно не са следили дори езиците на стрелките, та поне по тях да видят отклонението и екстрено да задържат поне да доубият скоростта в последния момент
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПубликувано през m.dnevnik.bg
€arthquak€
Рейтинг: 886 НеутралноКато не е могъл да разбере какво свети на семафора, е трябвало да спре. Всичко останало е безотговорно.
☭= ☠yu22
Рейтинг: 838 НеутралноВ 15.20 часа, слънцето през лятото съвсем не е " много ниско"...
мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...andthensome
Рейтинг: 118 НеутралноА бе заслепяване. Най-малоумното оправдание. Да е носил слънчеви очила... нали това му е работата баси.
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.АзКлавдия
Рейтинг: 614 НеутралноДо коментар [#15] от "economic hitman": Абе хора, не става дума за заслепяване на машиниста, а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят! Слънчевите очила нищо не помагат в тоя случа, грам не помагат! В Пловдив има няколко такива светофара, ориентирани изток/запад, и говоря от горчив опит - някой път се взираш до последната секунда, за да видиш какво аджеба свети. Очила, сенници в колата - нула ефект.
Доброто е заразноNacho Libre
Рейтинг: 616 НеутралноХайде сега да отворим картата....
Homo ludens sumВлакът навлиза в гаровия участък по права линия от югозапад на североизток.
Сега е близо 14 часа.Ха да видим толкова ли ниско е слънцето в 15.15 часа,че да заслепява толкова.
Освен това,доколкото ми е известно по това време слънцето не свети от североизток нито от изток....Затова е и следобяд.
Тоест слънчевите лъчи са идвали отзад и отгоре спрямо гърбовете на машинистите...
Е,ламбите дето светят на семафора ли са били слаби или изгорели,или основата на която са били поставени е рефлектирала толкова,че те да не се виждат ясно.
Ама когато се обърне влака-пътища много...
Извинявам се за споделените мисли,бидйки неспециалист.
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2243 НеутралноВ 15:20 слънцето не е чак толкова ниско. И този за пръв път ли кара по тази линия? И няма ли някакви аларми да го предупредят навреме?
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.xmm
Рейтинг: 774 Неутрално[quote#16:"dogwoman"] а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят![/quote]
Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?Спри,намали,виж!
Някъде казаха,че има охранителни камери в близост.Какво ли показват те.
Nacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#16:"dogwoman"] Абе хора, не става дума за заслепяване на машиниста, а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят! Слънчевите очила нищо не помагат в тоя случа, грам не помагат! В Пловдив има няколко такива светофара, ориентирани изток/запад, и говоря от горчив опит - някой път се взираш до последната секунда, за да видиш какво аджеба свети. Очила, сенници в колата - нула ефект. [/quote]
Homo ludens sumОк,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка....
И да търсят конструкторите и приелите тази сигнална система с лампи с такава мощност....
Nacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#18:"today"]И този за пръв път ли кара по тази линия?[/quote]
Homo ludens sum[quote#19:"xmm"]Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?[/quote]
Защото,както казаха по-разбиращите от нас,практиката е транзитно преминаващият влак да не бъде отклоняван,човекът просто се е оставил на рутината.
[quote#18:"today"]И няма ли някакви аларми да го предупредят навреме?[/quote]
Явно не.А радиовръзка между влака и ръководителите на движението на съответните гари няма ли.Убеден съм,че има.
A.K
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#1] от "Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!":
Ами не, от железниците казаха че помощник машиниста е бил новак и е можело да кара влак само с главен машинист до него. Главният машинист е този с много години стаж и който е починал но който в момента на инцидента не е управлявал влака.
Nacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#4:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Нещо като лека кола на две гуми...[/quote]
Homo ludens sumЕ,как,лека кола си може на две колела и то задълго.
Стой,та гледай-
https://www.youtube.com/watch?v=6lP1I2bvg_Y
Norman Granz
Рейтинг: 1391 Неутрално"Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило машиниста..."
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.През кой сезон, на кой континент и планета се развива действието?!
gorskiq1
Рейтинг: 138 ВеселоНай сетне . Разкри се кой е главният виновник- слънцето .
Моля съответните органи да се задействат, щото да се накаже виновника немедленно .
Цацара да се самосезира веднага
Майндърбайндър
Рейтинг: 1000 НеутралноНе може цялата система да зависи от един човек,но ако е допуснато,не е виновен този човек.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.n1984
Рейтинг: 229 НеутралноИнтересно е, че откакто съществува семафорната система, за първи път на 12-ти юли 2014-та става ясно, че в 15.20 машинистът може да бъде заслепен и да не види какви са светлините. Мъдростта е навсякъде около нас.... чувствам се толкова дребен....
АзКлавдия
Рейтинг: 614 Неутрално[quote#19:"xmm"]Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?[/quote] Нищо такова не решавам, дзверя се до последно и карам като мравка, задръствам движението, щото даже и да е зелено, вече съм намалила - с две думи, красата.
Доброто е заразноxmm
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#28] от "dogwoman":
/
Ами да,това е логичното.
/предишното не беше въпрос към теб
АзКлавдия
Рейтинг: 614 НеутралноНа мен ми се струва идиотско, че може само от семафор да зависи, не е възможно просто. Като спре ток и няма светофари в града, почваш да се движиш по знаците - единият е път с предимство, другите имат стопове, има си правила (да речем). Ами ако му изгори жълтата крушка на семафора или пък и двете - какво правим?
Доброто е заразноАзКлавдия
Рейтинг: 614 Неутрално[quote#20:"Nacho Libre"]Ок,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка....
Доброто е заразноИ да търсят конструкторите и приелите тази сигнална система с лампи с такава мощност...[/quote] Определено това е част от причината за инцидента, така че да променят конструкцията, ако трябва. Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни.
xxxxx1
Рейтинг: 664 НеутралноИзкараха и машиниста и помощник машиниста кръгли идиоти. За пръв път ли минават по това трасе, та не са съобразили нищо? Манипулират в момента хората, за да прикрият други безобразия.
skara
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#20:"Nacho Libre"]Ок,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка.... [/quote]
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Каква е тази система за сигнализация, която не работи почти цял ден? Никаква.
На това отгоре на прясно ремонтиран участък този семафор със зелена и жълта светлина е трябвало да бъде дублиран със една мигаща жълта светлина много преди това! Двуцветния семафор е на гарата - как се спира влак от 120 на 40 за 500 метра?
humanus
Рейтинг: 0 НеутралноВ 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп светофарът му показва зелена и жълта светлина. Тя е знак, че влакът трябва да отбие в друг коловоз и няма да продължи направо."
и като не виждаш и си заслепен ,какво-не трябва ли да намалиш ?!
и какви са тия радиовръзки,за какво са ако няма време да съобщиш че има проблем ,да те упътят и да се избенгне катастрофата??
И изквинете,тия хора за пръв път ли карат влак??
А ония пък,ръководството,и те ли са нови-зелени?
Кво е туй безобразие ,бре,какви са тия Слънца...нали си греят от милиони години,бре,сега ли нещо ново ви изненада??
skara
Рейтинг: 838 РазстроеноЛъжат и ментосват да хвърлят вината на природните сили!
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Защо по нова линия влакът ще влиза във 1-ви коловоз, след като не спира на гарата? Пропаднал пътя по Главния коловоз? Това трябва да го има във Плана за пътуването!
Системата е тотално сбъркана, но търсят виновния човек, а не грешка във Системата! По стар изпитан образец
Athanatos
Рейтинг: 1723 Неутрално[quote#30:"dogwoman"]Като спре ток ...[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот ....спира и влака!
Athanatos
Рейтинг: 1723 Неутрално[quote#30:"dogwoman"] Ами ако му изгори жълтата крушка на семафора или пък и двете - какво правим?[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Ми обръща се влака, какво правим... нали видя?
Така е по тази територия... някак си не мога вече да я нарека държава...
АзКлавдия
Рейтинг: 614 ВеселоДо коментар [#36] от "Athanatos": Това го знам, даже да не съм специалист по влаци
Примерът ми беше в града като спре ток и няма светофари.
Доброто е заразноNacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#31:"dogwoman"]Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни. [/quote]
Homo ludens sumНа автомобилите ни отзад долу вляво има един червен фар за мъгла.Той се включва заедно с халогенните светлини и служи да бъде забелязван автомобила от движещо се зад него превозно средство в гъста мъгла с видимиост под 50 метра.Мощността на този фар е по стандарт 21 вата.Всеки може да си направи опита след половин час /времето на инцидента/ дали този фар се вижда светещ или не от разстояние 50 и 100 метра.
Пита се в задачата,колко е мощността на крушките на семафорите,ако при автомобилите ни тази крушка е 21-ватова като се има предвид,че интензитета на светене не е пряко пропорционален на увеличаването на мощността,но все пак...
Танас
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноТия за ненормални ли ни мислят ! ! !
Цацарoff - Оставка ! >:-)Как слънцето ще свети в очите машиниста след като влака пътува в посока изток !
Слънцето свети зад гърба.
Някой знае ли къде точно се разминават двата влака с този тръгващ от Варна към София през Пловдив ?
Той е някъде към 16:00 часа в Пловдив.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 948 ЛюбопитноА предупредителният светофар?Той е на 700 метра преди главния.Все пак във всеки момент на приближаване на входния светофар,това са поне 100 метра,не би трябвало слънцето да е пречка през цялото време,колкото и бързо да се е движел влака.А светофарите се наблюдават по правилник и от двамата машинисти.Вторият машинист ще дава някакви обяснения,това е нормално,ще търси смекчаващи вината обстоятелства...
Nacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#12:"traveler1"] Би трябвало светофора да има козирка на всяка светлина, но...[/quote]
Homo ludens sumЕ,а толкова ли е трудно господа разследващите инцидента на сметнат следното -
1.Под какъв ъгъл са падалаи слънчевите лъчи в 15.15 ч. на 12.07.14.
2.Дължината на козирката засенчва ли лампата на семафора в този момент или не.
Ама дето ще смятат едни сложни сметки,могат просто да идат на място след 15 мин и да гледат....
Nacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#40:"Танас"]Някой знае ли къде точно се разминават двата влака с този тръгващ от Варна към София през Пловдив ?
Homo ludens sumТой е някъде към 16:00 часа в Пловдив.[/quote]
Или в гара Михайлово или на чирпан.
bombov_saruyar
Рейтинг: 941 НеутралноНа калпав комунист, слънцето му пречи /на министъра де/.
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.skara
Рейтинг: 838 Гневно[quote#31:"dogwoman"]Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни. [/quote]
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Бе за 160 години железница как пък баш на Гара Калояново конструкцията на семафора виновна! То няма други гари, няма други семафори - само този уникален. И този влак не минава около това време всеки ден от там, та досега да не забелязали, че нищо не се вижда!
пп Семафорите имат толкова дълга история и са такъв минал етап в развитието на железницата, че е смешно дори да се говори по този начин, както е написано от "експреса"!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 НеутралноОчаквах какво ли не да чуя като обяснение, ама не и такава глупост!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 НеутралноНали няколко човека се изявяват като спецове по темата. Защо не обърнат внимание на неправилното използване на термините - говорим не за семафор, а за светофор - http://www.bgrail.info/site/index.php?page=10
fallon_fallon
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#34:"humanus"]и като не виждаш и си заслепен ,какво-не трябва ли да намалиш ?!
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."и какви са тия радиовръзки,за какво са ако няма време да съобщиш че има проблем ,да те упътят и да се избенгне катастрофата?? [/quote]
А е минавал този влак покрай теб, нямаше да говориш глупости. Тук не става въпрос за рейсче от градския транспорт, няма нищо общо дори с новите мотриси. Това е огромна, много висока и много тежка машина, почти 90 тона тежи само локомотивът, да не говорим заедно с вагоните. Няколко пъти е минавал транзит през спирката, на която чакам сутрин, перона е широк 3-4 метра, дори да си най-далеч от него, имаш чувството, че ще те отнесе, с такава скорост се движи. Ако нещо се случи точно в този момент, по никакъв начин не можеш да нито реагираш, нито да се дръпнеш.
Ако е вярно, че помощникът наистина не е видял, че свети жълто и зелено, а поради силното слънце, което по това време пече точно зад гърбовете им и право в семафорите, е забелязал само зеления цвят, то той по никакъв начин не е могъл да се усъмни, че ще има отклонение, за да намали. Все пак свети зелено, нещо типично за тази отсечка с този влак. Ще се усети чак като навлезе в отклонението, а оттам вече няма как да реагира.
fallon_fallon
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#45:"skara"]То няма други гари, няма други семафори - само този уникален.[/quote]
"All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."Има и други, няколко са, не са единствените семафори, разположени по този начин и машинистите виждат голям зор. Тук обаче нещата опират до вина на много по-високо ниво.
greenhrast
Рейтинг: 853 Неутрално15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето бие много ниско и е заслепило втория машинист
---
Aре бе
В 15:50ч. хвърлям сянкa 1.50м.
Висок съм 1.75м.
Знaчиии слънцето дори не е ниско. Тепървa имa дa слизa ниско.
Някой глъмее aмa яко.
Публикувано през m.dnevnik.bg
greenhrast
Рейтинг: 853 НеутралноУспокояващото е, че трафикът не е чак толкова натоварен и едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете.
---
Дежурния редaктор му трябвa кaфе.
Или по нaвик е превеждaл с Гугъл от някоя междунaроднa информационна aгенция :)
Публикувано през m.dnevnik.bg
ninjago
Рейтинг: 364 Неутрално[quote#47:"Antonio Candreva"]http://www.bgrail.info/site/index.p hp?page=10 [/quote]
Мерси за линка.
Като се отиде на посочения сайт веднага се открива по описанието следния конструктивен проблем (последните две картинки):
- зелено и жълто - Разрешено е движение със скорост до 20км/ч (преминаване по отклонение).
- само зелено - Разрешено е движение с максимална скорост.
Какво правим, ако жълтата лампа е изгоряла или заслепена от слънцето? Може би ще си помислим, че можем да минем с максимално разрешената в момент, когато всъщност е наложително да минем с макс 20 км/ч.
Семафорът не може и не трябва да е единствената система за сигнализация, защото е очевидно, че е single point of failure.
Дали катастрофата се дължи точно на това, мога само да гадая. Давам го като пример.
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 208 НеутралноАйдееее...фтасахме я... Единствения заслепен машинист по линията...
Димитър Димитров
Рейтинг: 830 НеутралноВсички сме се заглеждали по култови сериали от рода на "Air crash investigation" по NG например. Има разследвания и за влакови катострофи. Всички сме гледали и някой филм от сериала : "От местопрестъплението Маями" Само от обща култура, на почти всички тук, ни е ясно че ни правят в момента на маймуни. И че имат намерение всичко да прехвърлят на убития и живия машинист. Затова имаме нужда от истинска разследваща, а не слугинска журналистика. И журналисти които да задават въпроси. И да могат да направят елементарен експеримент, заедно с добри специалисти. За да направят за смях българските следователи и специалисти. Например изследване ъгъла на падане на слънчевата светлина и влиянието върху семафорната уредба.
Ама за това трябва и ние да настояваме и натискаме, защото не нормално да се хвърля вината само върху машинистите. Има протокол който трябва да се спазва. Трябва да понесе отговорност и то съдебна, този който е завъртял стрелката. Защо го е направил? Защо не предупредил машинистите? Защо не се вижда семафора? Кой го е сложил? Отговаря ли на изискванията? Коя фирма е реновирала жп-пътя? Кой е приел работата и? Какви допълнителни мерки за безопасност има предвидени? Защо не са сработили? Кой ги е проектирал?
И така нататък. И ако осъдят сега помощик-машиниста и всички други наистина виновни и нагушили се с пари се измъкнат, трябва да реагираме. Защото подобно нещо утре може да случи и на нас. А на помощик-машиниста му препоръчвам да си наеме един наистина добър адвокат, които да задава тези въпроси, ако трябва и в Страсбусг!
Чичо Ваньо
Рейтинг: 720 РазстроеноЗа съжаление тунеядците,наречени "държавни служители",в рамките на месец за трети път се опитват да ни хвърлят прах в очите.Първо в Аспарухово нямаше преляло съоръжение,но циганите искаха да черпят журналистите със сладководна риба,после БНБ обяви КТБ за най-най-сигурната,пък КТБ на следващият ден поиска особен надзор,днес слънцето започна да залязва на изток ...
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд РъселНамираш си (може и да си купиш) топло местенце,което да позволява "нищоправене",и нямаш никакви ангажименти,освен да плещиш глупости или да пречиш на хора които наистина искат да свършат нещо.Ако и някое рушветче падне ...
Алеко,Алеко,сто години по-късно бай Ганьо е жив,теб те няма!
xmm
Рейтинг: 774 НеутралноА пострадали от влака казват друго - влакът се движел бавно....... 5139?nt=4
/dnes.dir.bg/news/prichini-vlakova-katastrofa-1703
sa6
Рейтинг: 345 НеутралноВ случая машинистът е виновен за дерайлиране на влака точно толкова, колкото е виновен народа за източените от КТБ милиарди!
ЕвроатлантидаNacho Libre
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#49:"fallon_fallon"] не са единствените семафори, разположени по този начин и машинистите виждат голям зор.[/quote]
Homo ludens sumЕ,значи да се чака следващит инцидент.
sa6
Рейтинг: 345 Неутрално[quote#46:"Antonio Candreva"]
ЕвроатлантидаОчаквах какво ли не да чуя като обяснение, ама не и такава глупост! [/quote]
обяснението смърди. Тези машинисти не минават маршрута за първи път, знаят точно къде с колко да карат. Ако ги отбиват заради ремонт, им се съобщава по радиото.
greenhrast
Рейтинг: 853 ГневноНикой машинист нема се напъва да превишава скорост.
След приключване на смяната хартията от тахометъра със скоростите по часове/минути се подписва и се предава за съхранение. След това се проверява, няма как да се прикрие превишената скорост и всяко друго нарушение.
Никой /с 20 години стаж/ няма да го направи.
Това са хора които всеки божи ден с 16:00 получават СМС, или им излиза на служебния сайт в колко часа им е явяването и то в коя гара. Или евентуално че са почивка - до следващия ден в 16:00.
И им е писнало от пътуване и каране, няма за къде да бързат, на другата гара по-рано не ги чакат.
Не са 18 годишни келеши с бащиния гоууф да пилят гуми на завоите по центъра!!!
dedo pepo
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#25] от "gorskiq1":
Най сетне . Разкри се кой е главният виновник- слънцето .
-Бях сигурен-Бойко!
Колеги,потърпете,докато решат да ни дадат точната и правилна информация.
Не гадайте,защото е лаишко.
Входният светофор/не светофар,не семафор/има постоянна подредба на светлините,както и уличните светофари.За отклонение светят освен зелената и още една или две жълти/в зависимост от отклонението/светлини.Не е възможно това да не се забележи-просто е нелепо оправдание на машинист с ниска квалификация.Освен това пред входния има и предупредителен светофор.
Все още никой не споменава защо транзитен бърз влак се приема в отклонение-това е основната предпоставка.
сидер
Рейтинг: 835 Неутрално,,Помощник-машинистът, който е управлявал тежко катастрофиралия вчера влак София - Варна, не е разбрал, че трябва да намали скоростта от 100 на 40 км/ч, каквато е скоростта при отклоняване на движението. Това показват данните, установени при разследването, цитирани от Би Ти Ви.,,
По правилник, помощник машиниста може да кара влака в кледните случаи:
А- Между гарите и то под наблюдение на машиниста, с цел повишаване на квалификацията.
Б. когато на машиниста му стане зле. Тогава помощник машиниста поема управлението като намаля скоростта на влака до 50 км./ч и когато наближи следващата гара намалява скоростта до 40км./ч и започва да подава сигнал на тревога със свирката на локомотива. С тази скорост помощник машиниста навлиза в гарата и дори да има даден транзит спира локомотива пред гаровото здание за оказване на първа медицинскаъ помощ на машиниста и смяната му с нов. Това беше а и сега си действува по правата на помощник машиниста до времето когато навлязоха подвижните радиостанции в ж.п трандпорта.
Сега с тези джи ес ем-и положението се променя като свиренето със свирката на локомотива отпада, но всичко останало се запазва. Затова и целият персонал на подвижния състав е снабден със служебни джи- ес - ем-и.
Относно сигнализацията със светофорите ( да името светофор е правилно така е прието от железниците за да няма объркване). Та светофорите са два вида. Предупредителен, обикновено се поставя на 2000 метра преди входния светофор.
Когато този, предупресителен светофор свети с зелена мигаща светлина, това значи че влакът се транзитира с отклоняващ коловоз от транзитния . Това е заповед скоростта да се намали до 40км./ч. до входния светофор. Това е накратко.
Meir
Рейтинг: 775 ГневноОще една партенка от сорта на тая, че някой отмъкнал 200 млн. на дребни банкноти. Втория дерайлирал влак сигурно месечината е светила в очите на машиниста.
Въобще тече активна дестабилизация на държавата по всички линии. Някой много могъщ център, вероятно задокеански, се опитва да ни прави на луди.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
pamela
Рейтинг: 1606 Неутрално[quote#1:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Промяната на маршрута не може да става ясна само от един семафор в последния момент!!!
Това си е престъпна небрежност. [/quote]
Най-добре се поинтересувайте от типовете сигнализации на БДЖ (има ги в нета) и щше разберете, че освен входен светофор преди навлизане в гарата преди него има и предупредителен светофор, който указва какво ще бъде показанието на входния с цел машинистът да се подготви за намаляване на скоростта или за спиране. Така, че помощник-машинистът е проспал и показанието на предупредителния светофор. Дори и да е светело слънцето, светофорите имат козирки и светлоотразителната им система е такава, че показанията да могат да се виждат ясно. Освен това когато сигналът се подминава при всички положения показанието му може да се види ясно.
Ако машинистът не е сигурен в показанието на светофора поради лоша видимост, то той трябва задължително да намали скоростта.
Consumer
Рейтинг: 1388 ВеселоПоследно се возих на БДЖ-то през 98-ма, благодарение на родната казарма, едни старшини се скатаха и аз го отнесох да придружавам новобранци към поделенията седмица преди уво-то
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantpomnesht
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#4] от "Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!": Да наистина в България нямаме еднорелсови композиции (и както руснаците ни изсмукват с енергоносителите едвали скоро ще имаме). Май точното е един коловоз.
Athanatos
Рейтинг: 1723 НеутралноСя гледам мача, в Бразилия е 16:15. Слънцето свети на стадиона и се чудя как не се оправдават футболистите, че ги заслепява. for_Podkowa_Le%C5%9Bna_G%C5%82%C3%B3wna_WKD.jpg
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .И не знам дали сте заглеждали семафорите (светофорите) по ж.п.линиите - козирките им а ОГРОМНИ, не са като на светофарите по пътищата.
А и досега на мен не ми се е случвало слънце да ми свети от към гърба, и да не мога да видя светофара какво свети...
http://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/83/Sema
foure
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#5] от "dogwoman":
Какво заслепяване? в 15 часа при движение от запад на изток слунцето е в гърба и няма начин да заслепи който и да било да не говорим, че и от изток на запад пак няма да заслепи - в 15 часа е достатъчно високо. Мислете малко и не вярвайте на всички глупости които се пишат.
Четвърти километър
Рейтинг: 340 Неутрално"Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток."
Извинете ме, но това не е ли леко малоумно обяснение, клонящо към твърдения за сушата, кишата и гришата.
nassaux
Рейтинг: 207 ВеселоТова обяснение е малко като едно съобщение, където един изтеглил 205 милиона в брой само с разписка
Държавата отива към пропаста по-бързо и от 1996та
incognito
Рейтинг: 886 НеутралноЗабравили са да добавят още две от главните причини: че помощник-машинистът е бил в сатурнова дупка и че асцендентът на неговия трети братовчед е броненосец по китайския календар.
andthensome
Рейтинг: 118 ВеселоДо коментар [#16] от "dogwoman":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.Като не виждаш семаформа намаляш за да го видиш... Ти као не виждаш светофара там където и да е бил... на доверие ли мина през кръстовището ??? Що за глупост си написал изобщо ми кажи?
shumkar
Рейтинг: 348 Неутрално[quote#54:"komutator"]атова имаме нужда от истинска разследваща, а не слугинска журналистика. И журналисти които да задават въпроси. И да могат да направят елементарен експеримент, заедно с добри специалисти. За да направят за смях българските следователи и специалисти. [/quote]
ТОЧНО В ДЕСЯТКАТА! ++++++++++++++
Но и редакцията на "Дневник" можеше да добави един малък свой коментар.
В тази територия, наречена "България" не всички сме дебили и идиоти.
andthensome
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#72] от "incognito":
the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.И в момента на преминаването покрай семафора е съвпаднал със слъчево затъмнение
goblenka
Рейтинг: 340 Неутрално? Как така? Та Слънцето не си е сменило маршрута! Знае се, че може в дадени моменти да има заслепяване на машиниста / помощник машиниста/. Защо не е направено нещо? Дори да е козирка някаква, която да засенчва семафора? Да може да се вижда светлината каква е. Този проблем е с голяма вероятност и при светофарите. При толкова много ПТП, никога не съм чула такова оправдание: Светеше ми в очите и не видях каква е светлината!
goblenkastierlitz
Рейтинг: 229 НеутралноНе само мафиотска, но и смешна държава.