За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1989 ЛюбопитноЕдинствената пешеходна зона която е нужна е бул. Цар Освободител . Там има сгради с които чужденците туристи които идват у нас могат да се снимат и да ги показват в социалните си мрежи.
Libertarianism is just anarchy for rich peopleИначе селфи от бул.Витоша е като на мегдан в турска провинция с евтините плочки ! По-добре Баце да върне там трамваите защото затруднява предвижването на хиляди баби и така обичаните от нас държавни служители които ходят пеша до министерствата по пръскащите плочки!
Алф
Рейтинг: 936 ВеселоПешеходните зони са чак на последно място за правене на селфита...
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноСофия е един от най-древните постоянно обитавани градове в Европа и определено имаме с какво да бъдем горди. Не мога да разбера онези, които от дребна човешка алчност са готови да пренебрегнат идеята за модерното като приемник на древността и ни обричат на посредственост и сивота.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Mark
Рейтинг: 124 НеутралноЗадължително е Графа да стане пешеходен, да сменят разнебитената настилка и да изчистят грозните магазини с китайски боклуци и сергии с бельо. Пътникопотока е толкова голям, че направо е трудно да вървиш по пътечка с ширина 1 метър на фона на разбитите и разместени плочки, врати на магазини, преминаващи опасно близо до теб трамваи и бавно вървящи пешеходци. В момента това е абсурдно изглеждаща и опасна улица, пълна с магазини за евтини и нискокачествени стоки и в последните години се е изръбила тотално от липса на поддръжка и изглежда страшно грозно.
calypso
Рейтинг: 157 НеутралноНяма по натоварена улица с опасно съжителство между пешеходци и трамваи.
Разбира се, пешеходна!
Споделям напълно написаното от Хан Аспарух.
Много селяндурщина има внесена в София. Време е да се изчисти. Няма да е лесно и според мен, не този ,ъъъ... колектив, / по всички нива /, може да го реши.
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноПрав сте.
За съжаление, има елементи като [#1].
Квичат с повод и без повод
Врагът ще тъпче Графа?!?
Да скачаме в Атака!
пп
За ул. Граф Игнатиев е добра идея.
Много по-подходяща от ул. Шишман, която е по-тясна.
За търговски разходки необезпокоявани от автотрафик.
До коментар [#3] от "barel":
София е един от най-древните постоянно обитавани градове в Европа и определено имаме с какво да бъдем горди.
Не мога да разбера онези, които от дребна човешка алчност са готови да пренебрегнат идеята за модерното като приемник на древността и ни обричат на посредственост и сивота.
"Ще бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев"
в София"
azmatahari
Рейтинг: 322 РазстроеноДа стане пешеходна зона, но моля, без бозавите "нежни" за употреба и грозни за окото плочки на бул."Витоша".
lol
Рейтинг: 1300 НеутралноЕстествено кампанията за унищожаване на трамваите в София продължава. Нежеланието на общината да подържа и развива градския транспорт, комбинирано с традиционните нагласи на неприязън на провинциалистите към тази особеност на София ще вземе поредната си жертва.
доктор Арнó Ебé
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#8] от "lol":
Перфектно си го формулирал. В 21 век в "един от най-древните постоянно обитавани градове" единственият начин за придвижване в центъра ще бъде пеша - точно както и в древността.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#9] от "ppj03316395":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВикаш, дай да направим една магистрала, а?
8th_ball
Рейтинг: 1008 НеутралноТрябва да е пешеходна, според мен. И изобщо "Графът" е само част от проблема, наречен "градски транспорт", който в наземната си част трябва да бъде тотално преосмислен във връзка с развитието на метрото.
boby1945
Рейтинг: 479 ВеселоНе е да не се старае Общината, но много бавно пипат. Завършването на бул. Витоша се точи вече трета година..... кафа от мотаене.....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....otg46594191
Рейтинг: 583 НеутралноЩе бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев" в София
Много ми е интересно кой ще тръгне да се разхожда по "Граф Игнатиев"? Така наречения огромен пътнико поток, се дължи единствено на трамвая, който прави подходящи връзки с други линии. Без този трамвай, по Графа ще има само подскачащи врабчета около изтървано парче кифла, някой и друг ученик и бабичка по чехли, която е тръгнала към сергиите при Седмочисленици, да си купи 2 домата.
пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноЕдинствениеят смислен проект, реално променящ обликът на града и създаващ нови пешеходни зони със зеленина и дървета е този за тунел под Цар Освободител и разширяване на градската градина. Трябва да си много ограничен и посредствен за да не видиш потенциала в този проект. И защо вместо трамвай през Борисовата градина не се направи кабинков лифт от Студентски град до Университета? И до кога ще търпим паметникът на съветските окупатори в София?
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!hodounski
Рейтинг: 2146 ЛюбопитноA kakво ще стане с трамвая?
chicago514
Рейтинг: 698 НеутралноДа стане.
otg46594191
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#15:"hodounski"]A kakво ще стане с трамвая? [/quote]
Каквото стана и с трамвая по Витошка. Ще го махнат.
dnevnikar
Рейтинг: 3503 ЛюбопитноВИЗИЯ 2020
Трамваите са опасни... както и да ги гледаш.
Особено на такава тясна улица като Графа.
Да, нужен е по-добър обществен транспорт, нормален, електрически. Може и трамвайчета с гумени колелца.
И "миникупер". На Земята, а не под.
Подлези и метро не е достатъчно и Не е същото.
Не на последно място
(very much unfriendly)
"граф" солдатът МОЧА.
Докога бе, Община??
До коментар [#8] от "lol":
Естествено кампанията за унищожаване на трамваите в София продължава.
Нежеланието на общината да подържа и развива градския транспорт
Darth Plagueis
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#13] от "dombi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова, че е баш у центъра значи няма значение за пътникопотока. Само трамваят го правел... Интересна идея.
До коментар [#14] от "barel":
А как изобщо си представяш тунел там? Откъде точно ще влиза и къде ще излиза?
ppopov_67
Рейтинг: 785 НеутралноОставете нещастната ни Столица на мира!
Създайте в провинцията условия за бизнес и свестен живот.
Та да не се пъне кьораво и сакато да идва тук да се прехранва.
И проблемите на София сами ще се решат.
Но първо ще трябва да възстановите всички трамвайни трасета, които безумните общинари унищожиха през последните години.
Пък за околовръстната линия, която така и изчезна без никой да разбере (кой прибра мангизите от релсите и траверсите) да не говорим.
hodounski
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#20] от "ppopov_67":
Околовръстната линия е апетитно парче за приватизация,особено в Ловния парк. Тихомълком ще се облажат някои приятели на боце.
hodounski
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#17] от "dombi":
А как ще се стига до семинарията?
pivoley
Рейтинг: 165 НеутралноСпирането на трамвая по Графа определено не е сполучливо решение. Същият трудно може да бъде заместен от нещо и неговото премахване сериозно ще затрудни предвижването на поне 6-7 хиляди човека. Вижте само колко са пълни трамваите, които минават оттам. С какво предлагате да пътуват тези хора? Да яхват и те колите ли, може би?
Pivoleypivoley
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#17] от "dombi":
PivoleyНе е същото. ЗА трамвая по Витошка има трасе, което минава наблизо. За трамвая по Графа НЯМА такова трасе. Така че, алтернативата е увеличаване на автомобилни трафик. Мерси ти за това предложение. Но аз съм против.
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1099 Любопитно[quote#4:"Хан Аспарух"]Задължително е Графа да стане пешеходен, да сменят разнебитената настилка и да изчистят грозните магазини с китайски боклуци и сергии с бельо. [/quote]
?
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Сергиите с бельо са сравнително лесни за махане, ама как КОНКРЕТНО предлагаш да изчистят грозните магазини с китайски боклуци
Относно трамвая...Махаме ли го, или местим релсите точно по средата? Например едно трасе между пл. Гарибалди и бившото кино Култура, после на площада 2 трасета за разминаване, и след Раковски-пак едно трасе до бул. Васил Левски?
Питам, не се заяждам
С другите неща в коментарът ти съм съгласен
До коментар [#4] от "Хан Аспарух":
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1099 Неутрално[quote#1:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]По-добре Баце да върне там трамваите [/quote]
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Почти никога не съм съгласен с теб, с това цитираното-ДА! Не баш поради причините които си описал.
До коментар [#1] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":
otg46594191
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#22:"hodounski"]А как ще се стига до семинарията? [/quote]
На колелото на площад Журналист ще има катъри под наем с придружител.
Imaginary Friend
Рейтинг: 889 НеутралноБез претенции, че разбирам от градоустройство: Графа винаги ми се е виждал естествената пешеходна зона, а превръщането на Витошка в такава - грешка и тапа.
Не цъкам плюсове и минуси.hodounski
Рейтинг: 2146 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "dombi":
А рикши?
yorddj
Рейтинг: 217 НеутралноМодернизирането на центърът е добро начинание, но според мен приоритет на столицата е тези средства да се инвестират в реставриране и експониране на площите, носители на историята. Ако покажем на туристите останките на хилядолетния град, но във вид както е направено в Рим и други древни градове, ще спечелим и пари за модернизация.
Galina Kovachka
Рейтинг: 440 НеутралноПротив съм да се махне трамвая. От пл. Славейков до Халите как ще се стига? Или от Алабин до Нац. стадион. Само пеш така ли. Има хора болни, възрастни, слепи от пл. Славейков. Вместо да се прави удобен и безопасен градски транспорт и да се затвори целия център с винетка за влизане те предлагат да се върви пеш. А прословутия площад пред нац.стадион е пълна глупост, около теб във всички посоки хвърчат коли и свирят клаксони, ти ще си почиваш там, щото не можеш да влезеш в Борисовата градина. А паркинга за автобусите? Поредна разсипия на пари! И кога ще се изгради многоетажен паркинг в центъра, да се махнат тия паркинги от улиците. По Дондуков който спира за зареждане на магазини или да остави някого спира в единствената лента, защото дясната е паркинг, и спира цялото движение. Това докога ще продължава?
Върнете старата версия!otg46594191
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#29:"hodounski"]А рикши? [/quote]
Много е стръмен баира за рикши. Навремето като ходехме до Тенекиите, Русалка и Ливърпула при семинарията, вземахме малкото трамвайче от колелото. На връщане, надолу беше лесно.
пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Един вход/изход на пресечката на ул. " Александър 1-ви" с "Цар Освободител" на площад"Александър 1-ви". Втори вход/изход в отсечката на Цар Освободител преди кръстовището с булевард Левски, непосредствено след Радисън и Парламента. Тъкмо ще имаме възможност при нужда да тропаме на главите на депутатите без да пречим на транспорта в града.
otg46594191
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#31] от "galcho":
Много хубав анализ си направила и напълно съм съгласен с теб. В България, целта е да се усвояват обществени пари по най-безмозъчният начин. И понеже бързат да се докопат до парите, от нетърпение не им остава време за мислене и после с години се тормозим от недомислиците им.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#26] от "Мойше! Толкоз!!!":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНаистина е много тъпо ,че няма символи на София с които туристите от чужбина или от провинцията да се снимат ,
на жълтите павета на бул. Цар Освободител има тесни тротоари където често чужди туристи се бутат като магарета докато си стигнат до автобуса който обикновено спира до храма Ал. Невски.
Пешеходни зони на Графа и Витошка на никого не са нужни по-скоро големи зони от центъра София ще оскотеят и ще се превърнат в гета , разрушените тротоари и улици са ясни сигнали какво всъщност се случва!
пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#34] от "dombi":
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Абсолютно съгласен с тебе. Това е част от проблема.
clutch
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#4] от "Хан Аспарух":
/ които ползват Графа за директна връзка с бул. Левски.
Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)Подкрепям.
Графа е една от най-любимите улици и ми е гадно, виждайки ежедневно в каква смрадлива "пряка" се е превърнала.
Като деца играехме на нея бе, да, друг беше трафика, но все пак.
А как се вбесявам, когато в отсечката от Алабин до бул.Левски видя тарикати да минават с автомобили!!!! Особено между 6-ти септември и пресечката с Раковска. И повечето са ЧЕНГЕТА! Със служебните коли, не с патрулки. Да не говорим за мутрите от ЦКБ/след като си замина КТБ-тамошните гъзари вече ги няма
Darth Plagueis
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#33] от "barel":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА на тези две места, и под тях, където искаш да бъде тунела, сещаш ли се колко много история има? И че не е редно да я разрушаваме (както вече е правено покрай строежа на комуноидните мастодонти ЦУМ и Шератон, и в последствие метрото).
Ако има тунел, той трябва да влиза между Ботев и Сердика и да излиза след Орлов Мост.
doodko
Рейтинг: 112 НеутралноКакво ви пречи трамваят по графа?? Има си тротоар, ходете по него, а не да спите, докато вървите и се излагате на опасност. Изключително удобен и бърз транспорт е за много хора, включително и за мен! Да, циганията по улицата и амбулантните търговци не са приятни, но най-много дразнят джигитите и тарикатите с лампи на колите, за които няма правила. Те трябва да бъдат спряни. Във Виена, Загреб или Страсбург да не би да няма пешеходни улици, разрешени само за трамваи??? Една "главна", на която да се мотаят гражданите от близките и далечни села като "Витошка" ни стига.
Goblin
Рейтинг: 455 НеутралноНе пипайте трамвая бе !!!
aleko
Рейтинг: 838 НеутралноВ исторически план пешеходна е била Царя. В някакъв момент там е минавал и трамвай. Най-чисто и безпроблемно е да се върне това положение. Така ще се запазят и уникалните жълти павета.
aralambi
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#17:"dombi"]Каквото стана и с трамвая по Витошка. Ще го махнат. [/quote]
По Витошка махнаха трамваите когато отдолу пуснаха метрото. Освен това има успоредно трамвайно трасе по "Хр. Ботев". Ако махнат трамваите по Графа, няма друго трамвайно трасе, което да пресича центъра. Трасе на метрото там не се предвижда.
forza
Рейтинг: 960 ЛюбопитноА не може ли вместо трамвая, от Графа да си замине пазарът?
И място за пешеходците ще се отвори, и умуващи купувачи няма да спират потока, въобще - друго ще е.
Не виждам въпросния пазар като някаква урбанистична ценност за града, а още по-малко изпълнява социални функции с цените си.
Само че още от времени Софиянскаго знаем, че пазарите са предмет на, кх-кх, специфично управление... и плодоползване...
omega
Рейтинг: 322 НеутралноДо го махат. Ще се движим с метро или пеша. От Евлоги Георгиев до Витошка пеша са 15 минути и то сега, когато едва се разминаваш с хора, коли и трамваи по тесните тротоари. Същото време ти отнема и с трамвая.
Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.simko4
Рейтинг: 65 НеутралноУжасна грешка да се махат трамваите по Графа.
Thermobee
Рейтинг: 1316 ГневноНе пипайте трамвая, ей!
Не на ислямската инвазия в Европа!clint_eastwood
Рейтинг: 833 ЛюбопитноАко може да смените името на улицата вместо да е кръстена на руски гад, опитвал се по всякакъв начин да ни превърне в руска губерния, ще е още по-добре. Някой да знае къде е ул. Отец Паисий, човекът, който ни създаде като нация, например? Едва ли, забита е зад СДВР.
WALL-E
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#43] от "forza":
Умен и красив жълтопаветник.Не само пазара. Трябва да се разкара книжния битак от площад Славейков и да се използва за нещо смислено или поне естетически красиво. В радиус от 100 метра има поне 4-5 прекрасни книжарници, така че няма причина на някой да му липсва този бидонвил.
Valeria
Рейтинг: 954 Неутрално[quote#43:"forza"]А не може ли вместо трамвая, от Графа да си замине пазарът? [/quote]
https://goo.gl/8NG90JНе просто може, а е задължително да се разкара катунът пред Св. Седмочисленици! Няма по-неприятно сборище на мургави мошеници, особено откакто 3/4 от сергиите се накичиха с блузи и гащи от Илиянци. Не го ли махнат, Графа ще продължи да прилича на краен истанбулски квартал, ако ще със златни плочки да го облицоват.
ijj
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#15] от "hodounski":
Един компромисен вариант би било трамваите да вървят по тунел под Граф Игнатиев. Подобни решения (трамвайни тунели) има в много градове по света - например във Виена, Брюксел, Страсбург и др. Решението е скъпо, разбира се, но би било дълготрайно.
Valeria
Рейтинг: 954 НеутралноДо коментар [#50] от "ijj":
https://goo.gl/8NG90JСкъпо и сложно. Около Перловската е гъста и плитка мрежата от подпочвени води.
пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#43] от "forza":
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Наистина пазарът пречи. Спокойно може да се премести в павилиони в новата пешеходна зона пред Кристал или в Градската градина. Заедно с ТИХИ кафенца ще се превърне в много смислено място за отдих.
kykyyy
Рейтинг: 165 НеутралноМного тъпо е да се измества трамвая от центъра. Ако се изчистят тротоарите от всичките реклами и самоделни стълбички и стърчащи витрини ще се спечели по 1 м и от двете страни. А потока хора може да се редуцира като се затворят други улици в района. Сега хората се тъпчат по Графа, защото там е най-безопасно и най-широко за ходене.
Jessika
Рейтинг: 1159 НеутралноТо пък само това оставаше, Графа да не е пешеходен. В тази теснотия там плюс трамвая, пазара, многото магазини и заведения, само автомобили липсваха.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”ijj
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#51] от "Valeria":
"Скъпо и сложно. Около Перловската е гъста и плитка мрежата от подпочвени води."
Така е, права сте. Но би могло в този участък вече (в района на Перловската река) трамваят да излиза на повърхността.
Иначе опитът от отпадането на трамвайните линии по бул. "Витоша" показва, че не всички бивши пътници в трамваите използват сега метрото. В много случаи е по-удобно да се върви пеша - то е добре като масово физическо упражнение, но затруднява някои възрастни и трудно подвижни хора. Ако се спрат трамваите и по втора, успоредна на бул. "Витоша" улица - "Граф Игнатиев", това вече ще остави много голяма част от центъра на София без удобен градски транспорт. От друга страна, интересно е дали има проучвания колко горе-долу би струвало изграждането на такъв тунел? Дали не би могло да се комбинира с един цялостен ремонт на улицата? При всички случаи, това би могло да присъства поне като един от разглежданите варианти, не е ли така?
Коте
Рейтинг: 583 Весело[quote#48:"WALL-E"]Трябва да се разкара книжния битак от площад [/quote]
Това е културно средище обменящо класика на хартиен носител!
dnevnikar
Рейтинг: 3503 Неутралнокакво да кажем за Константин Велики...
Кубрат... Аспарух...
Кирил и Методий
Борис I... Симеон...
затова пък
...МОЧА
До коментар [#47] от "clint_eastwood":
Ако може да смените името на улицата вместо да е кръстена на руски гад, опитвал се по всякакъв начин да ни превърне в руска губерния, ще е още по-добре.
Някой да знае къде е ул. Отец Паисий, човекът, който ни създаде като нация, например? Едва ли, забита е зад СДВР.
The Core
Рейтинг: 426 РазстроеноСъвкупната архитектура на София се състои от:
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеИзтърбушени курници (цялото каре зад централни хали и до Сливница), до тях - стъклени недоразумения (Булбанк), груби сталински грамади (ЦУМ, съдебната палата, НС), пешеходни тротоари с пльокащи плочи (навсякъде), тесни сокаци без тротоари и паркинги (целият център) и жилищни квартали без необходимата инфраструктура - истински калища, начело с малинова н'ам к'во си, Люлин, та до Надежда (всяка оставете!)... Скъпарски квартали без канализация!
Всичко това - боядисано в най-различни цветове, лъскаво или окъртено, окичено с разноформатни реклами, висящи кабели, порядъчно мръсно, опърпано, или напълно скапано!
Тук-там слабо осветено, повечето не!
Зиме пушек, лете - прах! Кучи ла*на навсякъде! (Това май не е архитектура!)
Из целия център има монтирани множество бариери, с по няколко "отговорни" паркинг-мутри застанали до тях, гледащи лошо! Безчет конуси, пирамиди, дамаджани за вода или куп щайги със същата функция (мутри)! Казаните за смет са се разположили на "стратегически" места, гордо изправени или кривнати! Смрад!
Съдебната палата прилича на зоопарк с тези железа отпред!
Обаче всичкото това е супер, защото града бил "древен"...
Смех!
Аз такъв град по света не съм виждал!
ПП: Не съм минавал скоро - пасажа на "Графа" с гащите и сутиените на открито стои ли още?
todorus
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "hodounski":
И аз това се чудя, ако не се лъжа в момента от там минават 3 линии на трамвая.
Valeria
Рейтинг: 954 Неутрално[quote#55:"ijj"]При всички случаи, това би могло да присъства поне като един от разглежданите варианти, не е ли така? [/quote]
https://goo.gl/8NG90JБезусловно прав сте, но моето впечатление (потвърдено в разговори с приятели-архитекти) е, че при всички тези проекти логиката, удобството и елегантната визия са най-последно съображение при избора на печеливш. Алчност, непотизъм и добро позициониране в гилдията още от комунистическо, това е механизмът. Ориенталски манталитет = ориенталски облик на София.
hodounski
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#58] от "The Core":
Забравил си да опишеш оранжевите плочки. Гащите и сутиените ги няма.
hodounski
Рейтинг: 2146 НеутралноДо коментар [#59] от "todorus":
Никой не мисли за удобството на хората.Като махнат трамваите ,ще трябва да се качим на колите.
adventure
Рейтинг: 296 Неутралноколкото повече пешеходни зони толкова по-добре. Идеята за пред Двореца е страхотна... по-голям парк с хубави исторически сгради наоколо, какво по-хубаво! В момента жълти павета и паркинг... не разбирам хората които предпочитат сегашния вариант.
Графа пешеходен също е супер, подкрепям!
Arya Stark
Рейтинг: 838 НеутралноНе трамваите са проблем на Графа, а всичко останало - пазарът, половината от сергиите предлагат китайски "дрехи", аранжирани по абсурден маниер, колите, които се опитваха да спрат с всевъзможни препятствия, знаци, но никога с една патрулка на пътната полиция, която да глобява всеки нарушител, доста пари щяха да съберат, гевреци, кашони, баби с буркани. Тротоарите са хубави и ако върви само трамвай, всичко ще бъде наред. Книжарите са атракция, оставете ги! Все книгите им пречат на някои...
"Winter is Coming"convince
Рейтинг: 845 НеутралноПРОЕКТА за тунел пред двореца на Царя, не е отпаднал при обсъщданията с граждани те на Сфия, а по целесъобразност, за да не се разрушават секретните пешаходни комунистически връзки изградени от комуноидите под земята в триъгълника на "бившата" власт съединяващи Партийни дом, БНБ, Държавният съвет и бившия мавзолей, чийто подземни камери и съоръжения са запазени и Министерството на отбраната, като Висш команден военен център.
Затова и при разрушаването му небяха употребени нужните количества ТНТ за да бъдат те запазени и ползвани.
Нещата трябва да бъдат прецизирани, защото този проект е най-смислен за облекчаване движението в центъра и Ларгото.
Съгласуването е процес, с който трябва да се заеме преди всичко отдела по комуникации при МНО и службите свързани и на негово подчинение.
Новите условия изискват нови подходи и нови решения, но по добре е да минава време в нищоправене, до пенсия.
С такава бюрокрация, кметове и администриране за да се направи нещо трябва да минат векове.
Колкото до трамваите, по "Витоша" и "Граф Игнатиев" е нужно МИСЛОВНИ процеси и градивност,(чужди на кметовете Борисов и Фандъкова), които управляват вече 20 години, а не премахване, защото това са връзки създадени преди много години и няма с какво да се заменят. Тр.# 7 минава под прозорците на хората при НДК, но за тази простащина никой не говори.
ГЕРБ и градското управление на столицата ни са вредна и досадна посткомунистическа групировка, създадена за палиативни мерки и популизъм, свързани с най-анормалните градоустройствени решения на София от близо 100 години.
Там минават и секретни в
The Core
Рейтинг: 426 НеутралноДневник публикуваха и статия за градоустройството на Хюстън.
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеПрочетете, гаспада, как се правят нещата!
Никой не ходи да обсъжда с мат'ряла къде ще минава трамвайчето и къде ще се ситуира пазарчето!
convince
Рейтинг: 845 НеутралноТам минават и секретни кабелни колектори, които МНО трудно би се решило да премахне.
Градоустройствените вреди на тоталитарния режим са трудно изличими, но не невъзможно.
Изисква се ежедневен труд и средства за да се благоустрои центъра, а за кварталите извън него много доброволен труд и общинска помощако не друга поне организациона.
WALL-E
Рейтинг: 681 Неутрално[quote#64:"Arya Stark"]Книжарите са атракция, оставете ги! Все книгите им пречат на някои... [/quote]
Умен и красив жълтопаветник.Атракция? Айде бе? Има малки и симпатични антикварни книжарници, има големи и модерни книжарници за нови книги. Да не говорим, че антикварния бизнес е вече 90% онлайн...
Книжния "пазар" не е само сергии - я иди виж влизането с коли за товарене и разтоварване откъм Солунска, паркирането около и на Славейков (има едини изумително нагли Додж и Смарт), складирането по околните мазета, бутането на колички с кашони от банани пълни с книги, използването на всеки ъгъл за кенеф и тн и тн. В допълненение самите книжари са пияни от 11 нататък, което заедно с природната им култура и възпитание ги прави особена атракция, може би?
Arya Stark
Рейтинг: 838 ВеселоДо коментар [#65] от "convince":
"Winter is Coming"До коментар [#67] от "convince":
Много, много ми допаднахте!
Arya Stark
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#68] от "WALL-E":
"Winter is Coming"Това е един малък площад. Има градска библиотека, има френски културен институт, има паметник на двама български класици. Вярно, има и "Макдоналдс", има и "Алкохол" - но точно тази еклектика, особено с колоритните книжари създава атмосферата. Не всички са пияни или мръсни. Поговорете с някого, има писатели, преводачи, много ценни хора. Не искам Графа да стане като Витошка - мегдан на провинциален град, не искам МОЛ-ове поне в духовното сърце на София, има достатъчно. Като чета описанието Ви на площад Славейков (знаете ли кой от двамата?), не ми се мисли как бихте обрисували Венеция или Париж.
Anonymous
Рейтинг: 60 НеутралноАко затворят и тази улица достъпът до центъра ще стане невъзможен, което и явно е целта. А трябва да се пуснат трамваите и колите по Витоша.
The Core
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо кога ще се влачат трамваи на релси през центъра?
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеНали има метро вече?
Или да домъкнем и летището на Графа?
The Core
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#64] от "Arya Stark":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше"...Книжарите са атракция, оставете ги!..."
Такива "атракции" в Европа няма!
И в повечето нормални държави - също!
Опърпани найлони и всякакви други "сенници", начупени маси-тарги, камари от кашони (от банани!), скапани трошки, паркирани наоколо, служещи за складове!
Никой уважаващ себе си, нормален "бял човек" няма да застане да продава по този начин!
Подобни пазари съм виждал в в Лагос например, или на други места в Африка!
Arya Stark
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#73] от "The Core":
"Winter is Coming"Да не изброяваме какво още и екзистенциално важно за държавата няма в Европа! И не е вярно това, което твърдите, подобни места има почти във всяка европейска столица - в Лондон, Париж, Рим, Брюксел, Атина, Виена, Будапеща. Ако не сте ги виждали, не означава, че не съществуват.
Като махнем релсите от Графа и книжарите от Славейков, ще станем европейски културен образец, така ли?!
The Core
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо коментар [#74] от "Arya Stark":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеНе, за начало градът ще стане по-нормален!
Хората няма да се чувствуват като на сафари - да се оглеждат за счупени плочи, да заобикалят или прескачат кашони, а също и да се пазят "да не ги бутне трамваот"...
И като поживеят 1-2 поколения по този начин, може и да започнат да стават по-културни! Защото в момента са още на ниво "мръдни оттука бе..."...
2.5
Рейтинг: 719 НеутралноОткакто се помня, винаги е имало трамвай на Графа...
I Want To BelieveНякакси не ми харесва идеята, някой, роден на място, където никога не е имало трямвай, да ми маха трамвая.
WALL-E
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#70] от "Arya Stark":
Умен и красив жълтопаветник.Клошаро-сергиджийницата и накамарените кашони за вас формират "духовното сърце на столицата"?
Съгласен съм да обсъдим локация по локация всеки конкретен пример, който можете да дадете, от който и да е от изброените от вас градове в Европа за да направим аналогия с това което имаме ние и да открием приликите и разликите. Относно бул Витоша сме на едно мнение, уви...
kykyyy
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#63] от "adventure":
Представи си огромната бетониера, която трябва да кацне там, за да се реализира тунела. Те колите няма просто да изчезнат под земята. А и на рендерите е видно колко наивно паркът свършва със стъклена оградка пред тунела.
kykyyy
Рейтинг: 165 Неутрално[quote#76:"2.5"] някой, роден на място, където никога не е имало трямвай, да ми маха трамвая. [/quote]
А, ясно. Ако е роден в метрото, значи може и метрото да маха. ОК.
macholibre
Рейтинг: 217 НеутралноНай-доброто решение за Графа в отсечката от Алабин до Попа е трамвая да бъде пуснат под земята, а отгоре да стане изцяло пешеходна зона. Барикадират го от всички страни с бетонни колци и проблема с влизащите коли в забранената зона е решен.
Arya Stark
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#77] от "WALL-E":
"Winter is Coming"Прекалено буквално приемате коментара ми. Това ще бъде проблем в обсъждането [quote#77:"WALL-E"]локация по локация всеки конкретен пример, който можете да дадете, от който и да е от изброените от вас градове в Европа за да направим аналогия с това което имаме ние и да открием приликите и разликите.[/quote]
Някой да е махнал трамвая в до Алфама в Лисабон, напротив превърнали са го в туристическа атракция?! Моята цел в този форум не е да доказвам с по два независими линка, снимков материал и Google maps своите аргументи. Обсъждам новина, която ме засяга пряко като гражданин на България, София и конкретно ул. "Раковска", а изброените европейски столици имат и доста "неевропейски" лица и всеки, който ги е обикалял лично като мен, отлично разбира какво имам предвид.
adventure
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#78] от "kykyyy":
предполагам ще се изкопае, иначе няма как да се свърже с вече съществуващия парк... така няма да се вижда никакъв бетон си мисля. Относно стъклената стена, това се по-дребни детайли. Като цяло се чудя на хората защо жълтите павета са им по-важни. В краен случай могат да бъдат преместени някъде.
Galina Kovachka
Рейтинг: 440 НеутралноАма защо хората трябва да слизат под земята, аз не мога да разбера. Трамвая да отивал под земята, сега ще копаем и ще бетонираме, пари само да харчим, нямало ли метро. Че то половината път е до перона или по стълбите до спирката. А ако съм за две спирки, не, благодаря, ще трябва да вървя пеш, вместо да се забивам под земята. Удобството за хората, а, кой го мисли. Иначе от тролея на Попа връзка с трамвая и ето те на Съдебната палата.
Върнете старата версия!То и в Лондон има метро, ама като съм там предпочитам с автобусите да се движа, хем е светло и не мирише особено, хем виждаш хората, магазините, сградите. Там като има метро никой не е изхвърлил автобусите като вариант, който бърза или е за по-голямо разстояние да хваща метрото.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#82] от "adventure":
ЖЪЛТИТЕ ПАВЕТА са символ на София подарени от Австроунгария, поради тънещото в кал селище, избрано за столица на Княжество България, точно за неговия център и немогат да бъдат местени никъде другаде.
Те не са пригодни за автомобилно движение, защото са керамични блокове и стават много хлъзгави при дъжд. Тунелът е добро решение, за хората и парка, които се държат навсякъде по света на кота нула, а автопотока отива в подлези и надлези.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноСАМО дивоизрастли, които не са виждали трамвай през детството си, като например в Самоков и Банкя, се страхуват от такова съоръжение за придвижване и всячески се стараят да го ликвидират в София.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#77] от "WALL-E":
СЕРГИИ на площад "Славейков" неможе да има защото е тесен и продълговат, а книги могат да се продават за определено време от денонощието, а не с кесене под найлони и парцали от 7 до 21 часа люпене на семки и кльопане на банани и салами във вестници от вкъщи, а само на сгъваеми маси, които се прибират и след това опразват пространството, след плащане на такса и лиценз за подобна особена дейност.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноЗА БУКИНИСТИ е подходящо място със съответни специални павилиони, които съхраняват книгите за дълго пред входа на парковете, а не по средата на столицата в шатри, които се превръщат в своего рода ужасяваща гледка поради неподържането им.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноЗАЩО преди време пак за да се вземат некви пари се направи този ОГРОМЕН ретро шадраван посред "Славейков", който взе жертва и изглежда вече никога няма да бъде пуснат, а не се създаде по-малък и подходящ?
Българите в голямата си част, опорочават всичко, до което се докоснат много преди да се появи още и идеята за градоустройство, защото им липсва обща култура, образованост и прецизност.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноЕТО днес изглеждащият на три ди проект за реконструкция на бул. "Евлоги Георгиев" е много хубав, но всъщност е едно урбанистично недомислие и поглъщане на огромни бюджетни средства.
От двете страни по три ленти с бълващи отровни газове автомобили и шум, а в средата "спортуващи", за която дейност се изисква преди всичко чист въздух.
Ставаме за смях и подигравки и то много големи.
convince
Рейтинг: 845 НеутралноКМЕТОВЕТЕ НА СТОЛИЦАТА НИ, трябва да са хора с специално образование, много широка обща култура и знания, а не псевдополитически недомислия подобни на днешните.
Града трябва да се обича, а не да бъде източник на разпределение на доходи, защото е жив организъм и в него живеем ние и след нас ако върви така нщо няма да оставим на следващите му обитатели, а само една урбанистична ненормалност, далеч от съвремния свят.
Много далеч, потънала в систематични руини!
Arya Stark
Рейтинг: 838 ВеселоДо коментар [#87] от "convince":
"Winter is Coming"Кандидатирайте се за кмет, ще гласувам за Вас!
convince
Рейтинг: 845 НеутралноДОКАТО не се изпълни взетото решение на софийските общински съветници за премахването на МОЧА, паметник на върховна българска черта като лакейно блюдолизство изобразяващо благодарност към чужда окупациона армия, поставила комунистически марионетки от най-долна проба на ръководни постове.
Управлявали 45 години чрез престъпен тоталитарен режим на преследване експроприране, доноси ликвидации и убийства, с беззаконие и антидемократичност, застопорили държавата ни на дъното на Европа, за никаква реконструкция на централната част на града неможе и да става дума.
arax
Рейтинг: 415 НеутралноАз предлагам да не се спира трамвая. Да се пусне официално автомобилен трафик по Графа (по възможност двупосочен) и да се забрани преминаването на пешеходци по улицата
canuck99
Рейтинг: 155 НеутралноТрамвачт влиза под земята и Графа става пешеходен
nikitovanch
Рейтинг: 793 НеутралноПроекта е добър, само да измислят нещо и в наказателния кодекс за лумпените със спрейовете, че от сега виждам как ще надраскат всичко и пак ще си заприлича на същия кенеф...
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“alina_ilieva
Рейтинг: 217 ГневноДнес, в 14:10 на общественото обсъждане не допускаха хора, тъй като залата била запълнена.
Следващият път, в който се прави обществено обсъждане, биха могли да намерят още по-малка зала, за да е ясно, че обществените обсъждания могат да се посещават само от правилните хора!