Машинистът на катастрофиралия влак имал само 15 дни стаж в "Пътнически превози"

Помощник-машинистът на катастрофиралия в събота влак София-Варна, който е управлявал композицията, едва 15 дни преди инцидента е постъпил на работа в "БДЖ Пътнически превози". Преди това е карал товарни композиции, съобщи днес пред журналисти на мястото на дерайлирането началникът на Инспекция "Безопасност на превозите" Неделчо Спасов, цитиран от БНТ.
Той не можа да си обясни, какво е накарало машинистът да повери управлението на неопитния си колега. Спасов подчерта, че за момента нищо не говори за технически проблем, като причина за катастрофата. През последните 14 минути преди катастрофата през този участък са преминали пътнически влак и експрес, поясни Спасов.
От Националната железопътна компания поясниха, че малко преди инцидента светлинната сигнализация на два пъти е показала, че влакът трябва да намали скоростта. Подадени са били два сигнала – предупредителен и основен. Километър преди стрелката е бил подаден първия сигнал, че скоростта трябва да бъде намалена на 40 км в час.
Катастрофиралият влак е бил оборудван с борден компютър от най-ново поколение, който също предупреждава машинистите с каква скорост да управляват. Ако той е бил повреден, главният машинист е трябвало да информира за това, поясни Спасов. От Следствието са иззели черната кутия на композицията. Записът от нея ще покаже има ли човешка грешка, или някаква повреда в самия влак.