Местан иска консултации за актуализацията на бюджета

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 112 Гневно

    Павка, #нямадаплатим , не разбра ли?!

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  2. 2 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Стига пропаганда!
    Предлагам закон: При неизпълнение на бюджета премиера, лидерите на партиите излъчили правителството и шефа на бюджетната комисия да са наказателно отговорни!

  3. 3 Профил на stoiank СУПЕР
    stoiank
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    ..Отправяме призив да гледаме не през призмата на партийния интерес, а на интереса на лекарите и пациентите. Този поглед ще ни покаже и вярното решение, а то е приемането на ДВЕТЕ актуализации.....

    И кое точно във втората актуализация е в полза на лекарите и пациентите, а не е в партиен интерес. Да не говорим, че е крайно време да се сложи ред в здравната каса и да спре това безконтролно пилеене, при условие че услугата здравеопазване не минава и ред напред.

  4. 4 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Късно е либе за китка...!!!

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  5. 5 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Аз пък искам местан и останалите фесове, вън от управлението на България! Бях потресен от гледката когато президента връчи мандата на местан, всичко това пред портрета на Васил Левски!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  6. 6 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    След това ясно искане на Местан, пред електората на БСП вече не стои никаква алтернатива кой защитава правата на бедните и онеправданите.
    Затова днес лозунгът е:
    Социалисти, обединявайте се с бюлетината на БСП. Пък и хората по някое и друго кебабче дават, освен празните приказки...

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  7. 7 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Трябва леко да се промени законодателството - при неизпълнение на бюджета и при невъзможност на държавата да покрива плащания, първите плащания които се спират да са депутатските заплати и партийните субсидии. Иначе сега напоително ще започнат да ни говорят, че няма пари за здравеопазване, за образование, за майчински, за пенсии. Ама едва ли ще чуем култувата фраза "държавата няма пари за депутатски заплати".

  8. 8 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    [quote#2:"mihomen"]Предлагам закон: [/quote]
    Много кофти предложение - никой няма да иска да управлява, а всеки ще се натиска да е опозиция...

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  9. 9 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 733 Неутрално

    цитат:
    ..."Това е нашата съдба. Отвсякъде гонени, навсякъде приети....
    ----------

    Нагли.
    Но вече прекалявате.
    Стига.

  10. 10 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    [quote#6:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Социалисти, обединявайте се с бюлетината на БСП.[/quote]
    Колеги, ИЗВИНЯВАМ СЕ!
    Имах предвид "с бюлетината на ДПС"!!!!!

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  11. 11 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Мартин Димитров:

    Препоръчвам на президента да излезе заедно с бъдещия министър на икономиката, който перо по перо да заяви какви пари са нужни за всяко министерство и сумата необходима за покриване на разходите, а не да се хвърлят в пространството безотчетно милиарди.

  12. 12 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "Отправяме призив да гледаме не през призмата на партийния интерес, а на интереса на лекарите и пациентите."

    Преди малко един гербер ме разрева покрай лечебниците, сега и този се хвърлил от четивото да ме разстройва.
    Интересът на лекарите е ясен. Чак взех да се притеснявам от ищаха им за пари.
    Пациентите къде са в тази пропаганда?
    Я да припомним нещо:
    Разходите и трансферите на касата през 2009 г. са били като цяло 1,7 млрд. лв., при заложени 2 млрд. лв. или 84,6 на сто изпълнение, а приходите и трансферите са били на обща сума 2,2 млрд. лв.
    Реализираният излишък според отчета е в размер на 455 млн. лв.
    С бюджет 2014 на касата са отпуснати 2.7 милиарда лева.
    Извинете, но това е ръст с близо 60% на парите за харчене от системата. И никой не иска от нея излишъци.
    Айде сърцераздирателните стонове за НЗОК да започнат, когато се обясни защо е такова щението и защо качеството на услугата си остава същото.

    Ecrasez l’infâme
  13. 13 Профил на nec4e
    nec4e
    Рейтинг: 217 Гневно

    Абе стига вече сте се консултирали! То заприлича на детска градина като не могат да се разберат децата и хайде при "Лелката" да им каже какво да направят(това президентсво стана като хан покрай вашите "консултации". Събирайте си там багажите от НС и да ви няма!(ама никога да ви няма)

  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    До коментар [#2] от "mihomen":

    Прав си! Сега всеки некадърник може да се пробва да управлява.И накрая виновни сушата,кишата и Гришата ,а ние плащаме.

  15. 15 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    До коментар [#12] от "Graf":

    Целият рев е заради лекарствата.80% от парите на НЗОК отиват за лекарства.Колко партийци и висши чиновници са в конфликт на интереси?

  16. 16 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Разберете се с БСП-ту другарю Павел. Да не се крият като щрауси а да си понесат отговорността за поредния крах. Искат да се направят на опозиция и друг да им гласува актуализацията. Не става!!!

    Няма шики-мики.
  17. 17 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#12] от "Graf":

    Там колкото и пари да налеят, все няма да стигнат. Системата е като да наливаш вода в пясък. И нищо няма да се промени за пациента. В здравеопазването единственото, което работи добре е механизмът за източване на касата.

  18. 18 Профил на многодобре
    многодобре
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Хайде по-сериозно,нали не мислите ,че с лека ръка ще ни натоварите още с 3-4 милиарда.Крадците сте вие и го знаем,но уви,от прокуратурата не!

    magazinitisia
  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#2:"mihomen"]Предлагам закон: При неизпълнение на бюджета премиера, лидерите на партиите излъчили правителството и шефа на бюджетната комисия да са наказателно отговорни! [/quote]
    [quote#8:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Много кофти предложение - никой няма да иска да управлява, а всеки ще се натиска да е опозиция... [/quote]
    Че то в момента не е ли същото?
    Всички пискат "Не съм аз, бе бате!"
    Поне да им натресем и една наказателна отговорност, поне някаква отговорност ...

  20. 20 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 269 Весело

    Аз в къщи карам с толкова пари колкото имам- никой не ми позволява да си актуализирам бюджета

  21. 21 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#20:"elevation04"]Аз в къщи карам с толкова пари колкото имам- никой не ми позволява да си актуализирам бюджета[/quote]
    Зле си избрал професията - стани политик и ще караш с толкова пари, колкото ти трябват, даже ще спестяваш.

  22. 22 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 217 Неутрално

    За първите шест месеца на годината има болници които са получили от НЗОК от 100 до 400% повече в сравнение със същия период на миналата година.


    Някои болници живеят в разкош откъм финансиране благодарение на чадър, който имат в НЗОК. Ръководството на Касата не предприема мерки парите да се изразходват рационално, а точно обратното – мерките им водят към повишаване на разходите.


    http://tv7.bg/%D0%94%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE-%D1%83%D1%82%D1%80%D0%BE-%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-/%D0%91%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D1%81-%D1%87%D0%B0%D0%B4%D1%8A%D1%80-%D0%B2-%D0%9D%D0%97%D0%9E%D0%9A-%D1%82%D1%8A%D0%BD%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%BE%D1%88_l.102_i.10167187.html#.U9nwz2N3mtc

  23. 23 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Любопитно

    До коментар [#12] от "Graf":

    Графе, не знам " пациентите къде са ?" и за "ищаха на лекарите " , но знам аз и хиляди мои колеги къде сме , заради соцутописти като теб и заради твоята любима Партия , чиито членове изпълзяха от шумата и оборите и деструктурираха българското общество декларирайки тракториста за герой , а лекаря и всяка интелигенция за негов слуга... За ниското качество на услугата пак е виновна твоята любима партия , понеже по върховете на държавното здравеопазване , все още за вашите кадри работническо-селски влезли с рабфак или с 3-ки или с привилегии като например уволнени офицери и прочие. Всяка професия опорочихте и който се опъваше или в лагерите го пращахте или просто го заплашвахте , че ще изгоните сина му от университета , ако не се оттегли "доброволно" - какъвто случай имаме в моята фамилия. Опичай си акъла и не свири на тази струна за "алчните " лекари , защото младите колеги съвсем не търпят подобно отношение и от студентската скамейка напускат Родината. На мене ми трябваха 8г работа в университетска болница и на други места за да се отвратя напълно от вашите кадри и от вашия електорат.

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  24. 24 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не виждам какво общо има 1-та актуализация с лекарите и пациентите? Освен че вероятно има опастност някои от участниците в аферата КТБ да станат пациенти на психиатриите.

  25. 25 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#16] от "Пълен разпад на държавата при управлението на БСП!":

    Напълно съм съгласен, мислех да напиша абсолютно същото !!!
    Какви ми ги разправя наМестана ... разни покани към ГЕРБ ???

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  26. 26 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#15] от "Един телефонист в окопа":

    И все пак?
    Ако се удовлетворят напълно исканията на съсловието бюджетът на касата ще стане 3.2 милиарда.
    Срещу какво точно па и толкова?

    Ecrasez l’infâme
  27. 27 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#7] от "teridan":

    +++ !

  28. 28 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#16] от "Пълен разпад на държавата при управлението на БСП!":


    До коментар [#25] от "Колаборационист":

    Много точно казано! ++++++++++++++++++++

    Подпис - електронен ;)
  29. 29 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#23] от "doctor_v_ispania":


    [quote#23:"doctor_v_ispania"]Опичай си акъла и не свири на тази струна за "алчните " лекари , защото младите колеги съвсем не търпят подобно отношение и от студентската скамейка напускат Родината. [/quote]

    "Докторе", казал съм едни числа горе.
    Ще ти дам още, та да плашиш с тях из Испания испанските мургавелници.
    Я да видим какво става с "изчезващото", но гласовито съсловие.

    2005 г.
    Многопрофилни болници 141
    Легла: 32517
    Специализирани болници: 121
    Легла: 13020

    2013
    Многопрофилни болници 170
    Легла: 33142
    Специализирани болници: 146
    Легла: 13662

    Очевидно, въпреки крясъка от съсловието базата му расте и то се угоява.

    Да видим и броя на лекарите и други специалисти в това поле:

    2005 г.
    Лекари: 28197
    Лекари по дентална медицина: 6493
    Медицински специалисти по Здравни грижи: 47657

    2013 г.
    Лекари: 28 937
    Лекари по дентална медицина: 7 247
    Медицински специалисти по Здравни грижи: 48 463

    И тук расте напливът, та не виждам заплахата на соцпродукта испански как ще се реализира.
    Ако не бъде променена радикално системата, така щото да получава толкова, колкото трябва, а не колкото иска тя ще продължи да иска и да не дава. А в центъра на интереса трябва да не е системата, а ползвателите на услугата.

    ПП
    Кадрите са си ваши, на "Академията". Та затова сте и толкова "доктори", а не лекари.

    Ecrasez l’infâme
  30. 30 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#29] от "Graf":

    Понеже "държавни" болници не се строят,логично е увеличението да е от частни.
    Но и те се нареждат на държавната здравна каса......
    А населението намалява,не се увеличава...
    Бутиково обслужване

  31. 31 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Изоставящите прелъстители-прелъстени и изоставени!

  32. 32 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Ти трудно ще се отделиш от тукашните мангали и тяхното мислене. Да кажеш за гражданите на една велика империя и фантастична страна мургавелници, би трябвало да си съкровен хелипояс( преведи си го на преводачката от испански)!
    До коментар [#29] от "Graf":

  33. 33 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ""Отправяме призив да гледаме не през призмата на партийния интерес"

    Много хитър тоз Деде! Опитва се да озлоби лекарите за да се създаде напрежение и покрай техният бюджет да "оправи" и далаверата с КТБ.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  34. 34 Профил на cocoi
    cocoi
    Рейтинг: 733 Неутрално

    ха-ха , какво от това :
    ''Почти един час след всички други медии! Дневник много сериозно се компрометирате в последните дни.Вчера цял ден , докато другите медии се вълнуваха с различни коментари и анализи вие срамно ,,мълчахте'' по темата на деня-т.нар ,,актуализация на бюджета'' ,а иначе казано 2-ри опит за пладнешко заграбване на бизнеси-платени от българския народ,явно се надявахте да мине тихомълком без много шум''
    е :,,вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.'' ,
    че ми триете коментара от вчера?

  35. 35 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#32] от "machupicchu":

    Великата империя не ме интересува, нито мургавелниците(мангалите и, по твоя изтънчен речник).
    Дал съм едни данни, дал съм числа, ако можеш коментирай фактите, а не мен.
    Че мога и да те пратя по макчупикчовски някъде.

    Ecrasez l’infâme
  36. 36 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    До коментар [#29] от "Graf":
    Показваш дати пристрастно да 2013-та, с хвърляне на вината само върху ГЕРБ и косвено оневиняваш Орешарски.

    Има годишен ръст на две болници над десетте процента в сравнение с всички останали, които десет процента спрямо общия ръст в Европа са със седем процента отгоре. Тези данни са от приключените отчети от първите месеци на годината и показват лош контрол от надзорния съвет на касата, или епидемия от рак и болести на сърцето в пациенти ориентирали се само към двете болници, или друга ориентация и интереси към тези болници.

  37. 37 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ще върнем България в Европа":

    Давам данни за системата, по брой лечебни заведения, легла, брой специалисти.
    Ти какво си чела и какво си разбрала...
    Очевидно е, че не съм съгласен с актуализация на бюджета даже на НЗОК, еле пък от тези, та не виждам с какво оневинявам Орешарски, но при теб разбирането е като при гобленчето, та ако може да не ме караш да се боря с всичките ти страхове и ужаси.
    Нали може?

    Ecrasez l’infâme
  38. 38 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#5] от "Другари, дамските въшки са срам за комсомолките ":

    всички сме равноправни граждани на България.

    и ако не си доволен от това ДПС да получава мандат, дай всичко от себе си българските турци и мюсюлмани да не са изолирани, наплашени и дискриминирани.

    след което дай всичко от себе си за работеща демокрация и за спазване на закона.

    едва тогава ще знаеш, че сме на прав път и няма опасност за твоите права, свободи и равнопоставеност пред закона.

    РЕФОРМИ !
  39. 39 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    [quote#37:"Graf"]Нали може? [/quote]
    Може да чета и да коментирам данните, или не може?
    Нали може?

    От данните за 2014-та е очевидно по-голямото източване на касата сравнени с 2013-та и това управление не е направило нищо, а само е възприело и усъвършенствало пратките на ГЕРБ и онези преди тях себе си.

  40. 40 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Весело

    До коментар [#29] от "Graf": Щом предпочиташ да те лекуват навършили пенсионна възраст или водещи се само на хартия специалисти (масово явление в малките болници за да се защитят клиничните пътеки) , твоя си работа. Иначе далече си от класата на кастилските "мургавелници" . Франко се е погрижил твоите хора да не опропастят държавата и все още си стоят в оборите. Много е изразен дефицита и кухите цифри споменати по-горе не отговарят на реалността. И кадрите не са мои нито на проф. Станишев убит от комунягите , а на такива като д-р Баташки и прочие , които сега са шефове или ректори, а в студентските години са посещавали повече комсомолски събрания от лекции. По естествен път ще се нагласят нещата, или ще има повече пари за медицина , или няма да има Бърза Помощ , навременно и модерно лечение ,а още повече пари под масата... Стой и гледай.

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  41. 41 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Стига повече с популизма ви и наглостта ви г-не , не разбрахте ли , че вече не ви ИСКАМЕ .

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  42. 42 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Любопитно

    много висока обезпеченост с лекари 4,7 на хиляда.

    Но най-голямата опасност не идва дори от това, а от много неблагоприятния в средносрочен план възрастов състав на медицинските специалисти. Емиграцията на здравни специалисти ще засили проблема с недостига на специалисти в резултат от пенсионирането на възрастовите групи на 50-60- и 40-50-годишните специалисти.

    Разпределение на лекарите по възрастови групи

    На първата графика (виж в галерията) е показано разпределението на лекарите, регистрирани в базата данни на БЛС по възрасти. Това е най-оптимистичното възможно преброяване на наличните лекари, достигащо 35000. Вижда се, че има над 2000 лекари на възраст 70-80 години и дори такива на преклонна възраст, които съхраняват регистрацията си, макар че можем да се съмняваме дали продължават реално да практикуват професията си. Така или иначе работещите пенсионери вероятно ще стават повече, но това не може да бъде основно решение на проблема с недостига на медицински специалисти. Ако махнем хората в дълбока пенсионна възрастq остават около 32000 регистрирани лекари, но и това не е бройката на реално работещите. Тази бройка включва и много хора, които не работят в страната и както и "латентна" работна сила, състояща се от хора, упражняващи реално други професии. Евростат дава около 28000 лекари, реално работещи в нашето здравеопазване към 2009 г. На тази база се изчислява и броя на лекарите към 1000 души население.

    Много по-важно е какво ни показват стълбовете в диапазона от 30 до 60 години. Веднага прави впечатление колко по-малка е възрастовата група на 30-40-годишните (под 4000 души) в сравнение с тези на 40-50- и 50-60-годишните, които включват по над 10000 регистрирани лекари. Следващата възрастова група (20-30 г.) също няма изгледи да донесе промяна, въпреки че около половината бъдещи медици на тази възраст са все още студенти и не са регистрирани в БЛС.

    Ситуацията при медицинските сестри и акушерките е подобна (виж втората графика в галерията). Във възрастовата група на 50-60-годишните има около 19000 записа, в диапазона 40-50 г. - около 14000 записа, а в диапазона 30-40 г. - малко над 10000 регистрирани.

    Разпределение на медицинските сестри по възрастови групи

    За 10-годишен период висшите ни медицински училища "произвеждат" около 9000 лекари и 10000 медицински сестри за 10 години, но немалка част от лекарите са чужденци, а друга част, както показва простата сметка, напоследък "се губи". Не се сещам за други заслужаващи внимание обяснения, освен описаните в многобройни изследвания по темата от цял свят - миграция и смяна на професията. Без да влизаме в сложни изчисления, можем просто да си представим как двете възрастови хистограми се преместват надясно със стъпка от 1 година. В интервала 60-70 години половината регистрирани специалисти се пенсионират. Ако сме наистина оптимисти, можем да настояваме, че повече отлив от професията няма да има и новите поколения медицински специалисти ще са с бройки, подобни на тези при сегашните 30-40-годишни (макар че нещата не изглеждат съвсем така). Тогава, без да отчитаме миграцията, след 20 г. би трябвало при лекарите да се получи хистограма с около 15-16 хиляди регистрирани лекари и 28-30 хиляди регистрирани медицински сестри. Реално работещите биха били с по няколко хиляди по-малко. Дори при намаляващо население това би довело до съотношения на медицинските специалисти спрямо населението, при които базисният достъп до здравеопазване ще бъде невъзможен за много голяма част от хората.

    Има глобален поток на медицински специалисти от по-бедните към по-богатите страни и от по-неразвитите здравни системи към тези с по-добро заплащане, по-добри условия на труд, по-модерни медицински технологии и по-голямо уважение към труда на лекарите. Тези фактори са силно свързани помежду си. Изтичането на мозъци в сферата на здравеопазването не е благоприятен урегулиращ процес. Това е процес, който докарва още по-добро здравеопазване там, където то вече е по-добро и по-голяма продължителност на живота и повече години живот в добро здраве там, където хората вече бездруго са облагодетелствани в това отношение.

    Няма изгледи нещата да се оправят от само себе си. Нуждата от медицински персонал в най-развитите страни няма да бъде запълнена трайно поне по две причини. Между самите тях има голяма миграция на медицински персонал, а и в страните с най-развити здравни системи и най-добри условия на труд медицинската професията губи хора за сметка на по-добре заплатени или по-малко стресиращи занимания. Отделно регионалните дисбаланси винаги ще генерират допълнително търсене на лекари и медицински сестри.

    На този фон към момента не е ясно кой или какво ще запълни очертаващия се дефицит от лекари и вече реалния дефицит от медицински сестри в България. Оставянето на нещата "на самотек" без целенасочени и добре обмислени политики няма да реши проблемите ни в сферата на здравеопазването, защото глобалните потоци на медицински специалисти не изглеждат благоприятни за България.

    Какви са възможните отговори на проблема с назряващия недостиг на работна сила в здравеопазването. Здравият разум веднага ни подсказва три възможни решения: намаляване на миграцията и отлива на специалисти от професията. Увеличаване на броя на изучаващите медицина или специалности, свързани със здравните грижи. И привличане на лекари и медицински сестри от чужбина. Засега третата възможност изглежда крайно нереалистична за България на фона на глада за здравни специалисти в по-развитите страни от ЕС. Българската здравна система има незначителен входящ поток от специалисти и силно негативен миграционен баланс. В обозримо бъдеще няма изгледи да се появят големи групи лекари и медицински сестри от чужбина, желаещи да работят в дълбоката българска провинция, а дори и в по-големите ни градове. Не че такива примери няма, но са прекалено малко, за да има смисъл да ги вкарваме в сметките. В българските висши медицински училища се обучава нарастващ брой чужденци, които обаче са тук само за да се възползват от ниските в европейски план цени на обучението. След това те заминават да практикуват към дестинациите, към които се насочват и мигриращите български лекари - развитите страни от ЕС за лекари и медицински сестри и страните с развита извънболнична помощ и дългосрочна грижа (гледане на възрастни и болни хора) - специално за медицинските сестри.

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  43. 43 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    До коментар [#26] от "Graf":

    Всяка година го увеличават този бюджет и все не стига, а ние намаляваме.Само издръжката на чиновниците е 54млн.

  44. 44 Профил на luub
    luub
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#40] от "doctor_v_ispania":

    Повече пари не означават автоматично по-добро качество. Парите, наливани в здравната система непрекъснато растат, расте ли едновременно с това и качеството на предлаганите услуги от системата? Трябва по-добро управление на парите преди да се наливат още.

  45. 45 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Неутрално

    ПОЗИЦИИ

    Има ли дефицит на лекари


    07.01.2014

    Половината от българските лекари работят в шестте най-големи града в България. От 28 643 практикуващи през 2012 г. в София са съсредоточени 5833 доктори, в Пловдив - 3126, във Варна - 2139, в Стара Загора - 1398, в Плевен - 1326, и в Бургас - 1179, показват данните на Националния статистически институт.

    Най-малко са медиците в Силистра - 314, Разград - 316, и Смолян - 335.В някои градове дори няма нито един лекар от определена специалност. Например във Видин липсват уролози. Ако на някого му се ньъаложи консултация с такъв доктор, трябва да се разходи около 90 километра до Монтана. Това е най-близкото място, където може да бъде прегледан от уролог.

    В Търговище са кът специалистите по уши, нос, гърло, вътрешни болести и кардиология. Най-малко са невролозите в Ямбол и Видин, в Габрово пък не достигат хирурзите.

    От здравното министерство се надяват, че с приемането на Националната здравна карта, която трябва да е готова в края на март, неравномерното разпределение на медици в различните райони ще бъде преодоляно. Това ще стане, като се разреши на касата да избира с кои болници да работи. Така, ако някой иска да отвори поредната частна клиника по кардиология в София, НЗОК ще може да откаже да сключи договор с нея.

     Единственият бранш, където анализаторите вече виждат наченки на остър дефицит на кадри, е здравеопазването. Най-малко седем хиляди лекари са имигрирали в друга страна от Европейския съюз, Швейцария и далечна Канада.

    Д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация: Причините са финансови


     

    Дефицитът на лекари е тотална тенденция. Затова в световен мащаб се правят опити да се оптимизира броят на лечебните заведения и лекарите, защото в крайна сметка медиците със специалности и добрите специалисти са скъпо удоволствие и не можем да си позволим във всяко село да има лекари с различни специалности. България може би трябва да си преосмисли малко концепцията как да се оптимизира системата, така че в отдалечените селища да има лекари и лечебни заведения, как да се оптимизира транспортната система. Ние продължаваме да сме единствената държава в целия ЕС, която няма медицинска авиация. Има много какво да се прави в тази насока. От друга страна, разбира се, ако има такива специалности, които са дефицитни, трябва да се въведат различни стимули. В много държави се прилагат такива методи и модели, които стимулират лекарите. Това са най-вече финансови стимули, с атрактивни заплати, включително и предоставяне на жилища, транспорт и т.н. По този начин съответните специалности стават атрактивни и за някои отдалечени региони. Не можем да очакваме, че лекарите сами ще отидат там при по-ниско ниво на заплащане. Всичко е въпрос на държавна политика.

    Причините, поради които лекарите излизат от страната, също са финансови. Ако не се справим с това, няма как да очакваме, че медиците ще останат да работят в страната. Български лекари, които вече живеят и работят в чужбина, в международните медии казаха какви са причините за тяхната имиграция. В България те са принудени да започнат да правят шашми и да лъжат, с цената на това да оцеляват. В тези случаи човек трябва да се бори със собствената си съвест. Много по-лесно е да си намерят по-удачни места.

    Защо има дефицит на патолози и анестезиолози? Причините отново са финансови. Един патоанатом няма как да иска рушвети от мъртвите. Няма защо да си затваряме очите и да твърдим, че има интерес към специалности, които нямат възможност за допълнителни доходи.

    Картината няма да се подобри и с въвеждането на здравната карта. Здравната карта би трябвало да ни казва какво бихме искали да се случва, сама по себе си тя няма как да постигне резултат. В момента лекарският труд не е остойностен с цените на клинични пътеки, заплащането и т.н. Няма как една здравна карта да реши този проблем. Здравната карта ще ни каже какво искаме да постегнем, обаче няма да ни даде решение на това как това да се случи. Оттам нататък трябва да се намерят пари, за да се постигне това - за лекари, за лечебни заведения в  неатрактивни райони. По времето на соца административно се отваряха болници. Всъщност има как да се случи, но трябва да се намерят пари. Трябва да е ясно, ако лекар отвори практика в неатрактивен район, колко му се плаща и откъде идват тези пари. Какви са допълнителните стимули, какви са опциите му за квалификация и т.н.

    Д-р Стоян Райчинов, председател на БЛС: Да се промени наредбата за специализация


     

    5-6 хиляди български лекари напускат страната всяка година. Особено голям е броят на младите медици. Поради по-добрата възможност за кариерно развитие медиците от малките градчета също напускат и отиват в по-големите центрове. Причината, разбира се, е и по-доброто заплащане. Повечето наши лекари напускат заради възможностите за специализация, които имат в чужбина, както и възможности  за бързо израстване и развитие.

    Основната дефицитна специалност е тази на анестезиолозите, патоанатоми, но вече започва да се чувства дефицит почти във всички специалности. Не бих могъл да кажа в коя специалност няма дефицит.

    За да се променят нещата, най-напред трябва да се извършат промени в наредбата за специализация. Младите хора много по-лесно и при много по-добро заплащане да могат да специализират.

    Второто е, създаване на наистина добри условия в самите лечебни заведения като  възможност за достъп до технологиите, дори и като бит. И не на последно място заплащането. Не може да продължава да съществува драстичната разлика между заплащането в България и най-ниско платените лекари в Европа. В страната средната лекарска заплата е около 350-380 евро, при минимум 700  в останалите държави.

    Ако трябва да сравним страната ни с Полша например, там специализацията е много по-лесна и достъпна. Болниците са оборудвани с нова техника и са с приветлив вид, така че човек изпитва удовлетворение от това, че се намира в лечебно заведение. И трето –средната заплата е около 1000 евро. Те успяха и да спрат текучеството, което в началото беше по-голямо и от нашето. В Словакия например почти насила се опитват да задържат лекарите със закони, което е по-лошият вариант. Насила да накараш лекар да работи е невъзможно. Да не кажа опасно.

    Според закона те са едва ли не военнослужещи, нямат право на протести и т.н. и не могат да напускат страната. Рано или късно ЕС ще реагира на тези забрани.

    У нас трябва да се стартира от спешната помощ и психиатрията, които се финансират изцяло от държавата, и да се предприемат разумни мерки по посока на гарантиране на здравеопазването. Както със средства, така и с кадри, но двете неща са свързани.



    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  46. 46 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#44] от "luub":
    Напълно съм съгласен с теб. Освен повече пари е необходим и добър контрол. Необходима е здравна реформа и своеобразна лустрация на номенклатурата , която бе създадена около НЗОК. И с внимание да се подхожда към редовия лекар или мед.сестра , а не да бъдат обвинявани в алчност. Другите държави от Е.С. отдавна са проумяли това и се борят неистово помежду си за всеки специалист , предлагайки атрактивно и легално заплащане и възможности за обучение.

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  47. 47 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#38] от "Rage Against":

    "всички сме равноправни граждани на България."

    Точно в това е проблема! Както и това че, ние българите допуснахме да има етническа партия в България!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  48. 48 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хаха

    "...дай всичко от себе си българските турци и мюсюлмани да не са изолирани, наплашени и дискриминирани. "

    Особено ми харесва фразата "Българските турци" !!!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  49. 49 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 681 Весело

    Това Range Against , Мунчо ли е ?

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues
  50. 50 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#38] от "Rage Against":

    По скоро бих дал всичко от себе си за да няма етнически партии както и хора с имена като лютви, хасан, мюмюн, амед, мехмед, сюргюн и други такива в управлението на България! Както и да няма фраза ''Български турци"
    Ако не Ви харесва и се чувствате наплашени, дискриминирани и изолирани, марш към анадола!
    България е Християнска Държава!!!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  51. 51 Профил на violetyr
    violetyr
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Само един ден без да бъде ухажван и Местан подаде сигнал, че така не може. Друго си е като има целувка със СС или кайвенце с ББ.
    Завалията. Жив да го ожалиш...

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на Lelja Agatha СУПЕР
    Lelja Agatha
    Рейтинг: 753 Разстроено

    [quote#5:"Другари, дамските въшки са срам за комсомолките "] Бях потресен от гледката когато президента връчи мандата на местан, всичко това пред портрета на Васил Левски! [/quote]
    А да си прочел какво е писал Апостола по тоя повод? " Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение"

  54. 54 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Местан е нагъл тарикат който смята ,че без мафията ДПС няма да се съмне.Турската етническа партия е омръзнала буквално на всеки българин.Никоя партия няма да прокопса с коалирането си с тях.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  55. 55 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#53:"Lelja Agatha"]А да си прочел какво е писал Апостола по тоя повод? " Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение"[/quote]
    Нали за то ти говорят - равноправие с турците!

  56. 56 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#53] от "Lelja Agatha":Българи ,турци и еврей могат да бъдат равни само ако спазват българските закони.България е държава на българите малцинствата имат нужда от нас ние не.Щом живеят тук ще говорят на български език на обществени места ,не трябва да създават етнически партии и да работят за противопоставяне на етносите.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  57. 57 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#53] от "Lelja Agatha":

    " Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение"

    Равноправни, означава ли че, трябва да търпим ходжата да вие на умряло през озвучителна уредба в центъра на православна София?
    Означава ли че, турците живеещи от половин век на територията на България не трябва да знаят Български език?
    Разходете се до Кърджали или Смолян, там ако не говорите турски не можете и хляб да си купите!
    Означава ли че, закона е равен за всички и щом закона изисква аутопсия на загинал човек то тя не трябва да се прави защото е в разрез със религиозните закони?

    Правата може да са еднакви само когато и задълженията са еднакви!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  58. 58 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#52] от "Rage Against":Абе кардашлар що ти не си отидеш в Турция ,а пращаш българите в Сибир.Мога ли да ти е... .....та

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  59. 59 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#58] от "омбре":

    да повторя и за теб, явно не си от най-схватливите:
    на местата където живеем, трябва да се съобразяваме със съседите си. и в България, и на Балканите, и в ЕС и т.н.

    който не иска съседи, да отиде в Сибир и да живее както му харесва.

    колкото до всички българи, турци, цигани, арменци, руснаци, македонци, сърби, американци и англичани, всеки който спазва законите, няма от какво да се притеснява. всеки, който не спазва законите, има защо да се притеснява.

    не ме интересуват никакви имами, такбири, църкви, камбани, и друга религиозна разложена измет.

    РЕФОРМИ !
  60. 60 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#59] от "Rage Against":

    Аз пък да повторя и за теб, явно не си от най-схватливите!

    Равноправни, означава ли че, трябва да търпим ходжата да вие на умряло през озвучителна уредба в центъра на православна София?
    Означава ли че, турците живеещи от половин век на територията на България не трябва да знаят Български език?
    Разходете се до Кърджали или Смолян, там ако не говорите турски не можете и хляб да си купите!
    Означава ли че, закона е равен за всички и щом закона изисква аутопсия на загинал човек то тя не трябва да се прави защото е в разрез със религиозните закони?

    Правата може да са еднакви само когато и задълженията са еднакви!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  61. 61 Профил на goryanin
    goryanin
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Който приеме бюджета, после той трябва да носи отговорност, а правителството е в оставка. Ако приемат актуализацията на бюджета, после отговорността ще бъде ничия-както винаги досега.

  62. 62 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 192 Неутрално

    Другарю Местан, ако ти се приходи до тоалетната, пак ли ти трябват консултации ?
    Аман от дебелоочи тапигьози и дебелосерци.

    Разговарям с всеки, дори и с промити мозъци, стига да са възпитани и да не използват епитети. Само аргументи и факти.
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  65. 65 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#63] от "Rage Against":

    Стягай куфара и на бегом към анадола!
    Боли ли когато Ви вадят зъбките а?

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  66. 66 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    Интересно,защо Местан толкова напира за корекция на бюджета.Нали техния човек Цонев беше един от създателите,като Председател на бюджетната комисия.

  67. 67 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#63] от "Rage Against":

    Като чета и си мисля че, е грешка отмяната на бана Ви!

    п.с. Проблемът е че, за повечето от Вас законите в България си противоречат със религиозните Ви такива!

    А иначе ругаенето е признак на ниска култура, слабост и липса на израз!

    Но това е присъщо на иначе мирната религия!

    Подпис - електронен ;)
  68. 68 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#64] от "Rage Against":

    Специален поздрав!

    http://vbox7.com/play:7d7072b5

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  69. 69 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#67] от "СърПичук":

    Сър, Пичук,
    няма мои закони, няма твои закони. няма и религиозни закони в светска държава като България.

    точно мен можеш да обвиниш във всичко друго, но не и в липса на изказ или в слабост

    и ми е много любопитно как намираш вина и у мен, но не намираш за необезпокоително тъпанарщината на бакшишите от Атака, които искат да затворят устата на имамите, на турците, и на който и да е враг на православие, путинизма, социалната държава, или каквато и глупост са им втълпили на бакшишите и изметта в кръжоците от Позитано 20...

    РЕФОРМИ !
  70. 70 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Никак не ми е приятно да призная, но ДПС наистина са най-последователни в конкретния случай...
    За разлика от Борисов, който све вкара в безумен филм, защото действията му са ръководени от тревожност да не го хванат в забежка с ДПС. И то кой - комунистите, в лицето на едно мекотело като М@рдж@н*в?!
    Ако си отговорен политик, не може да попадаш в моментни реакции по въпроси, за които си имал диаметрално противоположно мнение.
    Само където за Боцко това си е запазена марка...

    I Want To Believe
  71. 71 Профил на red.mary
    red.mary
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Щом Местан иска - с още по-голямо основание - НЕ!

  72. 72 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#69] от "Rage Against":

    Уважаеми, Първо - не съм таксиметров шофьор а инженер!
    Второ - от турци и комунисти, повече мразя комунистите!
    Трето - не съм привърженик на Атака, БКП, Герб и още по малко на етническата партия!
    Четвърто - не съм привърженик и на Путин!
    Пето - обичам България и съм против родината ми да се превърне във територия обитавана и управлявана от фанатици изповядващи "най -мирната" религия!
    Шесто - България е Християнска държава в която официалният език е Българският и смятам че, НЕ е нормално в държавни учреждения да се говори на език различен от официалният!
    Седмо - против съм прекаленото толериране на всякакви крайности противоречащи на общоприетите норми в България!
    И последно, на който не му изнасят законите, нормите, езикът и религията в България не може да бъде пълноправен Българин, да се изнася за където му се струва подходящо според собствените си разбирания!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  73. 73 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Местан иска, Росен дава. Разбраха се.

  74. 74 Профил на gorskiq1
    gorskiq1
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Да се консултира ама с кого?
    Нема с кого .
    Освен да направи още една консултация при доган, там в сарайчето

  75. 75 Профил на bramasole СУПЕР
    bramasole
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    "Това е нашата съдба. Отвсякъде гонени, навсякъде приети, когато конюнктурата налага това."

    Препоръчвам настоятелно на Лютви Местан, познат като Владимир Зидаров, също и като агент Павел, в бъдеще да не се заиграва с Вазови думи за светинята Левски, когато охарактеризира ДПС, защото подобна гавра няма да му бъде простена втори път!

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
  76. 76 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#7] от "teridan":

    Човече на фона на 30 млрд. какво са стотина милиона, пич..

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  77. 77 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 681 Весело

    а аз искам агент Павел и началника на сарая на съд за държавна измяна!

    it comes from inside, just listen ...
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #