Не може да имаме добри пътища без нужните средства, заяви шефът на пътната агенция

Няма как да имаме добри пътища, докато не се вземе решение за отпускането на достатъчно средства за подръжката им, заяви шефът на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров пред Би Ти Ви.
Според Лазаров средствата на агенцията за подръжка на пътната инфраструктура не позволяват изпълнението на качествени ремонти.
В края на март бе обявено ограничение на скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" до 90 км/ч от 1 април.
"АПИ събира пари само от винетни такси, които са недостатъчни за подръжката на пътищата, а недофинансирането е от десетилетия", аргументира се тогава Лазаров.
Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.), добави Лазаров. В тази сума обаче се включват и пари за ново строителство.
"Българските магистрали са най-евтините в Европа, а поддръжката им е още по-евтина, отколкото в Европа", добави Лазаров и обясни, че пътищата се рушат, защото участъци, които трябва да се изградят с 33 милиона евро, се изграждат с 2 милиона. "Това е все едно да ловиш маймуни с трици."
По думите му не може хем да се дават по 30 лева за чадър и шезлонг на ден и 67 лева за годишна винетка, с която се покрива поддържането на хиляди километри пътища.
Сред проектите, по които АПИ ще работи тази година, са завършването на АМ Марица, лотове 2 и 4 на АМ Струма, обходът на Монтана, завършването на Западната дъга при Люлин, Северната тангента.
Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова заяви през седмицата, че се надява летният сезон да започне с една подобрена инфраструктура. Парите за ремонта на двете магистрали ще бъдат осигурявани на етапи по бюджета на АПИ, каза Павлова. Не стана ясно обаче дали средствата ще дойдат от държавния бюджет.