Очаквано "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" ще строят бързия автобусен коридор във Варна

Дружеството "Арма", регистрирано по Закона за задълженията и договорите и едноличния търговец "Станка Василева" са победители в конкурса за изграждането на бърз автобусен коридор, съоръжения за колоездене и извършване на подобрения по три спирки във Варна. Това става ясно от решението на комисията по оценка на офертите, подадени в търга за възлагане на обществената поръчка. Тя е част от работата по проекта за Интегриран градски транспорт във Варна.
Изборът на двете компании не е изненада. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. "Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.
Едноличният търговец "Станка Василева" ще трябва да извърши в рамките на проекта за интегриран градски транспорт във Варна подобрения на три крайни спирки - Владиславово, Бриз и Аспарухов мост. Досега дружеството работеше основно по договор с ВиК – Варна по ремонта на пътни участъци в града след извършени ремонти на водопроводната и канализационна система.
Според протокола от заседанието на комисията, определила победителите в конкурса за възлагане на обществената поръчка, "Арма" ДЗЗД, и ЕТ "Станка-Василева" са класирани на първите места за изпълнение на съответните дейности, тъй като са събрали най-много точки по критериите за оценяване и офертите им са икономически най-изгодни за възложителя.
Процедурата за избор на изпълнител за "BRT коридор" (от англ. Bus Rapid Transport), който е един от компонентите на проекта за Интегриран градски транспорт във Варна започна в началото на май, но през юли срокът за подаване на документи за участие в него бе удължен.
"Забавянето с обявяването на този търг се дължи на факта, че се постарахме да изчистим всички възможности за обжалване на резултатите от него", каза в нчалото на октомври ръководителя на проекта за интегриран градски транспорт във Варна Биляна Якова.
Стойността на BRT коридора с дължина близо 15 км е е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.
Според специалисти, работещи по проекта, за изграждането на BRT коридора предстои огромен обем работа, която няма как да бъде изпълнена до 9 юли догодина, когато изтича срокът за реализация на проекта. От общинската администрация във Варна твърдят обратното и дори се надяват крайната дата за завършването на проекта да бъде удължена от Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие" с повече от 6 месеца. До момента обаче индикации, че това ще се случи все още няма.
Договорът за изграждане на система за интегриран градски транспорт във Варна на стойност 110 млн. лв. бе подписан от администрацията на бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2012г., но реалната работа по него започна едва след оставката му в началото на март 2013г.