Машинисти заплашиха БДЖ, че ще спрат работа

Машинисти заплашиха БДЖ, че ще спрат работа

Машинисти заплашиха БДЖ, че ще спрат работа
Машинистите от Пловдив заплашиха ръководството на БДЖ, че ще спрат работа, ако не получат по-добри условия на труд. Липсата на пари според тях е предпоставка за инциденти.
От КТ "Подкрепа" в Пловдив твърдят, че лошото състояние на инфраструктурата е причина за тежкия инцидент край гара Калояновец, а не човешка грешка. По думите им има разминаване в системата за безопасност. Пътнически влак дерайлира по маршрута София-Варна при гара Калояновец на 12 юли. При инцидента загина единият от двамата машинисти, а десетки пътници пострадаха.
След приключване на проверките от синдиката ще настояват да се изследва цялата железопътна инфраструктура, за да няма други инциденти. 
От синдиката са убедени, че има разминаване в светлинните сигнали преди катастрофата. Зеленият сигнал за скорост от 100 км е последван от друг за намаляване на скоростта на 40 км само 250 метра преди отбиване на композицията. Освен това устройствата, които трябва автоматично да забавят влака, са произведени от две различни фирми.
"Не може един да прави тези устройства, които са по пътя, а друг тези, които са в машината, защото когато утре едното с другото устройство не сработи, вината чия е? Почват двете фирми да си прехвърлят вината", заяви пред БНТ Иван Балталийски от отдел "Безопасност и здраве при работа" към КТ "Подкрепа"-Пловдив.
Участъкът в този район е ремонтиран, но има стара стрелка, което подкрепя теорията за недобро състояние на трасето, коментираха още от синдиката. Те препоръчват надигащото се недоволство на машинистите да не се превръща в стачка, а в отказ да се работи заради лоши условия на труд.